Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Volgorde baanbouw
Nee, zonder gekheid die achtergronden ga ik langzaam wegwerken. Zo was ik gisteravond bezig met het paradespoor uitkomende uit de berg op de 1e verdieping. Het portaal daarvan is zichtbaar. Dat wil ik laten kruisen middels een 'old school' metalen brug (dendert zo lekker) met het paradespoor b.g. wat iets linksdaarvan (1e foto) de berg in gaat. Dat portaal moet nog komen. Beide sporen moeten natuurlijk vloeiende lijnen hebben. Is lastig want de hoek waaronder de sporen elkaar kruisen is te klein en dan staan m'n pijlers straks in het onderste spoor. Vergroot ik de hoek, kom ik niet lekker uit met vloeiende lijnen of de berg moet opschuiven en bijna boven de stationssporen komen te liggen.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Volgorde baanbouw
Kun je de achterste brug niet iets naar rechts opschuiven.?
Net als de spoorbrug in utrecht over adam rijnkanaal.
Dan win je net genoeg om naast het spoor te landen met de pijlers.

Gr. robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Volgorde baanbouw
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Volgorde baanbouw
Hoi Michiel,

Kun je de bovenbaan niet deels aan de wand met muurbeugels bevestigen, dan heb je meteen dat probleem met de staanders opgelost en kun je waarschijnlijk wel de vloeiende lijn behalen.

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Volgorde baanbouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Golfer's kelderbaanproject - Volgorde baanbouw
ik zou het bruggedeelte meer naar links plaatsen en waar de brug nu staat een tunnelingang maken.De brug kan daar dan een weg of een dal overbruggen.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Volgorde baanbouw
Dank voor jullie reacties weer allemaal  :thumbup:
Ik heb het opgelost door een langere brug te kopen en wel de Hack BD50-2. Hij was trouwens maar ? 32,50 en bij lange na dus niet de prijs op de website :) C-rail past erin maar ik ga denk ik k-rail leggen. Dat betekend wel dat ik de 'old-school' bruggen elders wil gebruiken. Aan de andere zijde 'berg in' is alles redelijk recht dus past het daar beter.
In Bussum verder nog wat rails gekocht waaronder overgangsrail van C naar K. Verder heb ik m'n nieuwe aanwinst aangekleed met de laatste aankoop: de Märklin 3151 Ae 3/6 II SBB

Graag wil ik jullie allen zeer fijne dagen wensen !  :thumbup:  Maak er wat van met elkaar..

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Hoi Michel,

Mooie brug heb je aangeschaft hoor. Staat daar prima. Wel nog even de bielzen wegwerken en afdekken zodt het echt lijkt alsof de rails aan de brug bevestigd zijn.

Groeten,
Daan
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Hoi michiel,

Mooi opgelost met een heel fraaie brug,
Gaat nog wat worden zo stilletjes aan,
Straks weer een nieuw jaar met nieuwe kansen
Jij ook met de familie fijne dagen gewenst vanuit om de hoek :D

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Hoi Michiel.
Jammer van de oude metalen Märklin brug maar de nieuwe past bijzonder fraai bij het landschap in wording! B)
Maar als decor of gewoon uit nostalgie is deze natuurlijk nooit weg, wel zag ik dat de bijbehorende pijlers echt alle kanten op misvormd zijn of valt dat in werkelijkheid wel mee?

Fijne feestdagen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Citaat van: Daan op zaterdag 24 december 2011, 15:04:49
Mooie brug heb je aangeschaft hoor. Staat daar prima. Wel nog even de bielzen wegwerken en afdekken zodat het echt lijkt alsof de rails aan de brug bevestigd zijn.

Dank Daan! De bielzen komen inderdaad omhoog omdat de provisorische 'old-school' pijlers door de brug heen de bedding omhoog douwen. Dat past niet maar zit er even onder voor de show. Ik durf er ook niet overheen te rijden want dat zou boven een pijler rare krachten op het midden van een biels zetten. Komt goed.

