Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Problemen Wintrack 7 en MS Vista

Gestart door rorail maandag 14 februari 2011, 16:15:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Beste mede forummers,

In dit draadje zijn enkele problemen bij het gebruik van Wintrack 7 op een Vista PC reeds aan bod gekomen.
Sinds kort gebruik in mijn aloude Wintrack 7 ook op een Vista PC, na jarenlang probleemloos op een XT machine te hebben gewerkt.

Het probleem dat zich bij mij voordoet, is dat na het afsluiten van Wintrack een mededeling volgt, dat het programma is gecrashed en dat naar een oplossing wordt gezocht. Door altijd voor het afsluiten het laatste ontwerp op te slaan en niet af te wachten tot het programma dit vraagt bij het afsluiten kan een echt probleem worden voorkomen, maar echt lekker is het niet. Bovendien "onthoudt" het programma daarmee nooit de laatste file die is gebruikt.

Kortom, er valt mee te werken, maar ik vraag mij af of dit probleem niet te verhelpen is. Zijn er meer Wintrack 7 gebruikers die dit probleem hebben ondervonden (en opgelost)?.

Graag jullie reactie.

Groet,
Ronald

Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
ooit al eens service pack geladen voor WinTrack 7?
zie http://www.modeltrainservice.com/NL/downloads.htm (ergens midden de pagina).
Misschien brengt het de oplossing.

Anders overgaan naar nieuwere versie via update: dan wel een versie die verschenen is na het uitkomen van Windows (brol) Vista. Voorbeeld versie 10.0-3D.

Andre
Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Ronald,

Doe jezelf een groot plezier, en upgrade je windows naar Windows7 (liefst verse installatie, niet over Vista heen).
Vista is naar mijn mening echt een hele slechte versie van windows 8o
Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Hallo André,

Ik meen me te herinneren dat ik dit service pack had geladen op mijn XT machine, maar ik weet zeker dat ik dat nog niet op mijn Vista PC heb gedaan. Vanavond eens uitproberen. Bedankt voor de tip. :thumbup:

Versie 10 lijkt me ook mooi, maar tot nu toe kan alles wat ik nodig heb ook met versie 7.

Groet,
Ronald
Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Citaat van: Sascha op vrijdag 18 februari 2011, 15:10:52
Ronald,

Doe jezelf een groot plezier, en upgrade je windows naar Windows7 (liefst versie installatie, niet over Vista heen).
Vista is naar mijn mening echt een hele slechte versie van windows 8o
Hallo Sascha,

Tot nu toe heb ik eigenlijk weinig problemen, maar het zal er vast eens van komen. ;)

Groet,
Ronald
Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Het probleem is opgelost. Niet door de service packs van Wintrack, niet door een nieuwe versie van Windows. Oorzaak: Wintrack schrijft alle baanbestanden weg onder Program Files/Wintrack. Bij XT werkt dit prima, maar Vista verbiedt dit. :?
Om toch compatibel te zijn worden de bestanden vervolgens ergens anders weggeschreven (deze zogenaamde compatibiliteitsbestanden worden in een virtuele map geplaatst).
Nu heb ik alles onder Documenten/Wintrack bestanden geplaatst en ben ik mijn foutmeldingen kwijt.  :)

Ik ben gelijk weer aan de slag gegaan met een nieuw ontwerp... ;)

Groet,
Ronald
Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Problemen Wintrack 7 en MS Vista
Dat kan inderdaad kloppen Ronald,want onder Vista is de eigenaar van oa de map Program Files niet jij, maar zgn TrustedInstaller.
Als je jezelf eigenaar maakt van de map, heb je wel schrijfrechten.