Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

DDW instabiel?

Gestart door Harald en Alex dinsdag 15 februari 2011, 21:42:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DDW instabiel?
Lid sinds: 2023

offline
DDW instabiel?
Hallo

Nu met een nieuw gemaakte kabel op de COM1 poort en een delta als booster vandaag weer geprobeerd Koploper goed aan de gang te krijgen.Er lijkt iets mis met de baanspanning die fluctueert nogal.Dit is ook duidelijk te zien aan de verlichting van wagons en locs.Die knipperen af en aan.We zaten tegelijkertijd op het internet en dat uit gezet en toen hadden we het idee dat het al een stuk beter ging.Dan begint het weer te knipperen de locs stotteren en DDW loopt even later vast.Waar kan hem dit in zitten?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Harald & Alex
Re:DDW instabiel?
Freak
gast

Re:DDW instabiel?
Hallo Harald en Alex,

Het kan zijn dat je Delta Control niet voldoende vermogen kan levern voor al het gene wat op je baan staat en vermogen verbruikt.

CiteerWe zaten tegelijkertijd op het internet en dat uit gezet en toen hadden we het idee dat het al een stuk beter ging.
Koploper, DDW en Internetten. Laatste slurpt ook processortijd waar je rekening mee moet houden.
Beste is om tijdens het gebruik van Koploper en DDW geen andere programma's te gebruiken.

Mvg,
Peter
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2010

offline
Re:DDW instabiel?
Heb je de massasimulatie in koploper nog op 1 sec gezet?
Dan zit er geen vertraging meer in wat je handmatig doet en hoeft je computer ook niet zoveel te rekenen.
Goed te lezen dat de kabel werkt.Geeft hoop voor die centrale die hier nog ligt.

Gr Robin
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2023

offline
Re:DDW instabiel?
Peter

Ok dan gaan we morgen eens proberen om alles wat verder op de achtergrond mee draait uit te zetten en dan nog eens proberen.Nu staat r volgens mij DDW 8 op.Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die instabieler was als 7???Op het moment van testen staan er in de stroomkring 4 locs en drie wagons met verlichting.We proberen er maar met 1 tegelijk te rijden.

Robin

Er is zeker nog hoop  :) :)

Harald & Alex
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2023

offline
Re:DDW instabiel?
Vanavond weer geprobeerd en het ging nu wel wat beter.Wel zie je dat het cpu gebruik nog heel hoog ligt.Als we nu eens het geheugen van de computer updaten zou dat het benodigde verschil kunnen maken?

Als je het zo ziet rijden dan zou je zeggen dat er wel voldoende vermogen op de baan staat alleen als het cpu gebruik op 100 komt fluctueert de spanning en schakelt DDW zich uit.

Harald & Alex
Re:DDW instabiel?
Freak
gast

Re:DDW instabiel?
Hallo Harald & Alex,

Citaat van: harald en alex op woensdag 16 februari 2011, 21:23:43
Vanavond weer geprobeerd en het ging nu wel wat beter.Wel zie je dat het cpu gebruik nog heel hoog ligt.Als we nu eens het geheugen van de computer updaten zou dat het benodigde verschil kunnen maken?
Dat zal zeker veel uitmaken.

Mvg,
Peter
Re:DDW instabiel?
oscarv
gast

Re:DDW instabiel?
Harald & Alex,

Ik had de problemen die jullie noemen op een stokoude desktop PC (Pentium I). Met een snellere PC (bouwjaar 2003) ging het daarna wel prima.

Processorbelasting ging van >90% naar 35% of zo. Wel heb ik in de instellingen opgenomen 'alleen Marklin Motorola protocol, niet DCC uitsturen'. Het is alweer 2 jaar geleden dus precies weet ik het niet meer, maar ik geloof dat je ook kunt kiezen voor 'long pause' tussen data packets. Ik heb dat gedaan maar weet niet of het echt uitmaakt. SRCP 0.7 werkte wel voor mij, 0.8 gaf betrouwbaarheidsproblemen.

Overigens zou je ook kunnen testen met DDX ipv. DDW. Maar met DDX zit je aan RocRail vast. Dat wilde ik toch al, maar anderen misschien niet. DDX is overigens nog wat processor-intensiever dan DDW lijkt het. In elk geval kun je zo met een ander stuk software testen of de hardware het probleem is.

Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

Groet,

Oscar.
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2023

offline
Re:DDW instabiel?
Vanavond even weer geprobeerd alleen nu de andere stroomkring.Alles best totdat het cpu gebruik weer oploopt en dan is het weer mis.Wat ik dan wel kan begrijpen.Wat ik niet begrijp dat de andere deltabooster ook weer bloedheet wordt terwijl ik niet zou weten hoe ik het anders aan moet sluiten en de treinen rijden ook dus wat kan er dan de oorzaak zijn dat die delta warm wordt?

Harald & Alex
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2010

offline
Re:DDW instabiel?
Probeer eens die 2e delta als slave  door te lussen vanaf de rails.
Net zoals je met je andere stuur apparaat doet.
Gaat dat beter?

Robin
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2023

offline
Re:DDW instabiel?
Robin

Sorry maar ik begrijp je niet?Ik maak er wel eens een foto van dan kan je het zien hoe het nu aangesloten zit

Harald & Alex
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2023

offline
Re:DDW instabiel?
Hier dan hoe de situatie nu is met twee trafos en twee deltas.

Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2023

offline
Re:DDW instabiel?
De delta rechts op de foto wordt dus warm de andere niet.De blauwe en de paarse draad komen van de COM 1 de rode en bruine draden zijn de + en - van de 2 stroomkringen.De paarse draad gaat over in de rode naar de tweede delta.Ik heb ze op de klem van de eerste delta bij elkaar geknoopt en dan doorverbonden naar de tweede.
Re:DDW instabiel?
Lid sinds: 2010

offline
Re:DDW instabiel?
De rode draad van die rechter delta control.Moet op de uitgang van de linker Delta.(rail rood)
Hij zit op de foto op de ingang aangesloten.

edit: zoals je hierboven zelf al zegt.Bij elkaar geknoopt.
nog een plaatje om het duidelijk te maken.