Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)

Gestart door RMW zondag 30 januari 2011, 16:30:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Zitten mooie tussen.
Bedankt voor het meegenieten.

Mvg: Alex
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Ik heb er inmiddels ook al aardig wat hier thuis op de baan staan en het blijven leuke dingen. Het brengt echt "leven" op je modelbaan :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
eMotion 2011 Voorjaars-Nieuwigheden:

 

 

 

 


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Iedereen vraagt zich wel eens af wat moeten ze nu weer verzinnen maar bij Viessmann is het eind nog lang niet in zicht.

Er zitten hele leuke tussen  :thumbup: :thumbup: het wordt tijd dat mijn bewegende koe eens gezelschap krijgt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Ik vraag me wel eens af, wanneer gaan die preisertjes enzo eens 'echt' lopen? 8). 20 jaar geleden hadden we van bovengenoemde filmpjes niet durven te dromen.....Hoe gaat het over 10 jaar??  :-) Tja....
Bye, Arthur
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Citaat van: dalmvis op dinsdag 01 maart 2011, 21:16:16
Ik vraag me wel eens af, wanneer gaan die preisertjes enzo eens 'echt' lopen? 8). 20 jaar geleden hadden we van bovengenoemde filmpjes niet durven te dromen.....Hoe gaat het over 10 jaar??  :-) Tja....
Bye, Arthur

Tja, dat vraag ik mij ook wel eens af. In ieder geval was dit (eMotion) al een grote stap voor de Preiser-heid :D.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Op onze baan staat nu: Bewegend hert, fontijn (klein), bierdrinkers, wuivend vrouwtje.

We zouden ook graag nog die grote fontijn (3 stralen) en kippen kopen.

Deze poppetjes hebben helemaal geen schokkerige bewegingen.

Enkel de bierdrinkers die nu al ongv. 3 jaar oud gaan niet meer helemaal tot bovenaan. Maar nogsteeds een soepele beweging.

En, het is zeeeer leuk !

Het is duur maar de moeite !
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Citaat van: Joeri op vrijdag 29 april 2011, 01:26:33
Op onze baan staat nu: Bewegend hert, fontijn (klein), bierdrinkers, wuivend vrouwtje.

Enkel de bierdrinkers die nu al ongv. 3 jaar oud gaan niet meer helemaal tot bovenaan. Maar nog steeds een soepele beweging.


Drank maakt meer kapot dan je lief is  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Ik ben vooral erg benieuwd wanneer Viessmann de nieuwe fontein (studiemodel 018) uit gaat brengen. Dat lijkt mij een fantastisch model voor op mijn kleine baantje. Op de grote baan hebben we al de grote fontein die Viessmann op dit moment in het assortiment heeft, naast vele andere eMotion-artikelen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Citaat van: RMW op zondag 30 januari 2011, 17:16:42
...Het brengt echt "leven" op je modelbaan :).
...

Leuk om allemaal te zien, en die techniek fascineert ook erg.  :D

:warning: Maar als je meerdere modellen hebt wordt het dan niet heel erg druk? en/of juist ook saai als het telkens dezelfde beweging is?
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Maar als je meerdere modellen hebt wordt het dan niet heel erg druk? en/of juist ook saai als het telkens dezelfde beweging is?

Ik denk dat het er van afhangt welk model je hebt. Een boom die omvalt kan de 1e keer wel leuk zijn, maar kun je toch moeilijk om de 3 minuten doen omvallen.
Een fontein vind ik beter omdat in de realiteit deze ook blijft water geven.
Zelf heb ik een watermolen en dat valt heel goed mee.
Voor bepaalde modellen zou je een timer moeten kunnen instellen op meerdere minuten (bvb 15 min.). In de modelbouw zijn timers met dergelijke looptijd moeilijk te vinden. De meeste gaan maar tot 3 minuten.

Guy
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 29 april 2011, 20:18:53
Maar als je meerdere modellen hebt wordt het dan niet heel erg druk? en/of juist ook saai als het telkens dezelfde beweging is?

Ik denk dat het er van afhangt welk model je hebt. Een boom die omvalt kan de 1e keer wel leuk zijn, maar kun je toch moeilijk om de 3 minuten doen omvallen.
Een fontein vind ik beter omdat in de realiteit deze ook blijft water geven.
Zelf heb ik een watermolen en dat valt heel goed mee.
Voor bepaalde modellen zou je een timer moeten kunnen instellen op meerdere minuten (bvb 15 min.). In de modelbouw zijn timers met dergelijke looptijd moeilijk te vinden. De meeste gaan maar tot 3 minuten.

