Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Binnenbrandje Rivarossi mat 46

Gestart door JurgeN65 zondag 23 januari 2011, 23:05:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Kappa op dinsdag 25 januari 2011, 12:10:19Maar hoe kan zo'n draad dan gaan gloeien, dan moet of de sleperdraad veel te dun zijn geweest, of de andere sleperdraden maakten geen contact met de wielen, waardoor de doorgebrande sleperdraad alle stroom te verwerken kreeg.

Het draad is ook veel te dun, zoals al eerder opgemerkt. Bij mij zijn ze een keer finaal doorgebrand toen ze een kortsluitstroom niet konden verwerken. Is ook gevaarlijk, omdat de beveiliging van de centrale dan niet kan reageren op de overbelasting. Gelukkig werkten de stroomafnemers bij mij als een smeltzekering en werd de sluiting opgeheven toen ze braken.

In tegenstelling tot hetgeen Johan beweert is de schroefdraad ook niet meer geheel intact. Wel is het zo dat het taaie materiaal waaruit het motordraaistel is opgebouwd minder schade heeft opgelopen dan het veel zachtere kunststof van de kap en de draaistelbekleding. En zoals anderen al hebben opgemerkt is het helemaal niet vreemd dat het asb'tje er nog goed uitziet, omdat het metalen wielstel de warmte voldoende kan hebben afgevoerd. De stroomafnemer rust niet eens tegen de achterkant van het wiel, maar tegen een groef op de as.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: 44er op maandag 24 januari 2011, 22:45:35
Kunstof gaat bij oververhitting altijd eerst smelten en gaat zelden spontaan branden , alleen als temp heel hoog wordt komt spontaan ontvlampunt om de hoek kijken , komt zelden voor

Dit is in ieder geval onzin. Kunststof is een verzamelnaam voor een heleboel polymere verbindingen, waarvan er inderdaad een aantal bij verhitting eerst smelten voor ze verbranden, maar dat geldt beslist niet voor ALLE. Als richtlijn kun je stellen dat kunststoffen die buigbaar zijn eerst smelten bij verhitting en dan pas verbranden, maar kunststoffen die eerder breken dan buigen niet. Die zullen verbranden voordat ze smelten. Zoek op het www voor onderbouwing met de trefwoorden "thermoplast" of "thermoharder".
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Hallo allemaal,

Ik zal ons ook nog even voor stellen want ik begrijp dat de onbekendheid van mij/ons hier tot verwarring heeft geleid.

Wij zijn twee modeltrein liefhebbers in Amsterdam die, na een bezoek aan Miniatur Wunderland in Hamburg, besloten hebben om model treinen te gaan verzamelen en te rijden met het Märklin systeem.
Ik werk zelf op een laboratorium (waar we onder andere forensisch werk doen) en de ander is een adviseur kwaliteitszorg en informatie beveiliging bij een ministerie.

Ik ben even offline geweest omdat ik de beschuldigingen over bedrog door een aantal mensen nogal grof vond en, persoonlijk, heel vervelend. Ik begrijp niet hoe iemand op het idee komt dat je aandacht wil trekken door een spiksplinternieuw model wat we erg mooi vinden (en niet goedkoop ? 250,-) te vernielen.... Wat moet er in de hoofden van die mensen omgaan?!

Toen de verdachtmakingen begonnen hebben we besloten om het forum even te laten wat het is om samen met de winkel de FEITEN uit te zoeken. Dat kan pas zaterdag omdat we 5 dagen per week werken en de winkel niet in onze woonplaats Amsterdam is maar in Rotterdam.

Gelukkig zijn er ook mensen die gewoon willen helpen daarvoor nog steeds bedankt   :thumbup:

En ja, ik wil jullie graag op de hoogte houden al was het maar omdat we het model graag willen hebben vanwege jeugdsentiment, dus als we meer weten dan posten we dat zeker  :)

(en voor de conspiracy denkers hier, misschien iets minder vaak CSI kijken?)  :cool:

Groetjes,

JurgeN & Swithin
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: JurgeN65 op vrijdag 28 januari 2011, 23:45:06Ik ben even offline geweest omdat ik de beschuldigingen over bedrog door een aantal mensen nogal grof vond en, persoonlijk, heel vervelend.

Dat vond ik ook.

Tegelijker tijd moet ik bekennen van jouw situatie elders op dit forum met dit treinstel op grappig bedoelde wijze misbruik heb gemaakt. Want wat ik op dat moment niet wist en wat mij tot mijn zeer grote verbijstering inmiddels is meegedeeld: ook Marklin-treinstellen ICM zijn bij sommige mede-hobbyisten in de fik gevlogen.

