Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Stom, stom stom ice vraagje.

Gestart door Chimeara zaterdag 03 februari 2007, 00:11:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stom, stom stom ice vraagje.
Schiet mij maar lek, maar ik krijg de wagons van mijn zojuist aangeschafte en gefotografeerde ICE niet meer los van elkaar.

Voorzichtig trekken helpt niet. Buigen/ draaien lijkt me ook niet de juiste manier. Ben ik dan zo'n wandelende ramp f moet ik toch meer geweld gebruiken. (ik heb vooralsnog niet de behoefte om van mijn 3-delig teinstel een 6-delig treinstel te maken)

Alvast bedankt!
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
Ik vrees dat je meer (maar wel gepast) geweld zal moeten gebruiken. Je 3-delige trein blijft dan ook 3-delig.
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
Ik heb ook wel eens ruzie met koppelingen. Meestal gaan ze dan wel los als ik de wagons over hun lengte as in tegengestelde richting draai. Mocht dat ook niet werken of kunnen, dan is het meestal even vriemelen onder de koppeling, zodat je het mechaniekje optilt, daarmee komen de wagons ook los van elkaar.

Nu hebben die ICE wagons speciale koppelingen, dus ik weet niet of dit hier allemaal op gaat. :) Evengoed sukses!
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
Hallo Roger.
Helaas, maar het is niet anders, gewoon wat harder trekken!
En de ene zit wat vaster dan de andere! :(
Ik heb meerdere ICE's, oud en nieuw, en regelmatig moet ik harder trekken dan ik zou willen, maar ja, ze moeten toch los! :?
Succes,
AlbertJan.
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
FF een vraag!

Heb je stroomgeleidende koppelingen, en zal je ICE nog vaker uit elkaar moeten? Dan is dit niet goed voor de koppelingen en kan je beter een kistje maken waar hij in totaal in kan zodat de koppelingen niet stuk gaan!

Kijk hier eens!



Bron: M-track

Groetjes,

Robbert
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
Nou mensen, bedankt maar weer. Het is gelukt.

Maar ik blijf het vreemd vinden om zoveel kracht uit te oefenen op zo'n ogenschijnlijk fragiele koppeling. Misschien ben ik wel erg voorzichtig van aard.  :?
Re: Stom, stom stom ice vraagje.
Beter te voorzichtig dan de boel weer repareren.