Guy

Van Perlo heeft een lichtorgel waar je behoorlijk lange tijden in kunt zetten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Bedankt Peter voor de tip. Ben eens op hun website (via google) gaan kijken. Er staan wel een aantal leuke dingen bij. Moet nog eens kijken of we die producten hier in België ook kunnen krijgen.

Guy
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 29 april 2011, 20:30:29
Bedankt Peter voor de tip. Ben eens op hun website (via google) gaan kijken. Er staan wel een aantal leuke dingen bij. Moet nog eens kijken of we die producten hier in België ook kunnen krijgen.

Guy

Ze maken en verkopen de producten zelf, op hun site kan je gewoon een bestelling doen.

Succes verder met je keuze.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Zeer de moeite waard! Hierbij een link naar een filmpje van een houthakker. Ook dit modelletje is aanbevolen trouwens, zeker als kijkers hem kunnen aanzetten b.v..  Groet Ad.


Meer foto's zijn te zien op www.gotischeboog.com
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Citaat van: gotischeboog op dinsdag 02 augustus 2011, 16:00:34
Zeer de moeite waard! Hierbij een link naar een filmpje van een houthakker. Ook dit modelletje is aanbevolen trouwens, zeker als kijkers hem kunnen aanzetten b.v..  Groet Ad.


Meer foto's zijn te zien op www.gotischeboog.com

Er is nu voor deze houthakker een geluidsmodule, erg leuk om deze erbij te plaatsen ( kost dacht ik 25 euro ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Bedankt voor het plaatsen van deze video's, :thumbup:

Toen ik die kippen zag moest ik erg lachen (2:50 eerste video), wij hebben namelijk ook kippen en die beweging die ze maken is zo leuk. :-) :-) (hebben dus :D)
Overigens wist ik niet dat viessmann al zoveel verschillende heeft uitgebracht, je hebt er een hele brochure voor nodig. :D

Mvg,

Jeroen
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Bedankt.
Ook ik wist niet dat er al zoveel modellen van waren!

Dennis
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC
Citaat van: minirailz op woensdag 03 augustus 2011, 10:55:13
Bedankt.
Ook ik wist niet dat er al zoveel modellen van waren!

Dennis

Viessmann heeft inderdaad al veel bewegende objecten en figuren uitgebracht en dat zullen er alleen nog maar meer worden, gezien de grote hoeveelheid aan "studiemodellen" (zie boven). Bovenaan dit topic kun je klikken op "H0-items". Daaronder vind je alle bewegende H0-modellen tot nu toe.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
eMotion Digital

Viessmann gaat verder met de ontwikkelingen op het gebied van de eMotion-serie. Vanaf nu worden er ook artikelen met digitale functies en standaard ingebouwde toevalsgenerator uitgeleverd en dat alles voor de oude, vertrouwde Viessmann-prijzen:

Citaat van: Viessmann-modell.comViessmann entwickelt die Serie eMotion ? Bewegte Welt weiter. Verschiedene neue Artikel liefert Viessmann jetzt mit Digitalfunktionen aus. Mehr Spielspaß durch neue Elektronik und Software bei unveränderten Preisen ? auch Analognutzer profitieren von mehr Funktionalität. Ganz neu: Diorama-Modus ? das integrierte, zufallsgesteuerte Schauprogramm.

Mit den ersten bewegten Figuren ?Winkende Frau? und ?Biertrinker? bereitete Viessmann vor Jahren den Weg zu Bewegung abseits der Gleise. Der Markt an Funktionsmodellen wuchs seitdem massiv. Viessmann listet im aktuellen Katalog bereits über 70 Artikel der Serie ?eMotion ? Bewegte Welt?.

Viessmann geht nun einen logischen Schritt weiter: Aktuell bringt das Unternehmen mit den Neuheiten Drehkran, Gabelstapler KALMAR und MB Actros Muldenkipper die ersten digitalen Funktionsmodelle auf den Markt. Wie gewohnt in kompaktem Design und einfach anzuschließen enthalten diese Modelle jetzt eine völlig neue Elektronik mit integriertem Digitaldecoder für DCC und MM. Der Betrieb ist weiterhin auch konventionell über einen Trafo möglich, zusätzlich aber auch digital gesteuert per handelsüblicher Digitalzentralen.
Die neue Elektronik ermöglicht mit neuen Funktionen mehr Spielspaß. Punktgenaue Steuerung ist mit Tastenstellpulten möglich. Auch an alle, die mal nur zuschauen wollen hat Viessmann gedacht: Der neue, per Tastendruck startbare Diorama-Modus enthält ein modellspezifisches und zufallsgesteuertes Betriebsprogramm. So dreht sich beispielsweise der Drehkran in unterschiedlichen Intervallen unterschiedlich weit in verschiedene Richtungen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
Dat is goed nieuws, ik ben fan van hun producten het geeft je baan een levende indruk.

