Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

ESU decoder vraag

Gestart door Tomm dinsdag 15 februari 2011, 10:57:34

ESU decoder vraag
Tomm
gast

ESU decoder vraag
Een vraag die ongetwijfeld al eens gesteld is op het forum, maar wat is nu het verschil tussen een ESU lokpilot en Loksound decoder? Ik zit een nieuwsbrief te lezen wat betreft de vooraankondiging van de DE2 van Artitec en er zit nogal een prijsverschil als je de beide uitvoeringen naast elkaar zet. Het zal toch niet alleen geluid zijn dat bijna 100 euro prijsverschil maakt?

Groet,

Tom
Re:ESU decoder vraag
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Het verschil zit al in de naam verborgen.
De loksound is eigenlijk een lokpilot met toegevoegde geluidsfuncties.
De lokpilot is dus zonder geluid.
Het geluid is inderdaad erg duur, zelf vind ik het verschil in prijs veel te groot.
Je kunt dan ook beter een lok met geluid kopen, dan later zelf inbouwen, want dan ben je vaak duurder uit.
lokpilot  is ongeveer ?30 loksound is ongeveer ?100 (als je goed zoekt) en ja, dat zit dus alleen in het geluid (+ speakertje van ca ?6)
Aliebengalie
gast

Vaak is het wel zo dat locs die v/a fabriek voorzien zijn van sound,meestal (zeg maar vaak) maar een paar mogelijkheden hebben,toet toet pep pep.
Als je zelf de loc voorziet van een geluids decoder kan je vaak meer geluiden aanspreken , en is het zelf mogelijk dmv een programmer, zelf het geluid en andere opties zelf aan passen.

Mvg: Alex

Dat is wel een beetje typisch Märklin Alex. Een geluidicoontje in de folder en dan blijkt het een Peppie en Kokkie model: toet toet, boing boing.
Bij andere merken betekent geluid meestal ook volledig geluid. In ieder geval krijgt de de2 met geluid een echte Loksound aan boord met alles erop en eraan, zoals die in de de1 ook zijn geleverd (voorlopig alleen voor tweerail, ik weet het).