Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Bovenleiding aan de pantovanger
Citaat van: th op maandag 10 september 2012, 22:56:15
Dag Michiel,

dank je voor de foto's van dichtbij maken  :thumbup: geeft meer indruk  en geeft meer details weer.
de laatste foto vindt het mooist en niets te donker geeft mooie contouren en details weer en bepaalde diepte.
Werk zelf ook met donkere kleuren en heb ook eerst de berg zwart gemaakt die eerst heb laten drogen en daarna met roodachtig bruin bewerkt en met een heel klein beetje bevochtigde spons aan het doppen gegaan en kijken hoe het eruit komt te zien, daarna met geel uit de tube op de spons gedaan en even verzadigd in de spons en heel lichtjes doppen over het nog natte roodachtig bruin verkrijg je groen.
Heb dit wel eerst op proefmonsters gedaan om te kijken wat voor resultaat het gaf en heb wel vele malen een kleur aangemaakt tot het goede had bereikt, het kost wat tijd maar dan zie je wat je met kleuren allemaal kan doen die heel uitlopend kan zijn.
Als je kleuren aanmaakt die je mooi vindt zet die even op in een potdekseltje (glazengroenten pot) om later deze kleur te kunnen maken.
Veel succes en ben benieuwd hoe het gaat worden. :thumbup:
Met vriendelijke groeten,

Theo. ;)

Dank voor de tips. leuk dat je je kennis deelt  :thumbup: Wat je elders in je draadje je ook al zei: Je hebt bergen in alle soorten en maten, alle vormen lijken te bestaan maar uiteindelijk gaat het erom wat je mooi vind. Ik ga het toch uiteindelijk lichter maken.
Die laatste foto is inderdaad wel geinig omdat dat kappelletje zo leuk is blijven staan in de verte.

Citaat van: Günther op dinsdag 11 september 2012, 10:35:39
Mooi gedaan Michiel :thumbup:

grt. Günther.

Dank Günther! en dat voor een "sporenman" want volgens mij ben jij geen echte aanhanger van scenery op je baan. Krijg je nou stiekum geen zin..

Ben weer vrolijk verder gegaan. Vandaag de bovenleiding aan de pantovanger gesoldeerd. Eerst de messing staaf goed verhit en naar boven gebogen. Blijft m'n 1mm boor zitten.  :O Zat niet klemvast genoeg om in ene alles te doorboren. Kreeg 'm er niet meer uit. Veel te veel kracht gezet natuurlijk  en daardoor breekt een muurelement in de tunnelbuis..  :?  Lijmen die hap en dan zie je er niets meer van. Maar toch het idee blijft dat het kapot is. :thumbdown: Oude boortje afgefreest en direct ernaast weer opnieuw. Hangdraad erdoor met een Sommerfeldt isolator erop, en het zit weer top! Nu kan het daar weer dichtgesmeerd worden.

groet,
Michiel

Re: Golfer's kelderbaanproject : Bovenleiding aan de pantovanger
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Bovenleiding aan de pantovanger
Hoi Michiel,

Dat heb je mooi opgelost/gemaakt de bovenleiding, ziet er goed uit, ennuh, 1 m/m boor hier ook verkrijgbaar, om de hoek. :D :P

Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Bovenleiding aan de pantovanger
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Bovenleiding aan de pantovanger
Citaat van: 44er op dinsdag 11 september 2012, 20:08:33
Hoi Michiel,

Dat heb je mooi opgelost/gemaakt de bovenleiding, ziet er goed uit, ennuh, 1 m/m boor hier ook verkrijgbaar, om de hoek. :D :P

Gr, Jan

Haha maar vast niet dezelfde >:-D en ook niet voor die vriendenprijs >:-D

Groet, Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Bovenleiding aan de pantovanger
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Bovenleiding aan de pantovanger
Citaat van: M.user op dinsdag 11 september 2012, 21:25:18
Citaat van: 44er op dinsdag 11 september 2012, 20:08:33
Hoi Michiel,
Dat heb je mooi opgelost/gemaakt de bovenleiding, ziet er goed uit, ennuh, 1 m/m boor hier ook verkrijgbaar, om de hoek. :D :P
Gr, Jan
Haha maar vast niet dezelfde >:-D en ook niet voor die vriendenprijs >:-D
Groet, Ronald

Hahaha, die Ronald , ja nog goedkoper, geen postzegel. :P   0,9 mm en 1,0 mm idd niet dezelfde :D ;)

Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Ondertussen ben ik vrolijk verder gegaan. Na aanbrengen van wat rotsen direct boven het portaal moest er weer wat verf gemengd worden.
Over het gedeelte direct boven de muur en de tunnelingang ben ik tevreden.


