Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium

M'n airbrushkit van Ebay is binnen.
Michiel

Hallo Michiel,

Mooie airbrush-kit, heb de zelfde gekocht via Ebay, ben nu bezig een hoekje te maken waar ik met de airbrush kan werken inclusief afzuiging.

Veel plezier ermee.

Gr.
Piwie.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
In de beschrijving lees ik niet of er 230V op zit maar daar ga ik wel van uit.
Al ervaring met de geluidsproductie?

René
Re: Golfer's kelderbaanproject : Airbrush kit
Ik heb 'm nog niet geprobeerd. Er zit een summiere engelstalige gebruiksaanwijzing bij en een adapter om de vreemde stekker toch via onze stopcontacten te kunnen voeden. Op het apparaat staat 220-240 V. Moet dus in orde komen.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Met de spanning komt het dus wel goed. Dat is zo'n Engelse stekker met drie platte stekers, neem ik aan inclusief een verloop.
Wanneer je iets kunt zeggen over de geluidsproductie, want zo'n apparaat in de huiskamer  :? kan toch wel een bron van ergernis zijn (vooropgesteld dat je een goede afzuiging hebt), dan hoor ik dat graag.

succes,

René
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hallo René,

Het zijn inderdaad drie platte stekers en gelet op de aanbieder uit UK zal het wel engels zijn. Ook ik ben benieuwd naar het geluid maar in een kelder heeft de rest van het huis er minder last van. De ventilatie daar is ver onder de maat dus wellicht ga ik 'm in de schuur gebruiken  :?


Vanmiddag uit piepschuim platen, satéprikkers  B) en PU-lijm de kop van de berg in volume gemaakt. Die moet op dat "tafeltje" van post #878. Met stift de contouren van de gewenste bergtop erop getekend. Wellicht herkenbaar?

Nu weer terug naar voetbal..

groet, Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hoi Michiel,

heeft je bergtop al een andere vorm gekregen?

Groetjes, John
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: Tilly op dinsdag 03 juli 2012, 13:07:17
heeft je bergtop al een andere vorm gekregen?

Ben weer een stuk verder. Beetje bekruipt me het gevoel dat het wellicht iets TE groot is. Kijk het even aan maar misschien wordt de top gekort. De gipfel zit precies op bovenrand posters.

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Eerst boomschors tegen het gaas geplakt en ben nu gegoten rotsen (wit  modelgips) in het roodband aan het zetten. Moet nog wel zorgen dat alle rotsen "in de berg" zitten. Enkelen geven het idee te zweven.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Dit is toch wel een stevige berg  :)

Hij zal de nodige kilo's wel wegen straks, en ik denk dat je iemand nodig hebt die je helpt tillen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
daarom is PU schuim makkelijker.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 03 juli 2012, 17:51:00
Dit is toch wel een stevige berg  :)

Hij zal de nodige kilo's wel wegen straks, en ik denk dat je iemand nodig hebt die je helpt tillen.
Mvg,

Peter / degeluidsman.

Tja Peter, ik zit bijna om de hoek :(..................dus zal vast wat pepmiddelen tot mij nemen :D :D

Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hallo Michiel,

Ik vind het wel meevallen, de grote van de berg  8o
Mijn berg van mijn oude baan woog ongeveer 9 kilo  8o

Hier te zien klikkie doen

Succes er mee, ziet er al uit  :)

Gr Einte

edit; linkkie bij gezet  :)
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Tja Peter, ik zit bijna om de hoek :(..................dus zal vast wat pepmiddelen tot mij nemen :D :D

Good stuff die...... uhmmm ohja  peppillen en ben 2e kandidaat om mee te komen helpen ook om de hoek en iets verder naar beneden  :mrgreen: :lol: :D
Maar goed bezig Michiel en je denkt aan verschillende factoren, zoals die achtergrond waar het op uit gaat komen dat het mooi samenvalt en ben benieuwd. :thumbup:
:idea: Mocht het toch te zwaar worden die berg kan je de tuin overkappen en haal je de boel naar beneden en bouw je daar verder de berg is dan zo op zijn plaats gezet. :-)
Veel succes.
Met vr groeten,
Theo. :D
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 03 juli 2012, 17:51:00
Dit is toch wel een stevige berg  :)
Hij zal de nodige kilo's wel wegen straks, en ik denk dat je iemand nodig hebt die je helpt tillen.

