Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)

Gestart door Martijn Tiebie vrijdag 04 februari 2011, 22:07:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden zijn we, Eric en ik, een dag naar Oberhausen en Essen geweest om daar treinen te spotten.
We waren vroeg vertrokken, om 6.00 uur waren op pad gegaan: lekker voor de files uit en op tijd in Oberhausen.
De hele dag rond het rangeerterrein en de werkplaats gehangen, bij de werkplaats werden we vriendelijke te woord gestaan door twee medewerkers en hebben nog een snelle rondleiding gehad (o.a. de machinekamer van een Ludmilla gezien, wat zijn de loc's imposant).

Maar goed, nu de plaatjes.
Veel kijkplezier.

Groetjes Martijn en Eric.

































Dit is de eerste serie, binnenkort de volgende.
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
De start van de tweede serie.
Veel kijkplezier.




































Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Zo, wat een gevarieerde reportage zeg! Je hebt echt van alles voor je lens gehad. Gaaf hoor; bedankt voor het plaatsen.
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Leuke foto reportage hoor. Zitten leuke treinen bij  B)
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Mooie reportage. Zodra het weer wat beter weer wordt ga ik meteen weer die richting op B)
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
De laatste serie, deel 3
Veel kijkplezier.



















:warning:En als toegift (omdat ie zo mooi is) :warning:

Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
wauw mooie foto's hoor, is fotografie ook een hobby van je??
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Misschien moet je, voor je foto's online zet, kritisch naar de kwaliteit kijken. De onderwerpen kunnen wel interessant zijn, maar de uitvoering niet. Ik zie een groot aantal foto's onscherp, bewogen, scheef. Da's jammer, en dan kunnen ze mij in ieder geval niet bekoren.
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Interessante foto's. Bedankt voor het plaatsen! Er zit er zelfs een bij van een van mijn lievelingslocs (de groen/oranje E 1200 van de RAG/RHB).  :P
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: Janvis op vrijdag 04 februari 2011, 23:04:03
wauw mooie foto's hoor, is fotografie ook een hobby van je??

Jazeker, en dat met name het grootspoor. Ik ga regelmatig naar Duitsland om daar foto's te maken, alleen de laatste periode wat minder vaak ivm de factor tijd. Als het weer wat beter is dan zal ik zeker deze kant van Duitsland weer opzoeken.

Citaat van: 103 220-0 op zaterdag 05 februari 2011, 00:02:48
Misschien moet je, voor je foto's online zet, kritisch naar de kwaliteit kijken. De onderwerpen kunnen wel interessant zijn, maar de uitvoering niet. Ik zie een groot aantal foto's onscherp, bewogen, scheef. Da's jammer, en dan kunnen ze mij in ieder geval niet bekoren.

Ik begrijp wat u bedoeld ik heb daar ook naar gekeken, alleen als ik ze niet plaats dan zal niemand deze foto's zien. Dus is het aan degene die ze bekijkt of het ze zal bekoren of niet, vandaar dat ik ze evengoed geplaatst heb.
Voor de volgende keer als ik foto's ga maken zal ik er evengoed op letten.

Aan iedereen die hier al een reactie heeft geplaatst, bedankt.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Gaaf! Dit is goed voor de inspiratie. Dank!    :thumbup:

Ennuh, wat er gezegd wordt over die onscherpe foto's, een oude fotografen wijsheid luidt "hoe meer ik er weggooi, hoe mooiere foto's ik maak".   ;)  Voor deze set zou dat jammer zijn geweest. Succes!
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
erg mooie foto's
die foto binnen is net alsof er een C rail ligt !!
bedankt voor het plaatsen !
groet robert
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: Bertus op zaterdag 05 februari 2011, 11:39:19
Gaaf! Dit is goed voor de inspiratie. Dank!    :thumbup:

Ennuh, wat er gezegd wordt over die onscherpe foto's, een oude fotografen wijsheid luidt "hoe meer ik er weggooi, hoe mooiere foto's ik maak".   ;)  Voor deze set zou dat jammer zijn geweest. Succes!
Een andere fotografenwijsheid luidt: Kwaliteit boven kwantiteit. Persoonlijk maak ik op een dag liever dertig goede dan honderd matige tot slechte foto's, maar het staat natuurlijk iedereen vrij de hobby op zijn eigen manier te beleven ;-)
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Wat ook een idee is , kan een standaard zijn?
Dan zijn je foto's altijd recht >:-D

