Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Citaat van: Kermit65 op donderdag 12 januari 2012, 12:30:08
Ik zit stiekum al even dit draadje te volgen maar ben wel een tikje jaloers op de ruimte hoor. En op de baan zoals die ontstaat. Complimenten!  :thumbup:

Hallo Richard,

Dank Richard, ik ga rustig verder maar het moet inderdaad wel mooi worden. De ruimte is wellicht redelijk uitzonderlijk en één van de voordelen is dat het niet door iedereen bezocht wordt. Je kunt er de segmenten van de oude zooi ook nog zo lekker laten liggen. Stiekum hoop ik dat nog ergens te koppelen.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Citaat van: Golfer op donderdag 12 januari 2012, 19:18:00

Je kunt er de segmenten van de oude zooi ook nog zo lekker laten liggen. Stiekum hoop ik dat nog ergens te koppelen.

groet,
Michiel

Kijk nu weten waarom het nog niet weggegooid is. :D

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Zo heb ik graag segmenten  :D "De berg" is ook zo'n geval, even aan de kant en weer een hoekje klaar.
Helemaal rechts wil ik op korte termijn nog een elektriciteitsleiding door de muur halen om het geheel op een aparte groep te zetten. Dus voorlopig geen nieuw behang "Neuschwanstein".

groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden hangen
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden hangen
Hoi Michiel,

Is dat voorlopig het laatste stukje "wandbekleding"waar de berg voorstaat? Geeft toch een totaal andere demensie.
Moet de extra groep/voeding daar uitkomen net boven de baan achter je station? Eronder of hoog een optie? :D
Suk6,

Gr, Jan

Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden hangen
Hallo Jan,

Citaat van: 44er op vrijdag 13 januari 2012, 19:52:53
Is dat voorlopig het laatste stukje "wandbekleding"waar de berg voorstaat?

Yep, ik wil het nog een metertje verder hebben maar voorlopig wel. Momenteel ben ik met het traject bezig náár en boven de klimspiraal.

Citaat van: 44er op vrijdag 13 januari 2012, 19:52:53

Moet de extra groep/voeding daar uitkomen net boven de baan achter je station? Eronder of hoog een optie? :D

Ik kies de optie: HEEL hoog en een leiding helemaal in dat zichtbare hoekje op de foto achter de achtergrond naar beneden.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden hangen
Beste Michiel,

Tjonge jonge wat een ruimte gewoon om je vingers erbij af te likken, en het ziet er vreselijk mooi uit.
En natuurlijk die ruimte prachtig.

Gr. Arno
Re:Golfer's kelderbaanproject - Traject op klimspiraal
Arno, bedankt voor de compliments! Het moet ook mooi worden.

Aan de klimspiraal heb ik een halve wendel toegevoegd. Met als doel een dalend spoor van een te bouwen bergstation daar naar beneden te laten lopen. Het zal aanvang wat steiler zijn en zal via een wissel uitmonden bij een tunnelportaal op de plek waar wederom nog duidelijk een wissel moet komen. Vervolgens neem je de bocht in de klimspiraal om door een breed tunnelportaal verder in de spiraal af te dalen.  
Tevens is helemaal achter uit de hoek een spoor getrokken wat recht door of langs de klimspiraal zal lopen. Wellicht komen er ooit nog groei mogelijkheden aan de andere kant van de klimspiraal.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Traject op klimspiraal
Nog een plaat gehaald van 136 x 115 cm. om boven op de spiraal te leggen. Hierop moet deels het bergdorp met station komen. De plaat was eerst 136 x 122 maar ik kwam bij m'n auto en 't paste niet  8o Moest weer terug naar binnen om er wat af te laten zagen.

Maar goed; op de juiste plekken, via de mallen, 20 gaten geboord om 'm op de spiraal te prikken. Her en der mogen er nog wat stukken af en het middengedeelte mag er ook uit. Dat komt dan verhoogd of verlaagd er weer terug in. Ben er nog helemaal niet uit hoe, maar kan nu wel wat vrij de sporen uitleggen en m'n berg inplannen.

groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
pretty cool, Man !!!!

Zo lijkt het wel een beetje op een moderne parkeergarage ;-)

Met zo een oppervlakte open je natuurlijk wel mogelijkheden voor mooie scenery
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Hallo Michiel,

Dat was jammer als je plaat niet in de auto past, dat probleem heb ik ook,
moet rekening houden met de plaat formaat om het op de zolder te krijgen van mijn schuurtje.