Daarna wilde ik de zwarte basislaag op de rotsen van de rest van de berg veel lichter hebben Maar mijn verf pakt niet. Wellicht te sterk verdund of de soorten (alle acryl)  willen niet met elkaar. Het is nu iets lichter maar het detoneert en irriteert me. Ik bedoel dus dit gedeelte.


Ik denk dat ik opnieuw ga beginnen met alles te verven op het moment dat ik de omgeving van het tunnelportaal aan de andere kant van de berg klaar heb. Dat wil zeggen als alle rotsen zitten.
Als afleiding ben ik maar wat gaan balasten en boveleiding bevestigen. Bewust heb ik gekozen voor een megsel van de balast om het wat spannender te houden. Eén egale kleur vind ik niet mooi dus is het dit geworden.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,

Ik vind het zeer geslaagd. Het sfeertje van een bergbaan begint er al aardig in te komen. Soms moet je jezelf niet teveel storen aan het verschil in kleurnuances. Normaal in de bergen heb je ook kleurverschillen door zon en schaduw. Als je het risico van grote verschillen wilt voorkomen is het raadzaam om een royale hoeveelheid verf in de kleur aan te maken dan hoef je ook niet alles in ene keer in de verf te zetten. Ik heb dit zelf ook zo gedaan en twee bakken met licht en donker grijs aangemaakt.

De bovenleiding is zeer fraai aan het tunnelportaal gemonteerd.

Groet, Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Michiel,

Eerst een  :thumbup: voor de voortgang die je hebt, als een trein ga je :D,
Om eerlijk te zijn over het kleurverschil , ik vindt het wel mooi staan, maar dat ben ik , kinderhand is snel gevuld....... :P :mrgreen:
Moet maar eens snel komen inspecteren B)

Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel, ik vind het al erg geslaagd, wellicht nog wat lichte drybrush effecten op de puntjes/randen. Verder echt mooi.

Gr. Henk
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Zeer geslaagd Michiel,

De kleuren zou ik lekker zo laten daar is niets mis mee ( vind ik  :D ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel.

De bergen zijn wel goed zo.Je tunnelpoort in combinatie met de steunmuren is dat de definitieve kleurstelling?Dat ziet er wat onrustig uit.Zou dat niet beter zijn als die delen dezelfde kleur hadden?

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
@M.user  Ronald, dank voor je mening omtrent de kleur. Inmiddels heb ik ook wat verfmengsels in 2 flessen want ik vond het een goed idee.

@44er  Dank! ennuh, je hebt het gisteren met eigen ogen kunnen aanschouwen

@degeluidsman  Peter, dank maar ik weet het nog niet  ;)

@harald en alex  Hoi, het lijkt erop dat de meerderheid de bergen net als jullie wel oké vindt  :) In z'n algemeenheidheid heb ik meer moeite met het feit dat de rotsen om de hoek of wat hoger, een andere kleur hebben dan iets terug. Darentegen zijn twee door mensenhanden vervaardigde bouwwerken die verschillen makkelijker te verklaren. Moet wel toegeven dat je misschien dan nog beter aanzienlijke verschillen zou moeten hebben en niet iets wat er net tegenaan zit. Misschien doe ik er nog wat aan..

@ÖBB  Hoi Henk, die drybrushtechniek ga ik zeker uitproberen want heb hie rop het forum al zeer veel moois met die manier gezien.

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Michiel

Kijk hier eens qua kleuren van een berg.Dit lijkt qua grondkleur wel iets op dat van jou vinden we.Er zit ook wat roodachtigs in en dat misstaat niet.



Zoals je ziet kunnen verschillende kleuren dus best wel.

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,

Het is idd wat Henk (ÖBB) zegt , de randjes bewerken van de rotsen , Ik vindt als je er met je neus op staat schitterend.
Vergeet ook niet dat je met lichtinvalshoeken  te maken hebt en schaduwwerking vanaf je plafondverlichting , kortom weinig of niets aan doen, jij gaf al aan om wat groen aan te brengen , dat zal het geheel goed doen , plaatje van H&A is een mooi voorbeeld en benaderd dat van jou sterk vind ik.

