Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hallo Wim en Jan,

De kinderarbeid verkoop ik vooralsnog als spelen  ;) Ondertussen gebeurt er wel iets natuurlijk, ze kunnen het best goed  :D
Zoek de verschillen..

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Je hebt trouwens gelijk Wim. Er moet verf onder dat gras en dat was me al eerder duidelijk gemaakt en nu vergat ik het op dat stuk weer  :?

De laatste updates en dan zijn jullie weer helemaal bij.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Michiel,

Probeer eens een zakje lange(re) grasvezels.
Het blijft te tam cq strak. Wilder gras heeft lengte dat hebben deze vezeltjes niet.
Het lijkt gewoon nog teveel op de golfbaan. >:-D

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Robin,

Het zijn inderdaad hele kleintjes. M'n Heki zakje net zo, zeker geen 4 of 6 mm waarover ik hier ergens las. Die golfbaan ga ik trouwens ook nog eens maken.

Bijgaand een grote foto die als je erop klikt meer detail biedt.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Ziet er al mooi uit zo.

Tony
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Ik zal volgende week mijn grote theezeef eens opzoeken.
Na een kleine aanpassing kunnen we wel eens kijken of die het voor elkaar krijgt de vezels rechtop te zetten.
Op je foto's zie ik dat jouw exemplaar het nu niet "trekt" om de boel in de gewenste richting te zetten.

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hallo Michiel,

Maar jij zit ook niet stil, met je baan. :thumbup:

vr.gr. günther.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel.

Als ze het leuk vinden om te doen dan lekker door laten gaan. :thumbup:

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Kleuren van je berg zien erg prima uit. Wildgras is inderdaad mooier om te begrassen. Ik was eerst ook bezig met kort gras van Anita decor en dan krijg je inderdaad een mooi kort gemaaid grasveld. Dit is natuurlijk niet altijd een probleem, want in de natuur zijn er natuurlijk ook alpen weiden die kort gemaaid zijn.

Groet, Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,

goede vorderingen maak je met je baan. Net weer helemaal bijgekeken.

Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
super mooi hoor, erg realistisch die bergen, wat groen er op in de vorm van struikjes, bloemen, hoog groen en dor gras en het is net een foto.

blijf je met veel interesse volgen.

gr. Henk
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,

zo de foto's heb gezien komt het erg goed over met de achtergrond en past mooi in zijn geheel. :thumbup: :thumbup:
Veel succes en blijf je volgen daar zelf ook nog steeds aan de 1e berg moet beginnen en kan misschien wel iets toepassen uit jou berg of idee opdoen wie weet. >:-D :P
Met vr groet,

Theo.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,

Mooie baan en mooie tips voor scenery. Ik ga je draadje met belangstelling volgen
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Citaat van: blauweengel op donderdag 08 november 2012, 16:07:57
Ziet er al mooi uit zo.

Tony

Dank Tony! Geniet maar mee.  :)

Citaat van: Hero op donderdag 08 november 2012, 16:09:42
Ik zal volgende week mijn grote theezeef eens opzoeken.
Na een kleine aanpassing kunnen we wel eens kijken of die het voor elkaar krijgt de vezels rechtop te zetten.
Op je foto's zie ik dat jouw exemplaar het nu niet "trekt" om de boel in de gewenste richting te zetten.

Dat zou mooi zijn Robin. Van mijn exemplaar gaan de haren niet overeind staan  :D

Citaat van: Günther op donderdag 08 november 2012, 18:58:06
Maar jij zit ook niet stil, met je baan. :thumbup:

vr.gr. günther.

Klopt, maar jij bent ook verder dan je laat zien met foto's van aug. 2012  ;)  Dat baanplan past bij je. Je zei ooit al dat scenery het niet voor je is.