Maar zo te zien is het wel gelukt,

Suc6 verder.

Gr Einte
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Hoi Michiel,

weer heel netjes :thumbup:

Dat probleem met die plaat en auto is hier ook bekent :?

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Traject op klimspiraal
Citaat van: Golfer op dinsdag 17 januari 2012, 13:59:18
Nog een plaat gehaald van 136 x 115 cm. om boven op de spiraal te leggen. Hierop moet deels het bergdorp met station komen. De plaat was eerst 136 x 122 maar ik kwam bij m'n auto en 't paste niet  8o Moest weer terug naar binnen om er wat af te laten zagen.
Heb je maar een kleine auto dat die plaat er niet in zijn geheel inpast :P ?

Maar zonder dollen, ik vind het interessant hoe je zo'n klimspiraal opgezet hebt en hoe je het gaat uitbreiden. Ik blijf het volgen.
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Citaat van: dani op dinsdag 17 januari 2012, 14:21:41
pretty cool, Man !!!!
Zo lijkt het wel een beetje op een moderne parkeergarage ;-)
Met zo een oppervlakte open je natuurlijk wel mogelijkheden voor mooie scenery

Dani,

De parkeergarage zit toch echt iets verderop onderin  :D

Citaat van: Einte op dinsdag 17 januari 2012, 17:37:30
Dat was jammer als je plaat niet in de auto past, dat probleem heb ik ook,
moet rekening houden met de plaat formaat om het op de zolder te krijgen van mijn schuurtje.
Maar zo te zien is het wel gelukt,

Suc6 verder.

Gr Einte

Einte, dank   was een beetje dom  ;)  en ook ik moet opletten om grote platen zonder beschadigingen in de kelder te krijgen. Bij nader inzien heb ik het de vorige keer op 1.10 laten zagen maar dat was ik vergeten.

Citaat van: Tilly op dinsdag 17 januari 2012, 18:08:54
weer heel netjes :thumbup:
Dat probleem met die plaat en auto is hier ook bekent :?

Groetjes, John

Dank, tja af en toe willen we 'grote stappen snel thuis' doen hè  :D


Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 17 januari 2012, 18:11:40
Heb je maar een kleine auto dat die plaat er niet in zijn geheel inpast :P ?

Maar zonder dollen, ik vind het interessant hoe je zo'n klimspiraal opgezet hebt en hoe je het gaat uitbreiden. Ik blijf het volgen.

Bas, van m'n vrouw mag de auto niet groter  ;)


vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Hoi Michiel,

Best druk zo in je eentje :D, Maar je gaat toch maar lekker door en resultaat is zichtbaar, :thumbup:

Zal wel tijd worden voor de luxstofzuiger :D, laat maar weten voor je gaat rijden , breng m wel bij je,
Ennuh, als je vervoers problemen hebt ff bellen, kom ik je uit de brand helpen,

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Hoi Michiel

Ziet er goed uit met die afdekplaat.Daar kan je nog wat leuks aan scenery op bouwen.We mogen aannemen dat je van onder af wel in de spiraal kan in geval van calamiteiten?

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Hoi Michel,

Ziet er top uit. Kan nu mooi zien hoe dit te maken.
Op mijn spiraal komt namelijk ook n stad.


Maikel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Citaat van: 44er op dinsdag 17 januari 2012, 19:13:44
Best druk zo in je eentje :D, Maar je gaat toch maar lekker door en resultaat is zichtbaar, :thumbup:

Zal wel tijd worden voor de luxstofzuiger :D, laat maar weten voor je gaat rijden , breng m wel bij je,
Ennuh, als je vervoers problemen hebt ff bellen, kom ik je uit de brand helpen,

Jan,

uh ja, het wordt weer stoffig hier  :D Van hout blijft stof afkomen, ook al schuur je het buiten en neem je het daar af. Misschien past het in die ruime stationcar van jou wel?  ;)
Je bent welkom om weer eens te komen kijken, deur is open.

Citaat van: harald en alex op dinsdag 17 januari 2012, 19:37:32
Ziet er goed uit met die afdekplaat. Daar kan je nog wat leuks aan scenery op bouwen. We mogen aannemen dat je van onder af wel in de spiraal kan in geval van calamiteiten?

