Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

onbekende koel wagen

Gestart door FV vrijdag 04 februari 2011, 15:52:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
onbekende koel wagen
Wie o wie is bekend met deze koelwagen van Marklin?

In mijn oude special Koll kan ik hem niet vinden en AlbertJan heeft voor mij in zijn recente Koll gezocht maar ook niet gevonden

Is deze origineel of door een hobbyist zeer goed overgespoten?

Niet helemaal duidelijk op de foto maar op de wagen staat:

31 RIV
84 NS
583 4 011 0




Groetjes Fulco
Re:onbekende koel wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:onbekende koel wagen
Misschien een relatie geschenk, die verder niet op de markt gebracht is. Dat is meer gebeurd.
Re:onbekende koel wagen
Ik weet, uit een ver verleden, dat er eens een hele serie op Ebay te koop heeft gestaan. Ik denk dat het een beperkte serie is die voor een gelegenheid is uitgegeven.
Re:onbekende koel wagen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:onbekende koel wagen
Ik kijk zo raar aan tegen die letters "A K Z O" linksboven. Dat is niet gehuisstijld lijkt me. Valt jullie dat ook op? Om die reden zo het misschien ook om huisflijt kunnen gaan, maar ik weet het niet. Ik ben geen expert op koelwagengebied...
Re:onbekende koel wagen
Ik schop maar eens tegen dit topic aan want ik ben nog niet veel wijzer geworden  :wink:

Groetjes Fulco
Re:onbekende koel wagen
Lid sinds: 2007

offline
Re:onbekende koel wagen
Ik houd het op een overgespoten exemplaar.

Het karakteristieke "m" lettertje van Marklin Sonderprodukten staat er niet op.

Groetjes,

Patrick

Re:onbekende koel wagen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:onbekende koel wagen
Overgespoten,
door de heer Witlox uit Limburg,

Is ook verantwoordelijk voor oa. diverse DSM-modelen, maar ook loks (64/6500) en de 1100.
Ik moet zeggen, hij doet het leuk. Je kan hem veel in Houten vinden, maar de laatste tijd spuit hij niet zo veel meer over. Er wordt ook nog lekker geboden op z'n modellen op E-bay. Die brengen wel eens het dubbele op, van zijn vraagprijs op z'n stand te Houten.

Mvg. Marcel
Re:onbekende koel wagen
Oké iedereen bedankt voor zijn bijdrage  :cool:

Ben toch al diverse malen in Houten geweest maar ik weet eigenlijk niet wie jullie bedoelen maar ik zal eens gaan speuren als ik er weer ben.

Dat heeft hij in ieder geval zeer goed gedaan. De wagon lijkt zo van Marklin te komen  :smile:

Groetjes Fulco
Re:onbekende koel wagen
Lid sinds: 2008

offline
Re:onbekende koel wagen
Als ik mij niet vergis zit hij in de linkse grote hal. (als we het over dezelfde hebben)

Ongeveer op 2/3 van de afstand naar achteren.

Zat in het verleden wel eens op een rollator. Of dat nu nog is weet ik niet. Maakte wel mooie nederlandse  modellen.

groetjes uit beetje krom
opa cees