( De attractie is al af, ik heb er alleen een mooi verslagje van gemaakt!)
Deel 1:
Al het modelbouw werk begint met het maken van tekeningen.
Nu heb ik geen mooie programma?s om dit via de computer te doen en heb het dus met de hand gedaan.
Hierin staan alle maten (op schaal) van alle onderdelen.
Ik heb ooit een fout gemaakt met het opschaal berekenen waardoor het hele model niet meer klopte, dus heb ik hier alles dubbel berekend om geen fout te maken.
Door de maten op de bouwtekeningen kan ik beginnen met het maken van de deco?s.
Op de Hoornse kermis heb ik genoeg foto?s gemaakt voor alle deco?s ( ik gok ongeveer 75)
Hier is de achterwand te zien.

Met behulp van de bouwtekeningen ( die links onderop de foto liggen) ben ik begonnen met het bouwen van de attractie.
De showtime bestaat uit twee trailers, en een opstap gedeelte dat voor de attractie ligt.
Om een zo stevig mogelijke constructie te krijgen, heb ik gekozen voor een grondplaatje en daarop alles te bouwen.
Na het uitsnijden van het grondplaatje ben ik begonnen met het uitsnijden van de achterwand en de 3 ?trailer? zijkanten.

Het belangrijkste van de attractie is hier net opgeplakt, de staanders waar de poten van de schommel op rusten.
Vanaf deze foto is ook goed te zien dat het twee trailers zijn.

Het is altijd belangrijk om te kijken of de deco?s wel passen.
Her heb ik een proef versie uitgeprint en uitgeknipt om te kijken of alles past.
Gelukkig is alles precies op maat en kan de echte achterwand worden uitgeprint op fotopapier.

De palen zijn zo gemaakt dat ze er alle vier tegelijk uitkunnen, maar ook als een handvat.
Dit voor eventuele reparaties en om de attractie op te tillen.

Nog een klein detail, stroom kabels.

De vloerdelen zijn opmaat gesneden en gespoten in de kleur zink, ik vind dit de mooiste kleur om de metalen platen na te bootsen voor modelbouw. Met zilver verf glimt het toch te veel.
Ook zijn de cilinders gemaakt, dit heb ik gemaakt van een hol buisje en daarin een ijzerdraadje geschoven.
Verder is alles in, zoals het hoort, rood gespoten en zitten de steunpunten onder de trailers.