Harald & Alex

Ja hoor dat mogen jullie aannemen  :D Wordt ook wel tijd dat ik eronderdoor kruip. Bovenlangs erin klimmen wordt nu steeds krapper en vandaag had ik een draadstaal in m'n kont die mijn werkbroek definitief ruïneerde.  ;)


Citaat van: vanb op dinsdag 17 januari 2012, 20:06:35
Hoi Michel,

Ziet er top uit. Kan nu mooi zien hoe dit te maken.
Op mijn spiraal komt namelijk ook n stad.

Hoi Maikel,

Ben er nog niet helemaal uit in de zin van dat ik niet weet of ik het parcours uitsnijdt en de rest qua hoogte helemaal variabel maak of dat ik toch alles op de plaat ga opbouwen. Eén ding is zeker; het mag niet de uitstraling hebben dat een bepaald nivo de basis is.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Dat is zo. Ik wil ook zeker hoogteverschillen maken in de straten.
Dus als jij dat nu eens goed uitdokterd kan ik t mooi afkijken tzt :D :D :D


Maikel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Traject op klimspiraal
Was een tijd inactiever op dit forum maar nu ik terug ben en kijk naar je topic
wauw die Muurposter maakt het echt af ziet er supper uit en de klimspiraal ziet er ook supper uit
Groeten Tim
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Tim bedankt!  :P

Citaat van: vanb op dinsdag 17 januari 2012, 22:49:45
Dat is zo. Ik wil ook zeker hoogteverschillen maken in de straten.
Dus als jij dat nu eens goed uitdokterd kan ik t mooi afkijken tzt :D :D :D

Nou, speciaal voor jou dan  :D  Om hoogteverschillen bij het begin van een hellingbaan niet te abrupt te doen ontstaan heb ik een luikje uitgezaagd. Waar die omhoog moet een plankje eronder gelijmd met de juiste dikte om niet de 3 % te overstijgen. Hier 6 mm op ca. 26 cm in de binnenbocht. Verder links en rechts twee plankjes als onderslag gelijmd en geschroefd en het luikje is er weer in te drukken.

groeten, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
En als ik dan wat hoogte heb gewonnen kunnen de volgende steunen onder het 9 mm dikke parcours. Wel wat meer werk dan een houtblokje op maat, maar het blijft variabel om de juiste hellingshoek in te stellen.
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Mijn update van vandaag. Ben zojuist verder gegaan met begin van de lange helling naar de berg.
Aangezien ik de platen redelijk in tact wil houden, zaag ik daar niet het parcours uit om om dat iets te liften. De eerste bocht met rails lag al met bezetmelddraden door de plaat naar beneden dus daar kun je niet handig iets onder schuiven. Gelukkig bestaat er patroonpapier.  B) Op zo?n 3 cm naast de sporen met een marker lijnen getrokken, vervolgens papier erop en weer overtrekken, knippen, op de plank leggen. Wederom aftekenen en zagen maar weer.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Hoi Michiel,

Mooie klimspiraal. Je hebt toch wel een fantastische kelder, wat een ruimte. Ik zie dat je draadeinden nog steeds goed van pas komen.
Het ziet er allemaal weer perfect gebouwd uit. Makkelijk toch dat zo instellen van de hellingsgraad.

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Citaat van: M.user op vrijdag 20 januari 2012, 19:28:41
Hoi Michiel,

Mooie klimspiraal. Je hebt toch wel een fantastische kelder, wat een ruimte. Ik zie dat je draadeinden nog steeds goed van pas komen.
Het ziet er allemaal weer perfect gebouwd uit. Makkelijk toch dat zo instellen van de hellingsgraad.

Groet, Ronald

Je haalt me de woorden uit de mond Ronald... wat een ruimte heeft die man daar en strak gebouwd allemaal. Als die baan straks ligt moeten we gaan kijken ;-)
Goed bezig Michiel, vooral doorgaaaaan!

Gr Ruud
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Citaat van: M.user op vrijdag 20 januari 2012, 19:28:41
Mooie klimspiraal. Je hebt toch wel een fantastische kelder, wat een ruimte. Ik zie dat je draadeinden nog steeds goed van pas komen.
Het ziet er allemaal weer perfect gebouwd uit. Makkelijk toch dat zo instellen van de hellingsgraad.

Groet, Ronald

Hoi Ronald,

Dank, heb je ook gezien dat ik je draadeinden van de klimspiraal  inderdaad net niet te ver heb afgezaagd  :)



Citaat van: nkeer3 op vrijdag 20 januari 2012, 19:36:17
Je haalt me de woorden uit de mond Ronald... wat een ruimte heeft die man daar en strak gebouwd allemaal. Als die baan straks ligt moeten we gaan kijken ;-)
Goed bezig Michiel, vooral doorgaaaaan!

