Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

update marklin CS1

Gestart door johandegoed vrijdag 18 februari 2011, 22:33:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
update marklin CS1
johandegoed
gast

update marklin CS1
Ik heb een CS1 van marklin De eerste opdate op de fabriek dus gehad. Overgens werken de rijregelknoppen nog erg slecht !
Maar nu; de nieuwe update. Ik heb daarover een bericht gekregen op dat via esu links up to daten. Maar het lukte me tot nu toe niet.
Heeft iemand dat al gedaan en hoe?

bedankt.
Re:update marklin CS1
Johan,

Als je laatste update de update V2.03of V2.04 is kun je niet gewoon ewn ESU update er opzetten. Je dient dan eerst de Reloaded update van ESU te bestellen (zit nieuwe voeding bij). Daarna kun je alle ECOS/CS1R updates van ESU gratis installeren. De Reloaded update kun je bij een treinenzaak bestellen. Je hebt wel het serial nummer nodig van je CS.

Edwin
Re:update marklin CS1
Lid sinds: 2008

offline
Re:update marklin CS1
Als aanvulling:

Op de onderkant zit een sticker en daar op staat het serienummer: MFX .......
Dit moet opgestuurd worden.

Hier een voorbeeld waar de update te bestellen valt:

http://www.hobbytreinen.nl/mrklin-reloaded-c-68.html?osCsid=edur9r2nqoc9910qc5j0l1fd75

Er wordt dan een forse doos gestuurd met een CD, een netvoeding van voldoende vermogen, een ethernetkabel en een duitstalige handleiding.
Na deze prijs is (tot nu toe) verder alles gratis.
Re:update marklin CS1
Lid sinds: 2011

offline
Re:update marklin CS1
Edwin, Huub en anderen,

Ik overweeg om voor mijn CS 1 dezelfde update te bestellen van ESU. Mijn vraag is: bevalt het resultaat bij degenen die dit al hebben gedaan?
Ik ben benieuwd naar jullie evaringen.

Marco
Re:update marklin CS1
Mij is de update goed bevallen. Je hebt sowieso al meer vermogen voor je baan, want na de update kan de CS 4 Amp leveren. Tevens kun je met de laatste update ook eigen afbeeldingen bij loks gebruiken en kun je overzicht van je baan maken en zien welke delen bezet zijn.

Ook moet het bewerken van decoders van ESU eenvoudiger zijn, maar heb nog niets hoeven aanpassen, dus hier kan ik geen reactie opgeven.

Edwin
Re:update marklin CS1
redskin
gast

Re:update marklin CS1
Citaat van: Edwin op woensdag 23 februari 2011, 15:08:39
Ook moet het bewerken van decoders van ESU eenvoudiger zijn, maar heb nog niets hoeven aanpassen, dus hier kan ik geen reactie opgeven.

Ik wel, heb al een aantal loc's voorzien van dezelfde soort decoder (ESU en MArklin) en heb deze via de CS1R bewerkt. Gaat vrij eenvoudig.
Re:update marklin CS1
Lid sinds: 2008

offline
Re:update marklin CS1
Het bevalt wel redelijk goed, zal ik zeggen.
Wel is de vorige update een miskleun en dat hebben ze provisorisch hersteld door de volgende versie alvast ter beschikking te stellen (zonder de nodige tests uitgevoerd te hebben).

grv Huub
Re:update marklin CS1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:update marklin CS1
Hallo allen,

de mogelijkheden met het Cs wordt aanzienlijk vergroot met de Esu update, hierdoor is het Cs1 een multiprotocol centrale geworden, en kan de layout van de treinbaan ingetekend worden op het scherm.

Huub de laatste firmware update was uitgebracht als Beta. Nadat deze door vele gebruikers reeds was getest, omdat er een storende maar onschadelijke bug in de voorlaatste firmware zat. De officiele update pas uitgegeven nadat vele de beta getest hadden, lijkt mij dat dit juist een zeer grote test was, het is in ieder geval zeker goed uitgepakt, en zo provisorisch vond ik deze oplossing niet. Ik heb zelf de Beta in test gehad.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: update marklin CS1
Mathieu
gast

Re: update marklin CS1
Hallo,

Ik heb hier een CS1 met versie 1.4. Inderdaad wel erg oud. Ik zou 'm graag updaten naar de nieuwste firmware (2.04?)
Op de Marklin site is hij niet (meer) verkrijgbaar.
Wie helpt mij er aan?
Hartelijk dank!!!
Mathieu
Re: update marklin CS1
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: update marklin CS1
De CS1 werd gemaakt door ESU, op hun site valt zo te zien versie 2.08 te downloaden.

Dit kan volgens mij niet direct in 1x worden geupdate. Dit weet Walter zeker wel  :)

Re: update marklin CS1
Lid sinds: 2006

offline
Re: update marklin CS1
Re: update marklin CS1
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: update marklin CS1
Citaat van: Marklindak op dinsdag 03 april 2018, 15:13:16
De CS1 werd gemaakt door ESU, op hun site valt zo te zien versie 2.08 te downloaden.

Dit kan volgens mij niet direct in 1x worden geupdate. Dit weet Walter zeker wel  :)
Dat kan ook niet zomaar, zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=28424.msg494237#msg494237
De Reloaded update van ESU is niet meer verkrijgbaar
Re: update marklin CS1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: update marklin CS1
Hallo Mathieu,

alleen versie 2.03 met S88 bus is te updaten naar versie 2.04, Versie 1.4 is mij niet bekend, maar zeer waarschijnlijk niet zelf updateble

met vriendelijke groet,

Walter