Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Dubbeltractie afstellen

Gestart door Wijbe zondag 20 februari 2011, 14:03:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dubbeltractie afstellen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Dubbeltractie afstellen
Hallo,

Inmiddels heb ik een marklin 1251 acts, en een roco 6705 acts. Natuurlijk wil ik deze in tractie laten rijden, met behoud van beide motoren zodat ze ook los kunnen rijden.

Echter loop ik met het gelijkstellen vand e locs dat het onmogenlijk is dat ze precies even snel rijden, er is altijd 1 sneller dan de andere. Dit bedraagd ongeveer een 1 cm per 2m verschil. Wat raden jullie me aan?

Zelf denk ik de de 6705 iets langzamer laten rijden. Aangezien het ongeveer om 1/200 verschil in snelheid gaat.
Re:Dubbeltractie afstellen
Hoi,

blijft altijd moeilijk, 2 locs met verschillende motor EN verschillende decoder :|

Ik heb b.v. 2 x Roco tractie, 1 x de ACTS en 1 x VOS Logistics, dit gaat perfect, zelfde locs/motor/decoder.

Indien toch verschillend, zou ik degene die iets zachter loopt achter zetten, anders gaat de iets snellere loc de tragere duwen, met alle gevolgen vandien.

Succes.

Mvg Gert
Re:Dubbeltractie afstellen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Dubbeltractie afstellen
Hey Gert,

Hier zat ik ook aan te denken. De 6705 dus achterop ;) (Vos logistics).
De topsnelheid is bijna even even groot. Maar de 1251 acts van marklin is toch veel sterker, dus kan die beter 'trekken'. Optreksnelheden zijn wel even rot maar dat gaat al redelijk. Op de helft stap 14 rijden ze bijnaaaa gelijk.