Citaat van: Tilly op dinsdag 31 januari 2012, 00:36:12
Ik zou de lijnen in Koploper wel zoveel mogelijk haaks tekenen. Je tekent nu alles als zijnde het baanplan(dus met bogen) maar het gaat hier eigenlijk om een bedrijfsschema.
De punten van de terugmeldingen kun je ook groter maken. Tijdens testen kun je dan goed op afstand zien of een belegmelding binnenkomt.
Je hebt gelijk John. Het is niet schematisch genoeg om echt duidelijk te zijn. Dat moet ik gaan veranderen bovendien zei Robin gisteren, hij en Jan waren hier, dat als je er seinen e.d. tussen wil zetten kun je het beste 3 blokjes uit elkaar blijven. De punten zijn gisteren in de databases bij Jan en mij groeter gemaakt. Erg handig!
Citaat van: harald en alex op dinsdag 31 januari 2012, 19:43:05
Werk je met 1 scherm of met meerdere?Als je je tekening op 1 uitgetrokken blad over meerdere schermen uittrekt heb je een veel beter overzicht dan met de tabbladen die je nu hebt.Wij zitten daar ook mee.Het wordt op een gegeven moment irritant als je iedere keer moet klikken......
Voor de rest ziet het er indrukwekkend uit. Wat John zegt is wel zo. Met wat rechtlijniger tekenen wordt het duidelijker. Als je Robin op bezoek krijgt dan zou ik voor die bezetmeldpunten vragen dat is ook veel duidelijker te zien dan.
Harald & Alex
Ik werk met één scherm en denk dat het daarbij blijft. Dat laatste nivo moet ik maar integreren op het zichtbare nivo. Inderdaad met een meer schematische weergave moet dat te doen zijn. Robbin heeft de weg naar de grotere punten gewezen
Het rijdt weer automatisch! Na de verbouwing wilde het gisteren niet terwijl juist Jan en Robin kwamen kijken. Loc's stopten op de scheiding van oud en nieuw en gingen over op 'handmatig'. Snap er weer niet veel van. Alles leek goed te staan maar mijn pc was ook zeer traag. Zojuist de pc proberen sneller te maken door een aantal programma's niet bij "start up"mee te laten doen.
Excell sheets van Koploper geprint en op die manier één fout gevonden in een blok wat er naar mijn idee niet toe deed. Dat blok zat in het nieuwe traject maar niet tegen de stopplaats achter het station. Vinkje vergeten bij nieuwe bergstation
Een ander blok in overeenstemming gebracht met de algemene lijn dat remmen in de mid sectie mag plaatsvinden en vorig blok vrijgeven bij de eindsectie. Maar dat heeft niets met foutjes te maken. Treinen reden tot mijn verbazing vanmiddag gewoon door..