Tot Vrijdag,

Groeten, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
In de buurt van de zermatt zie veel roodachtige rotsen kleuren.
Ik zal spoedig wat foto,'s er van zoeken en van de matterhorn.
Ik doe veel met drybust techniek en maak de kleuren van Amsterdam verf zwart grijs warm grijs tint wit oker en zo voort.
Zwart meng ik vaak dun en schilder dan de rotsen er mee daarna met lichtere kleuren er overheen je zult versteld staan van het efeckt.

Succes.

Groetjes Bas
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
@Harald en Alex  Dat is een zeer mooie berg en de meerdere kleuren lopen harmonieus in elkaar over. Gave foto! Top, zo wil ik het best maar dat overlopen is er bij nog niet bij. Vind ik..

Citaat van: 44er op dinsdag 18 september 2012, 22:28:37
Het is idd wat Henk (ÖBB) zegt , de randjes bewerken van de rotsen , Ik vindt als je er met je neus op staat schitterend.
Vergeet ook niet dat je met lichtinvalshoeken  te maken hebt en schaduwwerking vanaf je plafondverlichting , kortom weinig of niets aan doen, jij gaf al aan om wat groen aan te brengen , dat zal het geheel goed doen , plaatje van H&A is een mooi voorbeeld en benaderd dat van jou sterk vind ik.

Hoi Jan, Klopt denk ik wel dat een beetje drybrushen van de randen al heel veel doet. Dank, tot vrijdag.


Citaat van: Alpen Bassie op woensdag 19 september 2012, 08:50:53
In de buurt van de zermatt zie veel roodachtige rotsen kleuren.
Ik zal spoedig wat foto,'s er van zoeken en van de matterhorn.
Ik doe veel met drybust techniek en maak de kleuren van Amsterdam verf zwart grijs warm grijs tint wit oker en zo voort.
Zwart meng ik vaak dun en schilder dan de rotsen er mee daarna met lichtere kleuren er overheen je zult versteld staan van het efeckt.

Groetjes Bas

Hoi Bas, het ligt dus niet aan de verf  ;) :D Heb ik ook nu nadat m'n eerste setje toch wat minder bleek. Zwart was niet echt zwart. Op die boomschors had ik de zaak niet puur moeten opbrenegen maar verdund.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Ha die Michiel.
Dat zijn weer hele mooie updates en ondanks dat jij de kleuren nog niet 100% goed vindt, ziet het er zeker erg fraai uit!
Het berglandschap wordt steeds mooier en nu ook met de ballast is het geheel weer mooier om te zien.

Van alle deskundigen op scenery gebied hoor ik steeds dat je beter een eental keren een (sterk) verdunde verf kunt opbrengen dan dat je in één keer de juiste kleur opbrengt.
Maar ja, je moet dit natuurlijk wel zelf ervaren en daarna ben jij dan ook deskundig! :P

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
AlbertJan, dank voor je mooie reactie. Ik weet dat het dunner moet maar ja..

Ondertussen heb ik de berg er weer even afgehaald. Bij het andere portaal moesten nog wat tunnelelementen worden gespoten en geplaatst. Drie in de buitenbocht en twee aan de binnenzijde. Beetje hetzelfde als aan de andere zijde van de berg maar de kleur is wat lichter.
Daarnaast ben ik weer gaan balasten en in het dubbelzijdig spoor heb ik gezorgd voor een verlaagd gootje in het midden. Gewoon omdat ik het mooi vind.  :)

Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Ik ga dit toch eens op mijn gemak lezen
Aangezien ik ook in de kelder bezig ben kan ik hier een hoop van leren



Groeten


Peter
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Citaat van: Marklin_Peter op dinsdag 25 september 2012, 16:28:37
Ik ga dit toch eens op mijn gemak lezen
Aangezien ik ook in de kelder bezig ben kan ik hier een hoop van leren

Hoi Peter, Je hebt inmiddels aardig wat leesvoer  ;) Het fijne van de kelder is o.a. dat je alles lekker kan laten liggen. Voor de rest merk ik weinig specifieke kelderzaken op.

