Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Welke draaischijf kiezen?

Gestart door Robertrain dinsdag 08 februari 2011, 18:25:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke draaischijf kiezen?
Robertrain
gast

Welke draaischijf kiezen?
Binnenkort is mijn baan zover dat ik de draaischijf moet kiezen maar ik ben er nog niet uit welke. Voor zover bij mij bekend zijn er 3 keuzes (zelfbouw uitgezonderd);
Marklin (Fleischmann model)
Roco
Helljan (voor mij relatief onbekend)
Wie heeft ervaring waarmee en beveelt wat aan?

Groet Robert
Re:Welke draaischijf kiezen?
Hier draait een Marklin schijf op een Gert Boll decoder en daar ben ik heel tevreden over. De Marklin decoder is duur en kwetsbaar. Daarnaast vond ik het geklik maar niks. Dus effe ombouwen als je durft en dan krijg je dit:



Gr, Ben.
Re:Welke draaischijf kiezen?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Welke draaischijf kiezen?
Citaat van: Spoorman op dinsdag 08 februari 2011, 18:32:59
Gert Boll

Bekende naam. Heeft volgens mij ook iets dergelijks m.b.t. de Maerklin rolbrug beschreven.
Re:Welke draaischijf kiezen?
Hendrik_marklin
gast

Re:Welke draaischijf kiezen?
Re:Welke draaischijf kiezen?
Citaat van: Spoorman op dinsdag 08 februari 2011, 18:32:59
Hier draait een Marklin schijf op een Gert Boll decoder en daar ben ik heel tevreden over. De Marklin decoder is duur en kwetsbaar. Daarnaast vond ik het geklik maar niks. Dus effe ombouwen als je durft en dan krijg je dit
Gr, Ben.

Waanzinnig mooi, als Gert er dan ook een sound decoder bijlevert ben ik om en kan de topic wat mij betreft gesloten worden :D :D :D

Grt Robert
Re:Welke draaischijf kiezen?
Het hele ombouwverhaal staat hier: http://www.digital-bahn.de/bau_ds/drehsb.htm

Vorige maand nog met een forumlid gedaan. Ik meen dat Sander (Seinwezen) ook heeft omgebouwd.

Zou hem eerst maar eens ombouwen zonder sound. Die Loksound plak je er later simpel tussen.

De draaischijf decoder bestel je bij Gert Boll per email.

Gr, Ben.
Re:Welke draaischijf kiezen?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Welke draaischijf kiezen?
Even offtopic. Die rolbrugaansturing ziet er handig uit. Ga ik maar eens proberen te bouwen  :)
Ik heb de meeste onderdelen toch nog wel ergens liggen denk ik.

Groetjes,
Menno