Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hosentrager

Gestart door treinbert maandag 31 januari 2011, 09:20:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hosentrager
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Hosentrager
Ik zou het helemaal fantastisch vinden, als Marklin een Hosentrager zou gaan maken op basis van de slanke K-wissels, maar mag ook van de andere soorten natuurlijk.

Ik weet dat http://www.weichen-walter.de/ ze al maakt, maar vanuit de fabriek van Marklin is het toch voor een groter publiek.

Groet,
Bert
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Hosentrager
Hoi Bert,

Als je een beetje handig bent met een Dremel kun je het heel eenvoudig zelf doen. Ik heb er ondertussen ook 2 gebouwd op basis van slanke k-rail wissels en eentje met twee Engelse wissels erin. Kost 5 tientjes aan materiaal en een weekendje tijd :)

Groetjes,
Menno
Re:Hosentrager
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re:Hosentrager
Citaat van: treinbert op maandag 31 januari 2011, 09:20:52
Ik zou het helemaal fantastisch vinden, als Marklin een Hosentrager zou gaan maken op basis van de slanke K-wissels, maar mag ook van de andere soorten natuurlijk.

Ik weet dat http://www.weichen-walter.de/ ze al maakt, maar vanuit de fabriek van Marklin is het toch voor een groter publiek.

Groet,
Bert

Dan verkopen ze er direct eentje aan mij. Ik ben het dus helemaal met je eens.
Re:Hosentrager
nwolc
gast

Re:Hosentrager
Citaat van: treinbert op maandag 31 januari 2011, 09:20:52
Ik zou het helemaal fantastisch vinden, als Marklin een Hosentrager zou gaan maken op basis van de slanke K-wissels, maar mag ook van de andere soorten natuurlijk.

Ik weet dat http://www.weichen-walter.de/ ze al maakt, maar vanuit de fabriek van Marklin is het toch voor een groter publiek.

Groet,
Bert

een broekendrager?? wat is dat?
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Hosentrager
Citaat van: nwolc op woensdag 02 februari 2011, 22:00:38een broekendrager?? wat is dat?


Zoek de verschillen:



en


klik

:)
Re:Hosentrager
nwolc
gast

Re:Hosentrager
die bovenste... is dat voor een houten treintje?
maar dat is wel duidelijk ja.. bedankt!
Re:Hosentrager
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Hosentrager
Zeg, we leven in Nederland, zullen we het gewoon een kruiswissel noemen?
Re:Hosentrager
Wasmi
gast

Re:Hosentrager
Dan gaan  we Märklin ook Marklin noemen   >:-D >:-D >:-D >:-D
Re:Hosentrager
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Hosentrager
Van mij mag je hoor, enige verschil is dat we voor tante M (ga ik het lekker zo doen :P) geen officiele Nederlandse naam hebben, terwijl Hosenträger een duidelijk Germanisme is.
Re:Hosentrager
nwolc
gast

Re:Hosentrager
Als bijna grens bewoonSTER was dat idd al duidelijk.

gegroet Tante M
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2011

offline
Re:Hosentrager
Ja de hosentrager maar dan wel modulair zodat de kruising naar believen met engelse of gewone wissel kan wodren uitgerust en de spoorafstand minimaal de parallel afstand van de slanke wissels haalt.
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2011

offline
Re:Hosentrager
PS Ik zou het ook geweldig vinden als Roco haar assortiment rails zonder bedding als 3-rail (met hogere rail) zou uitbrengen! Mooie slanke wissels & engelse wissels, ruime boogwissels etc
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Hosentrager
Hallo Allemaal,

Ik heb op aanraden van Menno ook een Hosenträger gemaakt. Deze was bedoelt om in te bouwen in de clubbaan van onze vereniging. Echter mijn baancommisaris heeft besloten deze wisselcombi niet in te bouwen. De Hosenträger ligt dus nu werkloos in een kast bij de vereniging. Dit vindt ik dus heel erg jammer. Ik heb nog wel geprobeerd om het voor elkaar te krijgen om de wisselcombi alsnog in te bouwen in de baan, maar helaas is dit tot op heden niet gelukt. Iedereen vindt de Hosenträger goed gelukt en men is ook van mening dat deze ingebouwd moest worden in de baan, maar onze baancommisaris is niet om te praten. Hij gebruikt liever standaard wissels dan dat ie aan wissels gaat zagen om er iets mooiers of beters van te maken.

Groet, Jasper
Re:Hosentrager
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Hosentrager
Het is toch een baan die met zijn allen gebouwd wordt? Daar laat je toch niet, als iedereen het wil, 1 dwarsligger die toevallig wat meer vingers in de pap heeft, dat verhinderen?
Re:Hosentrager
Daan
gast

Re:Hosentrager
Citaat van: Jasperkc op zondag 22 januari 2012, 10:18:06
Hallo Allemaal,

Ik heb op aanraden van Menno ook een Hosenträger gemaakt. Deze was bedoelt om in te bouwen in de clubbaan van onze vereniging. Echter mijn baancommisaris heeft besloten deze wisselcombi niet in te bouwen. De Hosenträger ligt dus nu werkloos in een kast bij de vereniging. Dit vindt ik dus heel erg jammer. Ik heb nog wel geprobeerd om het voor elkaar te krijgen om de wisselcombi alsnog in te bouwen in de baan, maar helaas is dit tot op heden niet gelukt. Iedereen vindt de Hosenträger goed gelukt en men is ook van mening dat deze ingebouwd moest worden in de baan, maar onze baancommisaris is niet om te praten. Hij gebruikt liever standaard wissels dan dat ie aan wissels gaat zagen om er iets mooiers of beters van te maken.

Groet, Jasper

Ik zeg royeren die gast. Wat een onzin een baanpipo die bepaald wat er gebeurt. Gewoon goed testen en inbouwen
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2007

offline
Re:Hosentrager
Leg hem erin als test, werkt ie niet, laat je hem liggen, werkt ie wel des te beter :wink:

Dennis
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Hosentrager
Hallo Dennis,

Hij is uitvoerig getest. Hij werkt, maar helaas is er volgens onze baancommissaris geen ruimte voor!

Groet, Jasper
Re:Hosentrager
Lid sinds: 2007

offline
Re:Hosentrager
Het is fijn dat ie werkt :thumbup:

Kunnen jullie onder de leden niet een stemming houden of zoiets?
Als er een (ruime?) meerderheid voor is moet de commissaris zich toch bedenken :roll:

Bovendien betaal je toch lidgeld :?:

Dennis
Re:Hosentrager
FunnyMedia
gast

Re:Hosentrager
Ik wil hem wel hebben :-)
Re:Hosentrager
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Hosentrager
Citaat van: Jasperkc op donderdag 26 januari 2012, 23:25:08
Hallo Dennis,

Hij is uitvoerig getest. Hij werkt, maar helaas is er volgens onze baancommissaris geen ruimte voor!

Groet, Jasper
Het idee van een kruiswissel is toch juist dat hij ruimte bespaard? :S