Hoi Peter,

Stevig is ze zeker. Kan haar gewoon optillen aan de gaten aan de bovenkant maar absurd zwaar is ze nog niet. Komt natuurlijk wel steeds een laagje bij.
Zal straks dit segment eens wegen.

Citaat van: bellejt op dinsdag 03 juli 2012, 18:19:50
daarom is PU schuim makkelijker.

Ik denk dat met name Polyurethaanschuim veel minder arbeidsintensief is. Nu maak ik eerst een houtskelet, ga gaas knippen en nagelen. Alles lekker op maat en nu dagen zitten gipsen nadat ik rotsjes heb zitten lijmen. Op zich zijn piepschuimdelen natuurlijk ook heel ligt. Misschien dat ik de volgende keer PU-schuim probeer. Alle technieken onder de knie krijgen is ook leuk.

Citaat van: 44er op dinsdag 03 juli 2012, 21:13:00
Tja Peter, ik zit bijna om de hoek :(..................dus zal vast wat pepmiddelen tot mij nemen :D :D

Gr, Jan

Hoi Jan,

Doe maar rustig aan hoor, koffie werkt al genoeg voor deze berg.  ;) ik moet eens wat ruimte maken ( nee, niet die boekenkast) dan kan ik je weer proper hier ontvangen.

groet,
Michiel


Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: Einte op dinsdag 03 juli 2012, 22:16:52
Ik vind het wel meevallen, de grote van de berg  8o
Mijn berg van mijn oude baan woog ongeveer 9 kilo  8o

Hier te zien klikkie doen

Succes er mee, ziet er al uit  :)

Hallo Einte,

Dank voor je reactie en de link. Jouw berg ziet er ook goed uit. Mooi regelmatig van structuur en dat met 9 kg. Zover ben ik niet maar kan ook niet alles wegen aangezien de voet gewoon op een basisplaat staat.


Citaat van: th op dinsdag 03 juli 2012, 23:33:12
Good stuff die...... uhmmm ohja  peppillen en ben 2e kandidaat om mee te komen helpen ook om de hoek en iets verder naar beneden  :mrgreen: :lol: :D
Maar goed bezig Michiel en je denkt aan verschillende factoren, zoals die achtergrond waar het op uit gaat komen dat het mooi samenvalt en ben benieuwd. :thumbup:
:idea: Mocht het toch te zwaar worden die berg kan je de tuin overkappen en haal je de boel naar beneden en bouw je daar verder de berg is dan zo op zijn plaats gezet. :-)
Veel succes.  Met vr groeten,
Theo. :D

Hoi Theo,

Altijd welkom hier ook al hoeven jullie niet te tillen. Hoewel de kelder koel is, is het buiten toch fijn werken. Zeker 's avonds.


vriendelijkje groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hoi Michiel,

dank je wel, maar ook hier ben je van harte welkom hoor. :-)
Ben het met je eens om buiten te kunnen werken heb je de ruimte en hoef je niet steeds de pleuris te lopen naar de kelder en schuur zeker te bedenken als je al weinig ruimte hebt is dit echt een goede uitkomst met het zonnetje en vrouwtje erbij die eventueel even een helpende hand kan bieden. :D :-) gezellie toch.
Met die boomschorsen is een heel goed idee lekker ruw allemaal gaat helemaal goed komen, maar wel even voorstrijk erop want hout blijft werken en zeker als het niet is voorbehandeld gaat het gips eerder scheuren.
Veel succes Michiel en wacht geduldig af hoe het gaat worden want het is toch veel werk alles bij elkaar genomen maar neem de tijd.
Met vr groet,
Theo. ;)

Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Er zit een mooie gelaagdheid in die boomschors. Je zou ze eigenlijk horizontaal moeten uitlijnen om de aardlagen te symboliseren maar dan passen ze weer niet.
Je kunt ze ook mooi laten hangen. En wat is die hete lijm toch geweldig. Werkt ook op piepschuim en gips  :D Dacht dat het piepschuim zou smelten. Misschien wel maar het kleeft super.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Ook de andere ingang heeft wat aandacht nodig. Moet toch komen tot een harmonieuze berg die mooi tegen de poster staat.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: Golfer op vrijdag 06 juli 2012, 17:42:36
Ook de andere ingang heeft wat aandacht nodig. Moet toch komen tot een harmonieuze berg die mooi tegen de poster staat.
Dag Michiel,

