Ik heb altijd begrepen dat de flensen van de verschillende gelijkstroom merken net even anders staan dan die van Marklin. Daardoor zouden wagons met gelijkstroom wielstellen gevoeligger zijn voor ontsporen in bijvoorbeeld wissels. Echt ervaring heb ik er niet mee, maar het zou wel e.e.a. verklaren met betrekking tot een set hele mooie rijtuigen van Rivarossi die ik heb.
Voor spoor-bezet-melding met behulp van en geisoleerde railstaaf, heb je uiteraard wel wisselstroom wielen nodig.
Dit brengt mij meteen op het volgende: welk artikel nummer heeft een wisselstroom-wielstel eigenlijk? Ik kan het niet vinden in de produkt database van Marklin.
Overigens vind ik dit setje ook erg mooi. Misschien dat het ook wel ooit op min baan gaat komen.
En (even off topic) voor Vollmer die in zwaar weer zit: als iemand mij een winkel kan noemen in de buurt van Tillburg/Eindhoven (maar vooruit, doe eens gek, een uitstapje Valkenburg mag ook
) waar 3668 ligt ("Abentuerspielplatz"), eigenlijk het liefste twee keer, dan hou ik me aanbevolen om de omzet van Vollmer weer een tientje of twee omhoog te schroeven.
. Dat zijn nou net dingetjes die ik niet via ebay laat komen, omdat de verzendkosten een beetje te hoog zijn t.o.v. wat de pakketjes kosten.