Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

update 03-11-11 met foto's van de berg en de nieuwe loks reactie/tips zijn welko

Gestart door rene bos woensdag 16 februari 2011, 15:53:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
update 03-11-11 met foto's van de berg en de nieuwe loks reactie/tips zijn welko
hallo iedereen

ik ben berzig geweest  met mijn baan de vorige die ik had zat kortsluiting( dit is mijn oude baan http://forum.3rail.nl/index.php?topic=21348.msg357253#msg357253) in dus heeft kevin (marklinkevin) deze voor mij ontworpen.
volgende week ga ik met een berg beginnen achter in de hoek bij de lokken loods.
reacties zijn welkom

hier een aantal foto's:

de hele baan

huisjes

station






let niet op de lampjes die moet ik nog plaatsen



inbouwen van licht in de wagons








van de week ga ik nog wat lampjes plaatsen denk ik en dan ga ik volgende week met de berg beginnen. meer foro's komen nog

MVG Rene
Re:Mijn baan met wat foto's
hallo rene,

knappe baan heb je daar,doet mij denken aan mijn eerste baan die ik ooit bouwde.

groeten en succes;

peter(ke33)
Re:Mijn baan met wat foto's
René,

Een jaar geleden kwam ik bij "Robbin's baan" op dit forum hetzelfde baanontwerp tegen.

Ik ben op 12 jarige leeftijd enthousiast geraakt voor de treinhobby. Het is dan 1977. Ik had op die leeftijd natuurlijk niet zoveel geld te besteden, dus de hobby bestond voornamelijk uit baanplannen maken voor later, plaatjes kijken in catalogussen en boekjes, en vooral veel dromen over alle mogelijkheden.

In één van de flyers uit de 70-er jaren staat op de achterzijde onderstaande foto. Zonder te overdrijven, denk ik dat ik deze afbeelding honderden keren heb bekeken in die tijd. Ik herkende jouw baanplan dus direct.

Een paar jaar geleden heb ik alle foto's uit de brochures opnieuw gefotografeerd. Waarschijnlijk kun je met deze foto wel inspiratie op doen voor de aankleding van je baan.

Groeten,
Frank



Re:Mijn baan met wat foto's
marklinkevin
gast

Re:Mijn baan met wat foto's
@frank

bedank voor de afbeelding (rene) kijkt niet zo veel op het forum daarom doe ik het ik help hem met de baan badankt voor de afbeelding nogmaals we gaan er zeker wat mee doen:D:D:D
heb je er nog meer afbeeldingen van???:P

Mvg kevin.
Re:Mijn baan met wat foto's
hallo hier weer een update van mijn baan.

ik heb gedaan wat frank mij liet zien met een afbeelding daar ben ik meebezig nu samen met kevin.
hier zijn er wat foto's van reacties zijn welkom.















meer foto's volgen nog van de verdere afwerking.

Mvg Rene en Kevin
Re:Mijn baan met wat foto's UPDATE!!
Hallo René en Kevin,

Leuk om te zien dat je het baanontwerp hebt aangepast aan het voorbeeld dat ik heb geplaatst uit de M brochure. Ik vind het ontwerp nu wel rustiger over komen. De twee dubbele bogen aan de linkerzijde van je baan vallen nu minder op en het accent verschuift naar het station, het stadje en de grote brug.

Ik zie dat je zelfs het idee van de arcadebogen hebt overgenomen! Op deze manier kun je de treinen nog mooi zien rijden onder het plateau.

Ik heb de indruk dat de helling aan de linkerzijde erg stijl is. Misschien kun je de helling nog wat verder doortrekken langs de voorzijde, dan wordt hij wat minder stijl.

Helaas heb ik maar één afbeelding van deze baan, dus voor de aankleding van de rechterzijde mag je zelf improviseren.

Leuk dat ik je heb kunnen helpen. Succes met de verdere bouw.