Dat doet niets af aan het feit dat ik het, zolang daar niets over "bewezen" is, het ongepast vind jou te beschuldigen van bedrog en / of opzet.

Laten we het verder afwachten en alle succes bij het verkrijgen van een voor jou bevredigend resultaat!

Mocht je ook in mijn "grappenmakerij" een afknapper m.b.t. dit forum hebben gehad dan bij deze mijn welgemeende excuus. Het was zeker niet bedoeld om jouw vervelende ervaring ter discussie te stellen.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Kijk dat zijn nog is antwoorden Hans..... :thumbup:
Voor de volle 100 procent mee eens.
Heb dit draadje vanaf het 1e bericht gevolgd,en bewust niets gezegd.
Ik werk namelijk bij een groot energie bedrijf,en als je kijkt wat daar aan veiligheid gedaan word om dat alles zo veilig is....ja me hoelaa....
Volgens fabrikanten kan er helemaal niets mis gaan met hun producten.
Moet je niet aan mijn collega's vragen die geen haar meer op hun kop hadden en maanden in het ziekenhuis verbleven omdat de apparuur zo goed is waar ze mee gewerkt hebben(geen persoonlijke fouten gemaakt).
Dus ik heb geleerd om heel rustig de antwoorden te lezen en af te wachten op zijn/hun reactie.
Ik hoop dat niemand zo iets mee maakt,het kan altijd gebeuren.....dus kijk eerst is de kat uit de boom voor je zo snel negatief het een en ander hier neer krabbel.
Zeker als hij niet de enigste is waar zoiets mee gebeurt (ongeacht het merk).
Hoop dat het snel opgelost is,en zij weer kunnen genieten van hun model.

Mvg: Alex
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: JurgeN65 op vrijdag 28 januari 2011, 23:45:06
Hallo allemaal,

Ik zal ons ook nog even voor stellen want ik begrijp dat de onbekendheid van mij/ons hier tot verwarring heeft geleid.

Wij zijn twee modeltrein liefhebbers in Amsterdam die, na een bezoek aan Miniatur Wunderland in Hamburg, besloten hebben om model treinen te gaan verzamelen en te rijden met het Märklin systeem.
Ik werk zelf op een laboratorium (waar we onder andere forensisch werk doen) en de ander is een adviseur kwaliteitszorg en informatie beveiliging bij een ministerie.

Ik ben even offline geweest omdat ik de beschuldigingen over bedrog door een aantal mensen nogal grof vond en, persoonlijk, heel vervelend. Ik begrijp niet hoe iemand op het idee komt dat je aandacht wil trekken door een spiksplinternieuw model wat we erg mooi vinden (en niet goedkoop ? 250,-) te vernielen.... Wat moet er in de hoofden van die mensen omgaan?!

Toen de verdachtmakingen begonnen hebben we besloten om het forum even te laten wat het is om samen met de winkel de FEITEN uit te zoeken. Dat kan pas zaterdag omdat we 5 dagen per week werken en de winkel niet in onze woonplaats Amsterdam is maar in Rotterdam.

Gelukkig zijn er ook mensen die gewoon willen helpen daarvoor nog steeds bedankt   :thumbup:

En ja, ik wil jullie graag op de hoogte houden al was het maar omdat we het model graag willen hebben vanwege jeugdsentiment, dus als we meer weten dan posten we dat zeker  :)

(en voor de conspiracy denkers hier, misschien iets minder vaak CSI kijken?)  :cool:

Groetjes,

JurgeN & Swithin

zonde van het model, ik hoop dat het voor jou gunstig wordt opgelost.


en wat reageer jij keurig op al die bagger, ik lees wel eens anders.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Hoi JurgeN & Swithin,

Inderdaad chapeau voor de keurige reactie. We hopen dat we van jullie op de hoogte gehouden zullen worden, wat hier precies de oorzaak van is geweest! Het is een nachtmerrie voor elke modelspoorder om je favoriete model zo toegetakeld te zien!

We zijn benieuwd wat de winkelier/fabrikant voor jullie kan en/of wil betekenen! Sterkte met het relaas!
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Ik gaf je eerst ook het voordeel van de twijfel, maar nu schrijf je iets waar ik WEL m'n twijfels bij heb.

