Nieuws: Let op! De Stichting 3rail webshop is weer vol onder stoom!!
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking 3-rail modellen ander fabrikaat
| | |-+  ESU Class66
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: ESU Class66  (gelezen 3743 keer)

reeves

  • Gast
ESU Class66
« Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 18:43:16 »

Vraagje,heb deze machine gekocht en via de handleiding staat er dat je de stationsomroep kan veranderen in taal naar keuze ( duits-nl-fr ) via cv 48

Nu heb ik dit geprobeerd via de ECos in dcc cv48 naar bit 1 zetten,lukt dus niet

Als ik de lok aanmeld via M4 en ik verander een cv doet dit niks,via de dcc modus meld de lok zich opnieuw aan(M4) als ik een cv aanpas,ook had ik alle functies niet, dus de lok aangemeld via RailCom,bij deze had ik alle functies echter was het aanpassen van cv48 naar bit1 ook zonder resultaat,iemand ervaring?

Tnx Tom

BTW geweldige lok  8)
Gelogd

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: ESU Class66
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 25 juli 2014, 23:16:22 »

Ik heb ooit in mijn loc dit ook aangepast, omdat er iets met de loc niet in orde was ging hij terug naar Esu en heb ik een nieuwe gehad.
Volgens mij staat op het Esu forum de manier waarop je dit kunt realiseren.


Mvg,

Peter degeluidsman.

huub

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 12:44:28 »

Mijn ervaring is dat je na het correct programmeren eerst de spanning van de baan moet halen en na enige seconden zet je de boel weer aan.
Dan pas is de nieuwe instelling actief.
Gelogd

Anne W

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: ESU Class66
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 22:15:37 »

Beste Tom,

Er hangt me iets van bij dat je bij de Ecos even M4 moet uitschakelen, voordat je iets met DCC kun programmeren, maar er is vast wel één van de vele enthousiaste Ecossers die je het definitieve antwoord wil geven.

Groet, Anne W
Gelogd
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Freak

  • Gast
Re: ESU Class66
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 22:37:00 »

Hallo Anne W,

Er hangt me iets van bij dat je bij de Ecos even M4 moet uitschakelen, voordat je iets met DCC kun programmeren
Bijna goed, er zijn decoders waarbij dat niet nodig en er zijn decoders waarbij het wel nodig is
Citaat
Beachten sie bitte, dass zur Programmierung an ihrer Zentrale das entsprechende Protokoll (Motorola oder DCC) eingeschaltet ist. Bitte Rail Com, sowie mfx-Modus während der Programmierung an der Zentrale ausschalten.


Mvg,
Peter
Gelogd

Anne W

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: ESU Class66
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 26 juli 2014, 23:45:52 »

Beste Peter,

Toch wel in de goede richting gedacht en een deskundige aan het "helpen" gezet, dank je.

Groet, Anne W


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
« Laatst bewerkt op: zondag 27 juli 2014, 19:16:59 door Gerard »
Gelogd
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

reeves

  • Gast
Re: ESU Class66
« Reactie #6 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 11:22:46 »

Het is gelukt!

Railcom en M4 af, cv48 aangepast, vijf seconden stroomloos gezet, Railcom en M4 terug aangevinkt, victory!!

Bedankt! Tom
« Laatst bewerkt op: zondag 27 juli 2014, 18:03:54 door reeves »
Gelogd

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re: ESU Class66
« Reactie #7 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 13:19:50 »

Waarom Railcom uit? M4 uit begrijp ik als de lok via m4 wordt aangestuurd? Of ook uit als je decoder aanstuurt met dcc?

Freak

  • Gast
Re: ESU Class66
« Reactie #8 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 15:14:14 »

Hallo Wijbe.

Als ik nu een plaatje zou maken en naar je toestuur zou dat voldoende info voor je zijn ?.


Mvg,
Peter
Gelogd

reeves

  • Gast
Re: ESU Class66
« Reactie #9 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 18:07:23 »

Waarom Railcom uit? M4 uit begrijp ik als de lok via m4 wordt aangestuurd? Of ook uit als je decoder aanstuurt met dcc?

waarom, omdat het zo voorgeschreven staat :|

Bij de lok zat er geen rookvloeistof, ik ben er geen voorstander van maarrrrrrr ik zou de lok wel eens willen zien "dynamisch" roken ik heb nog rookolie (sr24) liggen zou dat lukken?