die laatste foto als dan de rechterzijde bekijk loopt dat heel mooi over naar de achtergrond en zie er ook diepte in ook al is de berg nog lang niet klaar.
zou je een foto kunnen maken op een wat grotere afstand zodat de berg met de achtergrond wat beter kan overzien in het geheel zodat nog wat tips of veranderingen kan aangeven bij voorbaat alvast mijn dank hiervoor.
Je kan op een heel simpele manier de contouren van die achtergrond overhalen naar de berg toe door doorzichtlg overtrekpapier eerst tegen de achtergrond te plaatsen waarbij je de onderkant van dit overtrekpapier gelijk met je bovenkant tafel aanbrengt daar dit als referentiepunt te kunnen gebruiken je berg staat hier ook op je hebt dan automatisch een uitgangspunt waarvan je te werk kan gaan.
Als de berg nu dicht voor de achtergrond staat kan je nu mooi met een potlood de contouren overhalen op je overtrekpapier die nu tussen de achtergrond zit en de berg scheelt veel werk en kan je alles realistisch maken.
Je haalt de overtrekpapier eraf en plaats deze in een frame en niet deze daaraan vast kan je mooi buiten alles afwerken door het frame zodanig te plaatsen dat je er de berg ervoor kan zetten en alles kan overzien hoe je de contouren moet maken op je berg.Michiel hoop dat het een beetje duidelijk is voor jou anders hoor het graag van jou, veel succes want je gaat de goede kant op neem vooral de tijd en maak foto's eventueel voor bestudering ervan je haalt hier ook veel uit en zie je ook veel dingen waar je dan kan zien of de details kloppen.
Met vriendelijke groeten,
Theo. :) :thumbup:
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Ik ben al weer wat verder. Moet nog wat piepschuim gaan afsnijden en er zit nu allugaas op de basis van de berg. Daaronder ook weer piepschuim want dan kan ik er mooi bomen insteken.

Theo, wat nieuwe foto's en hopelijk helpt het je wat goede lijnen ontdekken  ;)  Is de top te hoog?  :?
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hoi Michiel.

We denken dat je pas wat van de hoogte kan zeggen als ie helemaal in model is en in de gips zit.Tot nu toe  lijkt het wel goed.Maar dat is uiteraard persoonljk.

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
manlief, wat een imposante bergpartij wordt dat !   Daar ben ik echt nieuwsgierig naar hoe dat er gaat uit zien als het klaar is.   Indrukwekkend !
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: harald en alex op zondag 08 juli 2012, 19:42:55
Hoi Michiel.

We denken dat je pas wat van de hoogte kan zeggen als ie helemaal in model is en in de gips zit.Tot nu toe  lijkt het wel goed.Maar dat is uiteraard persoonljk.

Hallo Harald & Alex,

Speciaal voor jullie de basis even dichtgesmeerd  :D    maar nog niet helemaal in model. Op o.a. de plek van het kapelletje moet nog wat worden opgebouwd. Aanweerszijden van die tunnelingang komen steunmuren om wat rots tegen te houden.


@ Dani

Dank voor je enthousiaste reactie.  :) Het is wel groot ja, ook ik ben met dat afneembare deel eens op de weegschaal gaan staan. Was tot m'n verbazing al 6 kg. Zelf ben ik ook benieuwd naar het afwerkingsnivo. Nog nooit gedaan namelijk, dus ik begin voorzichtig op de achterkant.


vriendelijke groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Michiel

Door de achtergrond poster ben je al wel een beetje gebonden aan de kleuren die je moet gebruiken?De goeie combinatie met de kleur gaat het grote verschil maken.

We zijn benieuwd als je daarmee gaat beginnen.

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hoi,

Let je even niet op staat er ineens een berg.

Ik denk dat de hoogte wel goed is. Tov van de achterwand ben je iets groter dus de diepte werking klopt.
Persoonlijk denk ik dat je de ronde lijn van de voet moet onderbreken. Je volgt nu teveel de lijjn van de rails. Een uitloper naar voren en je bent dit kwijt. 
Vergeet niet een paar wolken op te hangen. Die top heb ik nog nooit kunnen zien. Een deel was altijd verstopt.