Citaat van: harald en alex op donderdag 08 november 2012, 20:24:47
Als ze het leuk vinden om te doen dan lekker door laten gaan. :thumbup:

Hallo Harald & Alex,

Ze vinden het wel leuk maar voor hen zijn er altijd andere zaken leuker. Hun eigen spullen worden eigenlijk nooit opgebouwd   :(  :|

Citaat van: M.user op zaterdag 10 november 2012, 21:07:32
Kleuren van je berg zien erg prima uit. Wildgras is inderdaad mooier om te begrassen. Ik was eerst ook bezig met kort gras van Anita decor en dan krijg je inderdaad een mooi kort gemaaid grasveld. Dit is natuurlijk niet altijd een probleem, want in de natuur zijn er natuurlijk ook alpen weiden die kort gemaaid zijn.

He Ronald, Dank, maar heb jij ook een sterkere grasmaster dan het std. exemplaar gemaakt?

Citaat van: dennisreij op zaterdag 10 november 2012, 21:56:05
Hoi Michiel,

goede vorderingen maak je met je baan. Net weer helemaal bijgekeken.

Hoi Dennis, niet meer zo snel als voorheen maar er is altijd wel wat progressie te zien. Ook jouw baan volg ik wel, al post ik niet altijd. Door jou wel weer de Strukton's op mijn baan gezet  :) Eén mag de camera gaan duwen voor een filmpje.

Citaat van: ÖBB op zondag 11 november 2012, 08:36:47
super mooi hoor, erg realistisch die bergen, wat groen er op in de vorm van struikjes, bloemen, hoog groen en dor gras en het is net een foto.

blijf je met veel interesse volgen.

Hoi Henk, dat groen moet ik idd snel gaan uitbreiden. Er staat nu wat fris groen en dat past eigenlijk niet bij de posters. Die beelden een zeer vroeg voorjaar of de herst uit. Ik moet op zoek naar groen wat al bruiner wordt ..  :D

Citaat van: th op zondag 11 november 2012, 19:04:50
zo de foto's heb gezien komt het erg goed over met de achtergrond en past mooi in zijn geheel. :thumbup: :thumbup:
Veel succes en blijf je volgen daar zelf ook nog steeds aan de 1e berg moet beginnen en kan misschien wel iets toepassen uit jou berg of idee opdoen wie weet. >:-D :P

Hoi Theo,

Ja, ik begreep dat je van donkere bergen houdt. Heb je gezien dat ik de rotsen erop plak. Al dan niet in een laagje gips. Stay tuned ..  er komt nog een berg.

Citaat van: Vendezz op donderdag 15 november 2012, 09:42:55
Mooie baan en mooie tips voor scenery. Ik ga je draadje met belangstelling volgen

Hallo Arjan,

Dank, leuk dat je het gevonden hebt. Graag wil ik inderdaad wel laten zien hoe ik het doe. De suggesties komen dan altijd vanzelf binnen.

Na de werkzaamheden aan de tweede tunnelingang en wat 'belasten' gaat de stationsplaat van St. Niklaus er weer in. Deze moest eruit want dan kon ik in de klimspiraal staan. Het wordt tijd om te kijken of alles nog functioneert. Lekker rijden..



groet,
Michiel

Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Tijd het stof van de baan te rijden want her en der blijft er weer wat hangen. Ondertussen een filmpje gemaakt waarin ook een sleutelhangercamera meerijdt.
Het blijft toch een kunst en is blijkbaar niet aan mij besteed. Ik rij te hard en beweeg te onrustig   :D




groet,
Michiel







Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
GEWELDIG filmpje Michiel! Vooral het sleutelhangercam-deel was heel leuk :)
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,

het stof zal er nu zeker wel weg zijn met deze snelheden :D :P Maar gelukkig zie je zelf ook dat het een tandje minder kan,
heb je direkt een rustiger rijbeeld , ik heb nagenoeg alle treinen  in koploper op 65 a 70 kmh staan en gaat heerlijk rustig .
Zal volgende week ook eens een langere film maken , altijd leuk .
Maar je hebt nog steeds een prachtige baan ( in aanbouw) :D  :thumbup:

Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Ik ben een beetje misselijk.

In zo'n filmpje lijkt het altijd veeeel te snel.
Het wordt toch tijd die baan weer eens te inspecteren.Voordat ie af is. :D

Gr.Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Inderdaad Hero, wat wordt t mooi!  :thumbup:
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Schitterend...word er wel wat duizelig van [sleutelhangercam],
maar in het totaal geeft het ook een mooie indruk hoe groot/klein
je baan in werkelijkheid is.