Groeten,
Frank
Re:Mijn baan met wat foto's UPDATE!!
hallo modelspoorvrienden.

vandaag weer eens lekker met de baan bezig geweest en het is mooi geworden.
ik kan nu beginnen het af te werken.
hier een aantal foto's reacties zijn welkom of opmerkingen.









hier ga ik nog een berg bouwen met dat huisje er boven op








van de week ga ik er verder mee dan komen er nog wel meer foto's reacties of opmerkingen zijn welkom of wat wij kunnen veranderen.

MVG Rene en Kevin
Re:Mijn baan met wat foto's UPDATE!! muurdecoratie geplaatst reactie alstublieft
hallo iedereen

vandaag zijn wij bezig geweest met licht in de tunnel te maken en de baan een beetje aan te kleden morgen gaan we weer verder genoeg gedaan voor vandaag.

Mvg Rene en Kevin
Re:Mijn baan met wat foto's UPDATE!! muurdecoratie geplaatst reactie alstublieft
Mooie baan.
Ik ben nu ook bezig met een baanplan te maken en dat ook uit te voeren.
Dit ziet er netjes uit
Re:Mijn baan met wat foto's UPDATE!! muurdecoratie geplaatst reactie alstublieft
Mooie baan.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn baan met wat foto's UPDATE!! muurdecoratie geplaatst reactie alstublieft
Ziet er goed uit deze baan. Ik ben 12 jaar geleden ook zo klein begonnen maar inmiddels heb ik een behoorlijke baan op zolder liggen met draaischijf rolbrug en een groot aantal materieel.
Re:Mijn baan met wat foto's UPDATE!! muurdecoratie geplaatst reactie alstublieft
hallo mensen wij hebben een tijdje stil gelegen en nu gaan we weer verder we gaan er nu weer foto;s en zo opzetten

mvg kevin en rene
Re:Binnenkort weer wat foto's
Ik ben benieuwd!
Re:Binnenkort weer wat foto's
Je hebt zeer mooi materieel rondrijden :)

Ben benieuwd naar de foto's!

Groet,
Mick
Re:Binnenkort weer wat foto's
Lid sinds: 2008

offline
Re:Binnenkort weer wat foto's
Hallo Rene en Kevin,

Wat leuk dat jullie weer verder gaan met de baan. Tot nu toe vind ik het een heel mooi ontwerp, wat mij doet denken aan een baan van mij in de jaren "60 en 70". Dit is niet negatief bedoeld, maar het roept gewoon wat jeugdsentiment op, waar ik met genoegen aan terug denk !! M'n vader en ik, samen aan het klooien met wat treintjes...!  Ik ben erg benieuwd hoe alles gaat verlopen op jullie baan, dus ik blijf het een beetje volgen.  :thumbup:

groeten, Willem. :D
nieuwe foto's en een vraag
hallo medespoor liefhebbers:P

'wij hebben een tijdje stil gelegen en gaan nu weer verder met de baan en ik heb een paar foto's gemaakt en ga die er nu ook op zetten:

hier wou ik graag een rangeer spoor neerleggen naast de kraan en de rangeer spullen van de volgende foto er bij zetten is dat een goed iedee?

en dan wil ik op de foto hierboven die huisjes neer zetten dan heb ik aan de ene kant rangeer spportjes en aan de andere kant plek voor huisjes want dat heb ik heel weinig.

heeft iemand misschien voor deze foto nog een idee want ik vindt dat plein niet zo mooi en ik wil hen graag aanpassen maar ik weet niet hoe iemand een idee

en dit is dan mijn station ik weet nog niet wat ik daar achter ga neerzetten maar daar moeten wij nog over na denken


en dan als het laatste nog een foto van de saaie lokken loods die ga ik ook nog veranderen maar dat kan later wel


ideen en tips zijn van harte welkom

groetjes rene en kevin (marklinkevin)


Re:nieuwe foto's en een vraag
mathijs-spoor3
gast

Re:nieuwe foto's en een vraag
Allereerst een leuke baan die je daar hebt. en een mooie(grote ) ruimte ook! :D ik denk dat er op de baan iets meer wegen aangelegt kunnen worden zodat alles goed 'bereikbaar'is want ik zie wel vrij weinig wegen.

gr
Re:nieuwe foto's en een vraag
Lekkere ruimte heb je.

