Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

stauf unter dem berg

Gestart door janstuif vrijdag 18 februari 2011, 18:21:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
stauf unter dem berg
Lid sinds: 2010

offline
stauf unter dem berg
hieperdepiep, wij gaan een nieuwe baan bouwen.

het is zover de verfkwasten zijn opgeborgen, de tapijttegels zijn gelegd, het baanplan is zo'n beetje klaar dus wat wil een mens nog meer! (baanplan staat op het forum ( feedback gezocht))  de mensen die geschoten hebben op het baanplan, bedankt voor de medewerking. er was alleen nog geen naam, niet dat dat noodzakelijk is, maar gewoon grappig. de naam is een afgeleide van onze achternaam, in het duits luid deze von stauffenberg.  deze gekozen naam vonden we wel leuk, ook een beetje in het verlengde van het thema. een beetje nederlands, met uiteraard de hondekop, 1200 en, 1100 en 1600 en de tee ram. duits omdat we er toch door moeten op weg naar zwitserland met een aantal stoomloks, rheingold en nog zo het een en ander. zwitsers van klein tot groot een stuk of wat treinen. genoeg keuze dus. komende dagen zal ik een foto neerzetten van onze werkplekken, waar onze duistere zaken worden gemaakt. besturing met de raptor( er kan er maar een de beste zijn) zelfgebakken wissel en sein decoders en 1 booster van 10 amp. en twee van 2 amp.
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:stauf unter dem berg
Dag Jan.

Of moet ik zeggen: Graf von Stauffenberg! :mrgreen:
Ook leuk om jouw verhaal op dit topic te melden . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2010

offline
Re:stauf unter dem berg
klinkt leuk, wat let je.
maar meteen een leuk idee, we hebben nog een kasteel wat gebouwd moet worden, dat zal dan de residentie worden van graf von stauffenberg. zo is het kringetje weer rond.

groeten
herr "graf"
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:stauf unter dem berg
Guten Abent, Herr Graf von Stauffenberg :wink:

mijn interesse heb je alvast!

Groeten,

Erik.
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2010

offline
Re:stauf unter dem berg
gutenabund,

hou het asjeblievft op gewoon jan, ik zou maar in de verleiding komen om naast m'n schoenen te gaan lopen. dat is op dit moment koud dus gewoon jan, of zoals mijn vrienden mij noemen: stuif
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:stauf unter dem berg
Prima Stuif!

We houden het op deze éénmalige aktie. :wink:

Groeten,

Erik.
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:stauf unter dem berg
Beste Jan,

Veel succes en plezier gewenst en als je specifiek over de automatisering wat extra hulp nodig hebt, dan weet je me te vinden.

Groet, Anne W
Re:stauf unter dem berg
Citaat van: janstuif op vrijdag 18 februari 2011, 18:21:01
hieperdepiep, wij gaan een nieuwe baan bouwen.

..... de tapijttegels zijn gelegd......

Hoi Jan,

Als ik je een tip mag geven ga voor een harde vloer en absoluut geen vloerbedekking of tapijttegels, dit voorkomt veel stof.
Succes !

Groet,
Paul
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2010

offline
Re:stauf unter dem berg
Paul,

mede op verzoek van vrouwlief nu eens geen gladde vloer. onze hele hut heeft gladde vloeren, na iedere hobby sessie stofgezogen en nog neem je het mee naar beneden. mijn goede vriend ger moes heeft mij aangeraden om het met tapijttegels te doen. en vrouwlief is nu nog blijer met mij. heel veel minder stof. onze hut is al wat ouder, mischien dat dat meespeelt in het geheel.
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2010

offline
Re:stauf unter dem berg
help,
ik krijg geen foto geplaatst. ga maar weer naar de hobby toe voordat ik gefrustreerd word. 5 pogingen gedaan geen ee lukte
snik. begrijp je meteen waarom ik een raptor heb,
grt
jan
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:stauf unter dem berg
Beste Jan,

Ik denk niet dat ik het goed kan uitleggen, maar ik gebruik http://imageshack.us/ om mijn foto's op te zetten, dat doe ik via het menu "media upload", zoek een foto op die je op het forum wilt plaatsen en "browse" daar naar toe, nadat je de foto verkleint hebt (image resize) tot het formaat voor 15" schermen, druk je op "upload now", dan is het wachten.

Als de upload klaar is verschijnt er onder een rijtje adressen (links) waaronder één voor forums (forum code), kopieer dit adres naar je antwoord op het forum en druk op de knop "bekijken", als het goed is dan zie je nu de foto.

Als dat allemaal gelukt is dan is het wijs een registratie aan te vragen bij imageshack, dan worden je foto's allemaal netjes opgeslagen en kun je ze nog een keer gebruiken.

Ik hoop dat het je zo lukt, groet, Anne W
Re:stauf unter dem berg
Lid sinds: 2010

offline
Re:stauf unter dem berg
beste mensen,
hierbij de update van onze baan. na driftig passen en puzzelen zijn wij tot de conclusie gekomen dat de linkerpoot van het baanplan te ver de kamer in komt. dit i.v.m. raam wat open en dicht moet kunnen en de werkruimte om de hobby uit te kunnen oefenen. graag je reactie op het geheel.