Groet,
Guusv
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Wat een mooie lengte rails ligt er bij jou.

De kwaliteit van de sleutel camera is best redelijk en als de snelheid omlaag gaat zal het alleen nog maar beter worden.

Leuk jou baan eens van een heel andere kant te zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel.

Mooie film.Dat met die snelheden hadden wij ook.Wij hebben hier alles op 80 km staan.Dat geeft inderdaad een rustiger beeld.Reed de cameratrein nu in koploper mee of handmatig?We zijn wat aan het experimenteren   en een apart treintype aangemaakt voor de camerawagon en dat rijdt dan 50 km.Dat doet de beelden wel goed.

Je baan ziet er goed uit.Sommige zaken vonden wij tenminste komen nog beter tot zijn recht als wat we op de fotos hadden gezien  :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hallo Michiel,

Ja, ben het met Jan eens.
Mijn treinen rijden ook allemaal 55 à 60 p/u.
Je hebt er dan nog treinen bij die iets te hard rijden.
Maar in mijn geval komt dat denk ik dat ik met alle merken door elkaar rij.
En ik rij ook met kompleet verbouwde treinen en alleen oude treinen met een decoder er in.
Maar je baan is prefect, als een trein vertrekt van een punt duurt het even voor hij daar weer terug is en dat is toch ook leuk.

vr.gr. Günther :thumbup: :thumbup:
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,
Ik ben onder indruk van de van de grote van de baan :thumbup:. Ik heb helaas niet zoveel ruimte. :-(
IK vind het TOP, en ben ook niet misselijk geworden. Maar als de baan klaar is, zou ik het toch
met andere snelheden een filmpjemaken, om ook de details van je mooie baan te kunnen bekijken.

Groet Hubert
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Dank voor jullie reacties mannen!

Ik heb een nieuw film gemaakt met een minder misselijkmakende snelheid. De Ae 8/14 heb ik op de MS terug gezet naar 42% en dat bleek 77km/h.
Daarnaast heb ik gekeken of ik beter handmatig kon scherpstellen...

oh ja, de plek van de camera is leuker..


Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hola Michiel,
Leuke rolprent! Grappig ook dat ik ineens zo'n geel grijze Hollandse loc door de bergen zie tuffen!
Je hebt een fraai baantje. Complimenten.
H la P
Fred
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hoi Michiel,

Je bent er maar druk mee , een tweede Bert Haanstra, Documaker te H. :P :D :D
Gaat idd rustiger en grappig de kamera achterop geeft een leuk beeld en lijkt ook rustiger rond te gaan,
wordt weer eens tijd om je koffie te proeven. :mrgreen:
Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hoi Michiel, leuk zo'n filmpje. Geeft een goed idee hoe groot je baan is. Vooral de lengtes in je schaduwstation zijn prachtig. Blijft toch wel machtig om een ruimte zoals bij jou te hebben.

Ga je ook nog een achtergrond achter de brug aanbrengen?

Handig trouwens die lintverlichting in je schaduwstation en die paar lampjes in je berg.

Groet, Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hoi Michiel,
In 1 woord: schitterend...
Ik dacht eerst ruim 8 minuten....maar voor ik er erg in had..waren ze alweer voorbij

Groet,
Guusv
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Schitterend filmpje van een prachtige baan (die volgens mij ook nooit afkomt zoals bij mij)... :D

Want het rijden is toch immers ontzettend leuk , waardoor er geen tijd is om alles piko bello in orde te maken.

En je moet zorgen dat je ook altijd werk houd he aan de baan , anders is de lol er al snel van af is mijn mening... :D

Ik vind het in iedergeval erg genieten als ik naar je prachtige baan kijkt.

