Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Testbaan met Itrain hoe verder

Gestart door mpe zondag 06 februari 2011, 14:22:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Testbaan met Itrain hoe verder
Hallo,

Ik ben bezig met de eerste stappen om de modelbaan te besturen met een PC. Ik kom er alleen bij een paar zaken niet helemaal uit.
Graag jullie hulp. Allereerst mijn componenten die ik gebruik. Een laptop met Win XP, Marklin CS-1 met update, C/rail en een S88 decoder van viessmann en Itrain. Ik heb een testbaan gemaakt met 4 blokken, per blok 2x bezetmelder. De CS-1 communiceerd met de PC middels een UTP kabel. Die verbinding is er. Je ziet bij het rijden van de loc de bezetmeldingen oplichten. De opbouw is als volgt;
Blok-1 met inrijmelder1.1 en stopmelder 1.2
Blok-2 met inrijmelder1.3 en stopmelder 1.4
Blok-3 met inrijmelder1.5 en stopmelder 1.6
Blok-4 met inrijmelder1.7 en stopmelder 1.8

Mijn vraag is hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer blok 1 bezet is een achterliggende loc in blok 4 stopt. Ik ben al wat avonden bezig geweest maar kom er niet uit.

groet, Marcel
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
hey het beste advies da ik je kan geven da je bv via het form van i train die vragen vraagt en je kan daar ook even je save file op zeten en het laten na zien da heb ik ook en paar keer gedaan :).

mvg geert
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Hallo Geert,

Bedankt voor je reactie, ik was al bang dat niemand zou reageren.

groet, Marcel
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
halloooo ik weet niet veel lol,,heb je die crail ook bewerkt  doorknippen van de 0  en dan isolatie schoentjes gebruikt???????????
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Hallo,

Bedankt voor jullie 2 reacties. Toch jammer dat alleen nieuwe mede forumleden reageren waarvoor mijn hartelijke dank. Het blijft toch vreemd dat er niet door de doorgewinterde forum leden een reactie (hulp) komt.

groet, Marcel
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Beste Marcel,

Ik denk dat je dit soort specifieke vragen over I-Train ook beter kunt stellen op het I-Train Forum, net zoals je de vragen over Koploper op het Koploper Forum zou moeten stellen en die over Raptor op het Raptor Forum.

Vandaar de wat "lauwe" reactie denk ik.

Groet, Anne W
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Hoi Marcel,

Ik rijd zelf met koploper, maar dat zal ongeveer hetzelfde werken lijkt me.

Wat doet je loc bij aankomst in blok 4? rijdt hij door naar blok 1 waar hij dus op een stilstaande trein inrijdt?

Groetjes

willie
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Testbaan met Itrain hoe verder
Beste Willie en Marcel,

Ik kan ook zeggen hoe het met de Raptor gaat (natuurlijk stopt de trein dan in blok-4), maar ik vind dat dat niet bijdraagt aan de oplossing van de vraag.

Groet, Anne W