Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Golfer's kelderbaanproject - De 74491 zijn binnen
Hoi Jake en allen,

Op dit moment ben ik het schaduwstation aan het uitleggen en aan het bepalen waar de melders moeten komen. Lekker werk want het is toch zo'n 45-50m schaduwstation en 20m in de klimovaal. Dat laatste verbaast me trouwens, dat daar zoveel rails in wegloopt...
Hier en daar zet ik achter een wissel nog een losse melder, niet behorend in een blok, om een wat snellere reactietijd in Koploper te krijgen. De blokken zijn vrij lang want mijn ICE van 226 cm bepaalt de maatvoering.

groet,
Michiel

Re:Golfer's kelderbaanproject - De 74491 zijn binnen
Hey Golfer,

Ik zeg foto's  >:-D >:-D >:-D

Groet Niels
Re:Golfer's kelderbaanproject - De 74491 zijn binnen
Hallo Michiel,

Je blokken hoeven niet speciaal lang te zijn.
Ik heb van twee blokken met een grote tussen ruimte, drie blokken gemaakt.
Als de ICE of Thalys in twee blokken staan geeft die niets.
Maar ik kan die drie blokken weer wel gebruiken om drie kleinere treinen in weg te zetten. :P :P

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: neesse op donderdag 23 juni 2011, 11:34:41
Ik zeg foto's  >:-D >:-D >:-D

Hallo Niels,

Je hebt gelijk maar het is zo'n zooi op het moment. Ze zullen volgen  ;)


Citaat van: Günther op donderdag 23 juni 2011, 11:43:46
Je blokken hoeven niet speciaal lang te zijn.
Ik heb van twee blokken met een grote tussen ruimte, drie blokken gemaakt.
Als de ICE of Thalys in twee blokken staan geeft die niets.
Maar ik kan die drie blokken weer wel gebruiken om drie kleinere treinen in weg te zetten. :P :P

klopt Günther, bedankt voor de tip! In het doorgaande traject wil ik de blokken, zoveel mogelijk, langer dan mijn langste trein is, maar bij de opstelsporen is het vaker dom en oneconomisch om hele lange blokken te maken volgens mij.
Als je een heel lang blok in tweeën splitst en het voorste als "opstelspoor" benoemd en het tweede als "spoor in doorgaand traject" sluiten ze mooi aan en schuiven ook steeds op, toch?

Ben jij het ook al aan het uitleggen en aansluiten?

Vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Golfer op donderdag 23 juni 2011, 13:25:36

Je hebt gelijk maar het is zo'n zooi op het moment. Ze zullen volgen  ;)


Hoi Michiel,

dit is ook leuk om te zien :D

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - De 74491 zijn binnen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - De 74491 zijn binnen
Citaat van: Golfer op donderdag 23 juni 2011, 08:40:09
Hoi Jake en allen,

Hier en daar zet ik achter een wissel nog een losse melder, niet behorend in een blok, om een wat snellere reactietijd in Koploper te krijgen. De blokken zijn vrij lang want mijn ICE van 226 cm bepaalt de maatvoering.

groet,
Michiel



Hallo Michiel,

Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoeld ??? en wat het voordeel is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hallo Michiel,

Ik heb deze dingen ook al gedaan.
Ga nu snel naar zolder, want heb van middag weer een kast wezen halen die in elkaar gezet moet worden.
Met deze kast hoop ik het einde van mijn schaduwstation bereikt te hebben.
Zal morgen wat foto's plaatsen als updat.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: degeluidsman op donderdag 23 juni 2011, 17:45:43
Citaat van: Golfer op donderdag 23 juni 2011, 08:40:09
Hier en daar zet ik achter een wissel nog een losse melder, niet behorend in een blok, om een wat snellere reactietijd in Koploper te krijgen. De blokken zijn vrij lang want mijn ICE van 226 cm bepaalt de maatvoering.
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoeld ??? en wat het voordeel is.

Hoi

Denk dat bedoeld wordt met de extra melder dat voorgaande blokken eerder vrij worden gegeven.
De voorgaande blokken zouden "normaal" pas worden vrij gegeven als de stopmelder van het volgende blok is bereikt.

teunis
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi,

Nee, dat bedoelde ik niet.
Ik heb een blok indeling van twee railzen aanmelden, 7 railzen langzaam of vaart minderen en twee stoprailzen en had dan nog een aantal railzen daarna.
Ik had twee van zulke blokken per rail streng, maar had zoveel ruimte nog over dat als ik de aanmeld rails en de stoprails tegen elkaar aanleg ik makkelijk drie blokken kon maken per streng.
Dat een Thalys b.v. blok 1 en 2 bezet houd dat geeft niets, koploper zal blok 2 pas vrij geven als daar de laatste wielas verdwenen is.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
De aanmeldsectie kan toch gewoon langer gemaakt worden, evenzo de afremsectie. Koploper kan een trein leren remmen.