Mvg: Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hoi michael

Schitterend filmpje,van een prachtige baan en mooie loks. :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Citaat van: IJsengel op woensdag 21 november 2012, 20:33:35
Leuke rolprent! Grappig ook dat ik ineens zo'n geel grijze Hollandse loc door de bergen zie tuffen!
Je hebt een fraai baantje. Complimenten.
H la P
Fred

Hoi Fred, dank! Er zal inderdaad meer NS-materieel door de bergen gaan rijden maar dat vind ik niet erg. Een groot NS-station is wel in aanleg en St. Niklaus wordt dan een zwitsers aangezicht.


Citaat van: 44er op woensdag 21 november 2012, 21:01:20
Je bent er maar druk mee , een tweede Bert Haanstra, Documaker te H. :P :D :D
Gaat idd rustiger en grappig de kamera achterop geeft een leuk beeld en lijkt ook rustiger rond te gaan,
wordt weer eens tijd om je koffie te proeven. :mrgreen:
Gr, Jan

Hé Jan, ik weet niet of ik er net zo veel plezier in heb als hij maar ik vind het wel leuk om te doen. Zal echter nooit super worden met een 11 jaar oude camera.
De koffie gaan we spoedig weer doen.  :thumbup:


Citaat van: M.user op woensdag 21 november 2012, 21:28:20
Hoi Michiel, leuk zo'n filmpje. Geeft een goed idee hoe groot je baan is. Vooral de lengtes in je schaduwstation zijn prachtig. Blijft toch wel machtig om een ruimte zoals bij jou te hebben.

Ga je ook nog een achtergrond achter de brug aanbrengen?

Handig trouwens die lintverlichting in je schaduwstation en die paar lampjes in je berg.

Hoi Ronald,

De baan is inderdaad gebouwd op lengte en daarmee rijdt eigenlijk wel alles achter elkaar. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo storend want het geeft wat langer zicht op een trein. Die achtergrond gaat er tzt wel komen, net als nog een LED-strip in de klimspiraal. Die vind ik sowieso te donker maar op de film al helemaal. Onder de Matterhorn zit ook LED-verlichting maar ik heb een fout gemaakt want die wil niet aan..  :?  De oude peertjes in de oudere berg zijn blijkbaar wel betrouwbaar  :D ook al is de lichtopbrengst waardeloos .


Citaat van: Guusv op woensdag 21 november 2012, 21:58:13
Hoi Michiel,
In 1 woord: schitterend...
Ik dacht eerst ruim 8 minuten....maar voor ik er erg in had..waren ze alweer voorbij

Hallo Guus,
Dank voor de complimenten en ja, met een paar opnames gaat het al snel maar een rondje over de baan in een normaal tempo kost weer gewoon tijd.
Met wat knippen heb ik het nog bekort  :) want wie gaat er nou nog zitten voor een kwartier film. Boeiend is het eigenlijk niet maar we houden allemaal wel van die beelden .. B)

Citaat van: Aliebengalie op donderdag 22 november 2012, 04:13:09
Schitterend filmpje van een prachtige baan (die volgens mij ook nooit afkomt zoals bij mij)... :D

Want het rijden is toch immers ontzettend leuk , waardoor er geen tijd is om alles piko bello in orde te maken.

En je moet zorgen dat je ook altijd werk houd he aan de baan , anders is de lol er al snel van af is mijn mening... :D

Ik vind het in iedergeval erg genieten als ik naar je prachtige baan kijkt.

Mvg: Alex

Dank Alex, Het rijden is natuurlijk leuk  :D maar volgens mij vergeet je dan als jij naar mijn baan zit te kijken dat dit de eerste baan op het forum is die helemaal af komt   B)  Het vergt wat tijd en wat creativiteit, en dat laatste zorgt vanzelf voor werk, maar dan wordt het langzaam wat.
Volgens mij ben jij veel bezig met technisch (om-)bouwen en dat is ook een kwaliteit van de hobby  :thumbup: Dat doe ik wat minder.