Groeten Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Dag Michiel,

de top lijkt mij te hoog en zou die gelijk houden met hoogte achtergrond of net iets eronder komt naar mijn mening mooier over, maar kijk zelf maar eens.(laatste foto).
De eerste foto waar het kerkje staat zou je erboven dat wat willen bewerken kan het dan wat beter beoordelen, misschien iets of wat afronden dat de achtergrond wat naar voren komt en het aansluitend geheel wordt, heb daarom even de 2e foto bekeken waar je het eruit haalt dit alles maximaal uitvergroot allemaal.
Zie nog wat in de 2e foto waar je nog wat verbetering aan kan geven maar geef je dat nog even door daar het even wil bewerken om aan te geven wat ermee bedoel en kom erop terug met de aanwijzingen. :D
Michiel of die boekenkast weg mag of niet het verstoord wel het totaalbeeld sorrie hoor maar zie het zo daarom een optie om er een plaat er tussen te plaatsen dat die boekenkast weg is en eventueel hierop ook een achtergrond op te plaatsen voor het totaalbeeld van je berg je krijgt dan vanuit een andere hoek gezien ook weer betere aansluitingen van je berg zie het als een totaalplaatje het allemaal een kwestie van uitproberen en kijken wat de resultaten zijn.
Neem vooral de tijd hiermee en oordeel, maak genoeg foto's helpt ook enorm veel
om te kunnen oordelen waar het klopt of juist niet.
Zal proberen om zo dadelijk nog een aanwijzing te geven van de 2e foto.
Met vr groet en veel succes gewenst want je bent goed op weg :thumbup:
Theo. ;)
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Michiel hier even wat bedoel en is aangegeven met een rode pijl waar het wat beter kan aansluiten door die kleine topje weg te halen en het beter overloopt in elkaar als geheel.
Met vr groet,
Theo.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Theo,

Daar moet je juist niet aansluiten.
Op de achtergrond ligt die top nog verder weg dan de twee toppen  die daar rechts naast staan.
Voor de diepte werking is het wel naar dat ze elkaar bijna raken. Dus bomen planten op die plaats :D Dan valt het verre topje weg.

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Michiel wat de aanpassing betreft het kerkje heb een foto over het hoofd gezien en je deze al hebt aangepast wat nu goed is sorrie hoor maar controleer mijzelf wel en corrigeer wel mijn fouten. :oops: om misverstanden te voorkomen.
Als je nog vragen hebt stel die maar hoor help je graag zoals eenieder ander.
Wat zelf nog heb te doen aan mijn achtergrond is wat aangegeven heb aan jou als voorbeeld met overtrekpapier maar is dan met knippen en plakken met de achtergrond voor mij en geen gemakkelijke optie, maar er zijn daarvoor progamma's voor op de pc om het mogelijk te maken dit wel via een collega op het werk.
Tja is weer in mijn nadeel hierin maak eerst de berg en achteraf de achtergrond wat andersom beter was maar goed hopelijk komt dat ook op een goed einde.
Met vr groeten,
Theo. :)
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: Hero op zondag 08 juli 2012, 22:43:13
Theo,

Daar moet je juist niet aansluiten.
Op de achtergrond ligt die top nog verder weg dan de twee toppen  die daar rechts naast staan.
Voor de diepte werking is het wel naar dat ze elkaar bijna raken. Dus bomen planten op die plaats :D Dan valt het verre topje weg.

Robin
Dag Robin,

kan daar achter staan wat je bedoeld maar hier is wel alles op een zeer kleine oppervlakte gemaakt en dat het naar mijn mening gezien vanuit een grotere oppervlakte jezelf een andere beeld mag geven hieraan er zijn wel 2 verschillen tussen deze 2 groepen naar mijn mening, maar kan ernaast zitten hoor en zie het misschien verkeerd hierin maar is zo maar mijn oordeel hierover een grotere achtergrond geeft wel meer perspectieven.
Met vr groeten,
Theo. :)
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Theo,

Iedereen heeft zijn eigen kijk op dit bergmassief :D.
Vergeet niet dat de foto's een stuk lager zijn genomen als dat je zelf kijkt.

Ik ben een aantal keer in de Kelder geweest en weet dus ook de verhouding een beetje.
Maar in jouw denkwijze zit ook een werkend idee.
Een rondje langs de baan lopen en uit vele hoeken kijken is de beste methode om storende combinaties weg te halen.
Foto's helpen daar ook enorm bij. Kun je meer mensen commentaar laten geven.  ;)

Ik denk dat Michiel weet wat hij wil.Hij heeft het altijd al over dingen die nog niet staan als je langskomt.
Meestal heeft hij dan al over problemen die hij denkt te zien aankomen.

