Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Brawa DRG Baureihe 75

Gestart door M. Lankhaar maandag 21 februari 2011, 15:53:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: Frits Osterthun op dinsdag 21 juni 2011, 22:22:03

PS 1: Hans, je opmerking "Mijn pet af voor een firma, die tussen de gevestigde merken toch overeind blijft..." is niet helemaal gerechtvaardigd, aangezien 'treinen' vor Brawa slechts een 'hobby' is, ofwel: slagroom op de koffie, zo je wilt: het beleg op de boterham.
Brawa zou niet overeind kunnen blijven zonder het echte moederbedrijf, namelijk Braun Kabel.

Blijft onverlet dat ik - hoewel een rasechte Märklinist - nog het meest met Brawa garnituur op de Cochemer Bahn rijdt.


Citaat van: Frits Osterthun op dinsdag 21 juni 2011, 22:31:36
Juist in details als deze geldt: "Minder is meer."

Hallo Frits,

Natuurlijk is het niet helemaal gerechtvaardigd,daar Brawa niet alleen de modelspoorkant heeft,zoals je al aanhaalde.

Maar ook bij de bekabeling hebben ze wel een deel van de crisis gevoeld,en als je het dan juist met het slagroom moet doen,is dat toch bewonderenswaardig.

Toch ben ik iets niet met je eens,want het zijn hem juist de details die deze Brawa loc's maken.

Zou je ook maar iets weglaten,dan zou het toch opvallen.

Je stelling gaat wel op voor de aankleding van de baan,en dan geef ik even een voorbeeld uit eigen keuken.

Vroeger wilde ik namelijk op een baan van 3 meter lengte,een stationsgebouw plaatsen van 1,20 meter.

Weet nu wel beter :thumbup:

Nu dan maar weer On-topic  ;)

M.v.g.

Hans V200.0


Re:Brawa DRG Baureihe 75
Ronald69
gast

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Clint en anderen,
Misschien zouden jullie eens HIER moeten kijken, werkelijk een lust voor het oog.

Grt, Ronald.
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Ronald69
gast

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 21 juni 2011, 22:26:15
Frits,
Dat was me inderdaad al bekend, maar ik vind het zo toch nét wat mooier. Lees: nog meer detail, ook al is het niet helemaal voorbeeldsgetrouw.
Martijn
Citaat van: Frits Osterthun op dinsdag 21 juni 2011, 22:31:36
Juist in details als deze geldt: "Minder is meer."

Martijn,
Als je met deze modellen wilt gaan rijden dan zou ik zeker de raad van Frits opvolgen want als je op z'n site kijkt, DEZE DUS, dan weet je waar hij over praat.
Gewoon doen dus wat hij zegt.

Grt, Ronald.
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Frits Osterthun
gast

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Ronald, you made a point there. Thanx a lot.  :wink:

BTW: De openingsfoto op mijn site, die Ronald 'sympatischerweise' boven aanhaalt, toont weliswaar Roco's prachtige Pruisische P 4.2
met onbegrijpelijkerwijze af fabriek een ondersteboven geplaatste (dus Epoche 1 gelijkende) Epoche 2 (!) remslang.
Daar zou ik in dit geval toch zeker een fijne Heberleinbremse van Brawa opzetten.
Dit lijkt nergens naar... en ja, ik ben niet (meer) de eigenaar

Frits
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Jezus Fritz,

wat een site B) B) B) Ik dacht al veel gezien te hebben maar dit is echt grandioos :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En dit heb je echt allemaal zelf gemaakt?

Groetjes, John
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow...
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Frits Osterthun
gast

Re:Brawa DRG Baureihe 75
CiteerEn dit heb je echt allemaal zelf gemaakt?

Yep.
De zolder bij mijn ouders was de playground for exercise.
De Cochemer Bahn is zogezegd mijn (eind)toets.

Frits Osterthun

(niet Jezus, dat is een ander)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hoi Fritz,

woorden schieten te kort. Ongelooflijk, verbluffend, fenominaal, wereldklasse :thumbup: :thumbup:  :thumbup:

Groetjes, John