Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Keuze voor een centrale voor/met iTrain

Gestart door muisr zondag 13 februari 2011, 21:14:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Keuze voor een centrale voor/met iTrain
Hoi,

ik wil een keuze maken voor een centrale die ik samen wil inzetten met iTrain. Ik overweeg de volgende twee:

  • Tams Multi Control
    Intel
  • intellibox Basic of II

Wat me bezighoudt is het protocol tussen de pc en centrale. Het lijkt erop dat deze bij Intellibox wat moderner is.

Hebben jullie nog meer overwegingen die mee spelen? of zelfs een andere centrale?

Ik heb de lijsten vergeleken, maar ben op zoek naar hands-on ervaringen.

Overigens: AJ-booster beschikbaar, HSI, S88 en AJ decoders. C-rails.

Gr. René


Re:Keuze voor een centrale voor/met iTrain
Hallo René,

Citaat van: muisr op zondag 13 februari 2011, 21:14:48
ik wil een keuze maken voor een centrale die ik samen wil inzetten met iTrain. Ik overweeg de volgende twee:

  • Tams Multi Control
    Intel
  • intellibox Basic of II

Wat me bezighoudt is het protocol tussen de pc en centrale. Het lijkt erop dat deze bij Intellibox wat moderner is.
Het protocol van deze centrales is vergelijkbaar met het protocol van de oude IB. Het meest moderne en uitgebreidere protocol heeft de ECoS.

CiteerHebben jullie nog meer overwegingen die mee spelen? of zelfs een andere centrale?
Heb zelf ook de nieuwe IB II maar moet zeggen dat de ECoS veel meer kan dan de IB, zeker met het programmeren van decoders. De IB II is niet veel meer dan de oude IB maar dan in een wat moderner jasje. Met de ervaring van beide centrales (en de oude IB) is mijn keuze eenvoudig, n.l. de ECoS.

Mvg,
Peter
Re:Keuze voor een centrale voor/met iTrain
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Keuze voor een centrale voor/met iTrain
Ook als je kijkt naar de communicatie tussen de computer en de centrale is de ECoS favoriet. Gewoon een goede Ethernet verbinding is genoeg voor een goede besturing. Ik begrijp, dat de IB 1 nogal eens vastloopt als deze via de RS232 bestuurd wordt. Via Loconet gaat het beter. Voor Marklin is de TAMS beter dan de IB, omdat de IB slechts 14 stappen regelt bij Motorola formaat en de TAMS ook MFX aankan, evenals de ECoS.

Groet,
Bert
Re:Keuze voor een centrale voor/met iTrain
Hoi Bert en Peter,

dank voor jullie reactie. Als ik het goed begrijp is de Ecos zijn extra geld waard omdat:
- betere ondersteuning MM protocol (meer rijstappen)
- programmeren van locdecoders beter gaat
- ethernet mogelijk is
- moderner protocol tussen itrain en Ecos

Ik heb ook het gevoel dat Ecos een levende oplossing is met regelmatig nieuwe updates en functies. Ik ga me hier eens in verdiepen. Waar kun je zo'n ding het beste kopen?

Gr. René
Re:Keuze voor een centrale voor/met iTrain
Bert levert ze erg goedkoop en met de laatste updates  :thumbup:
Re:Keuze voor een centrale voor/met iTrain
Hallo René,

Citaat van: muisr op maandag 14 februari 2011, 22:25:20
Ik ga me hier eens in verdiepen. Waar kun je zo'n ding het beste kopen?
Type bij Google in ESU en je komt diverse winkels tegen waar de ECoS verkocht wordt.

Mvg,
Peter