Groeten Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Robin,

Heb het begrepen en kan achter deze denkwijze achterstaan, alleen zelf kan maar aanwijzingen geven via gegeven foto's en zou anders zijn als je het in werkelijkheid ziet dit jij al aangaf vandaar. ;) maar probeer iedereen te helpen met wat je voorgeschoteld krijgt en daarop een goede advies te geven meer kan je niet doen.
Maar goed het gehele draadje is duidelijk en begrijp het standpunt. :)
Met vr groet,
Theo.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Citaat van: harald en alex op zondag 08 juli 2012, 21:54:20
Door de achtergrond poster ben je al wel een beetje gebonden aan de kleuren die je moet gebruiken? De goeie combinatie met de kleur gaat het grote verschil maken.

Harald & Alex

Hallo Harald & Alex,

Helemaal mee eens en het is jammer dat de bomen op de achtergrond al zo'n herfsttint hebben. Het is een beetje gelig licht en op de hellingen zit nogal wat bruin in de bomen. Geen makkelijke kleur maar wellicht wel mooi te krijgen.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hallo Robin en Theo,

Zonet maar wat extra foto's geschoten om andere hoeken te laten zien. Wel met flits en een secundaire flits om de schaduwen op de poster weg te krijgen. Niet helemaal gelukt maar och..
Misschien niet duidelijk; maar de hoge berg staat alleen onderaan tegen de poster. Halfhoog kan ik er een arm achterleggen. Het camerapunt is zeer bepalend hoe alles 'valt'. En zoals Robin signaleert: de camera stond relatief laag. Die heb ik nu eens extreem hoog gezet en naar beneden moeten richten. Ik stond op m'n tenen om daar de zoeker te kijken.

Die ronding in de basis die Robin signaleert, is wellicht minder aanwezig dan hij denkt. Er zit wel relief in maar misschien minder zichtbaar. Afhankelijk van wat ik er voor ga plaatsen ga ik dat nog ruimtelijk aanpassen. Hoe meer relief hoe leuker en dat geldt eigenlijk ook voor de toppen. De hoge punten van de bergen op de poster zijn eigenlijk vrij scherp. Misschien dat ik daarom mijn Matterhorn onbewust wat uitgerekt heb  :D

En tja die kast.. Daar kan natuurlijk uitstekend nog een paneel voor. Goed idee Theo. Zelfs nog zo'n poster kan erop en dat zou helemaal af zijn. Denk zeker dat ik dat ook ga doen.
Theo, ik neem aan dat je dat overtrekpapier gebruikt als je een berg tegen de muur of poster aan plaats? Als je anders namelijk rondloopt verschuiven toch je hoeken en lijnen?
Alle zienswijzen, adviezen en opmerkingen hier worden zeer gewaardeerd. Mooi dat smaken verschillen  :thumbup: Uiteindelijk resulteert het met meer kennis in een genuanceerde kijk op het geheel.

vriendelijke groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Kijk extra plaatjes.  :thumbup:
Vooral de laatste foto laat duidelijk zien dat je berg los staat van de achtergrond.
Een plaat voor de boekenkast zal het geheel goed doen.
Of hier ook een poster mooi is betwijfel ik. Deovergang berg dichtbij en poster is gelijk een eind verderop.
Maar wie weetpakt dit ook goed uit.

Gr. Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Wil nu de ingang en omgeving van het tunnelportaal vorm gaan geven. Daarvoor worden de muurdelen op paneeeltjes gelijmd. Muren eerst even op maat slijpen, vijlen om een regelmatige afstand in de boogjes te houden. Die panelen kan ik dan in zijn geheel weer pakken om van de eerste verflagen te voorzien. Ik zie me dat gedetailleerde werk niet op de locatie doen. Voorovergebogen boven de tafel enz ... pff  8)
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Ben benieuwd hoe het gaat worden Michiel.

grt. Günther.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hallo Günther,

Dank voor je reactie. Zit er nog voortgang in bij jou baan? Je hebt alle K-rails geruild en had het weer opgepakt schreef je.

Gisteren kwamen Jan (44er) en Paul (Boskabouter) even buurten. Was gezellig  :thumbup:
Zij hebben de groei van het tweede tunnelportaal kunnen aanschouwen.

Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hoi Michiel,

Erg leerzaam om te bekijken, de twee gips delen boven elkaar lopen mooi door waardoor je een geheel in je muur krijgt.

