Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vergissing lokloods

Gestart door seinpaal zondag 23 januari 2011, 20:04:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vergissing lokloods
Lid sinds: 2009

mijn marklinbaan

offline
vergissing lokloods
hoi ,ben net klaar met mijn lokloods,wat denk je is het voor k-rails.ik rij zelf m-rails en heb hem gekocht en op het plaatje stond de afbeelding van k-rails,maar ik dacht het kan voor allerbij, dus voor degene die hem ook wil halen is hier het nr 190186.
dus ik kijk de volgende keer wel wat beter uit als ik wat koop.maar heb het wel voor elkaar gekregen met een beetje improviseren wil alles of niet dan.
nou hier komt de lokloods van de voorkant genomen
Re:vergissing lokloods
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:vergissing lokloods
Je probleem is dat deze locloods (ik heb 'm zelf ook) bedoeld ik voor de "nieuwe" Märklin draaischijf, die meer sporen heeft. Anders gezegd; tussen de sporen zit nog een extra spoor. Maar ik denk dat je tot een mooie oplossing gekomen bent hoor.
Re:vergissing lokloods
Je hebt het netjes opgelost hoor.
Re:vergissing lokloods
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:vergissing lokloods
Hallo Seinpaal

het ziet er goed uit

misschien kan je van de deuren wat afsnijden zodat ze wel kunnen sluiten (als ze dat niet konden )
Re:vergissing lokloods
Ik zou een verhoging (fundering) maken om de gehele locloods iets omhoog te plaatsen.
Er is tegenwoordig mooi materiaal om dit tot een goed resultaat te komen.
Deuren bewerken vind ik persoonlijk zonder om uit te voeren. :?
Re:vergissing lokloods
Marklinzolder
gast

Re:vergissing lokloods
Hallo Eltjo,

Je kan de lokloods prima gebruiken, gewoon zoals Riny al aangaf je moet de loods
gewoon een fundering geven.

Even 2 foto´s van mijn lokloods in een proefopstelling.





                                                                                        Mvg. Bernard
vervolg locloods
Lid sinds: 2009

mijn marklinbaan

offline
vervolg locloods
hoi ik heb mijn locloods verhoogt zoals jullie zeiden, maar het probleem is nog niet helemaal opgelost, want de rails wat in de locloods geplaatst is komt ook omhoog i.v.m de onderplaat . dus de deuren kunnen nog niet dicht,dus wat nu .alle hulp is welkom  :(
Re:vergissing lokloods
Men dient in de onder- plaat, op de plaats waar de rails komen te liggen, deze uit de onder- plaat te zagen (zie foto hierboven)

Hoe simpel kan het zijn. ;) :thumbup: :mrgreen:
Re:vergissing lokloods
Marklinzolder
gast

Re:vergissing lokloods
Hallo Eltjo,

Precies zoals Riny aan gaf, je moet waar de rails komen te liggen wel even uitsparingen
maken. Ik heb nog een foto bijgevoegd misschien is deze duidelijker.



                                                                                                   Mvg. Bernard
Re:vergissing lokloods
Lid sinds: 2010

offline
Re:vergissing lokloods
Hallo, Ik heb ingepakt een oude draischijf van Märklin. Dus zeg maar M rails. Daarnaast heb ik een Faller locloods (dus ook ingepakt) bouwdoos  gekregen. Zal dus waarschijnlijk ook niet passen. Iemand al ervaring. Graag bericht., Groet Diederik
Re:vergissing lokloods
Citaat van: sncf231 op zondag 27 februari 2011, 21:00:13
Iemand al ervaring. Graag bericht., Groet Diederik

Gewoon in de praktijk een opstelling maken en zo nodig het bovenstaande toepassen.
Weet alleen niet uit mijn hoofd hoeveel graden de draaischijf is en dit geldt ook voor je locloods.
Men heeft 30 graden (dacht ik op de "oude" draaischijf) en 15 graden of 30 graden betreffende verschillende merken locloodsen.

Dus gewoon uitproberen en verder staat het resterende antwoord al aangegeven in de bovenstaande reacties.
Re:vergissing lokloods
Lid sinds: 2006

offline
Re:vergissing lokloods
zo ver ik weet is de beste locloods voor bij de M draaischijf die van Vollmer de 5758