Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

welk merk op mrail?

Gestart door tycho zaterdag 29 januari 2011, 23:33:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welk merk op mrail?
tycho
gast

welk merk op mrail?
welk merk treinen kunnen rijden op de m-rail? zag dat de treinen beduidend goedkoper zijn op ebay in amerika.
voordat ik wat aanschaf wil ik wel graag weten of het mogelijk is?

rij analoog op de m-rails.
Re:welk merk op mrail?
Als het wisselstroom is kan het op je m rails.
Het merk:
Marklin.

Natuurlijk zijn er ook andere gelijkstroom merken die wisselstroom modellen leveren. Roco, fleischmann, piko. Let op, bij deze merken moet je goed er op letten dat ze voor wisselstroom zijn, dus met sleper.
.
Re:welk merk op mrail?
Lid sinds: 2007

offline
Re:welk merk op mrail?
Voor m-rail is de vorm van de wielen van belang. Een deel van de drierailproducten van andere merken kan daar niet mee overweg.

Ik weet niet welke advertenties je bedoelt Tycho, maar Amerikaanse merken maken eigenlijk nooit drierailproducten.
Re:welk merk op mrail?
Re:welk merk op mrail?
Spoorman
gast

Re:welk merk op mrail?
Is geen 3railert. :thumbdown:
Re:welk merk op mrail?
hoe zie je dat?

ben nog nieuw in de wereld van modeltreinen.

alle tips zijn welkom :)
Re:welk merk op mrail?
Spoorman
gast

Re:welk merk op mrail?
Als het een 3railert was zou dat er bij vermeld staan. 3rail is uitzonderlijk bij dit merk. De amerikaanse merken zijn voornamelijk 2rail.

Gr, Ben.
Re:welk merk op mrail?
Citaat van: Spoorman op zondag 30 januari 2011, 13:49:28
Als het een 3railert was zou dat er bij vermeld staan. 3rail is uitzonderlijk bij dit merk. De amerikaanse merken zijn voornamelijk 2rail.
Gr, Ben.
Aanvulling: HO is meestal 2 rail. Lionell schaal 0 (nul) is 3 rail gelijkstroom.
Re:welk merk op mrail?
ik heb h0 mrail van marklin. ?? word me nog niet echt duidelijk?

sorry voor mijn onwetenheid
Re:welk merk op mrail?
Spoorman
gast

Re:welk merk op mrail?
Citaat van: tycho op zondag 30 januari 2011, 20:25:15

ik heb h0 mrail van marklin. ?? word me nog niet echt duidelijk?


Het is niet zo moeilijk hoor. Die (h0) rail waar wij op rijden hebben puntcontacten en daarom hebben onze lok's een sleper om stroom af te nemen. We noemen dat 3rail.

Die americano's rijden op 2rail, zonder puntcontacten. Daar is de ene spoorstaaf zeg maar de plus van de stroom, de andere de min. 2rail loks hebben dus geen sleper en rijden daarom niet op onze Marklin rails.

In principe kun je 2rail lok's wel ombouwen naar een sleper maar daar komt nog wat meer bij kijken.

Alle merken die lok's hebben met een sleper kunnen op jou Mrail baan rijden.

Snappie? :)

Gr, Ben.
Re:welk merk op mrail?
ikke snap
dus als een loc een sleper heeft kan die rijden bij mij :)
Re:welk merk op mrail?
Spoorman
gast

Re:welk merk op mrail?
Heel goed. :thumbup:
Re:welk merk op mrail?
Lid sinds: 2007

offline
Re:welk merk op mrail?
Gaat echt alles probleemloos over m-rail? Ik heb altijd begrepen dat rijden op m-rail problemen op kan leveren als de vorm van de wielen niet is aangepast. K-rail en C-rail doen minder moeilijk.

Met die Amerikaanse merken kun je het in ieder geval vergeten. Die zijn niet voorbereid op het plaatsen van een sleper en hebben lage flenzen die met geen mogelijkheid door een Märklin-wissel willen. Er is wel een Duits bedrijf dat dergelijke modellen ombouwt, maar dan zijn ze weer net zo duur als Europese modellen.

Als je zonder beperkingen Amerikaans wil rijden, dan zit er maar één ding op.
Re:welk merk op mrail?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:welk merk op mrail?
Hallo,

Even over E-bay in UAS:

Het is goed mogelijk, dat je bij je aankoop nog douane-behandelingskosten (? 10,=) en invoerrechten moet betalen. (18% over normale prijs)
Houdt daar rekening mee!
Bij mij kwam op de aankoop van een wagon, zo nog 18 euro bij. (aan de deur te betalen aan TNT.

gr. Marcel
Re:welk merk op mrail?
Grrrrrene
gast

Re:welk merk op mrail?
Citaat van: loc1200 op zondag 30 januari 2011, 22:18:15
Hallo,

Even over E-bay in UAS:

Het is goed mogelijk, dat je bij je aankoop nog douane-behandelingskosten (? 10,=) en invoerrechten moet betalen. (18% over normale prijs)
Houdt daar rekening mee!
Bij mij kwam op de aankoop van een wagon, zo nog 18 euro bij. (aan de deur te betalen aan TNT.

gr. Marcel

Wat de invoerrechten over een modeltrein zijn weet ik niet, maar 18% is al best veel. Vergeet daarbij ook de BTW (19%) over de waarde _en_ de verzendkosten niet. En als je bij sommige vervoerders lang doet over het betalen, moet je nog opslagkosten betalen ook :(
Re:welk merk op mrail?
Lid sinds: 2007

offline
Re:welk merk op mrail?
Het tarief van de invoerrechten voor modeltreinen is momenteel 0 procent. Dat is dus mooi.