Citaat van: 44er op zaterdag 24 december 2011, 15:31:35
Mooi opgelost met een heel fraaie brug,
Gaat nog wat worden zo stilletjes aan,
Straks weer een nieuw jaar met nieuwe kansen
Jij ook met de familie fijne dagen gewenst vanuit om de hoek :D

Hoi Jan, dat is natuurlijk zo en er wordt steeds meer zichtbaar, dank! Straks heeft jouw tafel ook een laag erop  ;)

Citaat van: AlbertJan op zaterdag 24 december 2011, 15:36:59
Jammer van de oude metalen Märklin brug maar de nieuwe past bijzonder fraai bij het landschap in wording! B)
Maar als decor of gewoon uit nostalgie is deze natuurlijk nooit weg, wel zag ik dat de bijbehorende pijlers echt alle kanten op misvormd zijn of valt dat in werkelijkheid wel mee?

Ha AlbertJan, ja jammer want hij kwam daar mooi tot z'n recht maar dat geldt natuurlijk ook voor deze. De oude gaat gewoon naar de andere kant  ;) Die oude pijlers zijn onder de druk inderdaad misvormd en zo eigenlijk niet meer te gebruiken. Erg jammer want ik heb er zeer veel, ook nog die groene bodemplaatjes.
Denk wel dat ik mijn kunststoffen m+k bruggen ga verkopen.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Hoi Michiel,

een pracht van een brug. Ik ben zelf van plan om ook enkele Hack-bruggen aan te schaffen. Heb je dat adresje voor me?

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Citaat van: Tilly op zaterdag 24 december 2011, 16:39:49
Hoi Michiel,

een pracht van een brug. Ik ben zelf van plan om ook enkele Hack-bruggen aan te schaffen. Heb je dat adresje voor me?

Groetjes, John

Hallo John,

http://www.hack-bruecken.eu/index1.html

Hier de site van de Hack-bruggen, gr Wim
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Hoi Wim,

die link heb ik maar het ging mij om het (goedkope) adresje van Michiel ;)

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Hallo Michiel,

Dat heb je mooi opgelost.
Ligt het nu aan mij of staat je brug iets te laag.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Citaat van: Tilly op zaterdag 24 december 2011, 16:39:49
Heb je dat adresje voor me?

Hallo John,

Dat was voor mij gewoon lokaal   Modelbouwcentrum Hilversum Hij had er nog meer op voorraad van Hack.

Günther, die pijlers passen niet en alles moet nog op hoogte en helling worden gebracht. 't is even een uitprobeersel ook om het parcours uit te leggen.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Hoi Michiel,

Mooi gedaan (met die brug)!, en de rest ook :-)
Wel heb ik een vraag, als ik zo naar de breedte van de tafel kijk is ie zo'n 80 cm?, kom jij dan nog goed bij de achterkant, zeker als je straks alle scenery moet gaan maken...

Fijne Kerst!

Arthur
Re:Golfer's kelderbaanproject - Nieuwe brug
Citaat van: dalmvis op zondag 25 december 2011, 10:12:18
Mooi gedaan (met die brug)!, en de rest ook :-)
Wel heb ik een vraag, als ik zo naar de breedte van de tafel kijk is ie zo'n 80 cm?, kom jij dan nog goed bij de achterkant, zeker als je straks alle scenery moet gaan maken...

Fijne Kerst!

Arthur

Hallo Arthur,

Ook voor jou een fijne kerst! De zijden zijn idd 80 en 82 cm breed. Achterop erbij komen is geen probleem, ook in de hoeken niet. Wellicht helpt mijn lengte van 1.94 wel een beetje  ;)  Denk wel dat een schaduwstation echt aan z'n max zit met 80 maar wat let je om daar een plaat van 90 boven te leggen? Met 80 mis je wel wat diepte en esthetisch mis ik dat nu al.

groet,
Michiel

Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Beste mede modelspoorders, graag wil ik jullie een gezond en voorspoedig 2012 wensen. En, mag uiteraard de geliefde hobby daarin een mooie plaats blijven innemen!

