Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Cabinirit bij BLS.

Gestart door sbbmarklin maandag 24 januari 2011, 15:49:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cabinirit bij BLS.
sbbmarklin
gast

Cabinirit bij BLS.
Een beetje later als gepland. Maar ik wilde ze toch nog met jullie delen. Een paar foto,s die ik heb gemaakt tijdens de Cabine rit die ik gemaakt heb in augustus met Lokfuhrer Bas.











Het een informative dag waar alles goed werd uitgelegt. De rit voerde van Bern via de Lotschberg naar Brig in wallis. In Brig kregen nog een rondleiding in het depot. daar stonden o.a. een Re 465 Golden pass en een BLS Re 482.

Gr Arnout.
Re:Cabinirit bij BLS.
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re:Cabinirit bij BLS.
Mooie foto´s Arnout. Die bergen zijn in het echt nog drie keer zo indrukwekkend. Zo te zien heb je genoten van de rit. Die derde foto lijkt net een foto die in Hamburg (MiWuLa) genomen had kunnen worden. Was het een rit met een goederen- of personenvervoer?

Groeten, Paul
Re:Cabinirit bij BLS.
sbbmarklin
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Leuk was het zeker. Ik had de lijn al een paar keer te voet en met de trein natuurlijk afgelegt. En nu dus in de cabine. Het was met een personentrein. De Lotschberger om precies te zijn. Een soort Lightrail. Je kon deze rit gewoon boeken bij de BLS. Maar als ik het goed heb alleen op zaterdag en zondag.

Gr Arnout.
Re:Cabinirit bij BLS.
sbbmarklin
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Hier zie je er een

Re:Cabinirit bij BLS.
Gerard
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Mooie foto's, bedankt voor het plaatsen.

De 3e foto is zo te zien het depot van de MGB tussen Brig en Visp en de 4e foto van de bruggen over de Rotten (Rhône) vlak voor station Brig, klopt dat?
Re:Cabinirit bij BLS.
sbbmarklin
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Helemaal goed.
Re:Cabinirit bij BLS.
sbbmarklin
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Hier nog een paar foto,s van die dag.

Nieuwste rangeerlok te Bern





BLS Re 465 te Spiez



Het Bietschtallviaduct



De laatste van zijn soort te Brig.





En dan een foto van de schrijver.
Re:Cabinirit bij BLS.
Aliebengalie
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Wat een stel enge foto's zijn dit allemaal.
Ik en mijn pc worden daar gestrest van.
Kost me alleen maar weer ruimte op de hd....mijn screensavert raakt overvol ....
Maar wil er graag nog wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer van dat enge materiaal hebben.
Echt in een woord schiterend.
En smaakt naar veel meer van dit super materiaal.
Thanks

Mvg: Alex
Re:Cabinirit bij BLS.
sbbmarklin
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Hier nog een paar:



In de BLS loods te Brig staat een AE 8/8. Deze is gedeeld gestald omdat hij anders niet past. Hij is niet meer rijvaardig. We leuk om te zien dat hier alles mechanisch is. In de machiene kamer loopt alles via kettingen. Ik ben zo stom geweest hier geen foto,s van te maken. We heeft Bas me een papieren rol gegeven waar een soort blackbox gegevens op staan.



Kort hier na hebben we afscheid genomen van elkaar. En bedankt voor de fantastische dag. Daarna hebben we de Cisalpino ( de nieuwe ) naar Bern genomen. Daar de taxi naar Bahnorama.



Met de trein terug naar Bern





Re:Cabinirit bij BLS.
Aliebengalie
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Thanks
Re:Cabinirit bij BLS.
Kroko14253
gast

Re:Cabinirit bij BLS.


BOFKONT  :) :)

Harry
Re:Cabinirit bij BLS.
sbbmarklin
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Bofkont voor een hoop geld. Maar zoals ik wel eens meer zeg: Beter duur als niet te koop.
Re:Cabinirit bij BLS.
Joost_B
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Zo Arnout, jij hebt je wel vermaakt zo te zien. Lijkt me een hele leuke ervaring, zeker met Bas.
Dat Nederlands is toch wat beter te verstaan B).

Bedankt voor de foto's!

Gr Joost
Re:Cabinirit bij BLS.
ucsdcom
gast

Re:Cabinirit bij BLS.
Ziet er leuk uit allemaal. Voorheen snapte ik het voordeel van electro rangeerloks niet zo, tot ik de vele waterkrachtcentrales van de spoorwegen zag: bijna gratis energie. Dan wil je natuurlijk niet meer met diesel moeten rangeren. Nagenoeg alle sporen die je ziet zijn ook voorzien van bovenleiding voor dit doel.

In de zomer kan ik je trouwens nog een stoomritje over de oude Furka pas aanraden vanaf Realp. Of heb je die al gedaan? (de onlangse verlenging van het traject maakt het extra interessant.)