Eerst schrijf je dat je dinsdags gaat omdat de winkel maandag dicht zit en nu ineens schrijf je dat je alleen zaterdags kunt ivm je werk.
Lijkt me dat je nu tijd aan het rekken bent.

Hoe dan ook, ik blijf het zonde vinden van de trein.

En dit snap ik ook niet helemaal: Ik snap het verband niet.
CiteerOK, het was niet handig gelijk de treeplanken te installeren, maar alla...

Nog iets: als je hem van de baan haalt, pak je hem toch bij de kop vast ? Niet gevoeld dat hij warm was ????

Misschien gelijkstroom op wisselstroom gezet, of andersom ?
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Timelord op zaterdag 29 januari 2011, 20:26:27
Ik gaf je eerst ook het voordeel van de twijfel, maar nu schrijf je iets waar ik WEL m'n twijfels bij heb.

Sorry, maar nu wordt het echt vervelend jegens Jurgen. Door wie heb jij je nou weer laten beïnvloeden?

Kunnen we hoe dan ook zijn relaas n.a.v. zijn verhaal met handelaar / fabrikant afwachten alvorens verder te gaan met VOORVEROORDELEN?

Geef die man een eerlijke kans en spring niet steeds op zijn nek!

Ongehoord en niet passend hier.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 29 januari 2011, 20:44:32
Citaat van: Timelord op zaterdag 29 januari 2011, 20:26:27
Ik gaf je eerst ook het voordeel van de twijfel, maar nu schrijf je iets waar ik WEL m'n twijfels bij heb.

Sorry, maar nu wordt het echt vervelend jegens Jurgen. Door wie heb jij je nou weer laten beïnvloeden?

Kunnen we hoe dan ook zijn relaas n.a.v. zijn verhaal met handelaar / fabrikant afwachten alvorens verder te gaan met VOORVEROORDELEN?

Geef die man een eerlijke kans en spring niet steeds op zijn nek!

Ongehoord en niet passend hier.

Je dacht het zelfde als ik Hans.

Trouwens kan ik me niet voorstellen dat iemand zijn dure trein dit expres aandoet.

Ik kijk ook uit naar de bevindingen van de leveransier.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Timelord op zaterdag 29 januari 2011, 20:26:27

Misschien gelijkstroom op wisselstroom gezet, of andersom ?





Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Spoorman op zaterdag 29 januari 2011, 21:18:16
Citaat van: Timelord op zaterdag 29 januari 2011, 20:26:27

Misschien gelijkstroom op wisselstroom gezet, of andersom ?







Zoals de meesten niet weten,

op een digitale spoorbaan staat gelijkstroom, ongeacht of het 3rail of 2rail is. Dus dat kan het niet zijn ;)
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: wijbe op zaterdag 29 januari 2011, 21:23:56
Citaat van: Spoorman op zaterdag 29 januari 2011, 21:18:16
Citaat van: Timelord op zaterdag 29 januari 2011, 20:26:27

Misschien gelijkstroom op wisselstroom gezet, of andersom ?







Zoals de meesten niet weten,

op een digitale spoorbaan staat gelijkstroom, ongeacht of het 3rail of 2rail is. Dus dat kan het niet zijn ;)

kuch
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Tja, 'tis me wat met onze Wijbe haha. Ben door m'n smiley's heen voor vandaag.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Ik zou Timelord willen verzoeken zich verder van commentaar te onthouden en dit ongeacht de uitkomst, het gaat niet aan voor iemand die er niets mee te maken heeft, zich op deze manier met de zaak te bemoeien.

Groet, Anne W
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Typisch, anderen schrijven reactie na reactie, maar geen commentaar.
Ik schrijf 1 reactie en gelijk valt iedereen over me heen ?????

Hmmm, iets met demoniseren en zo....
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Mmmmm.
Ik heb dat wel eens gehad bij een mat64.

Gelukkig kon ik hem zelf uitmaken  ;)

Maar dit is natuurlijk nooit leuk.
Ik hoop dat je eruit komt met de winkel/fabriekant.
Succes.

Groet Peter,
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Hallo allemaal,

Eerst beginnen met het beste nieuws: We hebben weer een hele mooie nieuwe, niet vonkende en/of brandende, Mat 46! als uitbreiding op ons NL materiaal.

We zijn zaterdagochtend (29 jan 2011) naar Meijer & Blessing in Rotterdam geweest zoals ik dinsdag met hen telefonisch had besproken en eerder had gemeld op het forum... (goed lezen kan heel moeilijk zijn voor de beginnende CSI-er  Smiley).

