Nieuws: De trekking van de 3railloterijloc heeft plaatsgevonden. Klik hier
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking 3-rail modellen ander fabrikaat
| | |-+  Brawa DRG Baureihe 75
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Brawa DRG Baureihe 75  (gelezen 11011 keer)

marklin1995

• Gast
Re:Brawa DRG Baureihe 75
« Reactie #50 Gepost op: maandag 02 mei 2011, 19:58:02 »

Hallo Clint,

Heb je wel op de goede site gekeken?

En wel op de Duitse site?

Sommige loc's van Micro-metakit,gaan nog ver over de €2000 heen,en dan praat je over een BR 01 ofzo iets.

M.i. geen klein locje,en vergeet niet dat er voor die prijs veel meer details op zitten dan bij Märklin en Brawa.

Het is eigenlijk het vergelijk tussen Rolls Royce, en Audi of Volvo,je komt met al deze auto's van A naar B,maar ook met verschillende prijzen.

Toch meen ik me te herinneren,dat dit topic over een Brawa loc in 3-rail uitvoering ging,en die koop je al voor minder dollars :D

M.v.g.

Hans V200.0

Hallo Hans,

Ja dat klopt, ik gaf ook maar een voorbeeld , ik heb wel op de goeie sites gekeken.
Maarja smaken verschillen,  ;)

MVG Clint

Tilly

• Stamgast
« Reactie #51 Gepost op: maandag 02 mei 2011, 22:57:22 »

Goedeavond,

volgens mij had Edward deze lok bij zich op de laatste forumdag. Het ziet er geweldig uit maar als ik Edward goed begrepen heb dan zijn deze loks gemaakt voor de vitrine en niet om te rijden. De trekkracht van deze machines zou zeer slecht zijn :? Corrigeer me aub als dit niet zo is.

Groetjes, John
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

Hans V200.0

• Vaste Inboedel
  • als er maar een "v" voor op staat
« Reactie #52 Gepost op: maandag 02 mei 2011, 23:02:28 »

Hoi Clint,

Het is maar beter ook dat smaken verschillen,anders zouden we allemaal dezelfde loc's c.q. treinen hebben :D

Wat Micro-metakit aangaat,sla je de plank mis,of je weet niet waar je het over hebt.

Een site geeft geen goed overzicht,en op de beurs zoals in Dortmund,laten ze zelfs de onderkant zien en ook hier in het topic

Dan pas zie je echt hoeveel aandacht er meer aan is besteed,dan bij wie dan ook.

Neem je geen genoegen met al deze details,dan zou ik zeggen,ga over op zelfbouw en je merkt dan wel hoeveel moeite het jouw kost om dit niveau te benaderen.

Zelfs het niveau van Brawa is voor velen al te ver,laat staan als je de lat hoger legt.

In Nürnberg zit een adres waar ik weleens handmonsters heb vastgehouden van nog duurdere loc's (uit de top van de eredivisie zeg maar),en heb er zelfs eentje meegenomen,en eentje laten bestellen.

Wel in opdracht van iemand,zelf ben ik geen kapitaalkrachtige >:-D

Als je de firma Brawa bekijkt,en je kent een beetje de geschiedenis van het merk,dan vind ik het een grote stap van hun,dat ze ooit met de locomotieven zijn begonnen.

Mijn pet af voor een firma,die tussen de gevestigde merken toch overeind blijft,met hun oog voor detail.

Met deze Br 75 gaan ze vele merken voorbij,en laten zien dat ook kleine super gedetailleerde loc's hun plek verdienen in de modelbouwwereld.

@ Tilly,

Deze loc's zijn naar de werkelijkheid gebouwd (in 1:87),en hebben daardoor geen sleper,en ook geen antislipbanden.

Dus zal de trekkracht wel iets te wensen over laten,maar neemt niet weg dat bijna letterlijk geen detail ontbreekt.

De prijs is er ook naar om deze loc's naar de vitrines te verwijzen,voor de speelmodellen hebben we andere merken.

Dat is ook meteen de reden waarom een vergelijk met een merk als Micro-metakit gewoon onmogelijk.

M.v.g.

Hans V200.0

« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 mei 2011, 21:12:57 door Hans V200.0 »

Frits Osterthun

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011, 22:22:03 »

Gute Nacht liebe Freunde,  

De opmerkingen van Clint ten aanzien van micro Metakit begrijp ik ook niet helemaal, nog afgezien van het feit dat ik zo goed als de gehele collectie (1988-2009) door mijn handen heb gehad en (zoals de meesten wel weten) gefotografeerd heb.

En ja, Clint, dan óók nog te bedenken dat al deze loks voor over de 2000 dollars (met een 'a' geschreven) nog niet eens voorzien zijn van functionele verlichting (vanwege de schaal) laat staan een digitale decoder of geluid hebben. Het zijn dus modellen pur sang !

Frits Osterthun

PS 1: Hans, je opmerking "Mijn pet af voor een firma, die tussen de gevestigde merken toch overeind blijft..." is niet helemaal gerechtvaardigd, aangezien 'treinen' vor Brawa slechts een 'hobby' is, ofwel: slagroom op de koffie, zo je wilt: het beleg op de boterham.
Brawa zou niet overeind kunnen blijven zonder het echte moederbedrijf, namelijk Braun Kabel.

