Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Brawa DRG Baureihe 75

Gestart door M. Lankhaar maandag 21 februari 2011, 15:53:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Brawa DRG Baureihe 75
Hallo,

Hier enkele filmpjes van de nieuwe Brawa T15, oftewel Baureihe 75. Uitgebreide foto's etc komen binnenkort...  :)
'T is een geweldig machientje  :D Met geweldige Sounds en rijeigenschappen.

Wat mij betreft is Brawa toch een stuk(je) beter als Märklin... O:-D







Passende wagentjes komen nog...

Groeten,
Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Martijn,

Ik ben het volledig met je eens!!!

Die BR75 is echt een geweldige machine.
Ik heb de DB uitvoering.

Groeten Martin
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hallo Luciën,
Brawa is (een beetjer) duurder dan vergelijkbare Märklin modellen, maar veel beter afgewerkt. ESU lokdecoder. Verende buffers, ingebouwde rookgenerator en goed geluid, gedetailleerd en in juiste kleuren geschilderd interieur van machinistenhuis met bemanning. Ik heb tot nu toe twee Brawa modellen en ben helemaal om.
En ook belangrijk: De service is (volgens verklaringen op diverse fora) zeer goed.
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: lokje 23 op maandag 21 februari 2011, 17:15:00
het is een franse naam dus gewoon lucien zonder puntjes op de  e.
Excuus. Weer wat geleerd. Maar toch wél met een hoofdletter, Lucien?

Bonus: Wat kijkvoer ===> Klik

Edit Nodody: Link toegevoegd.
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Wat een prachtige locomotief is dit. Vooral die geluiden zijn werkelijk geweldig :) !!!

Citaat van: lokje 23 op maandag 21 februari 2011, 17:30:22
Lucien ............ of
.............. lucien
maar zo is dat in belgié weet niet of dit van toepassing is in nederland.

In het Nederlands zijn namen altijd met een hoofdletter, dus: Lucien, België en Nederland.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Bijpassende wagens besteld:

3 maal onderstaande:  (Brawa 2170, 2171, 2172)



1 maal de bagagewagen: (Brawa 2173)



Groet,
Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hallo , ze zijn echt super mooi.  ik koop al een tijdje wagons van brawa , vooral vanwege de ontzettend mooie details. nu eerst even sparen en dan wellicht een mooi brawa locje dr bij halen  :D

Nou heel veel plezier dr mee.

groet rene
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: lokje 23 op maandag 21 februari 2011, 17:30:22Lucien ............

Neem ook mij niet kwalijk Lucien.

Ik was altijd zo eigenwijs om "lucien" te veranderen in "Luciën". Het zal niet meer gebeuren!  :-)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Sorry Lucien :lol:

Goed nieuws overigens:

Het is me gelukt om nóg meer geluiden uit de loc te halen.  :)  Dat terwijl men overal zegt dat dat met een Brawa loc niet mogelijk is met een Mobile Station. Oftewel dat men maar 4 functies kan gebruiken ipv 8.

Zo zijn er sounds van schudrooster, conducteursfluit, en een korte rangeerfluit bij gekomen. De luchtpomp en het kolenscheppen zijn ook schakelbaar geworden, ipv random.

Filmpje volgt vanavond...
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Kijk maar uit, door een Brawa lokje dat ik toevallig kocht, ben ik gestopt met marklin.
Helemaal klaar ermee.

Het heeft echt wel wat, dat marklin, maar als je wilt dat het mooi rijdt is er meer keus.

marklïn wel met puntjes hè?   :o)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Filmpje waarop de conducteursfluit, rangeerfluit en luchtpomp te horen zijn:

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Dat zijn weer erg mooie filmpjes, Martijn. Ook die wagons zien er erg mooi uit.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
De andere 4 functies krijgt men door het 2e adres in te stellen, locadres is 3, tweede adres voor overige functies wordt dan 4.
En ja, deze zijn schakelbaar.