Verder vind ik de foto's zelf wel goed gelukt, en vooral die laatste is schitterend.
Hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad, maar dat denk ik wel :D
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: 103 220-0 op zondag 06 februari 2011, 09:54:18
Citaat van: Bertus op zaterdag 05 februari 2011, 11:39:19
Gaaf! Dit is goed voor de inspiratie. Dank!    :thumbup:

Ennuh, wat er gezegd wordt over die onscherpe foto's, een oude fotografen wijsheid luidt "hoe meer ik er weggooi, hoe mooiere foto's ik maak".   ;)  Voor deze set zou dat jammer zijn geweest. Succes!
Een andere fotografenwijsheid luidt: Kwaliteit boven kwantiteit. Persoonlijk maak ik op een dag liever dertig goede dan honderd matige tot slechte foto's, maar het staat natuurlijk iedereen vrij de hobby op zijn eigen manier te beleven ;-)

Ik merk wel dat is steeds krtischer wordt. Vanaf 2009 heb ik mijn treinenhobby uit mijn tienertijd weer opgepakt en ik wordt steeds fanatieker. Onlangs Fotoshop Elements 9 aangeschaft en ik ben nu al de hele week bezig om al mijn foto's vanaf 2009 kritisch te bekijken en alsnog recht te zetten e.d..
Je wordt m.i. dus wel vanzelf kritischer  ;)

Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: chopper op zondag 06 februari 2011, 10:48:35
Wat ook een idee is , kan een standaard zijn?
Dan zijn je foto's altijd recht >:-D

Verder vind ik de foto's zelf wel goed gelukt, en vooral die laatste is schitterend.
Hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad, maar dat denk ik wel :D

We hebben zeker een leuke dag gehad, het was echt onder het motto: vroeg van huis en pas laat weer naar huis. Het weer zat alleen niet echt mee, we hadden last van veel wind, het was ijzig koud en het regende dus het was even doorbijten. Maar ja, als je dan weer thuis en door gewarmd bent en je gaat je foto's bekijken dan is dat toch wel weer iets om vrolijk van te worden.
Citaat van: fasca op zondag 06 februari 2011, 12:41:23
Citaat van: 103 220-0 op zondag 06 februari 2011, 09:54:18
Citaat van: Bertus op zaterdag 05 februari 2011, 11:39:19
Gaaf! Dit is goed voor de inspiratie. Dank!    :thumbup:

Ennuh, wat er gezegd wordt over die onscherpe foto's, een oude fotografen wijsheid luidt "hoe meer ik er weggooi, hoe mooiere foto's ik maak".   ;)  Voor deze set zou dat jammer zijn geweest. Succes!
Een andere fotografenwijsheid luidt: Kwaliteit boven kwantiteit. Persoonlijk maak ik op een dag liever dertig goede dan honderd matige tot slechte foto's, maar het staat natuurlijk iedereen vrij de hobby op zijn eigen manier te beleven ;-)

Ik merk wel dat is steeds krtischer wordt. Vanaf 2009 heb ik mijn treinenhobby uit mijn tienertijd weer opgepakt en ik wordt steeds fanatieker. Onlangs Fotoshop Elements 9 aangeschaft en ik ben nu al de hele week bezig om al mijn foto's vanaf 2009 kritisch te bekijken en alsnog recht te zetten e.d..
Je wordt m.i. dus wel vanzelf kritischer  ;)



Ja als ik deze foto's zo terug bekijk dan mag daar absoluut verbetering in komen, maar zodoende leert men wel steeds weer meer.
Dus van het voorjaar / zomer terug naar Duitsland om te fotograferen.

Groetjes,

Martijn
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: Martijn Tiebie op zondag 06 februari 2011, 15:59:18
Ja als ik deze foto's zo terug bekijk dan mag daar absoluut verbetering in komen, maar zodoende leert men wel steeds weer meer.
Dus van het voorjaar / zomer terug naar Duitsland om te fotograferen.

Groetjes,

Martijn
Veel succes en mooie foto's!
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Je moet wel even naar je instellingen van je camera kijken, want al die bewogenfoto's moet toch in 2011niet meer nodig zijn...
Verder nietom te zeuren, maar ik zie dat je op het emplacement hebt gelopen ;). Ik ken het daar een beetje vandaar. Had je toestemming of niet? Ik weet wel dat ze daar niet de makkelijkste zijn :(.