Zelf ben ik bezig met het plaatsen van de Faller 180512 "Neuschwanstein" achtergronden. De bakstenen moeten toch snel dit jaar weg! Wellicht hier op 't forum al meer gezien en daarmee minder origineel  ;) Het thema is passend, ze hebben flinke afmetingen en zijn betaalbaar. In een verpakking zitten er 2 stuks 160 x97 cm en aangezien ik 7m mag doen ben ik maar gauw begonnen.
Met Bison behangplak heb ik ze voorgestreken, even laten drogen en ondertussen de 3,6 mm multiplex ingesmeerd. Dit alles met een brede kwast. Even proberen, want het was geheel nieuw voor me. Gelukkig heeft Hans (Krokodil) genoeg tips gegeven  :thumbup:
Daarna met Bison (snelle) montagekit de multiplex panelen aan de kale bakstenen muur bevestigd. Aangezien ik geen vrije ruimte had om te werken heb ik maar voor deze volgorde gekozen. Er is ook veel voor te zeggen eerst de paqnelen aan de muur te bevestigen maar ik zag mij niet, staande in de klimspiraal, de meters fotopapier recht te krijgen.

Het zit; hopen dat het blijft hangen  8o
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Jij ook de beste wensen voor 2012.
Dat ziet er niet slecht uit, een mooie blauwe lucht in de bergen.

grt Günther
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Ey Michiel,

Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.


Je achtergrond ziet er netjes uit. Lijkt mij dat het niet uitmaakt hoeveel forummers deze achtergrond ook al gebruiken in het kader van: beter goed gejat dan slecht bedacht. Is gewoon een mooie achtergrond.

Had je niet beter de strook boven de achtergrond even kunnen sauzen?

Succes verder (en niet te hard met de deur slaan... ;). ;)

Gr. Joachim
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Het ziet er direct heel anders uit!
Mooi :thumbup:

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hallo Michiel,

Dit is veel beter dan de bakstenen, wat een diepte krijg je gelijk.

Een goed maar vooral gezond 2012 gewenst.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hallo Michiel,

Dat ziet er strak uit die posters. Ben blij dat je met de tips dit hebt gedaan. Het ziet er prachtig uit en is een reuze toevoeging op je baan.
Veel succes met de verdere bouw van je baan.

Groeten,

Hans
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Dank voor jullie reacties. Het effect is inderdaad geweldig en dan is dit pas 3.05 m. Om de hoek komt 3.60 m en dan deels nog een stukje op de lange zijde. Voor de rest van de lange zijde (tot 4.60 m) heb ik mijn oog laten vallen op een exemplaar van JoWi. Zolang ik niks mooiers zie wordt het waarschijnlijk S14.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hoi Michiel.

Ziet er klasse uit een heel verschil met die grauwe bakstenen. :thumbup:

Succes met de resterende muren  ;)

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hoi Michiel,

Ook de beste wensen.
Achtergrond zier er mooi uit maar heb je ook de achterkant van je achtergrond beplakt.
Ander ben ik bang dat het wel krom gaat trekken.

Groet André
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hoi Michiel,

zo'n achtergrond heeft direct een positief effect op het geheel, super :thumbup:

Groetjes en de beste wensen, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hallo michiel,

Dat knalt er gelijk in in het nieuwe jaar. Is een hele verbetering. Maar ik heb altijd wat te zeuren ;)
Hangen ze niet  wat aan de lage kant?
Als ik zo op de foto je spiraal zie lijkt dehelft van de bergen achter je eigen berg te verdwijnen.
Is gelijk de laatste strook baksteen ook weg :D ( en Joachim blij)
Mvg,
Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Citaat van: harald en alex op zondag 01 januari 2012, 16:00:39
Ziet er klasse uit een heel verschil met die grauwe bakstenen. :thumbup:

Succes met de resterende muren  ;)

Hoi Harald & Alex,

Dank  :thumbup:  Komt goed met de rest van de muren. Nog 8m te gaan..  :-)


Citaat van: intrudy op zondag 01 januari 2012, 18:53:42
Ook de beste wensen.
Achtergrond zier er mooi uit maar heb je ook de achterkant van je achtergrond beplakt.
Ander ben ik bang dat het wel krom gaat trekken.