Ben lekker doorgegaan met rotsjes gieten. Ik krijg ze niet aangesleept ;) Aangezien ik van ruwe bergen houd ontstaan rondom het portaal weer steile rotsen.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
De pantovanger is ook weer aan de bovenleiding gesoldeerd. Isolator aan het portaal en het toont weer..

oordeel zelf
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hallo Michiel,

Die berg ziet er zeer mooi uit.

De kleuren van het tunnelportaal zijn prachtig

Ook de sneeuw op de top van de berg is zeer mooi en leuk gedaan

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Ronald.

Hij gaat er steeds beter uitzien  B) B)

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Michiel,

Mooie foto. Door de grove structuur van het lage deel en de fijnere op het hoogste deel is het net of de top een stuk verder ligt en het "tussenstuk " uit zicht blijft. Geeft onverwacht (?) een leuke diepte werking.

Ik moet toch eens tijd gaan maken om die top zelf te aanschouwen.

Groeten,
Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Hoi Michiel,

Dat is een mooie berg.
Ga je in het lage gedeelte nog begroeiing aanbrengen?

Gr.Leo

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24964.msg426386#msg426386
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Dag Michiel

Om een lang verhaal kort te houden, in een woord ik vind het  :thumbup:
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Citaat van: treinbeginner op vrijdag 28 september 2012, 10:53:05
Die berg ziet er zeer mooi uit.  De kleuren van het tunnelportaal zijn prachtig
Ook de sneeuw op de top van de berg is zeer mooi en leuk gedaan

Vriendelijke groeten,
Marc

Hoi Marc,
Dank, ik ben met deze muren naast het portaal toch weer even bezig geweest en de kleur sneeuw is gewoon modelgips. Toen de berg van gips daar stond, zag ik dat de kleur perfect aansloot op de kleur in de posters.

Citaat van: harald en alex op vrijdag 28 september 2012, 22:10:04
Ronald.

Hij gaat er steeds beter uitzien  B) B)

Harald & Alex

Hoi Harald & Alex,

Dank jullie mannen, ik kan dan ook bij jullie steeds meer scenery afkijken  :)
...ben nog steeds Michiel hoor

Citaat van: Hero op vrijdag 28 september 2012, 22:40:36
Michiel,

Mooie foto. Door de grove structuur van het lage deel en de fijnere op het hoogste deel is het net of de top een stuk verder ligt en het "tussenstuk " uit zicht blijft. Geeft onverwacht (?) een leuke diepte werking.

Ik moet toch eens tijd gaan maken om die top zelf te aanschouwen.

Groeten,
Robin

Hoi Robin,

Die grove rotsen bovenin zou inderdaad buiten proportie zijn. Bovendien houd ik dan geen model in de Matterhorn. Het is dus inderdaad bewust en ik moet uit op schaal N bergbeklimmers ..  Ik hoop wel dat bij het uitgekiend plaatsen van wat sparren dit zo kan blijven.
Altijd welkom!

Citaat van: Lee op vrijdag 28 september 2012, 23:00:10
Dat is een mooie berg.
Ga je in het lage gedeelte nog begroeiing aanbrengen?

Gr.Leo

Hoi Leo,
Dat is zeker wel de bedoeling en bedankt voor het compliment..

Citaat van: KdeB op vrijdag 28 september 2012, 23:52:09
Dag Michiel

Om een lang verhaal kort te houden, in een woord ik vind het  :thumbup:

Dank Koos!


vriendelijke groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Berg op kleur brengen
Citaat van: harald en alex op vrijdag 28 september 2012, 22:10:04
Ronald.

Hij gaat er steeds beter uitzien  B) B)

Harald & Alex

Hoi Harald & Alex,

Dank jullie mannen, ik kan dan ook bij jullie steeds meer scenery afkijken  :)
...ben nog steeds Michiel hoor

Excuseert U onze lompigheid  :mrgreen: :mrgreen:

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Ondertussen ga ik vrolijk verder met het gieten van rotsen en het her en der plaatsen daarvan. Naast het balasten ben ik ook eens de grasmaster gaan pakken. Eerst op het doorgaande stuk wat begrast maar de ondergrond had ik niet geschilderd. Om het dekkend aan te brengen moet er dan wel veel op. Daarna bij de tunnel eerst maar wat donkergroen geschilderd aanvorens te zaaien. Het werkt maar ik moet nog maar zien hoe het vastzit als de verdunde houtlijm droog is ...   8o  Scheelt weer in maaien  :D


groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Ha die Michiel.
Mooi om te zien dat de bouw nog steeds verder gaat, de bergen en scenery maken het geheel steeds aantrekkelijker.
Het begrassen is gewoon uitproberen, de beste methode komt vanzelf "bovendrijven"! ;)

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Hoi Michiel

Mooi stukje gras gelegd :thumbup:, alleen vind ik het stukje scenery geel met rode kop er niet tussen passen >:-D
Ik wou dat ik al zover was.