Je kunt er in ieder geval voor zorgen dat alle huizen aan een straat/trottoir liggen. Nu moet je steeds over het gras lopen of rijden om bij een huis te kopen. Ook kun je wat parkeerplekken maken. Voor de huizen in het midden kun je een mooi pleintje maken, met preisertjes en eventueel een standbeeld, een kinderspeelplaats (bewegende wip van Viessmann) of een fontein.

Je straat is nu een vierkantje zonder aan- en afvoerwegen, zo is je station nog al slecht bereikbaar.

Meer (hoge) bomen.

Wat meer variatie in de begroeiing.

Hekjes langs de rails, maakt het geheel wat veiliger.

Je kunt ook wat scenes maken, zoasl de aflevering van goederen bij een winkel, een bruidspaar bij het stadhuis (waar je er overigens twee van hebt).
Re:nieuwe foto's en een vraag
hallo mensen

van de week gaan wij weer verder met de baan we gaan hier en daare wat kleine aanpassingen doen en we gaan meer wegen en bomen aan leggen zoals pab zij.
vanaf volgende week ook weer wat foto's.
vandaag nog even een perron gekocht en een ingang voor een berg kom zo even niet op de naam.

vg Rene en Kevin
Re:nieuwe foto's en een vraag
marklinkevin
gast

Re:nieuwe foto's en een vraag
hallo mensen

morgen gaan we weer verder met het perron in elkaar zetten en dan komen er ook foto's van op daar had ik vandaag geen tijd meer voor dus morgen weer een update.

groetjes kevin
Re:morgen een update met foto's!!!!
Hoi,

Jullie schieten al aardig op.

Wat betreft het plein,ik mis eigenlijk een weg naar het plein toe. Dus ergens een opening tussen de huizen.

Is de achtergrond zelf gemaakt? Of is ie ergens te koop?

mvg, Robin
Re:morgen een update met foto's!!!!
hallo mensen

hier weer een update van het nieuwe perron en bankjes op het station geplaatst.
ik ga zo nog even wat aanpassingen doen aan de baan en dan komen er in de loop van de tijd weer foto's op.
bankjes op het station geplaatst

nog een keer

het nieuwe perron

nog een keer het nieuwe perron

in de loop van de week komen er weer wat foto's op van de aanpassingen en een paar mooie foto's van wat locs

Mvg Rene en Kevin
Re:Update met foto's van het nieuwe perron!!!
Ziet er leuk uit, maar hoe kom je bij het perron?
Je kan een ondergrondse gang 'maken' of loopbrug...

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Update met foto's van het nieuwe perron!!!
@hero

die achtergrond die heeft een goede kennis een keer voo rmij ghemaakt dus ze zijn negens te koop:(

MVG rene en kevin
Re:Update met foto's van het nieuwe perron!!!
hallo

hier weer een update van een verandering nu hebben we weer wat rails neergelegt en weer wat aanpassingen gedaan.
hier de foto's
de aanpassing van de linkerzijde

nog een keer

hier gaan wij van de week wat wegen aan leggen

hier stonden de shell dingen enzo



van de week gaan wij wat wegen aan leggen dat staat idd wel wat mooier:D
dus van de week weer een update!!!


Mvg Rene en Kevin
Re:Update met foto's van het nieuwe perro en de nieuwe aanpassing!!!!
hallo mensen

vanmiddag al sik thuis ben zal ik een paar foto's erop zetten van de berg waar wij nu mee bezig zijn dus vanmiddag weer een update.