Grt, Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: M. Lankhaar op woensdag 23 februari 2011, 14:25:32
De andere 4 functies krijgt men door het 2e adres in te stellen, locadres is 3, tweede adres voor overige functies wordt dan 4.
En ja, deze zijn schakelbaar.
Grt, Martijn
Dit geldt voor Motorola. Voor DCC kun je gewoon F5 t/m F8 gebruiken (als de centrale dat mogelijk maakt).
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Er zijn trouwens een hoop leuke varianten verkrijgbaar van deze T5/BR 75-serie. Dit is bijvoorbeeld ook een mooie variant (K.W.ST.E. T5 1203):



En dit is een voorbeeld van een normale BR 75:




Ik zag bij Modellbahnshop Lippe dat de adviesprijs (UVP) van deze locomotieven rond de ? 449,- ligt.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Blijkbaar moet het wel mogelijk zijn om hem goed te laten roken:

http://www.youtube.com/watch?v=epekaSHhkeg&feature=player_embedded


Heb je al een injectienaald met rookvloeistof geprobeerd?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hoi Martijn,

prachtige lok en die wagens zijn ook schitterend 8o

Eerst maar eens m'n T5's van Märklin voorzien van een LP en daarna zien we wel verder.

Groetjes, John
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Dat is niet de rook functie  8)
Maar de motor die in de fik staat,

MVG clint
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hoi Martijn,

Zijn inderdaad super mooie locs van Brawa en een prachtig geluid.

Brawa is toch wel een beetje de top onder de fabrikanten. 

Hebben ze nu ook al locs waarbij de rook snelheidsafhankelijk is  zoals je dat ziet bij de grotere spoor 1 locs.

Groet  Ronald
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Vanmiddag even wat foto's gemaakt. Er komen er nog meer aan... :)







Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Martijn,

prachtig!

Groetjes, John
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Wat een prachtige foto's van een geweldig model, Martijn. Mijn complimenten :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Danku!  :D  (en John natuurlijk ook)

Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Vooruit, nog twee plaatjes van gister. Zal straks proberen om wat andere te maken, met betere lichtval.



Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Ook weer erg mooi. Ik ben echter ook benieuwd naar de nieuwe foto's van vandaag.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Ik ook... :P Het blijft een lastige klus om ''goed licht'' te krijgen  ;)
De bijpassende Brawa wagens komen trouwens over twee weken...

Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
De wagens zijn nu ook binnen komen rollen... :)
3 stuks











Re:Brawa DRG Baureihe 75
Prachtig.  :thumbup:
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Martijn,

ze zijn prachtig :)

Veel plezier ermee.

Groetjes, John
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
hoi martijn


zijn mooie wagens

mvg gerard
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Heel erg mooi Martijn!

Elden
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hallo Edward,

Dat is volgens mij een tijdje geleden, dat ik je heb gesproken... :)

Inderdaad, Brawa is én blijft geweldig.  :D Stiekem wil ik niks anders meer...  :oops:
'T is inderdaad allemaal ''leuk'' geprijsd, maar als je ziet wat je ervoor krijgt, is het dat zeker z'n geld waard.  ;)

De rest natuurlijk ook dank voor de complimentjes!

Met vr. groet,
Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Prachtige wagons en prachtige foto's :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Zojuist op de bufferbalk wat extra details aangebracht, evenals sluitborden... :)







Met vriendelijke groet,
Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Mooi gedaan. Leuk zo met die sluitborden. Misschien moet ik ook nog maar eens zo'n setje aanschaffen van Brawa.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: M.user op woensdag 02 maart 2011, 22:56:07
Hoi Martijn,

Zijn inderdaad super mooie locs van Brawa en een prachtig geluid.

Brawa is toch wel een beetje de top onder de fabrikanten. 

Hebben ze nu ook al locs waarbij de rook snelheidsafhankelijk is  zoals je dat ziet bij de grotere spoor 1 locs.

Groet  Ronald
Ronald,

Als je BRAWA zo mooi vindt, dan moet je ook eens kijken naar MicroMetaKit. Dat is echt het summum. Vergelijkbaar met PhiloTrain, maar dan voornamelijk voor Duitse stooloks. Helaas nog wel iets duurder dan BRAWA. Alle cylinders werken volledig, dus ook de binnenliggende.