Hoi André,

Dank voor je reactie en wens. De grote plaat zit om de ca. 20cm mmet een lekkere dot montagekit vast. Zowel het hout als de achterzijde van de poster zijn ingesmeerd. Zal toch wel dat het recht blijft zitten  :?


Citaat van: Tilly op zondag 01 januari 2012, 19:05:10
zo'n achtergrond heeft direct een positief effect op het geheel, super :thumbup:

He John,

Dank! en inderdaad maakt het alles straks helemaal af.

Citaat van: Hero op zondag 01 januari 2012, 19:58:14
Dat knalt er gelijk in in het nieuwe jaar. Is een hele verbetering. Maar ik heb altijd wat te zeuren ;)
Hangen ze niet  wat aan de lage kant?
Als ik zo op de foto je spiraal zie lijkt de helft van de bergen achter je eigen berg te verdwijnen.
Is gelijk de laatste strook baksteen ook weg :D ( en Joachim blij)

Robin,

Ook jij dank voor je reactie. Mijn vrouw begon er ook al over bij het ophangen. Tja, die is erg verstandig  :D   Ik zie jullie punt wel maar 'om de hoek' is het lager en na de volgende hoek ook. Ik wil het toch op één nivo houden en bovendien hoop ik méér dieptewerking te realiseren door mijn berg voor de poster ook weer naar beneden te laten aflopen. Daarnaast wil ik ook daar nog een boogbrug tussen plaatsen met doorkijk naar de poster. Al met al..
Hopelijk kan ik jullie straks gewoon met het resultaat overtuigen.

n.b. Die bovenrand zie je vanuit camerastandpunt goed. Als ik daar sta met m'n 1.93m onder het plafond van 2.02m en mijn oog op de baan richt, dan zie ik dat plafond en het restant muur niet meer. Als ik daar iets aan zou willen doen had ik de hele kelder moeten gaan stucen maar dat was niet mijn keus.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Er kwam toch nog een koof met extra verlichting in die hoek?
Probleem ook opgelost. ;)

Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Citaat van: Hero op zondag 01 januari 2012, 21:19:22
Er kwam toch nog een koof met extra verlichting in die hoek?
Probleem ook opgelost. ;)

Robin
en ik ook weer tevreden :D :D

gr. Joachim
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
 :D  iedereen blij.  :D Klopt, ik wil daar een lichtbak extra ophangen die ook de achterwand belicht.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hoi Michiel,

Ja, jij ook beste wensen :D

Staat mooi de achtergrond,
Lijkt een lastig klusje daar in de hoek maar met je lange armen is het dus gelukt >:-D
lederhose gefüll :D

Suk6 met plakken,

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Leuke achtergrond Michiel. Geeft meteen een heel ander gezicht aan een baan.

Ik zie dat deze achtergrond 2-delig is op 3 meter. Zijn de delen ook op twee plaatsen van 1.5 meter te gebruiken??

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Hoi Michiel.
Dat is gelijk een prachtig begin van een mooi nieuw spoorjaar!
De grauwheid van de bakstenen muur is nu een prachtige en vriendelijke wand vol natuur geworden, ook de baan  komt er nu veel mooier uit.

De beste wensen voor een gezond en mooi sporend 2012.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen - Goed Nieuwjaar!
Citaat van: 44er op zondag 01 januari 2012, 22:23:44
Staat mooi de achtergrond,
Lijkt een lastig klusje daar in de hoek maar met je lange armen is het dus gelukt >:-D
lederhose gefüll :D

Dank, nooit gehad hoor dat lederhosen gefüll  :-) Het geeft mij meer een vakantiegevoel.   :)

Citaat van: M.user op zondag 01 januari 2012, 22:55:34
Leuke achtergrond Michiel. Geeft meteen een heel ander gezicht aan een baan.

