Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ringleiding

Gestart door Arjen V maandag 21 februari 2011, 20:27:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ringleiding
Arjen V
gast

Ringleiding
Beste ik ben pas bezig met de bouw van een minitrix seletrix baan. nu als mijn trein rijdt hapert deze soms. ik heb op het forum gelezen dat je een ringleidng aan kunt leggen en de baan op verschillende punten van stroom kan voorzien. nu is mijn vraag moet ik deze stroom van de vaste aansluiting halen of een extra trafo er bij zetten. ik heb een marklin 6002 52VA welke ik voor de wisselaansluitingen ga gebruiken en kan deze ook hiervoor gebruiken.
Re:Ringleiding
Lid sinds: 2010

online
Re:Ringleiding
Neen je moet hierop je transfo voor het rijden aankoppelen.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Ringleiding
Lid sinds: 2009

offline
Re:Ringleiding
Re:Ringleiding
Lid sinds: 2010

offline
Re:Ringleiding
Voor Rijspanning:
Voor de rijspanning kan je de bestaande (uitgang)aansluiting van je huidige selectrix-versterker gebruiken. Via de Centrale voedingsleiding sluit je de rails aan.

Voor de seinen en wissels:
Dit is even afhankelijk van de sein/wisseldecoder die je gebruikt. Als deze een aparte aansluiting hebben voor een (wisselspanning)voeding en een aparte aansluiting voor het digitale signaal dan kan je de genoemde trafo gewoon gebruiken.

Meer info:
Hier kan je ook nog extra informatie over de centrale voedingsleiding of ringleiding vinden.

Groeten Ronald.