Mvg,
Peter
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Je mag het doen zo als je goed dunkt.
De meeste doen het zo als ik.
Maar het hoeft niet!!

Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: teunistreinen op donderdag 23 juni 2011, 19:48:49
Citaat van: degeluidsman op donderdag 23 juni 2011, 17:45:43
Citaat van: Golfer op donderdag 23 juni 2011, 08:40:09
Hier en daar zet ik achter een wissel nog een losse melder, niet behorend in een blok, om een wat snellere reactietijd in Koploper te krijgen. De blokken zijn vrij lang want mijn ICE van 226 cm bepaalt de maatvoering.
Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoeld ??? en wat het voordeel is.

Hoi

Denk dat bedoeld wordt met de extra melder dat voorgaande blokken eerder vrij worden gegeven.
De voorgaande blokken zouden "normaal" pas worden vrij gegeven als de stopmelder van het volgende blok is bereikt.

teunis


Daar zijn ook andere oplossingen voor, bv een virituele melder in je blok opnemen.

Dit gebruik ik ook om sneller een wisselstraat vrij te geven.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: degeluidsman op donderdag 23 juni 2011, 17:45:43
Citaat van: Golfer op donderdag 23 juni 2011, 08:40:09
Hier en daar zet ik achter een wissel nog een losse melder, niet behorend in een blok, om een wat snellere reactietijd in Koploper te krijgen. De blokken zijn vrij lang want mijn ICE van 226 cm bepaalt de maatvoering.

Hallo Michiel,

Kun je uitleggen wat je hier precies mee bedoeld ??? en wat het voordeel is.

Peter / degeluidsman.


Ik bedoel inderdaad wat Teunis zegt mbt blokken en wisselstraat:

Citaat van: teunistreinen op donderdag 23 juni 2011, 19:48:49
Denk dat bedoeld wordt met de extra melder dat voorgaande blokken eerder vrij worden gegeven.
De voorgaande blokken zouden "normaal" pas worden vrij gegeven als de stopmelder van het volgende blok is bereikt.

Een virtuele melder opnemen kan ook maar kan die net zo snel hetzelfde effect bewerkstelligen? Een vierde echte melder bouw ik wellicht in m'n langste opstelblok van 2.70 m. Kun je een extra stopplek genereren met hetzelfde effect wat Günther bewerkstelligd, dacht ik zo.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Günther op donderdag 23 juni 2011, 18:56:33
Hallo Michiel,

Ik heb deze dingen ook al gedaan.
Ga nu snel naar zolder, want heb van middag weer een kast wezen halen die in elkaar gezet moet worden.
Met deze kast hoop ik het einde van mijn schaduwstation bereikt te hebben.
Zal morgen wat foto's plaatsen als updat.

vr.gr. Günther.

Succes, zelf ben ik blij `uit de kasten te zijn´  :D

Groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Tilly op donderdag 23 juni 2011, 16:23:34
dit is ook leuk om te zien :D

Groetjes, John

Nou vooruit.. de zooi  :D
Doe wat dingen tegelijk op dit moment
- koploper testen op het testbaantje
- repareren van een 1200
- aanleggen 2x 5m ledverlichting
- uitrollen ss
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
wordt wel wat
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Ziet er toch netjes en opgeruimd uit. Alleen jammer dat het schilderij scheef hangt :D

Groeten Robin
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Hero op donderdag 23 juni 2011, 23:18:34

Ziet er toch netjes en opgeruimd uit. Alleen jammer dat het schilderij scheef hangt :D


:-) :-) :-)

Hier zie je tenminste dat er gewerkt wordt ;)

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Golfer op donderdag 23 juni 2011, 13:25:36

In het doorgaande traject wil ik de blokken, zoveel mogelijk, langer dan mijn langste trein is, maar bij de opstelsporen is het vaker dom en oneconomisch om hele lange blokken te maken volgens mij.
Als je een heel lang blok in tweeën splitst en het voorste als "opstelspoor" benoemd en het tweede als "spoor in doorgaand traject" sluiten ze mooi aan en schuiven ook steeds op, toch?

