Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Golfer's kelderbaanproject : afgebroken

Gestart door Golfer zaterdag 12 februari 2011, 14:13:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Beste Michiel,

Hoe is het nu met je terugmeldingen?

Over de plaats van de diode tussen de massa- en de meldrailstaaf zijn de meningen natuurlijk ook weer verdeeld, de één zegt zo dicht mogelijk bij de rails, de ander (in dit geval de fabrikant "Rosoft") zet ze al op de terugmeldeenheid......., bij mij zitten ze ook bij de terugmeldeenheid, ik gebruik Edits zelfbouwterugmelders en een centrale met een filter op de terugmeldingen.

Groet, Anne W
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Hey Michiel,

Ik wil nog jou baan bekijken, "very impressed", heb net jou blog bekeken. Jij bent een echte bouwer, ik rotzooi maar wat aan vergeleken. Kan ik nog wat van leren.

Laat weten wanneer ik langs zou kunnen komen.

Groeten,

Robert
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Beste Michiel,
Naar aanleiding van de opmerking van Robert ,dat jij je baan op het forum heb staan .
Ben ik dit weekeinde je bijdrage gaan bekijken.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van baan.
Ook ik zou graag een keer komen kijken .
Het is de bedoeling dat ik weer een baan ga bouwen dan is het altijd leuk even met elkaar te sparren.
Groet van Spander de naam je wel bekend
Paul Barneveld
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Hallo Paul,

Leuk jou ook hier te zien. Stuur je een Pb

groet,
Michiel
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Hoi Michiel,

Dat worden mooie rotsen. Ik ben benieuwd hoe ze gaan worden. Heb je de raillasjes van Fleischmann al geprobeerd?

groeten Martin.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Of anders de rail lasjes van Piko?
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Die van Fleischmann zitten idd in de bovenste rails in het segment.  :thumbup:
Beneden ga ik niet uit elkaar halen.
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Michiel,

Als je op de plaats van die lekkende bezetmelder toch detectie wil.
Kun je er gewoon stroomdetectie in maken.
De draad naar de puko's moet dan wel afzonderlijk ergens onderbroken worden.

Gr Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : Segment, dubbele terugmelding
Citaat van: Golfer op vrijdag 18 januari 2013, 16:16:20

De wissel op de foto ligt net op de beoogde brug. Hopelijk krijg ik de aandrijving net onzichtbaar in het bruggehoofd. Mocht dat niet lukken gaf Robin me al de tip geheugendraad te hanteren en een mechaniek om een hoek van 90" te maken.


Hoi Michiel,

Als je hier een stenen brug maakt dan kun je volgens mij de aandrijving gewoon laten liggen en hoef je niet moeilijk te doen.

De rotsen zien er toppie uit :thumbup:

Groetjes, John
Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
beste allemaal,...
Liep vandaag de kelder eens in om op te ruimen maar ben op gegeven moment weer gewoon begonnen alsof het gisteren was  ;) Zag de boel staan zoals het 9 maanden geleden gestopt was. Treinen exact op dezelfde plaats  :? en daarvoor ook al lang niets maar dan ook niets aan de baan gedaan. Een bepaald hoekje trok mijn aandacht. Wellicht een mooi klein project om er weer in te komen..

Veel heb je niet nodig en buiten lekker weer.
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Michiel,
Mooi dat je wist dat er nog wat moest zijn in je kelder :D, rustig aan beginnen is een goed idee, er zal nog flink roest gereden moeten worden
na een lange tijd stistand,  :P ;) ben benieuwd.
Doe zelf ook minder, te heet op de zolder, eigenlijk maar eens nadenken over een kelder :D
Gr, Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Hoi Michiel

Volgens mij is het wel wat langer geleden  :P maar goed, leuk om te zien dat je weer een project hebt opgepakt zie jouw updates wel weer komen.
Mvg
Koos
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Michiel.

Je bent het nog niet verleerd  :thumbup: We hopen voor je dat het rijden nog gaat  :?

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
@44er
Ja, ik was blij dat het er nog stond en dat niet de medehuisgenoten het al hadden geruimd  :D Ben inderdaad benieuwd of het zo wegrijdt..
n.b. Voor de bouw van een kelder kun je heeéél wat treintjes kopen.`
@KdeB
Het posten hier was idd al langer geleden, af en toe even meegelezen maar soms ook niet erg even afstand te nemen en andere dingen te doen. Wellicht weer regelmatige updates. Kan alleen mar beter worden nietwaar?  ;)

@Harald&Alex
Dank, zag al dat jullie onverminderd doorgaan  :thumbup:
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Doe zelf ook minder, te heet op de zolder, eigenlijk maar eens nadenken over een kelder
Ho even Jan op zijn toer hoor gaat een kelder in zijn tuin bouwen :lol: >:-D >:-D hoe is het mijnbouwer neem ook gelijk ondergronds de buren mee dan heb je een kelder waar je u tegen zegt :-) >:-D >:-D :P ;)
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Dag Michiel,

leuk dat je weer terug bent :P en wacht je updates af ben benieuwd  >:-D :thumbup:
Succes.
mvg,
Theo.
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Hééé Michiel!
Mooi om te lezen (en te zien) dat je de "catacomben" onder je huis weer herontdekt hebt! :D
Normaal is de zomer periode altijd wat rustiger maar "jouw zomer" duurde toch wel erg lang! 8o
Een leuk en kleinschalig project is altijd goed om weer feeling voor het bouwen te krijgen, hopelijk rijden je treinen (na wat schoonmaakwerk) weer als vanouds.

Onze boerderij en paardenbedrijf is nog steeds niet verkocht dus ook voor mij weinig baanbouw! 8o :-(

Veel succes met jouw herstart! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
 :) Ik ben benieuwd hoe dit er uiteindelijk gaat uitzien ...

mvg Freddy
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Is de andere baan in een moeras veranderd dat er hier opeens zoveel activiteit is?  >:-D

Goed weer eens vorderingen te zien uit het lage deel van Hillywood.

Mvg Robin
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Theo, Albert-Jan, Freddy en Robin, allen bedankt voor jullie hartverwarmende reacties. Voel me weer helemaal thuis  :D
Weet met de baan eigenlijk niet waar te beginnen maar met hapklare brokken moet dat wel lukken,

Voorlopig even wat grondverf erop en voor jullie een helblauw beekje om te duiden dat dat wat moet komen.  ;)
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Michiel.

Nu dan niet aan een winterslaap beginnen maar even doorzetten  :mrgreen: We zijn wel benieuwd hoe het met die beek verder gaat  ;)

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Hallo Michiel,

Knap stukje vakwerk heb je geleverd.
Ik ben zelf ook langzamerhand weer begonnen.
Het is nu wat koeler op zolder, maar het duurt even voor de warmte echt weg is.
Het zal mij benieuwen waar je nieuw stuk berg komt te staan.

vr.gr. Gunther.
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje

Hallo Michiel !

Via de ongelezen berichten op jouw draadje gestuit.
Dat belooft wat ! Kan me voorstellen dat je niet goed weet , waar te beginnen.
Hapklare brokken (gips :P) is een goed idee. Voor mezelf maak ik mijn banen eerst "voor het oog" in orde, zodat ik vrij snel de treinen door de scenery kan laten rijden. Af en toe spelen dus. Dat ziet goed uit en motiveert om verder te gaan met echt afwerken.

Volger erbij...grtz Tony
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : klein bergje
Hoi Michiel,

Leuk om je weer bezig te zien. We hebben in de tussenliggende periode een paar keer contact gehad vandaar dat ik er wel rekening mee had gehouden dat er weer een moment zou komen dat je de hobby weer op zou pakken. Blijf de bouw dus met belangstelling volgen.

Groet,

Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + nieuwe aanwinst
Toch weer exact een jaar stof gevangen.  ;) Af en toe wel wat gelezen hier maar vanwege werk en sport kom ik niet toe aan de baan.
Maar ik krijg weer wat zin, niet in afbouw maar baanbouw blijft leuk. Aangezien ik nog veel rails heb, hoeft er maar wat houtwerk te worden verricht en er zijn weer nieuwe kansen. Wellicht van de U-vorm van de baan een M-vorm maken? Aan het einde een keerlus? In het weekend wat wezen timmeren..
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinst
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinst
Tsonge buurman wat nu? Komt dit bij je bestaande baan of anders, toch niet in de bekende hoek? :D
Ziet er iig heel mooi uit in den beginne. Je moet het wel even uitleggen :(
Kom wel eens buurten

Gr. Jan
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + Hack bruggen
In de bekende hoek staat de bekende kast. De discussie thuis daarover lijk ik verloren te hebben  :?  Staan zelfs kasten naast  :)

Maar naast deze


wil ik onderstaande aanbouwen op een module. Hoe er naartoe komende?, moet nog geregeld worden..

Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Michiel

Prachtige bruggen zijn deze van Hack?
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Ja Jørg, zijn van Hack.  HK60-2 en B30-2 Erg mooi maar kunnen zeer prijzig zijn.
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Ze doen (ook qua prijs) denken aan die Hack bruggen die MCH in de etalage had staan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Hoi Michiel. Top om weer wat van je te lezen.

Wel fanatiek om midden in de zomer weer op te starten. Nu weer regelmatige updates of weer na een jaar?  ;)

Groet,

Ronald
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Citaat van: Jan22 op donderdag 27 augustus 2015, 17:26:11
Ze doen (ook qua prijs) denken aan die Hack bruggen die MCH in de etalage had staan.

Hallo Jan,  daar komen ze ook vandaan  ;)  de ene boven adviesprijs en de ander eronder, met een kleine korting uiteraard  :P

Citaat van: M.user op donderdag 27 augustus 2015, 22:47:24
Hoi Michiel. Top om weer wat van je te lezen.

Wel fanatiek om midden in de zomer weer op te starten. Nu weer regelmatige updates of weer na een jaar?  ;)

Hoi Ronald, still going strong ?  :thumbup: De zomer is voorbij hoor, wat dat betreft mag het weer. Ook hoop de updates te intensiveren. Gisteravond wat zitten schroeven... daarom volgende foto:
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Koploper ook weer even geupdate naar 8.6 build 10 op m'n nieuwe notebook. Was even bang alles kwijt te zijn na uitval van mijn oude.. 8o
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Hallo Michiel,
zo te zien ligt daar nog veel werk, sucsez komende winterperiode (en daarna) ;)
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Hi Michiel,

Iets werk, haha. Komt vast goed.
Succes in ieder geval!
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Ha die Michiel.
Precies weer op tijd (1 jaar dus! :P) een nieuwe update! :thumbup:
Mooie bruggen en lekker stukje uitbouw en ach, als de kelder maar groot genoeg is, die paar kasten extra!? O:-D

Veel succes en plezier met dit mooie stukje "extra".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Golfer's kelderbaanproject : toch meer modules + aanwinsten
Hoi Michiel,

Fijn dat je weer tijd hebt gevonden voor je modelbaan.
Kan ik je weer volgen in de toekomst :thumbup: :thumbup:

vr.gr. Gunther.
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module + aanwinsten
@Cees @Joachim Inderdaad werk zat  :-) en er komt vast nog meer bij  8o

AlbertJan, Dank je wel, hoop inderdaad weer meer te doen en dus ook te updaten ;)

Ha Günther, trouwe volger, ik zal je draadje opzoeken  :thumbup:


Eigenlijk heb ik altijd zo'n standaard Hollands dijkje willen bouwen. Je ziet ze veel en natuurlijk altijd leuk om de modellen op te showen. Vaak in modulevorm want dan kan het lekker lang worden. Ik heb de M-track normen eens opgezocht en heb gedacht de volgende module in ieder geval qua vorm zo op te bouwen. Elektra zal wellicht anders worden.
Gaat best snel, kijk maar naar de foto's hierna. Toen ik wegliep bedacht ik wel dat er geen kruisverbanden in zitten om de rechte hoeken te waarborgen. Ik had wat blokken in de hoeken moeten monteren. Na afbouw is vooraf meten met de winkelhaak vast niet genoeg. Dat moet ik morgenavond even controleren. Wel kan ik jullie twee nieuwe aanwinsten van vandaag tonen. De Fleischmann Sprinter in 3-rail uitvoering en een Roco VAM compostwagen in geweatherde signatuur.
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track modulebak + aanwinsten
De standaard M-track module zit inmiddels in de grondverf. De module die tegen het ruige Zwitserland moet aankomen, die waar die brug op moet, zit inmiddels ook in elkaar. Wat is dat in de tuin werken toch lekker! Je gaat spontaan denken aan een tuinbaan  :-)
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Hi Michiel,

Als ouwe modulebouwer vind ik die modules er goed uit zien, ben heel benieuwd wat er allemaal op komt.
Ik ben ook nog met eentje bezig.

groet
Harald
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Hoi Harald, die van jou ziet er ook goed uit  :thumbup: Wat voor poten zet jij eronder? gewoon iets van 35x35mm in een hoek met een verstelbaar voetje?
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Hier een tekening uit mijn MOAP
Gebaseerd op M-Track incl. digitaal

groet
Harald
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Dag heren,

Heb ik even geluk dat ik bij jullie kan spieken ;)
Maar kan je voor die poot het niet anders doen? Nu moet je voor elke poot een soort 'huisje' bouwen, lijkt mij wat omslachtig...
Kan je dat niet naar de hoek verplaatsen? Ik ben nu bezig om in alle hoeken een (haakse) driehoek te plaatsen, net zoals bij Michiel ->
als je dat als dakje gebruikt, dan hoef je nog maar 2 plankjes eronder te bevestigen (omdat de module zelf dan de 2 buitenste zijden is)?

Ik ben benieuwd hoe het hier verder gaat :)
En nog mijn complimenten Michiel, het ziet er strak uit!
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Hi Simon,

Voor de stevigheid zit er eerst een balkje in de hoeken (lijm + geschroefd)
Daar tegenaan inderdaad een "huisje" (met dakje) voor de poot, allemaal standaard  voor de uitwisselbaarheid van de poten.
Het is vroeger diverse keren gebeurd dat bij een constructie in de hoeken het huisje is gebroken en ook de module.
Later is dat in al die jaren nog maar een keer gebeurt dat het huisje was gebarsten en de module is toen heel gebleven.
Bij poten van ruim een meter is het een ongelooflijke hefboom geworden.
Bouw zoals je wilt maar we stonden vaak op beurzen en dan is de mechanische stevigheid van groot belang.
(Dit ook i.v.m. stapelen in vrachtwagen's).

groet
Harald
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Dank voor je duidelijk antwoord Harald. Die driehoekjes kunnen best wat kracht hebben maar ik heb nog een module en die kon ik eigenlijk niet meer in mijn eentje de trap uitkrijgen. Zo zwaar en onhandelbaar kunnen ze worden  :? Er staan dus ook echt grote krachten op de poten. Denk dat ik toch maar om ga naar de "huisjes"  B)
Mooi te zien dat jij de plaatsing van de masten hebt voorbereid. Misschien heb ik met ca. 12 cm te weinig breedte.

Simon, dank ook. Van elkaar leren is één van de superkrachten van dit forum  :D  Blijf maar spieken
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Ben bezig het tracee goed exact uit te lijnen alvorens een passende brug erin te hangen. Zowel 'beneden' als boven. Het dreigt in ieder geval een mooi stukje te worden maar geeft nog veel werk. 
Re: Golfer's kelderbaanproject : M-track module
Diagonaal moet er een iets langer stuk in dan 180mm om het passend wat hoger bij de lijntjes te krijgen. Jullie kennen dat gedoe wel  :D Moet iig daarvoor wel weer inkopen doen..
Re: Golfer's kelderbaanproject : bruggenmodule
Michiel.

Het gaat gegarandeerd een mooi stukje worden  ;)

Harald & Alex
Re: Golfer's kelderbaanproject : bruggenmodule
Maar als het dan klaar is een de eerste trein rijd erover de weet ik zeker dat er een glimlach op je gezicht komt, kijk dat heb ik nu zelf gedaan :thumbup: :thumbup:
Re: Golfer's kelderbaanproject : bruggenmodule
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Golfer's kelderbaanproject : bruggenmodule
Hi Michiel,

Wordt hier nog gebouwd ?

groet
Harald