Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wash toepassen

Gestart door flyerman zaterdag 15 april 2023, 20:24:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wash toepassen
Lid sinds: 2015

offline
Wash toepassen
Daar ben ik weer met wat scenery vragen.

We komen er langzaam in maar toch een vraag.

Ik heb een stuk stoep gemaakt, geschilderd en gevoegd.

Nu om het wat te verouderen wil ik er een wash over heen spuiten. Zoals je op de foto kan zien zijn de stoeptegels grijs en de stoeprand iets donkerder.

Ik heb absoluut geen verstand van kleuren, moet er dan een lichte of een donkere wash overheen?

En is het handig om er daarna een matte vernis laag over heen te spuiten?

(Het polletje gras hoort daar niet)

Bedankt
Re: Wash toepassen
DB69
gast

Re: Wash toepassen
Als wash zou ik Vallejo Wash 76.518 gebruiken. Je kunt er matte lak erover spuiten maar hoeft niet.

Kijk ook eens naar deze video, weliswaar geen stoep maar komt op hetzelfde neer.

Grt, Ronald.
Re: Wash toepassen
Lid sinds: 2015

offline
Re: Wash toepassen
Dank je.

Die heb ik liggen, zal er morgen eens een laagje overheen spuiten. In de video wordt de wash verdund, is dat ook nodig wanneer je de airbrush gebruikt of alleen als je het met de kwast doet?

De asfaltweg die er naast ligt krijgt dan een lichte wash, zoals bijv. de 76.516 neem ik aan? Zoals al gezegd geen verstand van kleuren, maar ik kom er wel.
Re: Wash toepassen
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wash toepassen
Ik zou een wash niet snel met de airbrush aanbrengen.
De bedoeling is juist om de dieper gelegen delente laten vullen met verf. Een wash is altijd verdund, want het moet niet dekkend zijn.
Het beste is het nog om met een sponsje of doekje (met water of ander verdunningsmiddel) de wash van de hoger gelegen delen af te vegen.

Groet,

Peter
Re: Wash toepassen
Lid sinds: 2019

As-je-me-noe

offline
Re: Wash toepassen
Zoals Peter aka BlikkenTinus al aangeeft, wash niet met een airbrush aanbrengen.