Gr Ruud

Hallo Ruud,

Altijd welkom hoor  :) geldt trouwens voor alle leden die eens willen komen kijken. Gewoon even een Pb voor een tijdstip maar altijd gezellig.
Als ik iets verder ben, kan ik wel weer wat verder rijden. Is wel leuker  :P

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
hallo Kris,

geweldig idee die leds verlichting . Kris

Minder dan 10 euro per rol van 4 meter.
zou je per PB mij info kunnen en willen doorgeven waar dat te koop is?

groetjes,

Jacques
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Michiel,

Doe mij dan gelijk even een cc tje.
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Het was Ebay bij Whsle-online en zelfs 5 meter op rol.


groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Hoi Michiel,

Ik ben een paar dagen druk geweest en loop gelijk erg achter bij jou draadje.

Man wat ga je hard, het vervoeren van grote platen is altijd lastig bij onze bouwmarkt kun je gratis ( wel borg betalen ) een aanhanger lenen om het hout te vervoeren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Hoi  Michiel,

Dat linkje met de led verlichting is er handig om te onthouden. Bedankt!.

Ik kan ook meepraten over houten platen (122 bij 244 ) vervoeren. De laatste 2 keer heb ik hem op mijn trapper gezet en met een spanbandje aan het stuur van mijn fiets gemaakt. En toen ben ik naar huis gelopen. Ik weet niet of de bouwmarkt dicht in de buurt is, anders is dit een prima oplossing. Zeker als je met zijn 2en loopt.

Veel succes

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Hoi Michiel,

Ziet er netjes en strak uit m'n complimenten  :thumbup:
Wat mij opviel is die mooie achtergrond (berglandschap) waar kun je die
vinden want heb die ook nodig en van welke afm zijn deze Michiel?
Je ziet zo op die foto dat het diepte geeft en komt erg mooi en natuurgetrouw
over.
Ga zo door en blijf het volgen.
Met vr groeten,

Theo. :)
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 21 januari 2012, 16:56:08
Ik ben een paar dagen druk geweest en loop gelijk erg achter bij jou draadje.

Man wat ga je hard, het vervoeren van grote platen is altijd lastig bij onze bouwmarkt kun je gratis ( wel borg betalen ) een aanhanger lenen om het hout te vervoeren.

Hoi Peter,

en eigenlijk gaat het me niet snel genoeg. Ben al sinds maart bezig en het hoofdtraject is nog niet eens af  :D

Citaat van: br_86_132 op zaterdag 21 januari 2012, 17:02:41
Dat linkje met de led verlichting is er handig om te onthouden. Bedankt!.

Ik kan ook meepraten over houten platen (122 bij 244 ) vervoeren. De laatste 2 keer heb ik hem op mijn trapper gezet en met een spanbandje aan het stuur van mijn fiets gemaakt. En toen ben ik naar huis gelopen. Ik weet niet of de bouwmarkt dicht in de buurt is, anders is dit een prima oplossing. Zeker als je met zijn 2en loopt.

Leon, eigenlijk is het dichtbij maar om nu met een fiets zo'n grote plaat te gaan halen lijkt me niet handig. Dan zet ik liever de dakdragers op de auto. Maar goed, de grote platen hoeven niet meer. De grootste die ik in de auto heb geschoven was 244x110 cm

Citaat van: th op zaterdag 21 januari 2012, 17:06:46
Ziet er netjes en strak uit m'n complimenten  :thumbup:
Wat mij opviel is die mooie achtergrond (berglandschap) waar kun je die
vinden want heb die ook nodig en van welke afm zijn deze Michiel?
Je ziet zo op die foto dat het diepte geeft en komt erg mooi en natuurgetrouw
over.
Ga zo door en blijf het volgen.
Met vr groeten,

Theo. :)

Hoi Theo,

Dank voor de compliments. Velen zijn me al voor gegaan met die achtergrond. Het is dan ook een mooie (grote 2x 160x97).
De achtergronden heb ik hier van een toelichting voorzien. Klik op het linkje en je weet het allemaal  ;)

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Hoi Michiel,

Dank je wel voor de goede tip :thumbup:
Met vr groet,
Theo. ;)
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Weer een stuk gedaan. Na ca. 7 meter stijgen ben ik zo'n 18 cm hoger uitgekomen en daarmee ongeveer op het niveau waar ik wil zijn. Zal nogal een teaser voor de loc's worden.  :)
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Hoi Michiel,
Ziet er weer strak uit met de speciale ondersteuning
Nog even en er kan gereden worden over de nieuwe sporen, de Lux set ligt hier al klaar :D
Maar 18 cm over 7 m is toch goed , minder dan 3%?
Laat ze maar flink werken je loks, lang genoeg stil gestaan :P
Volgende week maar eens kijken bij je , bel je dan,

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject : Aanvang hellingbaan
Hoi Michiel,

ziet er mooi uit zo met die slanke bogen :thumbup:

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Dank voor de reacties ! Nu ik ongeveer boven ben, ben ik provisorisch daar waar ik denk dat de blokken moeten zitten de melders gaan maken. Ik heb er nu 8 blokken bij en 20 melders dus er kan weer over de hele baan automatisch gereden worden.

in overzicht
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Is eindelijk het moment daar?
Kun je een volle ronde  maken?
Tot hoe laat ben je donderdagavond wakker ?
Dit moet ik even zien. ;) Hoewel je buurman eigenlijk eerst aan de beurt is voor een bezoekje. :D

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Citaat van: Hero op zondag 29 januari 2012, 23:03:38
Is eindelijk het moment daar?
Kun je een volle ronde  maken?
Tot hoe laat ben je donderdagavond wakker ?
Dit moet ik even zien. ;) Hoewel je buurman eigenlijk eerst aan de beurt is voor een bezoekje. :D
Robin

Michiel,

Ziet er veel belovend uit , Komt Dinsdag je uit om de Luxset aan het werk te zetten op je baan?
Wil dit graag wel van dichtbij zien. 8o

Robin, dank voor de herrinering :D  , Ga met hout(zagen/boren) aan de gang voor de klimspiraal :P aankomende week.

Gr, Jan

Gr, Jan


Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Citaat van: Hero op zondag 29 januari 2012, 23:03:38
Tot hoe laat ben je donderdagavond wakker ?

Robin, ach ja normaal ga ik zo rond 23:00 uur richting nest maar daar kan incidenteel best wat vertraging in komen.  :)

Jan, in principe ga ik morgen een end rijden richting m'n vaders verjaardag maar 's avonds ben ik er zeker. Ben ook benieuwd welke vorderingen en keuzes jij nu maakt.
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Michiel,

Ik was niet van plan het zo laat te maken.
Ik ben als het goed is ergens tussen 19.00 en 20.00 uur klaar

Groeten Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Hoi Michiel,

indrukwekkend plan B)

Ik zou de lijnen in Koploper wel zoveel mogelijk haaks tekenen. Je tekent nu alles als zijnde het baanplan(dus met bogen) maar het gaat hier eigenlijk om een bedrijfsschema.

De punten van de terugmeldingen kun je ook groter maken. Tijdens testen kun je dan goed op afstand zien of een belegmelding binnenkomt.

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Hoi Michiel

Werk je met 1 scherm of met meerdere?Als je je tekening op 1 uitgetrokken blad over meerdere schermen uittrekt heb je een veel beter overzicht dan met de tabbladen die je nu hebt.Wij zitten daar ook mee.Het wordt op een gegeven moment irritant als je iedere keer moet klikken......

Voor de rest ziet het er indrukwekkend uit.Wat John zegt is wel zo.Met wat rechtlijniger tekenen wordt het duidelijker.Als je Robin op bezoek krijgt dan zou ik voor die bezetmeldpunten vragen dat is ook veel duidelijker te zien dan.

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Citaat van: Tilly op dinsdag 31 januari 2012, 00:36:12
Ik zou de lijnen in Koploper wel zoveel mogelijk haaks tekenen. Je tekent nu alles als zijnde het baanplan(dus met bogen) maar het gaat hier eigenlijk om een bedrijfsschema.

De punten van de terugmeldingen kun je ook groter maken. Tijdens testen kun je dan goed op afstand zien of een belegmelding binnenkomt.

Je hebt gelijk John. Het is niet schematisch genoeg om echt duidelijk te zijn. Dat moet ik gaan veranderen bovendien zei Robin gisteren, hij en Jan waren hier, dat als je er seinen e.d. tussen wil zetten kun je het beste 3 blokjes uit elkaar blijven. De punten zijn gisteren in de databases bij Jan en mij groeter gemaakt. Erg handig!