Ik zie dat deze achtergrond 2-delig is op 3 meter. Zijn de delen ook op twee plaatsen van 1.5 meter te gebruiken??

Ronald, op de box staat idd 320 x 97 maar het is in werkelijkheid 2 stuks  160 x97. Als je bij één exemplaar 10 cm links weg haalt en bij de ander 10 cm rechts, is er niets aan de hand. Of bedoel je dat niet? Ze zijn niet perfect sluitend trouwens. Helemaal onderin klopt het niet geheel. Maar de bergen die aftekenen in de lucht zijn gelukkig passend.

Citaat van: AlbertJan op maandag 02 januari 2012, 07:26:08
Dat is gelijk een prachtig begin van een mooi nieuw spoorjaar!
De grauwheid van de bakstenen muur is nu een prachtige en vriendelijke wand vol natuur geworden, ook de baan  komt er nu veel mooier uit.

De beste wensen voor een gezond en mooi sporend 2012.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Dank je AlbertJan, een goed begin is het halve werk  :) Hopelijk krijg jij al je vergunningen rond en kun je ook dit jaar lekker voort..

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Hoi

Dat ziet er bekent uit. Vorige week ben ik langs het neuschwanstein gereden:) maar toen was het besneeuwd.

Dit ziet er mooi uit :thumbup:

met vriendelijke groet,

Leon
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Ha Michiel

Mooie start in het nieuwe jaar met deze achtergrond. Dat lijkt me straks nog een hele klus om dat goed uit te zoeken. Maar dit ziet er prachtig uit.

Mooie railspiraal trouwens... :D
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Citaat van: br_86_132 op maandag 02 januari 2012, 20:20:06
Dat ziet er bekent uit. Vorige week ben ik langs het neuschwanstein gereden:) maar toen was het besneeuwd.

Dit ziet er mooi uit :thumbup:

Hoi Leon,

Dank, in het echt is het ook werkelijk mooi. Ben er 2x geweest en ik verbaas me erover dat het zo verscholen ligt maar het uitzicht over het "vlakkere" duitsland is bijzonder.

Citaat van: ernstcramer op vrijdag 06 januari 2012, 19:42:07
Mooie start in het nieuwe jaar met deze achtergrond. Dat lijkt me straks nog een hele klus om dat goed uit te zoeken. Maar dit ziet er prachtig uit.

Mooie railspiraal trouwens... :D

Ernst, dat gaat jou zeker lukken  :) Het lastigste is recht plakken. Die posters zijn zo groot en nat worden ze tot mijn verbazing langer  8o Droog gemeten 160cm en nat tot wel 163cm. Gisteren had ik de plaat tekort! en dat was geen meetfout maar het papier rekt uit. wellicht heeft dat te maken met de wijze van plakken die wij met 4 handen hanteren.  :D Alleen lukt het me niet.

Gisteren en vanmorgen de achterwand gedaan. Morgen komt er een 150 cm tl-armatuur binnen die meer naar de achtergrond schijnt. Dus een beetje naar beneden en lekker tegen de wand. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Hoi Michiel,

Ziet er mooi uit met een achtergrond. Heb je de achtergrond verlijmt met gewone behangselplak?

Als alles droog is krimpt de poster dan niet?

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Ja klopt Ronald, dat is gewone behangselplak, zie afbeelding post # 716. En bij het opdrogen staat het echt strak. Vanmorgen kwam ik beneden en was zelfs de plaat voor het eerst krom getrokken, maar de montagekit is sterk genoeg.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Hallo Michiel,

Erg goed gelukt met het plakken van de achtergrond (weet wat het is, valt niet mee).
Het geeft gelijk een heel ander zicht op de baan zo'n achtergrond.
Het totaalbeeld met de hoogte verschillen op de baan wordt het vast erg mooi!