Vriendelijke groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Citaat van: blauweengel op donderdag 22 november 2012, 08:40:41
Schitterend filmpje,van een prachtige baan en mooie loks. :thumbup: :thumbup:

Hoi Tony, fijn dat je genoiten hebt  :) Dank!
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Citaat van: 44er op woensdag 21 november 2012, 21:01:20
Hoi Michiel,

Je bent er maar druk mee , een tweede Bert Haanstra, Documaker te H. :P :D :D
Gaat idd rustiger en grappig de kamera achterop geeft een leuk beeld en lijkt ook rustiger rond te gaan,
wordt weer eens tijd om je koffie te proeven. :mrgreen:
Gr, Jan

Inderdaad, neem ik de gevulde koeken mee  :D
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
een prachtige baan, die nu mooi in beeld is gebracht met de traincam.   Mooi, Man !

Het feit van de cam achteraan een sleep te zetten is inderdaad top, zo zie je je eigen trein door de bochten gaan en wordt het net dat ietsje leuker .

Dani
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hey Michiel,

Net 8 minuten zitten genieten van je nieuwe filmpje  :thumbup: :thumbup:

De wagons waar een trekker met oplegger op staat vind ik geweldig, staat nog niet op mijn verlanglijst maar zit in mijn hoofd  >:-D >:-D

Wel apart die loc op een perron, ga je daar een restaurant van maken  ;)


Mvg,

Peter-degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Leuke filmpjes, indrukwekkende rijlengtes :thumbup:. En een aardige mix aan materieel.
Ook leuk om je schaduwstation eens te zien, in mijn topic liet je daar het baanplan van zien en zodoende is het zeer interessant om het nu op film te zien. Het zet me te denken om het toch weer verder aan te passen...

Groet,

Tom
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Citaat van: Boskabouter op donderdag 22 november 2012, 09:11:47
Inderdaad, neem ik de gevulde koeken mee  :D

Ja lekker, moeten we deze week maar eens doen. Dinsdag- of donderdagavond?

Citaat van: dani op donderdag 22 november 2012, 09:40:21
een prachtige baan, die nu mooi in beeld is gebracht met de traincam.   Mooi, Man !

Het feit van de cam achteraan een sleep te zetten is inderdaad top, zo zie je je eigen trein door de bochten gaan en wordt het net dat ietsje leuker .

Dani,

Dank! Ik denk dat ik de camera de volgende keer wat meer naar achteren zet om 'm meer tussen de assen te krijgen. Geeft een nog rustiger beeld. Per slot van rekening zitten we in de auto ook liever midden tussen de vóór- en achteras.


Citaat van: degeluidsman op zondag 25 november 2012, 09:55:40
Hey Michiel,

Net 8 minuten zitten genieten van je nieuwe filmpje  :thumbup: :thumbup:

De wagons waar een trekker met oplegger op staat vind ik geweldig, staat nog niet op mijn verlanglijst maar zit in mijn hoofd  >:-D >:-D

Wel apart die loc op een perron, ga je daar een restaurant van maken  ;)

Lachen dat je 'm helemaal hebt gekeken Peter. 8 min vond ik eigenlijk al te lang maar ja..  Welke loc bedoel je? Die NS cargo? Daar is nog geen perron maar het moet er wel komen. Je hebt wel creatieve ideeën  :D

Citaat van: Tomm op zondag 25 november 2012, 10:34:26
Leuke filmpjes, indrukwekkende rijlengtes :thumbup:. En een aardige mix aan materieel.
Ook leuk om je schaduwstation eens te zien, in mijn topic liet je daar het baanplan van zien en zodoende is het zeer interessant om het nu op film te zien. Het zet me te denken om het toch weer verder aan te passen...

Hoi Tom,

Dank voor je reactie! Ook ik denk dat ik mijn schaduwstation nog iets kan aanpassen. Voordat ik het schaduwstation uitrij kan ik wellicht nog wat lengte in de opstelsporen erbij hebben door gebruik te maken van bochtwissels.

Vriendelijke groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hoi Michiel,

ik heb ook 8 minuten genoten, prachtig................