Ik blijf het met veel plezier volgen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Hoi Michiel,

Was idd weer gezellig, lekker ouwenelen over de hobby, met bewondering naar je berg project gekeken ziet er imposant uit en toch niet nadrukkelijk
Zal best mooi staan als de nodige kleurtjes zijn aangebracht die matchen met de achtergrond, mooi hoor. :thumbup:

Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : 2e berg skelet in aluminium
Michiel,
Was heel erg gezellig en weer leerzaam tegelijk  :D
Bedankt voor het delen van je ervaringen en uiteraard je kennis  :thumbup:

Groeten Paul
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Allen bedankt voor de reactie  :thumbup:

De bodem van de top (snapt u het nog?)  van de berg is 2cm kwijt. Is nu beter in proportie maar je ziet het amper.
Verder nog wat piepschuim zitten lijmen en dat gaat zo langzaam, dus..
Om de berg af te maken zit er nu een extra voedingspunt op een rail in de tunnel. Nu dat toch los moet dacht ik meteen maar de spoorstaven van een roestkleur te voorzien.
Welke? In de loop der maanden heb ik zes potjes gevonden die ervoor in aanmerking zouden kunnen komen.  Ieder met geschilderd proefstuk staan ze op de foto in het buitenlicht.

Achteraan     Revell email (enamel) color matt 83
5e           Humbrol Enamel matt 113
4e      Revell aqua color Ziegelrot matt 361  37
3e      Revell aqua color Rost matt 361  83
2e      Humbrol Acrylic colour 5070 matt
Vooraan     Humbrol Acrylic colour 5009

Als dit allemaal op is ga ik door met # 113  :D
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Ik denk dat de voorste Humbrol 5009 het best tot zijn recht komt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Da's nou grappig, dat vind ik veruit de minste, veel te geel...., mijn voorkeur zou uitgaan naar 83 (beide) en 113.

Walter
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Die 5009 is echt apart ja! Hij is idd zeer geel maar klopt eigenlijk wel. Verse roest wil nog wel eens knallen kwa kleur. Volgens mij zien we bij spoorstaven veel vervuiling er doorheen.

Misschien mengen?
De meesten nemen toch een bruinrode tint.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hoi

Kijk eens hier voor de kleuren:

http://www.flickr.com/photos/29897166@N06/

Ik denk dat je kleur te licht is. Burned umber voor de zijkanten van de railstaven geeft namelijk een veel echtere look. Goed tis maar een idee.

Mvg.

Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Mijn vorige baan was Revell 83.
Ik ben nu van plan dat met Revell 84 donkerder te maken.
Ik vind de 83 te rood. Kan prima voor bijna niet bereden sporen ,maar als er regelmatig iets overheen gaat moeten de railstaven donkerderbruin worden.
Met die 5009 kan je prima wat accenten zetten.

Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Citaat van: willem twee op donderdag 12 juli 2012, 18:25:30
http://www.flickr.com/photos/29897166@N06/

Ik denk dat je kleur te licht is. Burned umber voor de zijkanten van de railstaven geeft namelijk een veel echtere look. Goed tis maar een idee.

Burned Umber als in deze8o

Umber
"Umber is a natural brown clay pigment which contains iron and manganese oxides. The color becomes more intense when calcined (heated), and the resulting pigment is called burnt umber. Its name derives from the Latin word umbra (shadow) and was originally extracted in Umbria, a mountainous region of central Italy,[1] but it is found in many parts of the world. Some of the finest umber comes from Cyprus. It has been used as a pigment since prehistoric times."
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven
Hi allemaal,

Ik gebruik al jaren het tweekleuren systeem (de meeste op de club ook).
1e Engels (Oxide) rood van TalensDecorFin   (lijkt op Humbrol Acrylic 5009)
2e Mat Bruin XF-10 van  Tamiya.                (lijkt op Humbrol Enamel mat 113)

Rails eerst met de 1e kleur slecht verven (dus kale plekken laten).
daarna, ook slecht, schilderen met 2e kleur beetje verdund en droog
Ziet er zeer realistisch uit.

groet
Harald
Re: Golfer's kelderbaanproject : Test Roestkleur Spoorstaven

Ballast spoor 1 by Rail-Kees, on Flickr


Ballast spur 1 by Rail-Kees, on Flickr


Ballast spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

Donker waar oude roest zit en oranje/geel waar roest van een paar dagen (dag) zit. Gewoon kijken naar echte roest  ;)

mvg