In schaduwstations kun je als je toch hele lange sporen hebt beter gebruik maken van "dynamische blokken". Koploper kijkt dan naar de ruimte die er is op een spoor en selecteert dan op basis van treinlengte. Daarnaast spaart het melders: een heel station kun je regelen met slechts 2 melders ongeacht het aantal blokken.

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
hallo Ben,

Dank voor de tip. Ik had het wel gelezen maar volgens mij zijn die dynamische blokken niet in de openbare versie van Koploper opgenomen maar in een exclusieve variant. In de handleiding (pag. 275 bedoel je?) wordt het wel beschreven.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

Mooié foto's. Je hebt er aardig de vaart in. Zeker gezien het feit dat je kort geleden opnieuw begonnen bent.

Je hebt trouwens een leuke locloods staan.

Groet,

Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Dank je Ronald. Geinig ding hè? Van dat model heb ik ook de rechte in die kleurstelling. Dat metaal vind ik nog steeds erg leuk. Het open rijden van de deuren geeft me wel het gevoel dat ik de locs bekras, maar goed..  Helaas mis ik van die halfronde een schoorsteentje. Zeker niet goed aangedraaid want het zijn ook de schroeven om het dak los te halen.

Wie heeft er nog zo'n schoorsteentje?

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

Het is toch de orginele M loods??

Kun je altijd een mailtje sturen naar M in Duitsland met een duidelijk detailfoto erbij.

Je weet maar nooit wie niet waagt wie niet wint.

Groet,

Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: M.user op vrijdag 24 juni 2011, 19:31:41
Het is toch de orginele M loods??

Kun je altijd een mailtje sturen naar M in Duitsland met een duidelijk detailfoto erbij.


Jazeker, oké dat kan natuurlijk ook. Wist niet dat ze die service bieden.

Dank,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Golfer op vrijdag 24 juni 2011, 18:40:57
hallo Ben,

Dank voor de tip. Ik had het wel gelezen maar volgens mij zijn die dynamische blokken niet in de openbare versie van Koploper opgenomen maar in een exclusieve variant. In de handleiding (pag. 275 bedoel je?) wordt het wel beschreven.

groet,
Michiel

Zit gewoon als functionaliteit in Koploper. Maar daarvoor moet je even een vinkje zetten:



Kijk voor de werking in de online help bij "Dynamische bloklengte".

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

Voordat je niet (goed) meer bij je muur kunt, heb je al gedacht aan de achtergrond van de baan. Anders kijk je nog jaren tegen de bakstenen aan.

Met treingroet,

Jos
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Spoorman op zaterdag 25 juni 2011, 20:10:36
Zit gewoon als functionaliteit in Koploper. Maar daarvoor moet je even een vinkje zetten:

Kijk voor de werking in de online help bij "Dynamische bloklengte".

Gr, Ben.

Hallo Ben,

Geweldig! Dat is voor een optimalisatie de beste variant denk ik. Nu ga ik daar denk wel mee stoeien.
Dank!

Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: jos57 op zaterdag 25 juni 2011, 21:59:07
Voordat je niet (goed) meer bij je muur kunt, heb je al gedacht aan de achtergrond van de baan. Anders kijk je nog jaren tegen de bakstenen aan.

Met treingroet,
Jos

Hallo Jos,

Dank voor de tip, en ja, ik heb er aan gedacht. Conrad heeft er een in het aanbod en in Dld is wat te bestellen. Eerst wil ik echter nog door de muur gaan boren om wat extra elektriciteit te brengen. Het is er te weinig en op de verkeerde plek. De komende maanden kijk ik nog tegen die keiharde baksteen.  ;)

komt goed,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Golfer op zaterdag 25 juni 2011, 22:38:47
Citaat van: Spoorman op zaterdag 25 juni 2011, 20:10:36
Zit gewoon als functionaliteit in Koploper. Maar daarvoor moet je even een vinkje zetten:

Kijk voor de werking in de online help bij "Dynamische bloklengte".

Gr, Ben.

Hallo Ben,

Geweldig! Dat is voor een optimalisatie de beste variant denk ik. Nu ga ik daar denk wel mee stoeien.
Dank!

Michiel


Michiel,

houd er wel rekening mee dat je dan geen volledige (massa) detectie meer kunt toepassen.

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Tilly op zondag 26 juni 2011, 19:03:58
Citaat van: Golfer op zaterdag 25 juni 2011, 22:38:47
Citaat van: Spoorman op zaterdag 25 juni 2011, 20:10:36
Zit gewoon als functionaliteit in Koploper. Maar daarvoor moet je even een vinkje zetten:

Kijk voor de werking in de online help bij "Dynamische bloklengte".