Ik wilde al een tijdje een fotograaf kopen, maar deze werden niet geleverd de laatste tijd nu maar hopen dat deze weer snel geleverd worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 07 oktober 2011, 15:25:21
Dat is goed nieuws, ik ben fan van hun producten het geeft je baan een levende indruk.

Ik wilde al een tijdje een fotograaf kopen, maar deze werden niet geleverd de laatste tijd nu maar hopen dat deze weer snel geleverd worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Op de site van Viessmann staat de fotograaf (art. 5019) inmiddels weer met een groen stoplicht aangegeven, dus hij moet weer verkrijgbaar zijn.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
weet iemand van welke fabrikant de "lasser" is
ik zoek deze om in de werkplaats van de lok's te zetten
tnx
tom
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
Citaat van: reeves op zondag 23 oktober 2011, 18:09:09
weet iemand van welke fabrikant de "lasser" is
ik zoek deze om in de werkplaats van de lok's te zetten
tnx
tom


Ik denk dat Viessmann deze wel heeft, anders staat in Houten altijd een bedrijfje met verlichte auto,s ( ben de naam even kwijt ) maar die verkoopt ze in iedergeval.

Ik ben ze ook in de grote hal( na de kassa gelijk naar links ) tegengekomen bij een duitse handelaar.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
Ik zie net dat Model-Lights lassers heeft:



Kijk maar eens op de site: klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Viessmann eMotion - Nieuwe filmpjes

Hieronder enkele nieuwe filmpjes van de Viessmann eMotion-serie. Let op: ook het filmpje in het eerste bericht is vervangen door een nieuwere versie. Vanaf 15:39 min. laat Viessmann daarin alvast wat nieuwigheden zien :).

http://www.youtube.com/watch?v=2oFPKbmxbBQ

http://www.youtube.com/watch?v=XNRuCnrzfbs

http://www.youtube.com/watch?v=6IFVneVGM4w


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
 8o getver... nu ook al knokken (geweld) op de treinbaan?  :( :( :( :thumbdown: :thumbdown:

Gr Ruud
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Dat knokken hoeft van mij ook niet maar het is mooi gemaakt.

De man die de slagbomen van de overweg bediend vind ik wel erg leuk als je een oude overweg met bomen hebt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 24 januari 2012, 19:22:44
De man die de slagbomen van de overweg bediend vind ik wel erg leuk als je een oude overweg met bomen hebt.

Ik vind hem geweldig :thumbup: !!! Vermoedelijk zal die wel in de nieuwigheden-brochure van dit jaar staan, want ik heb hem nog niet eerder gezien.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Tanz der Giganten)
Viessmann eMotion - Tanz der Giganten

Een leuk nieuw filmpje van Viessmann:

http://www.youtube.com/watch?v=4iW5csr36_A


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Tanz der Giganten)
er zitten erg leuke dingen tussen.

gr.theo
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Tanz der Giganten)
Interessant :) nu nog eventjes FCS eronder en we zijn vertrokken!


groeten Dylan
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Tanz der Giganten)
Citaat van: minitreintje op donderdag 02 februari 2012, 20:29:37
Interessant :) nu nog eventjes FCS eronder en we zijn vertrokken!


groeten Dylan

Nou, of dat zo handig is; tijdens het rijden gaan lossen >:-D........


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Viessmann eMotion INFO-TOPIC (new: eMotion Digital)
Citaat van: RMW op woensdag 26 oktober 2011, 19:38:48
Ik zie trouwens net dat naast LH ook Model-Lights lassers heeft:


Das mooi maar dit kunnen ze niet maken ..............................

Mvg, Johan
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Tanz der Giganten)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Tanz der Giganten)
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 02 februari 2012, 21:33:03
Citaat van: RMW op woensdag 26 oktober 2011, 19:38:48
Ik zie trouwens net dat naast LH ook Model-Lights lassers heeft:


Das mooi maar dit kunnen ze niet maken ..............................

