Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Garrat Beyer Peacock

Gestart door sncf231 dinsdag 25 januari 2011, 19:51:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Garrat Beyer Peacock
Lid sinds: 2010

offline
Garrat Beyer Peacock
Hallo beste 3 railers.
Ander merk en een model dat Märklin nooit zal maken. Maar wat ben ik gefassineerd door deze locomotieven. 2 aandrijfstellen met in het midden de ketel en machinistenhuis op de loopstellen enerzijds het water , anderzijds de kolen - hout voorraad. Waar: Zuid Afrika, Zimbabwe (ik heb er een gezien bij de Victoria Falls), andere Afrikaanse landen en ook in Australie. In Europa ooit gelopen in Engeland (toen ooit een plastic model van Kitmaster Rosebud) maar ook in Spanje waar er een overgebleven is voor het museum. De Fransen hadden de tekeningen klaar voor een serie. Ze hadden al een aantal gemaakt voor Algerije. Bouwers Engeland, Frankrijk en Duitsland. In HO nog niet zo lang geleden door Eureka Models uitgebracht , uiteraard voor 2 rail. Kijk eens op http://eurekamodels.com.aus.
Nog meer gefassineerden? Groet Diederik.
Re:Garrat Beyer Peacock
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Garrat Beyer Peacock
Hallo Diederik,

Zeg nooit nooit,want zo werd er ook gedacht over de Big-Boy,en deze is toch echt geproduceerd door Märklin.

Nu wil ik er geen valse hoop mee kweken,zolang de fabrikant er maar brood inziet,als deze de nodige belangstelling constateert.

Er een topic over beginnen,kan een eerste stap zijn in die richting :D

De Garret loc's blijven ook fascinerende machines,zeker qua techniek,en de oerkrachten waarmee deze loc's bedeeld zijn B)



Het is weer eens heel wat anders dan een krokodil :-)

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Garrat Beyer Peacock
New Holland
gast

Re:Garrat Beyer Peacock
mooie loks inderdaad, hoe zou deze om te bouwen zijn? Er moet toch ergens op dit model wel ruimte voor een sleper zijn?
@ Diederik, linkje is trouwens de volgende http://eurekamodels.com.au/Garratt.html (eerste werkt niet)
groet,
Joram