Mvg
Koos
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster

Persoonlijke mening:
Vergeet niet dat er langs ieder spoor prachtig mooi sappig gras is.
Zeker niet direct onder een berg. De gehele spoorberm begrassen zou ik daarom zelden doen.

Ideetje, ik zeg zeker niet om het over te doen want het huidige resultaat is al mooi.
Verf eerst de ondergrond in een aardekleur. Werk met zand of zeer fijn balast. Geef dit de gewenst kleur (andere kleur dan het ballast) en bepaal vlakken waar wel en geen gras moet komen. Denk ook aan onkruid, verdord gras en hoger gras. Verschillende kleuren groen geeft ook een goed resultaat. Ook er en der een steen van de berg zou ook leuk zijn.

Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Citaat van: AlbertJan op donderdag 04 oktober 2012, 12:45:00
Mooi om te zien dat de bouw nog steeds verder gaat, de bergen en scenery maken het geheel steeds aantrekkelijker.
Het begrassen is gewoon uitproberen, de beste methode komt vanzelf "bovendrijven"! ;)

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Hoi AlbertJan

Uiteraard gaat de bouw verder  :) want er moet nog veel gebeuren. inderdaad wil ik wat aan scenery doen om het her en der toonbaar te maken.
Het gras heb ik zowel in verf en in lijm zitten en ik ben benieuwd hoe vast het zit als het droog is. Dank voor je comments!


Citaat van: KdeB op donderdag 04 oktober 2012, 16:48:14
Mooi stukje gras gelegd :thumbup:, alleen vind ik het stukje scenery geel met rode kop er niet tussen passen >:-D
Ik wou dat ik al zover was.

Mvg
Koos

He Koos, de volgende keer zal ik 'm weghalen en er een huisje neerzetten  ;) Ik wou natuurlijk laten zien dat er hard gewerkt wordt.. Als ik d ecamera om zou draaien zou je zien dat ik nog lang niet overal zover ben  :)


Citaat van: DB-Gast op donderdag 04 oktober 2012, 18:44:22
Persoonlijke mening:
Vergeet niet dat er langs ieder spoor prachtig mooi sappig gras is.
Zeker niet direct onder een berg. De gehele spoorberm begrassen zou ik daarom zelden doen.

Ideetje, ik zeg zeker niet om het over te doen want het huidige resultaat is al mooi.
Verf eerst de ondergrond in een aardekleur. Werk met zand of zeer fijn balast. Geef dit de gewenst kleur (andere kleur dan het ballast) en bepaal vlakken waar wel en geen gras moet komen. Denk ook aan onkruid, verdord gras en hoger gras. Verschillende kleuren groen geeft ook een goed resultaat. Ook er en der een steen van de berg zou ook leuk zijn.


Hoi DB-gast,

Dank voor je tips! Zeker dat zand of anderkleurig zeer fijn balast is een leuk idee. Je bedoeld toch dat ik daar doorheen moet begrassen?
De verschillende kleuren gras heb ik al liggen en komen er zeker in. Onkruid ga ik eens overdenken hoe ik dat ga doen.  :thumbup:


vr. groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Golfer Michiel,

Het is een prachtige berg.
Er is al veel over gras gezegd.
Persoonlijk vind ik je gras iets te egaal ingezaaid.
Het moet geen strak gazon worden, vind ik.
Veel variatie in begroeiing vind ik mooi.
Maar het leuke is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en mooi vind.
Geen twee modelbanen zijn hetzelfde. Ze zijn allemaal uniek.

Gr. Leo
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24964.msg426386#msg426386
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Cursus Graszaaien voor beginners :

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,39432.0.html

Een voordeel je hebt de basislaag nu liggen. :D

Gr.Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Dag Michiel,

ben benieuwd hoe je het verder gaat doen, tot nu toe ziet het er  :thumbup: uit maar komt wel goed met jou. :P
Met vr groet,

Theo.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Citaat van: Lee op donderdag 04 oktober 2012, 21:53:47
Het is een prachtige berg.
Er is al veel over gras gezegd.
Persoonlijk vind ik je gras iets te egaal ingezaaid.
Het moet geen strak gazon worden, vind ik.
Veel variatie in begroeiing vind ik mooi.
Maar het leuke is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en mooi vind.
Geen twee modelbanen zijn hetzelfde. Ze zijn allemaal uniek.