Hij had nog niet eerder meegemaakt dat dit model zo in brand gevlogen was. Hij was wel onder de indruk van de schade, vooral omdat het er zo "prototypisch" echt uitzag  Wink. Gekscherend vroeg hij nog wel welke verborgen functietoets we hadden gebruikt.... Grin

Hij meldde ook dat bij digitale banen steeds hogere amperages mogelijk zijn (het nieuwe centraal station van Märklin gaat zelfs tot 5 ampere en dat is niet ongevaarlijk met al die dunne stroom draadjes).

Volgende week gaat hij naar de beurs in Neurenberg en hij zal dit ongeval zeker aankaarten bij de leverancier. Daarna heeft hij de trein omgeruild en hebben we er nog een stoomtrein bijgekocht (BR 74) en nog meer wissel decoders om de baan verder te digitaliseren.

Hij heeft beloofd ons op de hoogte te houden (maar dat hangt mede af van de leverancier). Kortom, precies de service die we er altijd krijgen en waarom we er zo graag komen.

Het mindere nieuws is dat de mat '46 ontspoort op onze engelse wissels en drieweg wissel. Onze oplossing voor nu is, hem alleen op de buitenbaan te laten rijden waar hij geen wisselafslagen hoeft te nemen.

Voor de liefhebbers en/of CSI fans nog een aantal foto's:

foto 1: De bonnen van vorige week en deze zaterdag (belangrijk voor het vast stellen van het alibi Smiley).

foto 2: Overzicht van onze tijdelijke baan (crime scene)

foto 3: Aanzicht mat 46 (nieuw) links (op de plaats van het vorige slachtoffer)

foto 4: Aanzicht mat 46 (nieuw) rechts (detail waar bij het vorige slachtoffer de (brand)wond was toe gebracht)



Wat ons betreft is dit nu even klaar en als er nieuws is (maar dat kan nog even duren) dan willen we dat in de toekomst best nog wel delen.

Groeten,

Jurgen & Swithin
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Fijn dat het opgelost is! Goeie winkel inderdaad, M&B. Daar is mijn LGB hobby begonnen met het kopen van een startset 8)

Mooi materieel heb je trouwens.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: JurgeN65 op zondag 30 januari 2011, 15:16:41Wat ons betreft is dit nu even klaar en als er nieuws is (maar dat kan nog even duren) dan willen we dat in de toekomst best nog wel delen.

Hoi Jurgen & Swithin

ik denk dat we mogen zeggen dat jullie het succes hebben geboekt waar juliie op hadden gehoopt.

Hartelijk gefeliciteerd en met dit treinstel meer succes; dat jullie hem in gezondheid mogen verslijten!

Heel veel plezier ervan!
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Jurgen,
Fijn om te horen dat de winkelier het treinstel heeft omgeruild. Hopelijk heb je van dit tweede treinstel meer plezier. Mocht je via je winkelier nog wat horen van de fabrikant, dan is ben ik, en denk wel meer personen hier, daar wel benieuwd naar.

Groeten,
Herman
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Fijn dat het opgelost is  :thumbup: :thumbup:.

Ik had deze trein ook besteld maar na een paar testrondjes bij mijn leveransier ontspoorde hij ook steeds op wissels.

Het tweede exemplaar deed precies hetzelfde waarop ik besloten heb hem niet te kopen.

Ik hoop dat Marklin deze uitvoering eens gaat maken.

Veel plezier met je trein.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Mooi, fijn en prima opgelost :), en zo hoort het ook !.

Erg jammer dat je er geen wissels mee kan berijden :(, zonder dollen, ik zou hem gelijk weer terug brengen !, had die afgefikte daar ook last van ?

Mvg Gert
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: v200marklin op zondag 30 januari 2011, 15:57:09
Erg jammer dat je er geen wissels mee kan berijden :(, zonder dollen, ik zou hem gelijk weer terug brengen !, had die afgefikte daar ook last van ?
Zitten er wel wisselstroomwielen onder? Dus grotere flensen met een afstand van 14 mm tussen de flensen. Gelijkstroomwielstellen ontsporen op het puntstuk van wissels...
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Nobody op zondag 30 januari 2011, 16:15:44
Zitten er wel wisselstroomwielen onder? Dus grotere flensen met een afstand van 14 mm tussen de flensen. Gelijkstroomwielstellen ontsporen op het puntstuk van wissels...

Goeie opmerking Wim! Ik realiseerde mij het niet zo snel toen Jurgen hier melding van maakte.