Groet Hubert
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Hier nog iemand!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mooi om te zien.... en zeker niet te lang..
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Filmpje
Ik bedoelde de NS Cargo loc net voor het seinhuis  :D


Mvg,

Peter-degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in K-rail
Mannen, fijn dat jullie ervan kunnen genieten  :thumbup:

Ipv. eens wat af te maken, bijvoorbeeld het tunnelportaal van de andere berg, ben ik begonnen aan een nieuw segment. Wellicht eerst in te zetten als diorama maar later gewoon in de baan geïntegreerd. De trouwe lezers weten dat er nog een kast in de weg staat  :D

Voor mij wordt het een experiment in K-rail. Ga me verdiepen hoe met die rails secties te maken zijn en de baanspanning er goed op te krijgen. Vooralsnog zit ik wat uit te meten om te kijken hoe compact het dubbelsporig traject kan liggen. M-track houdt hoh 57 mm aan, maar bij die van mij (krappere boogstraal?) vind ik het met 59 a 60 mm al zeer krap bij de reeële lengteschalen. Märklin houdt 64,3 mm aan maar dat vind ik minder mooi.

Oordeel zelf  :D
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Michiel, netjes toch :thumbup:

vr.gr. Günther
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Ziet er goed uit :thumbup: met een hele mooie verzameling al 8o

Mvg
Frank
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Ha die Michiel.
Bijzonder mooi om nu je hele baan op deze films te kunnen bekijken! B)
Was ik bij de eerste nog een beetje dizzy door de snelheid en de vele indrukken, bij het 2e filmpje was dit al veel beter en kon ik de omgeving rustig vanuit mijn Panorama kijkplaats bewonderen.

Je bent inderdaad op vele plaatsen en met veel dingen tegelijk bezig maar het gaat best hard en je baan krijgt een steeds mooiere uitstraling van een compleet landschap.
Tussendoor gaat het rijden uitstekend en zelfs je kinderen bieden een helpende hand.

Veel plezier en succes en tot de volgende update.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in K-rail
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in K-rail
Citaat van: Golfer op dinsdag 27 november 2012, 15:03:39
Mannen, fijn dat jullie ervan kunnen genieten  :thumbup:

De trouwe lezers weten dat er nog een kast in de weg staat  :D

Oordeel zelf  :D

Michiel ,
Meer ruimte gemaakt? 8o
Een onafhankelijke kommisie gaat een en ander morgen controleren cq goedkeuren en waarderen :P :D :D

Gr, Jan

Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Jan, niet te streng, he.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Hoort daar ook de boekenkast bij  8o

Want persoonlijk denk ik dat dit ook meegenomen kan worden in de beoordeling  :D :D

Het is feitelijk een Win-Win, ik bedoel, meer ruimte voor de hobby  :P

Groet Paul
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Citaat van: Golfer op dinsdag 27 november 2012, 15:03:39
Mannen, fijn dat jullie ervan kunnen genieten  :thumbup:

Ipv. eens wat af te maken, bijvoorbeeld het tunnelportaal van de andere berg, ben ik begonnen aan een nieuw segment. Wellicht eerst in te zetten als diorama maar later gewoon in de baan geïntegreerd. De trouwe lezers weten dat er nog een kast in de weg staat  :D

Voor mij wordt het een experiment in K-rail. Ga me verdiepen hoe met die rails secties te maken zijn en de baanspanning er goed op te krijgen. Vooralsnog zit ik wat uit te meten om te kijken hoe compact het dubbelsporig traject kan liggen. M-track houdt hoh 57 mm aan, maar bij die van mij (krappere boogstraal?) vind ik het met 59 a 60 mm al zeer krap bij de reeële lengteschalen. Märklin houdt 64,3 mm aan maar dat vind ik minder mooi.

Oordeel zelf  :D
Hallo Michiel,

Als je dan toch met k-rail aan de gang gaat, zou je ook een flex rail kunnen toepassen om deze S bocht (foto's reactie # 1142) wat vloeiender te laten verlopen.

Overigens schandalig  :oops: dat ik al heel lang niet meer in dit draadje een reactie heb laten zien, het ziet er allemaal prima uit!

Groet,
Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, experiment in k-rail
Je filmpjes met de sleutelcamera bekeken. Leuk gedaan. Moet ik ook eens over nadenken.