Mvg, Johan
zeg nooit nooit
je weet maar nooit met welke gekke ideén ze komen

gr john
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Viessmann eMotion - Nieuwe filmpjes

Aangezien Viessmann alle studiemodellen heeft verwijderd van YouTube (Wat zal dat betekenen?), wordt het weer eens tijd voor wat nieuwe filmpjes uit de prachtige eMotion-serie van Viessmann:

http://www.youtube.com/watch?v=H1VoLi06CV8

http://www.youtube.com/watch?v=Q8mZQPfTiQg

http://www.youtube.com/watch?v=9wDKOP9EHLo

http://www.youtube.com/watch?v=vXvEXQ67Hk8


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Wat maken ze toch leuke spullen.

Over drie weken gaan we weer naar Dortmund en bij hun stand ga ik waarschijnlijk iets kopen  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: nieuwe filmpjes)
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 30 maart 2012, 20:13:17
Wat maken ze toch leuke spullen.

Over drie weken gaan we weer naar Dortmund en bij hun stand ga ik waarschijnlijk iets kopen  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ze maken fantastische spullen. Ook de dit jaar nieuw aangekondigde reclamezuil met aandrijving en verlichting is erg leuk. Bovendien kun je zelf bepalen welke reclame je er op plakt:



De LED-verlichting zit in de ondervoet verwerkt. De aandrijving zit uiteraard geheel uit het zicht, onder de grond.

Ik ben benieuwd wat je bij Viessmann gaat aanschaffen. Laat het t.z.t. even weten ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Viessmann eMotion - Overweg 5104 (H0)

De Viessmann overwegbomen 5104 zijn uitgeleverd. Hierbij een eerste impressie van dit volledig nieuw ontwikkelde model:

http://www.youtube.com/watch?v=2FJUG68WYiQ


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
 :) Ik heb een tijdje gelden nog echte bewegende en rijdende fietsers in Houten gezien ..... leuk maar erg mechanisch en fragile denk ik .

Groeten Freddy
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Kzou graag eens de techniek erachter zien. Iemand die deze al heeft?


groeten Dylan
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
 :) meer info hier :


en hier :


Groeten Freddy 

Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Het valt me op dat de Viessmann productfilmpjes tegenwoordig niet meer zonder choreografie kunnen. Leuk maar nuttig ?

Het model zelf ziet er zeer goed uit ! Waarschijnlijk dezelfde techniek als in de 'stationchef' met bewegende arm. Aangezien ik een Viessmann Commander in beeld zie zal er ook wel een decoder in zitten. Of wordt er gereageerd op massadetectie.

Nieuw - 26255 (3-rail) en 26254 (2-rail) - Lageboordwagen met betonmixer !

http://youtu.be/gPnezVolS8k

Het leek me ook wel eens nuttig dat ik een oplijsting maakte van alle Viessmann producten (HO) die wij hebben, als er iemand vragen over zou hebben.


  • bewegend hert [5180]
  • bierdrinkers [5024]
  • waterkraan [5132]
  • wip met kinderen [5003]
  • zwaaiende vrouw [5055] (Wij hebben een uitvoering die niet meer bestaat.)
  • mattenkloppende vrouw [5123]
  • kippen [5128]
  • grote fontein (4 stralen) [5016]
  • kleine fontein (1 straal) [5015]
  • hoofdsein :P (Hp 1/ Hp 0) [4500]
  • vrijend koppeltje met bed (elastisch) [5004]
  • wc [5000]
  • brandweermannen met waterstraal [5142]

Alles bij mekaar toch nog een aardig lijstje. We merken wel dat deze modellen niet slijtagevast zijn.

:idea: Tip: Als het model helemaal vast zit, probeer het zachtjes handmatig te bewegen of/en breng een druppeltje olie op het scharnierend deel aan.

Zelf hebben we toch een paar modellen die ondanks de goede zorgen niet perfect functioneren na verloop van tijd. De armen van de bierdrinkers halen niet meer dezelfde hoogte zoals vroeger, het hert durft wel eens de beweging niet af te werken door ineens terug te 'springen' samen met een kloppend geluid. (Heeft hij soms.) De mattenklopster durft (net zoals de bierdrinkers) soms niet genoeg te bewegen.
:idea: Door het model een paar keer aan en uit te zetten werkt ze meestal weer.

Voilà, dit zijn al m'n tips en weetjes, bij vragen, stel gerust !
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
kan je die betonmixer afstellen? hij draait naar mijn idee iets aan de snelle kant...
Re: VIESSMANN eMotion INFO-TOPIC (new: Viessmann 5104)
Er zit een functie decoder in. De snelheid is instelbaar.

Met F1 start je het draaien in normale richting, met F2 start je het leeg storten. De draairichting van de trommel verandert dan en deze draait dan 2x de normale snelheid. Net als in het echie dus.

Jammer dat het filmpje dit niet laat zien trouwens, maakt het net effe leuker.

Met groet, Ben.