Wel bestaat de kans dat er 19 procent BTW en een vast bedrag aan inklaringskosten (12 euro, zoiets) in rekening wordt gebracht.

Bestaat de kans, want het is afhankelijk van de stemming bij de douane. Mijn laatste bestelling in de VS (afgelopen december) had ik binnen een paar dagen na verzending in huis. Dan heeft de douane de boel na aankomst in Nederland gelijk doorgeschoven naar TNT en wordt er niets gerekend. Duurt het langer, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de boel in Nederland ligt te wachten op inklaring en dat je na een paar weken met de postbode moet afrekenen. Dat is bij mij dus meestal het geval.
Re:welk merk op mrail?
heb ook wel eens gehoord dat als het vanuit usa word opgestuurd als gift. heb je geen probleem?
Re:welk merk op mrail?
Lid sinds: 2007

offline
Re:welk merk op mrail?
Als het van een particulier komt, heb je geen probleem. Zoals gezegd is het invoertarief momenteel 0 procent en BTW is dan niet aan de orde.
Een handelaar kan je zo gek proberen te krijgen er een eenvoudig pakje van te maken, zonder waardeaanduiding enzo, zodat het lijkt alsof het van een particulier komt. Serieuze internetwinkels van enige omvang zullen dat niet snel doen. Mag namelijk niet en vroeg of laat krijgen ze daar heibel mee.

Verder heb ik minstens 20 slinkse manieren gehoord om ervoor te zorgen dat pakjes van reguliere handel door de douane gewoon worden doorgelaten, maar die schaar ik toch allemaal onder wishfull thinking.
Mijn persoonlijk tip is kiezen voor de goedkoopste verzendmethode. Die keren kwam het namelijk gewoon door, maar ik vermoed dat die tip ook nergens op slaat.  :D

Bij de huidige stand van de dollar is het zelfs met BTW en inklaringskosten nog zeer interessant om Amerikaans spul uit de VS te laten komen. Alleen kan je er dus niks mee op drierailbanen.
Re:welk merk op mrail?
Citaat van: tycho op zaterdag 29 januari 2011, 23:33:40
welk merk treinen kunnen rijden op de m-rail? zag dat de treinen beduidend goedkoper zijn op ebay in amerika.
voordat ik wat aanschaf wil ik wel graag weten of het mogelijk is?

rij analoog op de m-rails.

alles wat met M  begint?
Modeltrein bijv?
Re:welk merk op mrail?
dat is een nu een hele waardevolle opmerking ;)
Re:welk merk op mrail?
Citaat van: tycho op woensdag 02 februari 2011, 22:54:01
dat is een nu een hele waardevolle opmerking ;)

oke...1tje dan.. Marklin.
Re:welk merk op mrail?
Als je Amerikaans wilt rijden is wellicht Harlaar in amsterdam/badhoevedorp een optie. (Website Harlaar: http://www.modeltreinen.nl) Misschien zijn er meer die Amerikaans in hun assortiment hebben, maar hier weet ik het van. Kun je in ieder geval eerst eens kijken.
Re:welk merk op mrail?
kijk dit zijn nu berichten waar je wat mee kan :thumbup:
Re:welk merk op mrail?
Lid sinds: 2007

offline
Re:welk merk op mrail?
We praten dan over Amerikaans tweerail.
Het andere bekende adres is H&H in Gouda.
Re:welk merk op mrail?
gouda is dichterbij...
Re:welk merk op mrail?
Lid sinds: 2010

offline
Re:welk merk op mrail?
Hallo Ticho,
Je rijdt M rail en analoog. Mag ik vragen of je de rails weer van de zolder gehaald hebt. En dan, heb je veel rails b.v. bochten 5100 (R1) straal. Ik vraag dit omdat ik het gevoel heb dat je een belangrijke beslissing moet nemen. B.v. wil ik Amerikaans rijden, misschien wel digitaal met alle mogelijkheden van dien. Wil ik wel nauwe bogen hebben, daar niet alle loks (zie opmerkingen over Artitec 3737) dat halen. Dus ga ik wel door met M rails - wisselstroom. Misschien breng ik je in wat moeilijkheden, maar m.i. kan je nu nog een besklissing nemen, want straks heb ie al allerlei dingen aangeschaft. Waar bemoie ik me toch mee! Groet Diederik
Re:welk merk op mrail?
nee hoor niks van zolder gehaald.

deze ligt er nu ,en ben me een beetje aan het orienteren. wat wijzer willen worden in de wereld van de treinhobby.
voorlopig rijd mijn zoon wel op de m-rails. en misschien later??? wie weet..