Gr. Leo

Leo, ik ben het met je eens net als met DB-gast. Als ik van een afstand naar de baan kijk zie ik te veel en te fruitig gras.
Ondanks dat er nog struiken bij moeten ga ik toch wat veranderen.


Citaat van: Hero op donderdag 04 oktober 2012, 22:02:15
Cursus Graszaaien voor beginners :

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,39432.0.html

Een voordeel je hebt de basislaag nu liggen. :D

Ha ha, dat is een topic! Ik had al het gevoel dat mijn standaard ombouw grassmaster het zaakje niet recht omhoog kreeg. Ik moet 'm dus zeker opvoeren. Mooie resultaten zie ik daar in je link. Ik heb twee kleuren gras en mengen maakt het spannender. Tevens heb ik nog wat doosjes met strooisel, zowel steen en houtachtig dus ga ik maar de cursus tot studie maken. Dank  :thumbup:

n.b. Ik kom weinig bij BNLS maar ook zij bieden best wat moois..

@ Theo , dank voor het vertrouwen en hopelijk heb jij er ook wat aan  ;)

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Wauww die berg word mooi zeg  :thumbup:
Wel een tip over het gras je kan bijvoorbeeld ook wat meer soorten gras gebruiken bijvoorbeeld 2 kleuren kort en 2 kleuren lang gras
http://www.floodland.nl/aim/info_gras_gevorderden_1.htm

Deze methode is erg mooi voor het maken van zulke stukken gras, misschien dat je er wat aan hebt ;)
Het gras ziet er nu ook goed uit dat zeg ik niet maar als je het echt over de top wil doen  :-)

Tot de volgende update

Mvg Danny
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Citaat van: Golfer op donderdag 04 oktober 2012, 21:29:11

Hoi DB-gast,

Dank voor je tips! Zeker dat zand of anderkleurig zeer fijn balast is een leuk idee. Je bedoeld toch dat ik daar doorheen moet begrassen?

Eerst geheel met zand en daarop begrassen.

DB Gast
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Citaat van: Golfer op donderdag 04 oktober 2012, 21:29:11

Dank voor je tips! Zeker dat zand of anderkleurig zeer fijn balast is een leuk idee. Je bedoeld toch dat ik daar doorheen moet begrassen?
De verschillende kleuren gras heb ik al liggen en komen er zeker in. Onkruid ga ik eens overdenken hoe ik dat ga doen.  :thumbup:


Of kijk eens hier Michiel: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,13971.915.html

Achteraan beginnen en terugbladeren.

Gr, Ben.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Hoi Koos,

Dat is een indrukwekkende berg :thumbup: Als je bovenaan aan het werk bent, heb je dan geen last van de ijle lucht.  :D

Met name die tunnelportaal met die muurtjes zien er prachtig uit. Heb je dat zelf gemaakt of is dat ergens kant en klaar te koop? De muurtjes die jij gebruikt heb zien er mooi massief uit
Groet en suc6 met de verdere bouw.'

Gerrit
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Citaat van: oetbeem op donderdag 04 oktober 2012, 22:42:49
Wauww die berg word mooi zeg  :thumbup:
Wel een tip over het gras je kan bijvoorbeeld ook wat meer soorten gras gebruiken bijvoorbeeld 2 kleuren kort en 2 kleuren lang gras
http://www.floodland.nl/aim/info_gras_gevorderden_1.htm

Deze methode is erg mooi voor het maken van zulke stukken gras, misschien dat je er wat aan hebt ;)
Het gras ziet er nu ook goed uit dat zeg ik niet maar als je het echt over de top wil doen  :-)

Hoi Danny,  die berg blijft een eyecatcher hè. Ik ga idd gras eens mengen en de grassmaster opvoeren  :thumbup: Dank!

Citaat van: DB-Gast op donderdag 04 oktober 2012, 23:15:49
Eerst geheel met zand en daarop begrassen.

