UPDATE van mijn TM800 avontuur.
Allereerst de operatie 'red de draad - red omschakelaar'.
Resultaat: is niet gelukt.
Enige wat ik er uit haalde was de draad waar de dikke zwarte draad aan zit.
Andere uiteinde zit, zoals iemand hier al opmerkte, direct vanuit de kern van de spoel, en daar is indien afgebroken zoals hier, niets van te vinden.
Dus spoel is alleen te redden met helemaal afwikkelen en opnieuw opwikkelen.
Maar gezien de slechte werking van deze eerste generatie omschakelaas, wil ik dat helemaal niet.
Dus heel mijn voorraard (mede dank zijn Harry - Polpulier, hier op het forum!) omschakelaars doorzocht.
Helaas geen 21 175, wel iets wat er op lijkt en voor telex is, volgens mij:
Echter heeft die een breder stuk metaal wat langs het lok-frame glijdt, vovenaan:
Het
leek alsof daardoor de schakelaar niet omgezet wordt.
Dus smaller maken met de slijpmachine. In stappen, steeds ding er uit, afslijpen, weer monteren:
Helaas helaas, nog steeds ging de wals niet echt 'om' naar de volgende stand, ging gewoon weer terug.
Dus 1x schakelaar verknald en niets verder. Gelukkig heb ik nog genoeg half complete exemplaren van dit type om mijn afvijl/slijp werk onderdeel te vervangen, mocht ik dit type een keer nodig hebben.
Terug de voorraad in dus en dan toch maar het wel bekende modernere 20824 type er in:
Nog wel een mooi oud exemplaar met handig veer stel-mechanisme.
Volgens mij schakelt dat type 20 175 wel mooier. Maar nu kan dit lokje in elk geval weer rijden.
Ik ben nog op zoek naar een dergelijk
exemplaar,
dus wie er na digitalisatie een over heeft: graag PB!
Nog wat foto's van de TM800 weer in elkaar gezet (wat een gedoen met die koppelingen weer vastzetten).
en even omschakelen:
Allen dank voor de reakties en verduidelijkingen omtrend de oude omschakelaar relais,
Hajo