Dat is voor een optimalisatie de beste variant denk ik. Nu ga ik daar denk wel mee stoeien.


houd er wel rekening mee dat je dan geen volledige (massa) detectie meer kunt toepassen.


Klopt helemaal.

Maar een wedervraag aan John: je rijdt nu al een tijdje proef op jouw baan. Ik volg het met belangstelling. :thumbup: Maar hoe vaak ben je uiteindelijk en wagon of rijtuig verloren?

Volledige detectie in een schaduwstation is m.i. overbodig mits je secuur werkt.

Zelf verlies ik een enkele keer een wagon aan het einde van een klimspriraal bij een niet zo nette railovergang. Daar is echter detectie ook niet aan de orde immers de wagon(s) racen toch naar beneden. :D

Gr, Ben.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Ben,

een keer of 10 in 2 jaar tijd.

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Tilly op zondag 26 juni 2011, 19:03:58
Michiel,

houd er wel rekening mee dat je dan geen volledige (massa) detectie meer kunt toepassen.

Groetjes, John

hm.. het wordt dus in dat geval wezenlijk anders. Nog geen woord gelezen hierover in het verleden niet en niet nadat ik op die functie gewezen werd. Ik sta veel in de golfbaan op het moment. Bedankt voor de opmerking John.

Citaat van: Spoorman op zondag 26 juni 2011, 19:18:39
Volledige detectie in een schaduwstation is m.i. overbodig mits je secuur werkt.

Zelf verlies ik een enkele keer een wagon aan het einde van een klimspriraal bij een niet zo nette railovergang. Daar is echter detectie ook niet aan de orde immers de wagon(s) racen toch naar beneden. :D

Gr, Ben.

Hoi Ben, ook dank voor de reactie, ik wil dat meteen geloven. In een goed aangelegd schaduwstation zitten geen onverwachte hoogteverschillen. De koppelingen moet het dus houden. Maar als er iets uit mijn klimspiraal naar beneden holt, zal detectie in de ovaal niet interessant zijn, maar het gaat dus mijn schaduwstation in en dan vind ik het wel fijn als het daar geregistreerd wordt.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Golfer op zondag 26 juni 2011, 21:32:05

Maar als er iets uit mijn klimspiraal naar beneden holt, zal detectie in de ovaal niet interessant zijn, maar het gaat dus mijn schaduwstation in en dan vind ik het wel fijn als het daar geregistreerd wordt.


Je krijgt dan vanzelf een spookmelding en Koploper schakelt je baan af.

"Elk voordeel heb z'n nadeel" (volgens J.C. Cruijff, een bekend golfer). :D
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Citaat van: Spoorman op zondag 26 juni 2011, 21:39:55

Je krijgt dan vanzelf een spookmelding en Koploper schakelt je baan af.

"Elk voordeel heb z'n nadeel" (volgens J.C. Cruijff, een bekend golfer). :D

Koploper zit toch wel mooi in elkaar  ;) Ik vind het echt een mooi programma.
en ja, Cruijff golft idd graag
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hallo modelspoorders,

Inmiddels ben ik ook begonnen met de kabelgoten. Als je delen af (?) wil maken en dat betekent in mijn geval:
- stroomkringen scheiden
- blokken maken,
- secties scheiden,
- draden trekken,
- isolatie glad houden
met daarbij veel gaten boren, stofzuigen en ... denken..
Ik ben er nameljk nog steeds niet uit waar ik de bediening ga plaatsen. Zeker met een comp.scherm neemt dat ruimte in. Op het zichtbare niveau is dat zo zonde maar je wil wel lekker zitten. Misschien gaat het scherm wel aan de muur.

vriendelijke groet,
Michiel


n.b. Op de foto's zien jullie de roze bezetmelders uit het schaduwstation komen. Uiteindelijk zullen deze net een niveautje lager onder die plank eruit komen. Hoe ver dienen die weg te blijven van de 16V voedingskabels in de nu gemonteerde grijze kabelgoten? Ik snap dat ik ze niet parallel naast elkaar moet leggen maar kruisen acht ik niet onvermijdelijk.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Dat ziet er allemaal zeer spectaculair uit,
Heb met veel plezier je draadje doorgelezen en ga het nu dan ook zeker volgen!

MvG

Jeffrey / Raven
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

Het ziet er mooi uit en zeer netjes opgebouwd.

Ik denk niet dat je veel problemen hebt met de draden van de bezetmelding bij het kruisen van de voedingskabels.

Zelf heb ik op sommige kabels van voeding en terugmelding in dezelfde goot lopen. Ik heb nog nooit een storing gehad.

