Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Decoder kapot

Gestart door Davekuh zaterdag 03 februari 2007, 14:54:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Decoder kapot
Davekuh
gast

Decoder kapot
Gister heb ik de laatste van de 3 decoders ingebouwd..  de vorige 2 doen t  goed.  Inbouw was gelukt bij 3e loc  hij rijdt een aantal meter en opeens niks meer daar  :(. Ik heb het vermoeden dat de decoder kapot is. Heb alle soldeerverbindingen nagekeken en spanning gemeten.  Dat is allemaal ok...  komt t wel eens voor dat n decoder uit zichzelf stuk gaat. terwijl alles goed is aangesloten ?  :(
Re: Decoder kapot
Rloop
gast

Re: Decoder kapot
yep, een nieuwe tv kan ook dezelfde avond naar de eeuwige jachtvelden gaan
Re: Decoder kapot
Davekuh
gast

Re: Decoder kapot
dan heb k nou net die pech bij t laatste locje :(
Re: Decoder kapot
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Decoder kapot
Nja, ik heb ook zo te zien pech gehad bij het ombouwen van een loc met een Kuehn decoder. Als ik de frontverlichting aanzet, weigert de loc om vooruit te rijden. Als je de stroom even van de baan afhaalt, wil die wel verder, zonder function aan natuurlijk. Ik heb nu dus een prima rijdende loc, zonder frontverlichting.
Re: Decoder kapot
Davekuh
gast

Re: Decoder kapot
vandaag maar nieuw decoder gekocht  nu met kabels er aan vast. Wil graag mijn 1e locje digitaal aan t rijden hebben   :)
Re: Decoder kapot
Davekuh
gast

Re: Decoder kapot
het locje  loopt nu  egt  als n trein :D
Re: Decoder kapot
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Decoder kapot
tijdens het rijden met mijn br 151 op een analoge baan merkte ik op dat de lok slecht reed. Thuis de lok op de dig. baan gezet en bekeken. Direct daarna brandde de decoder door. Oorzaak: er zat een draadje los die naar het anker liep, hierdoor kreeg de decoder teveel stroom en die brandde dus door. Ik heb toen het bewuste onderdeel (de FZT 705) besteld en vervangen. Bij het vervangen brak een soldeerstipje op de decoder af en tja dan zit er nog maar één ding op; een nieuwe decoder kopen. Je ziet ook bij mij is het voorgekomen.
Re: Decoder kapot
Lid sinds: 2006

offline
Re: Decoder kapot
Volgens mij is het echt ipv egt of ben ik tog vaut :oops:
Re: Decoder kapot
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Decoder kapot
Hoi Johnny.
Het is de boer die egt, echt waar, en als hij vaut echt gaat 't ook vaak echt fout! :roll: :twisted: :wink:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Belgen (de Vlamingen dan), zijn trouwens toch veel beter in de Nederlandse taal dan de Nederlanders zelf! :shock: