Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ron's baan (stop)

Gestart door erasion zaterdag 19 september 2009, 20:00:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Ron's baan update (foto's BR 23 zonder kap )
hier zijn de foto's zonder kap,













ben direct even aan het kijken gegaan, weet nu welk veertje er mist, bij het omschakelen gaat er iets fout, kan er een filmpje van maken eventueel.  :)
weet iemand hoe ik dit zou moeten repareren ??
of moet ik dan naar keuterman ? (is 2 dorpen verderop  :D)

heb ook nog een leuk zegeltje gevonden in een ander doosje  8)



gr, Ron
Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )
Hoi Ron,

Om dit te repareren heb je echt het veertje nodig anders gaat het niet.

Groet Bert :)
Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )
ik weet nu wat ik mis, hopelijk word het met de volgende foto duidelijk.



het schuifje wil dus nog maar 1 kant op, normaal moet hij bij de 2e keer drukken de andere kant op maar dat doet hij niet meer, hoort hier een veertje in of is dit gewoon versleten ?

gr, Ron
Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )
Je mist inderdaad het veertje.
Op je 4e foto is het goed te zien,links komt het veertje op het haakje van het koperen plaatje ,en recht aan het lipje  van kunstof.

Mvg: Alex
Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )
Citaat van: Aliebengalie op vrijdag 01 januari 2010, 22:24:30
Je mist inderdaad het veertje.
Op je 4e foto is het goed te zien,links komt het veertje op het haakje van het koperen plaatje ,en recht aan het lipje  van kunstof.

Mvg: Alex

dat veertje heb ik alweer gevonden, dat zit er weer aan, zit laatste post van mij.
maar hij doet het nog steeds niet goed.

gr, Ron
Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )

Kom, een oude analoge lok op gang helpen is bijna nooit moeilijk :)


Hoe niets is 'doet niets'?  :P

Licht?

Bromt er wat?

Zit sleper recht?

Wielen al schoongemaakt voor goede massa? (wasbenzine)

Als je rijrichting wisselt, schakelt het relais, nu met veertje, wel?


Maarrr, heel grote kans dat oude Märklin olie vastgekoekt zit na al die jaren.

Motor spoelen met wasbezine (zoorzichtig, niet gelijk op de baan zeten) en beter nog motorschild loshalen, anker er uit en voorzichtig alles met wattestaafjes en wasbenzine schoonmaken.
Beetje verse olie op de juiste plekken en rijden. Meestal.


Laat even weten of het lukt.
Het is een mooi degelijk gebouwd model.


Hajo

Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )
hallo allemaal,

er zitten nu 2 draadjes los bij de BR 23, die zal ik eerst vast moeten solderen, hij schakelt trouwens nog steeds niet goed, heb het idee dat het blokje een beetje versleten, ga er denk ik een keer mee naar Keuterman, of kan ik ook gewoon naar de winkel?? is beide even ver weg voor mij :)

verder ben ik aan de slag gegaan met het ontwerpen van mijn (eind)station. ik heb 2 ontwerpen, en beide zouden op zich wel kunnen. wat lijkt volgens jullie het makkelijkst? ik hou er wel van om veel te rangeren, maar zoveel treinen heb ik nog niet :P (2treinen).

dit zijn de 2 mogelijkheden:



de bovenste 2 sporen zijn het station, het station hoeft voor mij niet meer dan 2 sporen te krijgen.

2:



een doorgaand station, een keerlus is in beide ontwerpen noodzakelijk, anders heb ik straks 1 grote pendelbaan en kan ik geen rondjes rijden.

welke van de 2 zou het best mogelijk zijn, bij beide is er dus een station en 2 extra sporen voor goederenoverslag. en nog 1 klein spoortje voor een köf.

het idee is dat dit station het laatst bereibare station is voor treinen in een bergachtig gebied, vandaar de goederenoverslag.

ik zie uit naar jullie meningen :)

gr, Ron
Re:Ron's baan update (Br 23 zonder kap )
Citaat van: erasion op zondag 10 januari 2010, 14:12:21

er zitten nu 2 draadjes los bij de BR 23, die zal ik eerst vast moeten solderen, hij schakelt trouwens nog steeds niet goed, heb het idee dat het blokje een beetje versleten, ga er denk ik een keer mee naar Keuterman, of kan ik ook gewoon naar de winkel?? is beide even ver weg voor mij :)

gr, Ron


Dat blokje? Bedoel je het relais, dat spoeltje dat schakelt? Ziet er niet lekker uit en is te vervangen, er zijn er vast zat over van digitaliseren. 

Wat  ook nog wel eens wil helpen is hetveertje in het 'walsje'
Citaat van: erasion op vrijdag 01 januari 2010, 21:58:08
waar je bij hebt staaan 'gaat niet meer terug' een beetje opfrissen met een schroevendraaiertje, zorgen dat die weer goed terug duwt naar boven.

Hier in Amsterdam zit nog wel een treinenwinkeltje waar op zaterdag iemand is die dit soort 'op gang helpen' kan -voor weinig- en anders kan repareren. Maar mede forummer zoeken kan ook. Beetje afhankelijk van woonplaats e.d.


Re:Ron's baan (stationsontwerp )
Hoi,

Ik zou het doorgaande station aansluiten op het middelste spoor.

mvg.

Olaf
Re:Ron's baan (stationsontwerp )
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Ron's baan (stationsontwerp )
Hoi Ron,

even een tip:

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 20 november 2009, 09:45:41
Hallo John,

ik zag jouw vraag en kon mij herinneren dat dit beschreven staat in het Märklin Service handboek 0735. Ik heb het er gelijk bijgepakt en ja hoor: op bladzijde 28 staat jouw probleem netjes omschreven:



In de tekst staat net als Huub vermeld pas op met het verbuigen van de haak!

Groeten,

Erik
Re:Ron's baan (stationsontwerp )
beste mensen,

(kuch, kuch) dit draadje zat ook een beetje onder het stof :mrgreen: maar ik heb een mededeling:

ivm met tijd, geld en ruimtegebrek heb ik besloten mijn baan af te breken, en m'n spullen op te ruimen voor een tijdje :(
ik had zowiezo al weinig tijd om aan de baan te werken. en op deze leeftijd is het lastig om geld vrij te maken voor deze hobby, aangezien je ook uit "moet" etc. :mrgreen:

ik blijf in ieder geval zeker actief op het forum, ik heb de laatste tijd niet zo veel van me laten horen, maar ik kijk elke dag wel een paar topics door :)

met vriendelijke groeten,

Ron
Re:Ron's baan (stop)
Hansje
gast

Re:Ron's baan (stop)
Toen ik zestien was zat ik ook liever achter de meiden aan  :D

Netjes in dozen doen, niet verkopen en als je 50 wordt de doos weer open maken  :-)

Veel plezier Ron  ;)

Groet,

Hans
Re:Ron's baan (stop)
ik heb  het altijd gecombineerd model spoor en achter de meiden aan gaan. :P
resultaat; een model spoor begrip volle vriendin

mvg niko
Re:Ron's baan (stop)
Nameless
gast

Re:Ron's baan (stop)
Citaat van: niko op maandag 24 januari 2011, 11:46:41
ik heb  het altijd gecombineerd model spoor en achter de meiden aan gaan. :P
resultaat; een model spoor begrip volle vriendin

mvg niko
Kijk, jij snapt het! Dat geluk heb ik overigens ook :thumbup: