Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

begonnen met tussentijds project

Gestart door loc6400 woensdag 09 februari 2011, 16:45:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
begonnen met tussentijds project
Ik ben nog vollop aan het bouwen aan mijn baan maar vandaag dacht ik ik zal eens een begin gaan maken aan mijn spoorbrug om die electrisch te heffen. Ik heb van verschillende mensen oude accuboormachines gehad en die heb ik uit elkaar gehaald en al de stalen tandwieltjes eruit gevist. Ik dacht hoe ga ik die tandwieltjes nou funtioneel maken? Ik ben naar de Hornbach gereden en daar wat moertjes m3 gehaald en een draadeind m3. De tandwieltjes zitten nu al aan de draadeindjes vast. Het motortje van het accumachine was ook nog goed en die ga ik gebruiken als aandrijving, verder ga ik ook de schakelaar van linksom rechtsom proberen te gebruiken om de brug te laten dalen en stijgen. Het kan even duren voor ik hier een vervolg op heb want het is nog een uitgedoctor voor de overbrengen van motor naar de draaden van de hefbrug
Re:begonnen met tussentijds project
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:begonnen met tussentijds project
Wow - uitdagend projectje! Deze houden we in de gaten.. Veel foto's plaatsen, daar houden we van :D
Re:begonnen met tussentijds project
Kan bijna niet wachten op de eerste foto's.
En dan het bewijs een filmpje, of hij wel even omhoog en naar beneden kan.
Nu al petje af dat je het maar probeerd :thumbup: :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re:begonnen met tussentijds project
Lijkt me wel tof, wil je zoiets maken? http://forum.3rail.nl/index.php?topic=27063.0

groeten minitreintje/Dylan
Re:begonnen met tussentijds project
Ik zal kijken of ik foto's kan maken van de vorderingen. Als het lukt ben ik ook heel trots alleen het eerst probleem is al aan het licht gekomen, ik moet een haakse tandwieloverbrenging hebben en dat zal nog een hele klus worden om die te maken. Ik weet niet hoe snel ik foto's heb van de nieuwe spoorbrug maar zodra ik foto heb word hij zeker geplaatst
Re:begonnen met tussentijds project
Ik heb de oplossing gevonde voor de aandrijving. Daarvoor ga ik technisch lego gebruiken. daar zitten namelijk tandwieltjes bij en aandrijfasjes. Het motortje zal wel orgineel blijven want ik denk een legomotortje niet kracht genoeg heeft.
Re:begonnen met tussentijds project
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:begonnen met tussentijds project
Succes in elk geval :-)

Let op met die lego tandwieltjes, die zijn uit kunststof vervaardigd hé.
Ik heb ooit in een grijs verleden ook wat gedaan met die lego tandwieltjes,
maar die dingen springen in stukken uiteen bij iets of wat belasting :-(

groeten,
Kris
Re:begonnen met tussentijds project
klopt helemaal daarom ga ik geen lego gebruiken ik heb hier twee foto's van het begin. De aandrijving zal doormiddel van postelastieken gebeuren ze zitten strak genoeg om de tandwielen om de overbrenging tot stand te brengen.
Re:begonnen met tussentijds project
Nou nou, lijkt het spoorwegmuseum wel.
Met al die platen aan de muur. :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re:begonnen met tussentijds project
ja dat zie je goed. mijn zolder kun je wel als een klein Museum beschouwen.
Re:begonnen met tussentijds project
Wees er maar zuinig op, al dat moois
Re:begonnen met tussentijds project
ben er zeker zuinig op want ik ben de enigste in nederland met zoveel mini koersborden.
Re:begonnen met tussentijds project
Het tussentijds project ligt helaas even stil. Maar ik ik heb gelukkig nog aan de bovenleiding kunnen komen voor mijn Marklin rolbrug waar ik ook heel erg blij mee ben. Dus ga nu even verder bouwen met de e-loccen werkplaats