Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wissel- en schakel decoders

Gestart door Digibeet maandag 07 februari 2011, 16:46:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissel- en schakel decoders
Hallo allemaal,

Tot in ieder geval 2000 werd het boek 'Digitale modeltreinbesturing met Edits Pro' uitgegeven.
Daarin stonden zelfbouw schakel- en wissel modules (als alternatief voor de dure K 83 en 84 van Märklin)
Printplaten (EPS 87291 en EPS 87291-4) konden bij de uitgever besteld worden. 
Dit kan nu niet meer. Weet een van jullie hier een antwoord op? Bestaat het nog?

Groetjes allemaal

Digibeet
Re:Wissel- en schakel decoders
Re:Wissel- en schakel decoders
Zoek je het boek of de printen ?
Hoeveel decoders heb je nodig ? Ik heb misschien nog enkele look a like printen liggen.
Ik heb hier nog ergens een zelfgemaakt printontwerp liggen.Zou je ook kunnen gebruiken.
Is een wisseldecoder met aangehecht stuk met 4 bi-stabiele relais wat je er af kan breken.(of niet meebesteld)
Is digitaal dus kan je zo naar de etser uploaden.

Een van de ic's was moeilijk te krijgen.
Ik heb er toen 100 besteld in de USA.Als je ze niet kan vinden stuur een PB.

Groet,
Robin
Re:Wissel- en schakel decoders
Hallo,

Ik zoek de printen (blz 64 en 68 van genoemd boek). In het verleden heb ik al enkele modules in elkaar gesoldeerd. Hoewel het baanontwerp nog niet vast ligt en ik nog niet weet hoeveel ik er nodig heb, ben ik alvast met wat voorwerk bezig. Liefst heb ik natuurlijk dezelfde.

Digibeet
Re:Wissel- en schakel decoders
Ik kan je ons ontwerp laten zien. Anders moet je die originele printen ergens laten maken.