Wellicht  kan Jurgen het nameten. Zou een mooi klusje zijn voor Roy's wielpersje i.c.m. het maatvoerings-hulpstuk...
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Je zou toch haast denken, dat als Rivarossi "af fabriek" een AC uitvoering levert, dat er dan toch ook wisselstroomwielen onder moeten zitten :?, of maak ik nu een denkfout :D

Mvg Gert
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Gelukkig allemaal goed opgelost. Toch wel het voordeel van het kopen bij een goede zaak.

gr. Charlie.  die toch wel een "sorry" van iemand mist in dit draadje.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Het zou sympathiek zijn als de moderator die hier zo heftig op reageerde ook even reageert en heel erg misschien zijn ongelijk toegeeft .
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Ik heb dit draadje op wat meer afstand gevolgt, maar fijn dat hij is omgeruild. Ben benieuwd naar het resultaat.
Enne, nu geen aanstekers meer laten slingeren he?  ;) :P >:-D haha!

Laurent
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: watjes op zondag 30 januari 2011, 17:52:50
Het zou sympathiek zijn als de moderator die hier zo heftig op reageerde ook even reageert

Mee eens.

Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Hans Biere op zondag 30 januari 2011, 19:07:13
Citaat van: watjes op zondag 30 januari 2011, 17:52:50
Het zou sympathiek zijn als de moderator die hier zo heftig op reageerde ook even reageert
Mee eens.
Zie, punt 1 & 2 ===> Klik
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Dat het omgeruild is (als goede service van de winkelier), wilt niet zeggen dat ook bekend is wat de precieze oorzaak was ;) Laten we verder bericht afwachten.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Ik vrees dat we daar niets meer van horen......
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Nobody op zondag 30 januari 2011, 19:14:00Zie, punt 1 & 2 ===> Klik

Ja Wim. Ik ben van mening dat excuses op z'n plaats zijn, ik denk dat je dat bedoelt. Of vergis ik mij? Zo ja onmiddellijk reageren hoor! Er wordt op mij gelet zoals je wel weet en het kan zijn dat ik dingen heb gelezen die er niet zijn....
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Je vergist je niet, Hans, maar zoals Wim al zei ,klik, horen we hier nooit wat van.

Gr. Charlie

Aangepast 21:02.  Linkje goede adres ingezet.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
huh ?
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Ik geloof best dat er sprake was van een afschuwelijk complot waarbij een medewerker van Meyer en Blessing dit treinstel met een brander in de fik heeft gezet terwijl Jurgen even niet oplette, met uiteraard de gedachte dat Jurgen:

1 hier een mooi positief stukje over klantvriendelijkheid zou schrijven, wat meer oplevert dan 1 treinstelletje (inkoopprijs) kost.....

2 ze er eigenlijk al op rekenden dat Jurgen door eerder genoemde klantvriendelijkheid zich emotioneel verplicht voelde nog een aankoop te doen, en dan uiteraard van het topmerk Märklin (ik zeg natuurlijk niet dat rivarossi geen topmerk is, voordat ik verhitte reacties uitlok....)

Volgens mij was het die medewerker met die snor! (de dader is altijd de man met de snor, tenzij er geen man met een snor meedoet)

NB voor de liefhebber heb ik tegen een schappelijk bedragje de verzamelde werkjes van Sherlock Holmes en CSI seizoenen 1 tot en met 283 in de verkoop.

;)

Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
 :mrgreen: :thumbup:
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
@ Hans,
Je hebt je niet vergist :exclaim:
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Sascha op zondag 30 januari 2011, 19:23:23
Dat het omgeruild is (als goede service van de winkelier), wilt niet zeggen dat ook bekend is wat de precieze oorzaak was ;) Laten we verder bericht afwachten.

Als de oorzaak onbekend zou zijn (mij is het overigens wel duidelijk), dan past toch juist terughoudendheid, zeker bij een moderator. Ik vond de reactie van een zekere moderator niet zo terughoudend.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Wat ik mij nou afvraag he... Hadden jullie ook zo gereageerd als het geen moderator was? Er wordt namelijk praktisch altijd gereageerd vanaf persoonlijke titel, niet als moderator.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Laurent op maandag 31 januari 2011, 15:56:44
Wat ik mij nou afvraag he... Hadden jullie ook zo gereageerd als het geen moderator was? Er wordt namelijk praktisch altijd gereageerd vanaf persoonlijke titel, niet als moderator.
Noblesse oblige :exclaim:
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Wat veel mensen vergeten is dat al onze moderators ook modelspoorders zijn met ook een eigen (modelspoor)mening, die blijkbaar niet verkondigd mag worden, omdat deze modelspoorder meehelpt het forum binnen de banen te leiden  8o

