Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop
Gestart door Olav zondag 30 januari 2011, 22:28:27
Geplaatst Op: zondag 30 januari 2011, 22:28:27
Treinen rijden op rails, niet op tijd!
Geplaatst Op: zondag 30 januari 2011, 22:42:35
Geplaatst Op: zondag 30 januari 2011, 22:53:35
Carpe diem
Geplaatst Op: zondag 30 januari 2011, 23:04:44
Citaat van: Olav op zondag 30 januari 2011, 22:28:27Wat ik nu graag zou zien is een slanke symmetrische wissel.Past goed als je een traject op "hoge" snelheid een "afbuigend" spoor wilt berijden.
Geplaatst Op: maandag 31 januari 2011, 01:27:35
Geplaatst Op: maandag 31 januari 2011, 07:00:38
Geplaatst Op: maandag 31 januari 2011, 08:25:43
Geplaatst Op: maandag 31 januari 2011, 11:27:39
Light My Train
Geplaatst Op: dinsdag 01 februari 2011, 21:29:18
Citaat van: Günther op maandag 31 januari 2011, 11:27:39Hallo Walter,Bij Volendam staat een echte kruiswissel, dat lijkt mijn wel wat hoe kom je er aan vr.gr. Günther.
Geplaatst Op: dinsdag 01 februari 2011, 21:53:00
Citaat van: Olav op maandag 31 januari 2011, 07:00:38Met een symmetrische wissel, zoals ook de NS toegepast heeft of nog toepast, kan je wel met hoge snelheid van spoor wisselen, of zoals in het verleden met de juiste wissels splitsen van twee naar uiteindelijk 2 x twee sporen met andere richtingen. Of de NS dit nog toepast? geen idee.Waar je met wisselhoeken werkt (in het grootbedrijf) van 1:9 heb je bij de "echte" slanke wissels wisselhoeken van 1:20.
Geplaatst Op: woensdag 02 februari 2011, 22:08:13
Geplaatst Op: woensdag 02 februari 2011, 22:10:28
Geplaatst Op: maandag 23 mei 2011, 10:46:55
Geplaatst Op: maandag 23 mei 2011, 14:52:52
Sr Trdl
Geplaatst Op: zaterdag 04 juni 2011, 01:06:01
Trots lid van CJAG!
Geplaatst Op: vrijdag 22 juli 2011, 19:26:21
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 01 februari 2011, 21:53:00de echte slanke wissels in het grootspoor hebben een hoekverhouding van 1:34,7. Deze hebben ook een beweegbaar puntstuk.De Y-wissels worden niet echt vaak toegepast en, zover ik weet, niet in het hoofdspoor.