Oké dank DB-Gast  :thumbup:


Citaat van: Spoorman op vrijdag 05 oktober 2012, 07:42:56
Of kijk eens hier Michiel: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,13971.915.html

Achteraan beginnen en terugbladeren.

Gr, Ben.

Hoi Ben, geweldig project. Dank voor de tip, hier kun je weer uren induiken. Ik kende Karst Drenth als elektronica-virtuoos maar die kerel is echt allround.

Citaat van: GHN-Marklin op vrijdag 05 oktober 2012, 21:05:52
Hoi Koos,

Dat is een indrukwekkende berg :thumbup: Als je bovenaan aan het werk bent, heb je dan geen last van de ijle lucht.  :D
Met name die tunnelportaal met die muurtjes zien er prachtig uit. Heb je dat zelf gemaakt of is dat ergens kant en klaar te koop? De muurtjes die jij gebruikt heb zien er mooi massief uit. Groet en suc6 met de verdere bouw.'

Gerrit

Hoi Gerrit,
Dank voor je reactie. Ijle lucht?  :D Nee hoor het blijft kelderwerk  :D  Het tunnelportaal is een kant en klaar ding uit resin. Deze muren zijn gietsels van een mal "gips rules" van Spörle of Anita Decor. Ben het even kwijt  :( 

vriendelijke groet,  Michiel   nog steeds Michiel   :)
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Citaat van: Golfer op vrijdag 05 oktober 2012, 22:11:55

Citaat van: Spoorman op vrijdag 05 oktober 2012, 07:42:56

Of kijk eens hier Michiel: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,13971.915.html

Achteraan beginnen en terugbladeren.


Hoi Ben, geweldig project. Dank voor de tip, hier kun je weer uren induiken. Ik kende Karst Drenth als elektronica-virtuoos maar die kerel is echt allround.


Ik volg alles, bij de buren en hier, zo ook jouw bouw belevenissen. Overal steek ik wat op in de hoop dat ik dat straks allemaal kan toepassen op m'n eigen zoldertje. :)

Gr, Ben.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Ha, ik pas wel op met bij de buren kijken, voordat ik het weet ben ik dan tweerailer  :-)
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
 :D

Daarom kom ik bij jou niet op visite. Voor ik het weet heb ik een huis gekocht. :mrgreen: :mrgreen:
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Zou het wel doen Ben, je weet maar nooit wat voor mooie buurvrouw die heeft :P :P :lol: :mrgreen: :mrgreen:Ik volg alles, bij de buren jaja blijf nou maar bij je modelbaan. :P :-) schiet zo niet op hé manneke.
Groeten,Theo. ;)
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Theo,

Bij de buren is het gras altijd groener.  :mrgreen:
En een ander voordeel de pagina's zijn niet zo lang.

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Robin,

het gras is 2 kontjes hoog valt ie niet op  :mrgreen: :mrgreen: :lol: >:-D Ben heeft er maar druk mee vliegt van het ene naar het andere begrijpelijk die korte berichtjes.
Mvrgr,
Theo. :P
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
hallo forumvrienden,

Helaas moet ik constateren dat ik wat minder doe aan de baan. Heb Steijn en Sweder dus maar af en toe aan het werk gezet.

Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Hoi Michiel ,

We allemaal wel eens een dipje , maar om die reden kindarbeiders in te zetten gaat wel ver :mrgreen: :mrgreen:
Je had er redelijk de gang in met je berg en bovenleiding , komt vanzelf weer,
Bij mij gaat het ook langzaam, kleine verbeteringen tijdens rijden toepassen , ja kost tijd en voorzichtig naar aankleding kijken.
Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : Geklooi met de grasmaster
Hey Michel,

Ik doe momenteel ook weinig aan de baan, op het forum rondneuzen. :) Maar vervelen nee dat niet tijd voor weer wat anders.
Maar het geeft niks om de kleintjes aan het werk te zetten nauw klein val wel mee ze hebben wel hobby ervaring.
Kijk eens naar het opkleur brengen van de rotsen gaaf ziet er goed uit.
Alleen de kleinste is met de grasmaster aan het werk maar vergeet niet eerst de ondergrond van een juiste kleurtje te voozien voor je er grasvezels op aanbrengt.

Voor de rest waar ik nog aan toevoegen dat er vele mooie update`s zijn te bekijken van de bouw aan een hele mooie modelbaan. :thumbup:
Succes en goed bezig.

Groet Wim.