Mvg Rene en Kevin
Re:vanmiddag een update met foto's van de berg
hallo mensen

hier weer een update met foto's van de baan ik heb helaas nog geen wegen aangelegt maar ik ben begonnen met een berg achterin reacties of tips zijn welkom.
ik wil ook nog van de week nog even een doorbraak door een huisje maken zodat je het station meer kan berijken.
hier wat enkele foto's van de baan reacties en tips zijn meer dan welkom.

de berg

de berg 2

de berg 3

wat kan ik hier nog aan veranderen ik weet het zo even niet meer

van de week komt er wel weer een update

MVG Rene en kevin
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
tip: de meeste pleinen zijn niet met gras maar met stenen bedekt. Faller, Busch en meerdere andere merken hebben mooie bestratingsfolies daarvoor.
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Hey,

Misschien een ideeetje om de bergen een beetje aan te kleden? Gras, bomen, een huisje, poppetjes of wat beesten zouden kunnen denk ik.

Groetjes,
Mick
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Persoonlijk vind ik de berg niet echt een mooie vorm hebben.
Ik zou als ik jou was met een mesje dingen weg gaan snijden om een natuurlijkere vorm te hebben.
Maar zoals ik al zei is dit persoonlijk.
Als je dit mooi vindt moet je dit zo houden.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Hallo mensen

gisteren zijn wij naar de beurs in prismare geweest en heeft rene een nieuwe lok gekocht namelijk de 37171 foto's komen zo snel mogelijk.

@grimolas dat ben ik ook nog van plan om te gaan doen.

@lukas waar moet ik dingen gaan weg snijden dan?

Mvg Kevin
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Citaat van: marklinkevin op maandag 31 oktober 2011, 11:39:18
@lukas waar moet ik dingen gaan weg snijden dan?

Zoals hier.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Rene dat ziet er allemaal leuk uit.Heb jij ook een sporenplan ergens als het mogelijk is ook de afmetingen. Of heb ik daar over gezien.
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
@jonnytrein

ja dat plan heb ik nog wel op mijn andere pc staan ik (marklinkevin) heb die baan voor hem gemaakt maar ik zal hem hier wel opzetten.
PS ik weet niet of dat vanavond lukt want mijn beeldscherm is kapot:(
Mvg kevin
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Geen probleem hoor ik heb veel geduld......................ik wacht en wacht en zzzzzzzzzzzzzz.
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
ik ben een beetje laat mischien maar ik vind de kleuren en de vorm ook niet zo mooi.
als je kijk bij de bijlage van lukas maakt dat het af.
over de kleuren. ik zou bij zo'n heling meer grijs tinten gebruiken.
maar als je dit mooi vind moet je dit vooral zo houden ;)

gr john


Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
" heling " = aanbieden van gestolen goederen, wat is er gestolen?  :)
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
@jonny

wat bedoel je met gestolen goederen:P

Groetjes Kevin
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
U schrijft toch" ik zou bij zo'n heling meer....." vandaar mijn opmerking over heling of bedoel je iets anders.
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
Hallo René&Kevin.

De baan ziet er al leuk uit en begint al uitdagend te worden!
Complimenten ervoor!

Groets;

Marty
Re:Update met de foto's van de berg reactie en tips zijn welkom
hallo mensen

vandaag even weer lekker met de model baan bezig geweest en even wat nummertjes bij de wissels gezet altijd wel handig;).
verder hebben wij de berg even wat aangepas en foto's van de nieuwe loks gemaakt:D
hier volgen de foto's

hier een foto van de berg waar wij mee bezig zijn geweest.

hier een foto van onze nieuwe aanwinst:D

hier nog een foto van onze nieuwe aanwinst

en dat was het weer voor vandaag.
morgen gaan we misschien weer verder.
reacties en tips zijn van harte welkom.


Met vriendelijke groet Rene en Kevin