Groet,
Bert
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: treinbert op zondag 01 mei 2011, 08:10:48
Als je BRAWA zo mooi vindt, dan moet je ook eens kijken naar MicroMetaKit. Dat is echt het summum. Vergelijkbaar met PhiloTrain, maar dan voornamelijk voor Duitse stooloks. Helaas nog wel iets duurder dan BRAWA. Alle cylinders werken volledig, dus ook de binnenliggende.
Inderdaad zeer fraaie modellen.
Edoch:
Geen 3-rail.
Geen standaard rookgenerator, zelfs geen licht...
En geen sounddecoder.
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Ronald69
gast

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Daarom worden deze modellen gekocht om in een vitrine te zetten en niet om mee te rijden.

Grt, Ronald.
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: Ronald69 op zondag 01 mei 2011, 16:55:53
Daarom worden deze modellen gekocht om in een vitrine te zetten en niet om mee te rijden.

Grt, Ronald.

Hallo Ronald,

Als er meer pionieren waren,die deze modellen toch voor 3-rail geschikt zouden maken als 3rail,dan kan dat weleens veranderen.

Alleen het prijsniveau ligt te ver uit elkaar om een goed vergelijk te maken,welke loc je ook pakt.

En dat zou ook meteen de reden zijn voor het niet bestaan van 3-railgeschikte loc's van Micro-Metakit.

Zelfs de duurste Brawa loc haalt het niet,maar zijn stuk voor stuk modellen op zich.

Zo ook deze BR 75 is gewoon een plaatje om te zien,en dat voor een redelijke prijs.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Wat een prijs,

Zonnet de site opgezocht, en dan betaal je al snel 2000 doller voor een loc  8o
En ik vind ze niet eens zo mooi  :? Marklin en Brawa zijn veel mooier, mischien komt het omdat ze van ijzer zijn, maarja.
Wie betaald er nou weer 2300 dollar voor 1 klein locje?

MVG Clint
Re:Brawa DRG Baureihe 75
vreemde site heb je gekeken zeg.... Micrometakit  is heel erg Duits (Bayrisch......) dus prijzen in dollars???? maar ok, de voor 1 euro heb je 1,48 dollar, dus een lok van 2200 dollar is zo'n ?1500. Wel een hoop geld, ben ik met je eens, maar het is dan ook hoofdzakelijk handwerk, van messing en de detaillering is zoveel mooier dan alle grootserie modellen zoals M en zelfs Brawa, dat verklaart het verschil.
Walter
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hallo Clint,

Heb je wel op de goede site gekeken?

En wel op de Duitse site?

Sommige loc's van Micro-metakit,gaan nog ver over de ?2000 heen,en dan praat je over een BR 01 ofzo iets.

M.i. geen klein locje,en vergeet niet dat er voor die prijs veel meer details op zitten dan bij Märklin en Brawa.

Het is eigenlijk het vergelijk tussen Rolls Royce, en Audi of Volvo,je komt met al deze auto's van A naar B,maar ook met verschillende prijzen.

Toch meen ik me te herinneren,dat dit topic over een Brawa loc in 3-rail uitvoering ging,en die koop je al voor minder dollars :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2010

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 01 mei 2011, 22:39:35
Hallo Clint,

Heb je wel op de goede site gekeken?

En wel op de Duitse site?

Sommige loc's van Micro-metakit,gaan nog ver over de €2000 heen,en dan praat je over een BR 01 ofzo iets.

M.i. geen klein locje,en vergeet niet dat er voor die prijs veel meer details op zitten dan bij Märklin en Brawa.

Het is eigenlijk het vergelijk tussen Rolls Royce, en Audi of Volvo,je komt met al deze auto's van A naar B,maar ook met verschillende prijzen.

Toch meen ik me te herinneren,dat dit topic over een Brawa loc in 3-rail uitvoering ging,en die koop je al voor minder dollars :D

M.v.g.

Hans V200.0



Hallo Hans,

Ja dat klopt, ik gaf ook maar een voorbeeld , ik heb wel op de goeie sites gekeken.
Maarja smaken verschillen,  ;)

MVG Clint
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Goedeavond,

volgens mij had Edward deze lok bij zich op de laatste forumdag. Het ziet er geweldig uit maar als ik Edward goed begrepen heb dan zijn deze loks gemaakt voor de vitrine en niet om te rijden. De trekkracht van deze machines zou zeer slecht zijn :? Corrigeer me aub als dit niet zo is.

Groetjes, John
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Hoi Clint,

Het is maar beter ook dat smaken verschillen,anders zouden we allemaal dezelfde loc's c.q. treinen hebben :D

Wat Micro-metakit aangaat,sla je de plank mis,of je weet niet waar je het over hebt.

Een site geeft geen goed overzicht,en op de beurs zoals in Dortmund,laten ze zelfs de onderkant zien en ook hier in het topic

Dan pas zie je echt hoeveel aandacht er meer aan is besteed,dan bij wie dan ook.

Neem je geen genoegen met al deze details,dan zou ik zeggen,ga over op zelfbouw en je merkt dan wel hoeveel moeite het jouw kost om dit niveau te benaderen.

Zelfs het niveau van Brawa is voor velen al te ver,laat staan als je de lat hoger legt.

In Nürnberg zit een adres waar ik weleens handmonsters heb vastgehouden van nog duurdere loc's (uit de top van de eredivisie zeg maar),en heb er zelfs eentje meegenomen,en eentje laten bestellen.

Wel in opdracht van iemand,zelf ben ik geen kapitaalkrachtige >:-D

Als je de firma Brawa bekijkt,en je kent een beetje de geschiedenis van het merk,dan vind ik het een grote stap van hun,dat ze ooit met de locomotieven zijn begonnen.

Mijn pet af voor een firma,die tussen de gevestigde merken toch overeind blijft,met hun oog voor detail.

Met deze Br 75 gaan ze vele merken voorbij,en laten zien dat ook kleine super gedetailleerde loc's hun plek verdienen in de modelbouwwereld.

@ Tilly,

Deze loc's zijn naar de werkelijkheid gebouwd (in 1:87),en hebben daardoor geen sleper,en ook geen antislipbanden.

Dus zal de trekkracht wel iets te wensen over laten,maar neemt niet weg dat bijna letterlijk geen detail ontbreekt.

De prijs is er ook naar om deze loc's naar de vitrines te verwijzen,voor de speelmodellen hebben we andere merken.

Dat is ook meteen de reden waarom een vergelijk met een merk als Micro-metakit gewoon onmogelijk.

M.v.g.

Hans V200.0




Re:Brawa DRG Baureihe 75
Frits Osterthun
gast

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Gute Nacht liebe Freunde,  

De opmerkingen van Clint ten aanzien van micro Metakit begrijp ik ook niet helemaal, nog afgezien van het feit dat ik zo goed als de gehele collectie (1988-2009) door mijn handen heb gehad en (zoals de meesten wel weten) gefotografeerd heb.

En ja, Clint, dan óók nog te bedenken dat al deze loks voor over de 2000 dollars (met een 'a' geschreven) nog niet eens voorzien zijn van functionele verlichting (vanwege de schaal) laat staan een digitale decoder of geluid hebben. Het zijn dus modellen pur sang !

Frits Osterthun

PS 1: Hans, je opmerking "Mijn pet af voor een firma, die tussen de gevestigde merken toch overeind blijft..." is niet helemaal gerechtvaardigd, aangezien 'treinen' vor Brawa slechts een 'hobby' is, ofwel: slagroom op de koffie, zo je wilt: het beleg op de boterham.
Brawa zou niet overeind kunnen blijven zonder het echte moederbedrijf, namelijk Braun Kabel.

Blijft onverlet dat ik - hoewel een rasechte Märklinist - nog het meest met Brawa garnituur op de Cochemer Bahn rijdt.

PS 2: Martijn, je hebt op je Württembergse rijtuigen (zie foto boven) net iets te veel remslangen aan je sluitwagon bevestigd.
Het is óf Era 1 (opstaand) óf Era 2 (hangend) maar zeker niet beiden.



Re:Brawa DRG Baureihe 75
Lid sinds: 2008

offline
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Frits,

Dat was me inderdaad al bekend, maar ik vind het zo toch nét wat mooier. Lees: nog meer detail, ook al is het niet helemaal voorbeeldsgetrouw.  :)
De ''gemiddelde'' kijker ziet dat niet.  :D

Martijn
Re:Brawa DRG Baureihe 75
Frits Osterthun
gast

Re:Brawa DRG Baureihe 75
Juist in details als deze geldt: "Minder is meer."