Citaat van: harald en alex op dinsdag 31 januari 2012, 19:43:05
Werk je met 1 scherm of met meerdere?Als je je tekening op 1 uitgetrokken blad over meerdere schermen uittrekt heb je een veel beter overzicht dan met de tabbladen die je nu hebt.Wij zitten daar ook mee.Het wordt op een gegeven moment irritant als je iedere keer moet klikken......

Voor de rest ziet het er indrukwekkend uit. Wat John zegt is wel zo. Met wat rechtlijniger tekenen wordt het duidelijker. Als je Robin op bezoek krijgt dan zou ik voor die bezetmeldpunten vragen dat is ook veel duidelijker te zien dan.

Harald & Alex

Ik werk met één scherm en denk dat het daarbij blijft. Dat laatste nivo moet ik maar integreren op het zichtbare nivo. Inderdaad met een meer schematische weergave moet dat te doen zijn. Robbin heeft de weg naar de grotere punten gewezen  :thumbup:

Het rijdt weer automatisch! Na de verbouwing wilde het gisteren niet terwijl juist Jan en Robin kwamen kijken. Loc's stopten op de scheiding van oud en nieuw en gingen over op 'handmatig'. Snap er weer niet veel van. Alles leek goed te staan maar mijn pc was ook zeer traag. Zojuist de pc proberen sneller te maken door een aantal programma's niet bij "start up"mee te laten doen.
Excell sheets van Koploper geprint en op die manier één fout gevonden in een blok wat er naar mijn idee niet toe deed. Dat blok zat in het nieuwe traject maar niet tegen de stopplaats achter het station. Vinkje vergeten bij nieuwe bergstation  :?  Een ander blok in overeenstemming gebracht met de algemene lijn dat remmen in de mid sectie mag plaatsvinden en vorig blok vrijgeven bij de eindsectie. Maar dat heeft niets met foutjes te maken. Treinen reden tot mijn verbazing vanmiddag gewoon door..  :D
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Citaat van: Golfer op donderdag 02 februari 2012, 14:58:27
Treinen reden tot mijn verbazing vanmiddag gewoon door..  :D

Hoi Michiel,

Dat is goed nieuws dat er weer gereden kan worden, :thumbup: zou het toch een vinkje geweest kunnen zijn wat wij gisteren al dachten 8o.
Ik heb er nog aan lopen(liggen) denken dat je het nieuwe blok volledig leeg zou kunnen maken en weer opnieuw opbouwen maar is gelukkig niet nodig.

Gr, Jan

nb: er wordt volop geschaatst hier. :mrgreen:
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Hoi Michiel,

Werkt de disco verlichting al ?

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Hallo Michiel,


ik zie in je tekening van Koploper vermoedelijk je bezetmelders in je blokken staan.
Klopt dit ?
Is dit moelijk te realiseren in je opbouw van je baanplan in Koploper ?
Lijkt me verdomd gemakkelijk als je deze dan actief ziet ...

Toch ook een serieus baanplan heb je.

Groeten
Caponordtraveller - Steven.
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Steven,

Dat zie je goed.dat zijn de bezetmelders
Als je het zichtbaar wil maken op het scherm. Dat is een kwestie van een vinkje en een voorkeurs instelling veranderen.

In het zelfde tabblad waar ook de bezetmelders voor je ijktraject worden ingevuld.

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Citaat van: caponordtraveller op dinsdag 21 februari 2012, 22:17:57
Hallo Michiel,


ik zie in je tekening van Koploper vermoedelijk je bezetmelders in je blokken staan.
Klopt dit ?
Is dit moelijk te realiseren in je opbouw van je baanplan in Koploper ?
Lijkt me verdomd gemakkelijk als je deze dan actief ziet ...

Toch ook een serieus baanplan heb je.

Groeten
Caponordtraveller - Steven.

Steven.

Onderhouden baan definities baanontwerp punt: waar in blok in baanontwerp slepen dan wissel/waar in blok/Lijn bezet bij aanklikken bezetmeldernummer wordt aangegeven dan het pijltje er naast aanklikken dan krijg je een overzicht van je bezetmelders dan de melder aanklikken die je wil hebben.

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject : Status baanoverzicht
Bedankt Harald & Alex,


voor jullie antwoord, zal ik eens moeten proberen  ;)


Groeten
Steven