Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin

Gestart door Robertrain dinsdag 25 januari 2011, 20:14:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Forum,

Welke ideeën leven er bij de (3-rail) modelspoor gebruikers om modelspoor in z'n algemeen en ook Marklin weer op de kaart te zetten?

Mijn idee is het volgende:
Maak een startset met daarin 2 of 3 loc's die geheel niet in detail zijn afgewerkt maar slechts als blokjes (A, B, C) zijn weergegeven. Stop in die set een railplan met 1 of 2 opstelsporen, een CS en een relatief basis PC programma wat er gelikt uitziet en goed werkt en zonder hoge-school verplichtingen door een gemiddelde enthousiast met PC ervaring is te programmeren (bv iTrain). Op die manier kan wellicht de huidige (vooral mogelijk jonge) PC-er warm gemaakt worden voor de beleving van een PC gestuurde baan. Loc's kunnen als het baan-virus is overgeslagen dan later worden vervangen en kan worden overgestapt op andere meer geavanceerde software meest ideaal een uitbreiding van het bijgeleverde programma).
Commerciele uitstraling van de baan moet naar mijn idee vooral zakelijk en modern zijn zonder direct teveel oog voor details die tijd "vreten" om aan te brengen.

Wellicht zijn er meer ideeen en gaan de fabrikanten meekijken..... :idea: :idea: :idea:

groet Robert
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Ik ben nieuw Topic Marklin Verlanglijstjes moe aan het worden. :thumbdown:
Mag allemaal naar het E-cafe. :important:
Tijd voor een winterslaap en gewoon met mijn PC treintjes besturen.
Later.............. :question:

H
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Alles 50% goedkoper maken.

Groeten Sander
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 25 januari 2011, 20:34:06
Alles 50% goedkoper maken.

Groeten Sander

Hallo Sander

75%  :P :P
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Märklin zou gewoon verkrijgbaar moeten zijn met simpele startpakketten bij Intertoys en Bart Smit. De duurdere spullen zijn dan te vinden bij de speciaalzaak. Hierdoor bereik je een grotere doelgroep en kan de omzet stijgen, dus de winst en dan wordt het voor iedereen betaalbaarder, waardoor zowel omzet als winst weer stijgen. Dus gewoon weer als toen wij klein waren.

gr, Henk
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Hugy op dinsdag 25 januari 2011, 20:30:20
Ik ben nieuw Topic Marklin Verlanglijstjes moe aan het worden.
Tijd voor een winterslaap en gewoon met mijn PC treintjes besturen.
Later.............. :question:

H

gelukkig neem je de tijd om te lezen en reageren, ..........welterusten  ;)
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Robertrain op dinsdag 25 januari 2011, 20:14:52

Welke ideeën leven er bij de (3-rail) modelspoor gebruikers om modelspoor in z'n algemeen en ook Marklin weer op de kaart te zetten?


Ik wacht op de dag dat Marklin haar lok's zonder decoder gaat leveren. Geeft je de vrijheid zelf keuzes te maken.

Dan word ik weer klant bij Marklin.

Gr, Ben.
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Spoorman
Ik wacht op de dag dat Marklin haar lok's zonder decoder gaat leveren. Geeft je de vrijheid zelf keuzes te maken.

De vrijheid om keuzes te maken hebben we gelukkig in Nederland al heel lang,
zonder dat Märklin daar invloed op heeft ... :wink:

Maar het idee om loc's e.d. zonder decoder te leveren spreekt mij wel aan:
hiermee komt Märklin dan ook de analoge rijders tegemoet!

Groeten,

Erik.
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 25 januari 2011, 22:16:50

Maar het idee om loc's e.d. zonder decoder te leveren spreekt mij wel aan:
hiermee komt Märklin dan ook de analoge rijders tegemoet!


Helaas, je kunt niet met een Marklin lok decoderloos analoog rijden. De decoder schakelt de rijrichting. Daarnaast hebben nieuwe loks allemaal gelijkstroom motoren.

Gr, Ben.
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Lid sinds: 2007

Deelnemer vanaf 2007

offline
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Nou Ben, dat vind ik een krasse uitspraak. Op mijn analoge baan rijden M locs met en zonder decoder. En die zonder decoder hebben een omschakelrelais of een electronische omschakelmodule van Uhlenbrock. Met name bij de laatste kan ik via twee potmeters de max. snelheid en het optrekken instellen. Hierdoor rijden de locs met wisselstroommotor een stuk confortabeler. Het betreft hier natuurlijk locs die gefabriceerd zijn in de vorige eeuw.

Wat de nieuwe locs betreft heb je gewoon gelijk.

