Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Montage mal Märklin k-rails ?

Gestart door Trainman donderdag 28 maart 2013, 17:33:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Montage mal Märklin k-rails ?
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Montage mal Märklin k-rails ?
beste forum leden,

voor mijn modelbaan moet ik een aantal flexrails gaan monteren, deze moeten parallel lopen aan de
2251. Ik zoek een soort van montage hulpje die ik op de 2251 kan zetten en dan de hartafstand
kan instellen.

Ik heb al wel geGoogled, maar kan verder niets vinden.

Iemand tips of merken.

Groet,

Guus (Trainman)
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
Hoi Guus,

bedoel je zoiets?

Krause klammer

Groetjes, John
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
Men neemt een stuk hout dat precies tussen de rails past. Zaagt daar twee stukjes van af. Dan een langer stuk hout nemen, dusdanig lang dat deze iets langer is dan de parallele afstand. Maak de 3 stukjes hout aan elkaar dusdanig dat de twee kleinere stukjes precies op de juiste hart op hart afstand zitten. Dan heb je je afstandsmal voor je rails.

Groeten Ronald.
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
John,

dit is m inderdaad  :D

Bedankt

@ Ronald, jou oplossing werkt mooi voor rechte stukken  :D In de bochten denk ik niet...

Guus
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
Dan ook :) Moet je meerdere maken en de stukjes hout niet te breed maken. Iets van 10mm of 20mm breed / lang is genoeg. :) Voordeel van deze methode is dat je hem eventueel met een schroef kan vastzetten.

Groeten Ronald.
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
blokje MDF 10 mm dik,15 mm breed en de lengte bepaal je zelf.Dan gewoon 2 gleufjes inzagen waar de rails invallen en nog eens 2 zodat het parallelspoor op de juiste afstand komt.Je kan ook dan bijkomend de klemmen gebruiken om je rails goed vast te houden en in te korten.Z heb ik het gedaan bij de ganse baan.Kan je ook makkelijk de rechte stukken mee doen.En goedkoop.
Re: Montage mal Märklin k-rails ?
Goede morgen Guus,

Ik gebruik om de flexrails in een boog te leggen de klemmen die John bedoeld, en om de rails netjes parallel te laten lopen heb ik zelf van een aluminium profiel afstandsstukjes gemaakt, 4 gleufjes vijlen op de gewenste afstand en klaar, werkt perfect. Je kunt he ook kopen bij Krausse of kijk eens bij eurotrein op de site.

groeten Martin.