Ik ben trouwens ook pas nog op pad geweest :). Hier 1 foto daarvan:




Ik zal kijken of ik morgen die reportage ook even online ga zetten :).

Marcel
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: Mister1736 op zondag 06 februari 2011, 23:35:08
Je moet wel even naar je instellingen van je camera kijken, want al die bewogenfoto's moet toch in 2011niet meer nodig zijn...
Verder nietom te zeuren, maar ik zie dat je op het emplacement hebt gelopen ;). Ik ken het daar een beetje vandaar. Had je toestemming of niet? Ik weet wel dat ze daar niet de makkelijkste zijn :(.

Ik ben trouwens ook pas nog op pad geweest :). Hier 1 foto daarvan:




Ik zal kijken of ik morgen die reportage ook even online ga zetten :).

Marcel

Hey Marcel,

Ik ben daar inderdaad op het emplacement geweest, en had daar toestemming voor. We werden zelfs door het werkplaatspersoneel even rondgeleid en zijn nog in een paar locomotieven wezen kijken, waarvan 1 zelfs voor ons gestart werd! Dus dat ze niet de makkelijkste zijn is bij ons niet opgegaan, misschien kwam het omdat we allebei gele hesjes aan hadden.
Ben benieuwd naar je foto reportage.

Groet, Martijn
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
In Duitsland in gele hesjes spotten? (of überhaupt met die dingen aan?)
Je hebt ook geen idee waar je mee bezig bent he...
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: timtrein op maandag 07 februari 2011, 19:22:01
In Duitsland in gele hesjes spotten? (of überhaupt met die dingen aan?)
Je hebt ook geen idee waar je mee bezig bent he...

Leg eens uit!
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
mede omdat DB netze zogenaamde Politieloc's heeft rijden ( 2 of 3 man op een loc. alle met bevoegheid tot schrijven van bekeuringen )

Kan ook best zijn dat je een Spoorachtergrond ( werkzaam bij DBS of zo , niet bij een museumbedrijf ) hebt .

Ik spot zelf ook nooit met hesjes aan , omdat ik gewoon op perrons of bruggen sta .
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: timtrein op maandag 07 februari 2011, 19:22:01
In Duitsland in gele hesjes spotten? (of überhaupt met die dingen aan?)
Je hebt ook geen idee waar je mee bezig bent he...
Ik ga woensdag voor het eerst dit jaar weer op pad. Eerst maar eens weer naar Oberhausen west (30-35 treinen per uur :P).
Je staat daar op een pad naar het Stellwerk Mathilde. Dit is een geliefde (en bekende spottersplek). Er staat geen verboden toegang en spotters worden getolereerd onder één voorwaarde: je moet een oranje hesje aan hebben want anders wordt je weggestuurd.
Later dit jaar ga ik nog naar wat nieuwe plekken in het Ruhrgebied die ik van een (zeer bekende) Duitse spotter heb gekregen.
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: MaK man op maandag 07 februari 2011, 20:36:12
mede omdat DB netze zogenaamde Politieloc's heeft rijden ( 2 of 3 man op een loc. alle met bevoegheid tot schrijven van bekeuringen )
Ja hoor. Zeker.
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Citaat van: Martijn Tiebie op maandag 07 februari 2011, 19:52:41
Citaat van: timtrein op maandag 07 februari 2011, 19:22:01
In Duitsland in gele hesjes spotten? (of überhaupt met die dingen aan?)
Je hebt ook geen idee waar je mee bezig bent he...
Leg eens uit!
Wat een Oranje hesje in Nederland is, is een geel hesje in Duitsland en omgekeerd. Oftewel, veiligheidsman die toezicht houdt op werkende mensen. Bovendien, aan het dragen van zo'n hesje en het betreden van spoorwegterreinen kleeft een enorme verantwoordelijkheid. Als je in Nederland met een hesje een spoorwegterrein betreed, gaan de andere mensen ervanuit dat jij op de hoogte bent van de actuele regelgeving en weet hoe te handelen.
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Prachtige foto's Valt me op dat de de lokomotieven niet "geweatherd"zijn Of ze zo uit de doos komen (Een hele grote doos dan)
Misschien wordt er in Duitsland meer gewassen dan in het "schone Nederland"
Spoorse groeten Simon N
Re:Spotten in Duitsland (Oberhausen en Essen)
Ik denk als iemand hier al zijn foto's plaatst mooi of niet mooi, diegene geholpen kan worden door wat over die foto's te zeggen, zodat de nemer er wat van kan leren.