Na 7 jaar heb ik eindelijk maar eens m'n foto's van 150 jaar spoorwegen in Roosendaal laten afrdrukken. Geen idee waarom ik dat nooit gedaan had, maar het mocht dus wel eens. Het was voor mij even een goede reminder hoe fijn digitale fototoestellen tegenwoordig toch zijn. 2 Uur lang scannen en bijwerken. Foto's die er trouwens een week over deden om afgedrukt te worden en tegenwoordig kennelijk uitsluitend nog worden geleverd in "nostalgisch bruin". Man man man, wat zijn die afdrukcentrales slecht geworden.
Anyways, er is gelukkig ook resultaat. Ik neem jullie eerst mee naar Leysdream, een inmiddels gesloopte evenementenhal, waar een maquette gepresenteerd werd van het station van Roosendaal zoals dat er voor de oorlog nog uit zag (dus met de grote ingang).
Elk detail is tot in de puntjes uitgewerkt.
De achterkant. Het is nogal een groot station.
Hoog tijd om naar buiten te gaan. Op het station van Roosendaal stond de 23 071 te wachten om mensen naar het opstelterrein bij de oude locloods te brengen.
Mooi stukje Roosendaalsche spoorgeschiedenis, waar de laatste tijd nogal eens wat om te doen is geweest: het Seinhuis B. Dit zal, zoals het er nu naar uitziet, verplaatst worden naar het terrein bij de vierkante loods. Maar een paar jaar geleden was er ook sprake van dat het naar Simpelveld zou verhuizen omdat het wel mooi bij de museumlijn zou passen.
Het "gewone" treinverkeer ging natuurlijk ook door.
In een oud rijtuig op weg naar het opstelterrein.
Een mooi clubje bij elkaar voor de vierkante loods (die nu door Shunter in gebruik is en
eindelijk wordt opgeknapt).
NS1122 - ACTS 1251 - NS1302 - NS1501 - NS2233
De 1501
De 2233 en de 2459
De 1302
De 1122
Er stond van alles bij elkaar.
Een Belgische Nohab:
Treinstel NS766:
De 6473 in Railionkleuren:
En diens motor:
De andere kant van de pendeltrein met de 23 023:
Een net schoongemaakte BR 189:
De 23 023 staat klaar voor de terugrit naar het station.
Blokkendoos BD 9107
Plaatje van de schitterende loods zelf. Helaas was deze afgeschermd vanwege het risico dat er glas naar beneden kon vallen.
Prachtig, dit soort industriële constructies!
De andere kant:
De 23 023 met daarnaast een vlaflip. Daar zag ik die kleurstelling overigens voor het eerst.
Een armsein op de monumentale seinbrug:
De seinbrug. Deze stond overigens origineel niet waar 'ie nu staat.
De 23 023 komt weer terug.
Nog een laatste plaatje van het geheel:
Dat was 'm. Het zijn kwalitatief niet de beste foto's, maar het geeft in ieder geval een mooi beeld van het evenement.
Groetjes,
Rutger