Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

welke lijm soorten?

Gestart door nkeer3 dinsdag 25 januari 2011, 20:23:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welke lijm soorten?
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
welke lijm soorten?
Hoi Mannen

Wat voor soort hobby lijm gebruiken jullie voor de model bouw
Revel of Faller of is er tegenwoordig wat anders?
En waar eventueel te verkrijgen.

Dacht ik kijk even bij Bart Smit of andere speelgoed zaak maar niks te vinden.....

Groeten Ruud
Re:welke lijm soorten?
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:welke lijm soorten?
Hallo Ruud

maakt niks uit



bij de modelbouw winkel
Re:welke lijm soorten?
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:welke lijm soorten?
Ik gebruik de lijm van Faller, maar je kan net zo goed van Revell gebruiken. Zit volgens mij niet zo veel verschil in.

Je kan het kopen bij modelbouwwinkels. Bij ons in het dorp hebben we dat niet maar wel een 'hobbywinkel' en die had het ook.  :D


Groet, Lesley
Re:welke lijm soorten?
In ieder geval goed vloeibare lijm in zo'n potje met een naald (Profi- of expert-lijm noemen ze dat meestal)
Faller, Kibri, Revell... volgens mij is het allemaal één pot nat (Wellicht kan ik beter zeggen; één pot lijm  :D)
Voor stevigere verbindingen of voor als ik met resin werk, gebruik ik Bison secondelijm. Gel of vloeibare, afhankelijk van de klus.

Groet, Patrick
Re:welke lijm soorten?
Lid sinds: 2010

offline
Re:welke lijm soorten?
Voor het in elkaar zetten van bouwpakketten gebruik ik lijm van Revell, uit een blauw flesje met een naald om goed te kunnen doseren.
Voor het vastzetten van ballast en het plakken van grasjes en ander groen spul gebruik ik verdunde houtlijm (1 deel water en 1 deel houtlijm met een paar druppels afwasmiddel), verkrijgbaar bij de bouwmarkt. Verder gebruik ik (onverdunde) houtlijm bij het plakken van raampjes omdat het onzichtbaar opdroogt.
Voor overige zaken (o.a. vastzetten van blauw isolatiemateriaal) heb ik ook nog een flesje hobbylijm staan.