Je gebruikt in ieder geval kabels met een goede dikke isolatie.

Groet,

Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

ze adviseren 20cm ruimte tussen de voedings- en terugmeldleidingen. Haaks kruisen is geen enkel probleem, zelfs een must ;)

Ziet er verder prima uit :thumbup:

Groetjes, John
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Jeffrey, Ronald, John,

Dank voor jullie reacties! Zolang het niet hoeft, kieper ik ze liever niet in dezelfde goot  ;) 20cm darentegen vind ik best veel maar dat kan ik wel als uitgangspunt gaan gebruiken. Op dit moment kan ik nog kiezen en de boel daar naar toe organiseren.

Wellicht is het handig om op de plank waar nu de Märklindoosjes liggen nog een kabelgoot te monteren waarin de CAT-5 verbindingen tussen de S88 's e.d. moeten komen te liggen. Kijk ik daar ook niet meer tegenaan.


groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

Dat ruimt lekker op die kabelgoten, alles netjes weggewerkt straks.

Op mijn baan loopt het ook niet 100% gescheiden en het werkt zonder problemen.

Succes met de draadjes  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hallo Peter,

Bedankt. Het gaat goed met de draadjes. Ik kan nog steeds rijden, dus geen kortsluiting want ik had al enige tijd niet meer getest T.a.v. de foto kan ik opmerken dat ik inmiddels om de bocht bezig ben en ik kan niet wachten om alle melders aan te sluiten. De drie nu bestaande stroomkringen op de boosters aansluiten is weer een volgend hoogtepunt.

Even wat Märklin van de baan: ( Je kunt nu nog mooi in 't schaduwstation kijken )
een MY1126 ATCS  3174
een 1835 Enschede 37264
een 1631 (für bastler) 3326.4
een BR43 37882
een S 3/6 37185
een BR 85 3309
een Ae 8/14 37596
een 1223 (bijna weggevallen) 3051
een BR103 3054
een BR103 39579
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hallo Michiel,

Het lijkt wel een pizzaria al die draden.
Mooi partijtje loc heb je daar staan daar kan je al een hele dienstregeling mee opzetten.
Je gaat iets sneller dan ik maar ik heb de tijd, eerst een woensdag de losse kastdelen halen en in elkaar zetten.
Werkse met je bedrading.

vr.gr. Günther.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Michel

Je bent ook al aardig met de "kabelsalat" bezig maar ziet er netjes en geordend uit.Dat is bij ons nog wel ver te zoeken.We zullen daar binnenkort ook eens orde in proberen te brengen.Er hangt veel nog los onder  :thumbdown: Hoop wel voor je dat je het op de een of andere manier gemerkt hebt zodat je straks met het aansluiten niet in de fout gaat met je meldernummers.

Harald & Alex
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Bedankt voor jullie reacties, altijd leuk. Bij een nieuwe baan kun je veel meer nadenken over deze ordening. Bovendien kan ik alles afkijken bij John (Tilly) die supergeordend werkt.  ;)
De draden krijgen straks een sticker met meldernummer.

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hallo 3-railers,

Inmiddels weer een paar dagen verder en nog steeds bezig met hetzelfde. Het vergt veel meer tijd dan gedacht maar ben inmiddels door de bocht. Straks in één keer de S88's en K83's plaatsen alsmede de ringleiding.
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

Heb je ook K84 decoders voor je schaduwstation?

Groet,

Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Niet in gedachten Ronald. Ik moet daar wat wissels schakelen.
Wat zou jij daar mee doen dan?

groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Bij mijn schaduwstation gebruik ik de K84 decoders om als sein om de baanvakken te regelen en dus de treinen te laten stoppen en vertrekken. Ik heb ze in de memory geschakeld met de K83 voor de wissels en de S88 voor de vrij- en bezetmelding zodat ik de treinen daar via de CS2 kan laten rijden zonder ze in de gaten te hoeven houden.

Groet,

Ronald
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Oké, ik begrijp het maar dat mag bij mij dadelijk "Koploper" lekker gaan bijhouden. Dat zou ook best veel werk extra betekenen denk ik.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Golfer's kelderbaanproject - Uitrol Schaduwstation
Hoi Michiel,

Is het niet verstandiger om de S88 decoders te vervangen door S88N, omdat dit minder kans op storingen geeft.
Of denk je dat de diode truk hiermee al goed zal afrekenen?

Momenteel ben ik hier en daar informatie aan het inwinnen, om zelf straks zo min mogelijk ''fouten'' te maken of iets te vergeten. :)

Mvg,

Jeroen