Mvg René
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergronden plaatsen
Citaat van: SEIN op zondag 08 januari 2012, 14:05:53
Erg goed gelukt met het plakken van de achtergrond (weet wat het is, valt niet mee).
Het geeft gelijk een heel ander zicht op de baan zo'n achtergrond.
Het totaalbeeld met de hoogte verschillen op de baan wordt het vast erg mooi!

Hallo René,

Dank voor je reactie en inderdaad, als je zoals ik er geen ervaring mee hebt, is het gewoon een gepruts. Zelfs met de helpende handen van mijn vrouw was het een hele tour. En ook ik ben benieuwd naar hoe de dieptewerking en hoogte gaan uitpakken.

Om het geheel mooi te laten zien en om voor jullie straks mooie foto's te kunnen maken  :D heb ik een tl-armatuur opgehangen wat gericht naar de muur schijnt. Wel fijn dat je er dus niet in kijkt. Ben er nog niet uit wat voor soort kleur licht erin moet. Dit is nu wit , code 83 geloof ik, maar daarnaast heb ik daglicht en dat is wat "blauwer" .

groet, Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Hoi Michiel,

Het staat  S C H I T T E R E N D , heel mooie lichtaanstraling vanuit de tl bak,  :thumbup:
Als je handen nodig hebt, je weet het, tis om de hoek :D

Gr, Jan
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Citaat van: 44er op dinsdag 10 januari 2012, 16:22:40
Het staat  S C H I T T E R E N D , heel mooie lichtaanstraling vanuit de tl bak,  :thumbup:
Als je handen nodig hebt, je weet het, tis om de hoek :D

Dank, en dank voor het aanbod Jan! maar hij hangt al.  :D Mooi vergelijk hè met de foto een paar posts terug.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Hoi Michiel,

Mooie baan ben je aan het bouwen.
Tja een achtergrondplaat is een wereld van verschil, voegt zo veel toe, goed bezig  :thumbup:
Blijf 't volgen.

Groet,
Paul
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Hoi Michiel,

Mooi TL verlichtingsarmatuur heb je opgehangen.  Om nog meer profijt te hebben van het licht kun je altijd nog het plafond wit maken.

Waarschijnlijk heb je nu kleur 830. Als je witter licht wilt hebben kun je 840 of 865 proberen. Voor nog betere kleurweergave heb je ook buizen die met een 9 kleur beginnen.  Om wat uitleg daarover te geven heb ik een linkje bijgevoegd van een datasheet van mijn werk.

http://www.repairmanagement.nl/wp-content/uploads/TL-Lampen-en-starters-Philips4.pdf

Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Groet, Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Hoi Michiel,

die achtergrond ziet er heel mooi uit.

Betreffende de verlichting: kijk binnenkort eerst bij mij dan krijg je een indruk en kun je voor jezelf de beste keuze maken.

Groetjes en tot binnenkort, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Hallo Michiel,


wat ben je ook gevorderd de laatste tijd !!!  :O

Heb bevondering voor je arsenaal bruggen ...
De achtergrond brengt echt het geheel in zijn bijna natuurlijke biotoop  >:-D

De laatst gemonteerde verlichting TL-armatuur doe goed in je ruimte.
kleur waarde 830 is goed maar 840 nog beter , 865 gebruiken wij in de drukkerij en is echt hel wit  8) 8o

Ale doe zo verder,

Steven
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Dank voor de reacties mannen! Dan zullen de andere twee grote TL-bakken dus wel 840 bevatten. Ik laat het maar even zo want ik wil eerst het traject verder af in ruwbouw.

en uiteraard beetje behangen..

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Achtergrond verlichting
Ik zit stiekum al even dit draadje te volgen maar ben wel een tikje jaloers op de ruimte hoor. En op de baan zoals die ontstaat. Complimenten!  :thumbup: