Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Fyra testritten?

Gestart door 10103 vrijdag 11 februari 2011, 14:50:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fyra testritten?
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Fyra testritten?
Zojuist zag ik voor de tweede keer deze week de nieuwe Fyra/Albatros/Kruimeldief op de lijn Den Bosch - Arnhem voorbijkomen. Het treinstel - getrokken door een (meen ik) 6400 - zag er niet uit; behoorlijk vies en vol onder de graffiti.
Heeft iemand een idee wat ze er mee aan het doen zijn? Zijn dit testritten of zo?

Ps. In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat de Fyra - nu ik hem zelf gezien heb - in het echt iets minder lelijk vind dan ik had verwacht. Maar hij blijft naar mijn mening qua schoonheid toch nog ver achter de koele elegantie van een ICE of het stoere uiterlijk van een Thalys.
Re:Fyra testritten?
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Fyra testritten?
ik weet 't ook niet,

ik heb 'm in totaal 2 of 3x op eigen kracht door nijmegen zien komen (opschooldoorhetraamheenkijkend). ik dacht inderdaad iets van testritten

p.s. je hebt gelijk.
Re:Fyra testritten?
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Fyra testritten?
Ik heb hem vanmiddag door Oss zien rijden. Had wel een schoonmaak beurt nodig.  :)

Gr.  Charlie  Die door de schrik van zoveel lelijks te laat uit Oss is vertrokken

Re:Fyra testritten?
flori2703
gast

Re:Fyra testritten?
in nederland heb ik ze nog geen testritten weten rijden voor dat ik weet
maar in belgie hebben ze al veel testritten gereden
en zoals iemand al zij zitten ze ook onder de grafitti
in een stelplaats hebben ze zelf bewaking gezet tegen het grafitti spuiten maar helaas toch naar de vaantjes
persoonlijk vind ik de thalys ive en de tgv mooi maar de fyra is een zeer apart stel

:)
Re:Fyra testritten?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Fyra testritten?
Psst, alle stellen worden afgeleverd in Nederland. Dus pas nadat de stellen op de Meer binnengenomen zijn en gecontroleerd, gaan ze verder het land in voor testen. Er zijn al tests gedaan op de HSL, maar ook tussen Eindhoven en Helmond op hogere snelheid.
Re:Fyra testritten?
trein1193
gast

Re:Fyra testritten?
ik heb hem op 8 maart op rotterdam cs gezien en dat was nog een testrit

Re:Fyra testritten?
trein1193
gast

Re:Fyra testritten?
ik heb hem 14 maart weer gezien op rotterdam zuid
Re:Fyra testritten?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Fyra testritten?
Ik heb de Fyra nu al een paar keer gezien op Sloterdijk, rond 09.00 richting Schiphol en om 12.07 richting CS. Vandaag had ik de compact mee maar was te laat bij het station, maandag ga ik het weer proberen.....
Re:Fyra testritten?
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fyra testritten?
In Hart van Nederland was net een item over het test rijden met machinist.
Zodra de uitzending via SBS gemist beschikbaar is zal ik hier een linkje plaatsen.

Groeten van Jarno
Re:Fyra testritten?
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Fyra testritten?
misschien de late edite weer :s
Re:Fyra testritten?
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fyra testritten?
Nu staat de vroege editie van HvNL online, zie hier het item over een machinist KLIK

Groeten van Jarno
Re:Fyra testritten?
Edwin
gast

Re:Fyra testritten?
Volgens mij zag ik er net om 21:39 één voorbij komen ter hoogte van Roelofarendsveen in de richting Amsterdam