Frans

Wat
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: ÖBB op dinsdag 25 januari 2011, 20:39:06
Märklin zou gewoon verkrijgbaar moeten zijn met simpele startpakketten bij Intertoys en Bart Smit. De duurdere spullen zijn dan te vinden bij de speciaalzaak. Hierdoor bereik je een grotere doelgroep en kan de omzet stijgen, dus de winst en dan wordt het voor iedereen betaalbaarder, waardoor zowel omzet als winst weer stijgen. Dus gewoon weer als toen wij klein waren.

gr, Henk
Ik heb ooit intertoys Bartsmit etc gemailt over dat modeltreinen niet meer in hun winkels lagen.
Het antwoord was:
het kost teveel plek, er worden minder lego treinen verkocht (denk eraan dat dit ook veel concurentie levert voor Marklin)
En er waren volgens hun genoeg modelspoor winkels waar kinderen dit ook zouden kunnen kopen.


Gr, Maarten
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Spoorman op dinsdag 25 januari 2011, 22:07:20Ik wacht op de dag dat Marklin haar lok's zonder decoder gaat leveren. Geeft je de vrijheid zelf keuzes te maken.

Hoewel ook ik dit een zeer strak plan vind ga ik er niet op zitten wachten. Dat zulllen ze nooit doen denk ik.

Ik schat zo in dat dan zeer velen er geen MfX decoder bij zullen bestellen.......... ;)
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Spoorman op dinsdag 25 januari 2011, 22:07:20
Ik wacht op de dag dat Marklin haar lok's zonder decoder gaat leveren. Geeft je de vrijheid zelf keuzes te maken.
Dan word ik weer klant bij Marklin.
100% mee eens.
Door het ge-experimenteer met decoders en motoren heeft M* zich van mij vervreemd.
Je weet niet meer wat je in de maag geplitst krijgt als je een lok van M* aanschaft.
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Robertrain op dinsdag 25 januari 2011, 22:03:05
Citaat van: Hugy op dinsdag 25 januari 2011, 20:30:20
Ik ben nieuw Topic Marklin Verlanglijstjes moe aan het worden.
Tijd voor een winterslaap en gewoon met mijn PC treintjes besturen.
Later.............. :question:

H

gelukkig neem je de tijd om te lezen en reageren, ..........welterusten  ;)
ALs je hierleest zie je dat er heel veel soortgelijke topics zijn.
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 26 januari 2011, 11:35:52
ALs je hier leest zie je dat er heel veel soortgelijke topics zijn.

Ik vind dat Robert hier een zinnig topic heeft ge-opend. Het gaat er hier niet zo zeer om welke modellen men wenst maar idiëen te geven om M* weer goed op de kaart te zetten.

Dus naar mijn mening is / wordt dit topic geen "verlanglijstje" maar een "idëenlijstje".  :)
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Ik denk dat er genoeg kinderen zijn die spelen met treinen leuk vinden, maar de drempel is te hoog, omdat startsets duur zijn en de verkrijgbaarheid ervan matig.
Dus: twee of drie goedkope startsets erbij (max. 125 euro) met een ovaaltje en een zijspoortje in een compacte doos die in geen enkele speelgoedzaak misstaat en in de weg staat.
En wat mij betreft kunnen die achterlijk grote startsets van meer dan 1.500 euro er dan uit. Wie investeert er nou nog zo'n bedrag om even te kijken of het wat is, de treinenhobby?
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Tja, weer een advies-, dromen-, wensen-draadje!
Hopen dat Märklin (als ze meelezen) ons niet zeurende, bemoeizuchtige bedweters gaat vinden, na het zoveelste soortgelijke topic.
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
persoonlijk vind ik dat ze stomme ir afstandsbedieningen met18va transfo moeten dumpen in de startsets
heb zo eentje liggen (zat bij circus mondolino ) vind het een leuke extra maar om continu te rijden laat maar

Maak gewoon iets a la delta console tot 4 treinen  met 2 a 4 functies op .(waarom gewoon niet delta herintroduceren voor kleine startsets vond ik eigenlijk wel leuk )
en voor de startsets een maximum prijs instellen van stel 125 (zoals reeds door prutzer vermeld)
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: frans hufkens op woensdag 26 januari 2011, 10:46:12

Wat de nieuwe locs betreft heb je gewoon gelijk.


Hoi Frans,

We hebben het inderdaad over nieuwe loks, daar gaat dit topic over.

Gr, Ben.
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Citaat van: Hans Biere op woensdag 26 januari 2011, 11:50:41
Dus naar mijn mening is / wordt dit topic geen "verlanglijstje" maar een "idëenlijstje".  :)

De spijker op z'n kop  :important:

Ideeën zoals tot nu toe gemeld samengevat:

=Nieuw soort startset
=Goedkopere producten
=Loc's waarbij men zelf de keuze krijg voor type decoder
=Modelspoor opnemen in het assortiment van de standaard speelgoedwinkel

Wie volgt  :help:

groet Robert
Re:Consumenten ideeën voor modelspoor / Marklin
Een soort plug en play systeem:

Bv:

Een stoomloc met decoder. Een kindje is het beu... Wil wat functies bijvoorbeeld een rookgenerator.
Dat ze zo'n pakje verkopen dat je er zo kan "inpluggen"
Minder ingewikkeld maken, dat wil ik bedoelen