Citaat van: Nobody op maandag 31 januari 2011, 15:58:27
Noblesse oblige :exclaim:

Nee niet mee eens. We zitten hier niet in de 2e kamer, het zijn allen modelsporende vrijwilligers, die een steentje willen bijdragen aan het 3railforum. Daarom zouden ze maar ook hun mond moeten houden????  :?
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Sascha op maandag 31 januari 2011, 16:02:16
Nee niet mee eens. We zitten hier niet in de 2e kamer, het zijn allen modelsporende vrijwilligers, die een steentje willen bijdragen aan het 3railforum. Daarom zouden ze maar ook hun mond moeten houden????  :?
Tuurlijk niet Sascha, maar een medemodelspoorliefhebber bedrog in de schoenen schuiven is van een andere orde.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
En als iemand dan echt heel serieus overtuigd is dat het niet kan kloppen, moet ie dan wèl zijn mond houden? Ben met je eens dat er niet zomaar beschuldigd mag worden, maar een mening geven moet wel kunnen m.i.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Nou ja, moderators moeten een doodenkele keer ingrijpen en doen dat dan gelukkig ook. Dat is natuurlijk overtuigender als een moderator zelf ook geen gekke dingen doet.

Citaat van: Laurent op maandag 31 januari 2011, 15:56:44
Wat ik mij nou afvraag he... Hadden jullie ook zo gereageerd als het geen moderator was?

Ja, eigenlijk wel.
Er worden vergaande beschuldigingen geuit die duidelijk niet gebaseerd zijn op bijzondere kunststof-materiaalkennis (heb ik ook niet) of zelfs maar ervaringen met het bewuste model. Bij mij heeft het model al de nodige meters afgelegd en ik heb het model volledig uit elkaar gehad. Op basis van die ervaring heb ik een logische verklaring voor het gebeuren gegeven en zie ik geen reden om een beschuldiging van bedrog vol te houden.

Het was niet zomaar een mening Sacha. Het was een beschuldiging zonder al te veel onderbouwing. Normaal verwacht ik dat een moderator in zo'n geval laat weten dat dat te ver gaat, maar ja.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Het was indd een beschuldiging, die op verzoek door mij is omgezet naar een persoonlijke mening van Johan.
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Dat verschil is in zijn betekenis eigenlijk niet zo groot.

Maar goed, bedenk ik net, misschien moet ik me niet drukker maken dan Jurgen. Die reageert bijzonder netjes en terughoudend.  :thumbup:
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Citaat van: Laurent op maandag 31 januari 2011, 15:56:44
Wat ik mij nou afvraag he... Hadden jullie ook zo gereageerd als het geen moderator was? Er wordt namelijk praktisch altijd gereageerd vanaf persoonlijke titel, niet als moderator.

Als het geen moderator was geweest, zou ik net zo goed vinden dat excuses aan de orde zijn.

Waarom is het tegenwoordig toch zo moeilijk om toe te geven dat we allemaal ook gewoon mensen zijn, met menselijke emoties en menselijke fouten?
Re:Binnenbrandje Rivarossi mat 46
Wat ik mij nou afvraag he... Hadden jullie ook zo gereageerd als het geen moderator was?

Jazeker wel, voor mij is moderator geen bijzonder ras of op een andere manier afwijkend of beter als treinenliefhebber. Het is hier de scheidsrechter en die dient zich evengoed aan de regels te houden. Ik zie al voor me dat de scheidsrechter een voetballer een knietje in t kruis geeft en dan gewoon vrijuit gaat zonder aangesproken te worden. Goed voorbeeld en een zeer fijne kultuur.

En dat heeft deze mijnheer m.i. ook in dit draadje gedaan. Op een vrij grove manier de OP beschuldigd.
En nu blijkt dat degene die beschuldigt het totaal mis heeft. Daar hij het publiekelijk heeft gedaan vind ik een publiek excuus ook op zijn plaats!

Daarnaast als een moderator een bijdrage als treinenliefhebber geeft zou dit niet onder de moderator inlog moeten zijn. Dat verwart het een en ander.
Zo ook in deze, en dan kan je er vanuit gaan dat er op geschoten wordt omdat dat visa versa ook gebeurt.

Dus Johan, wat let je??