Blijft onverlet dat ik - hoewel een rasechte Märklinist - nog het meest met Brawa garnituur op de Cochemer Bahn rijdt.

PS 2: Martijn, je hebt op je Württembergse rijtuigen (zie foto boven) net iets te veel remslangen aan je sluitwagon bevestigd.
Het is óf Era 1 (opstaand) óf Era 2 (hangend) maar zeker niet beiden.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 21 juni 2011, 22:30:03 door Frits Osterthun »

M. Lankhaar

• Vaste Gast
« Reactie #54 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011, 22:26:15 »

Frits,

Dat was me inderdaad al bekend, maar ik vind het zo toch nét wat mooier. Lees: nog meer detail, ook al is het niet helemaal voorbeeldsgetrouw.  :)
De ''gemiddelde'' kijker ziet dat niet.  :D

Martijn
ModeltreinCenter Den Bosch

Frits Osterthun

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011, 22:31:36 »

Juist in details als deze geldt: "Minder is meer."

Hans V200.0

• Vaste Inboedel
  • als er maar een "v" voor op staat
« Reactie #56 Gepost op: woensdag 22 juni 2011, 00:56:07 »

PS 1: Hans, je opmerking "Mijn pet af voor een firma, die tussen de gevestigde merken toch overeind blijft..." is niet helemaal gerechtvaardigd, aangezien 'treinen' vor Brawa slechts een 'hobby' is, ofwel: slagroom op de koffie, zo je wilt: het beleg op de boterham.
Brawa zou niet overeind kunnen blijven zonder het echte moederbedrijf, namelijk Braun Kabel.

Blijft onverlet dat ik - hoewel een rasechte Märklinist - nog het meest met Brawa garnituur op de Cochemer Bahn rijdt.

Hallo Frits,

Natuurlijk is het niet helemaal gerechtvaardigd,daar Brawa niet alleen de modelspoorkant heeft,zoals je al aanhaalde.

Maar ook bij de bekabeling hebben ze wel een deel van de crisis gevoeld,en als je het dan juist met het slagroom moet doen,is dat toch bewonderenswaardig.

Toch ben ik iets niet met je eens,want het zijn hem juist de details die deze Brawa loc's maken.

Zou je ook maar iets weglaten,dan zou het toch opvallen.

Je stelling gaat wel op voor de aankleding van de baan,en dan geef ik even een voorbeeld uit eigen keuken.

Vroeger wilde ik namelijk op een baan van 3 meter lengte,een stationsgebouw plaatsen van 1,20 meter.

Weet nu wel beter :thumbup:

Nu dan maar weer On-topic  ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Ronald69

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: woensdag 22 juni 2011, 09:36:14 »

Clint en anderen,
Misschien zouden jullie eens HIER moeten kijken, werkelijk een lust voor het oog.

Grt, Ronald.

Ronald69

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: woensdag 22 juni 2011, 10:38:59 »

Frits,
Dat was me inderdaad al bekend, maar ik vind het zo toch nét wat mooier. Lees: nog meer detail, ook al is het niet helemaal voorbeeldsgetrouw.
Martijn

Martijn,
Als je met deze modellen wilt gaan rijden dan zou ik zeker de raad van Frits opvolgen want als je op z'n site kijkt, DEZE DUS, dan weet je waar hij over praat.
Gewoon doen dus wat hij zegt.

Grt, Ronald.

Frits Osterthun

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: woensdag 22 juni 2011, 21:32:44 »

Ronald, you made a point there. Thanx a lot.  :wink:

BTW: De openingsfoto op mijn site, die Ronald 'sympatischerweise' boven aanhaalt, toont weliswaar Roco's prachtige Pruisische P 4.2
met onbegrijpelijkerwijze af fabriek een ondersteboven geplaatste (dus Epoche 1 gelijkende) Epoche 2 (!) remslang.
Daar zou ik in dit geval toch zeker een fijne Heberleinbremse van Brawa opzetten.
Dit lijkt nergens naar... en ja, ik ben niet (meer) de eigenaar

Frits
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 juni 2011, 21:48:41 door Frits Osterthun »

Tilly

• Stamgast
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 23 juni 2011, 01:08:25 »

Jezus Fritz,

wat een site B) B) B) Ik dacht al veel gezien te hebben maar dit is echt grandioos :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En dit heb je echt allemaal zelf gemaakt?

Groetjes, John

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #61 Gepost op: donderdag 23 juni 2011, 17:39:35 »

Woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow...
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

Frits Osterthun

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: zondag 26 juni 2011, 14:19:23 »

Citaat
En dit heb je echt allemaal zelf gemaakt?

Yep.
De zolder bij mijn ouders was de playground for exercise.
De Cochemer Bahn is zogezegd mijn (eind)toets.

Frits Osterthun

(niet Jezus, dat is een ander)

Tilly

• Stamgast
« Reactie #63 Gepost op: zondag 26 juni 2011, 19:10:46 »

Hoi Fritz,

woorden schieten te kort. Ongelooflijk, verbluffend, fenominaal, wereldklasse :thumbup: :thumbup:  :thumbup:

Groetjes, John
Pagina's: 1 [2]   Omhoog