Tom
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: ESU Class66
« Reactie #10 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 18:39:05 »

Komt hem bij mij vullen heb nog staan
Gelogd

reeves

  • Gast
Re: ESU Class66
« Reactie #11 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 18:50:32 »

 :D
Gelogd

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #12 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 18:57:29 »

Volgens de beschrijving mag het niet .
Maar ik heb een br 215 liggen en heb gewoon wat spul getest .
Heb gewoon sr24 , rookolie van MTH en Esu erin gedaan , werkte gewoon .
Moet toch zeggen dat de rookolie van Esu het beste uit de test komt .
Wat het verder met je kap kan doen weet ik niet , heb het maar 1x getest .

Mvg Jan
« Laatst bewerkt op: zondag 27 juli 2014, 19:13:33 door iemand »
Gelogd
Wonende in een huis met een dak erop

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re: ESU Class66
« Reactie #13 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 19:32:35 »

Geen ander merk rookvloeistof gebruiken. Je generator kan er kapot van gaan.

reeves

  • Gast
Re: ESU Class66
« Reactie #14 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 19:48:21 »

Zonet getest met drie druppeltjes sr24 werkt perfect, maar ga toch op aanraden esu vloeistof kopen

Tom
Gelogd

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #15 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 20:03:50 »

Dan zou de mijne al kapot moeten zijn Wijbe , deze rookt al een tijd op Mth vloeistof omdat ik geen Esu meer in huis heb  :D


Mvg Jan
Gelogd
Wonende in een huis met een dak erop

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: ESU Class66
« Reactie #16 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 21:56:24 »

Mooi dat het gelukt is.

Bij de eerste loc,s van Esu zat er een flesje rookvloeistof bij, toen ik mijn class kocht vertelde ze mij dat er gewone rookvloeistof in mag, dat gebruik ik al tijden zonder problemen.

Wat is er zo speciaal aan de Esu vloeistof?


Mvg,

Peter degeluidsman.

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #17 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 22:07:09 »

Dat die het beste rookt van de drie , zie paar berichten hier boven .

Mvg Jan .
Gelogd
Wonende in een huis met een dak erop

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re: ESU Class66
« Reactie #18 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 22:52:16 »

Heb al 2 keer een rookgenerator zien kapot gaan door gebruik van verkeerde vloeistof, het staat niet voor niks in de handleiding.

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #19 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 22:54:23 »

Welke vloeistof gebruikt dan ?

Mvg Jan .
Gelogd
Wonende in een huis met een dak erop

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #20 Gepost op: zondag 27 juli 2014, 23:03:40 »

De vloeistoffen werden al eens besproken op het benelux , komt naar voren dat alles zo"n beetje het zelfde zijn .
Hier onder er twee van , en er zijn nog meer draadjes daarover .

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,41150.msg646605.html#new
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,41183.msg646688.html#msg646688

Mvg Jan
« Laatst bewerkt op: zondag 27 juli 2014, 23:06:00 door iemand »
Gelogd
Wonende in een huis met een dak erop

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: ESU Class66
« Reactie #21 Gepost op: maandag 28 juli 2014, 18:20:02 »

Seuthe en Esu hebben dus dezelfde vloeistof in het flesje zitten.


Mvg,

Peter degeluidsman.

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #22 Gepost op: maandag 28 juli 2014, 18:27:20 »

 :thumbup:
Gelogd
Wonende in een huis met een dak erop

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re: ESU Class66
« Reactie #23 Gepost op: maandag 28 juli 2014, 19:17:26 »

Welke vloeistof gebruikt dan ?

Mvg Jan .

SR24 vonden die generatoren niet zo leuk. Compleet verstopt. Die van Seuthe kan inderdaad kloppen dat die van Esu het zelfde is, maar vermoedelijk zit er toch een klein verschil in. Ik meen dat Esu zijn generatoren ook ontwikkeld heeft met Seuthe, durf ik niet helemaal zeker te zeggen!

Iemand

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: ESU Class66
« Reactie #24 Gepost op: maandag 28 juli 2014, 19:29:45 »

De SR24 gebruik ik ook niet ( getest op roken ) , dus miss gaat hij daar kapot van .
Het spul van MTH werkt wel aardig en de generator werkt nog steeds op dat spul .
Toch moet ik zeggen wat ik dan getest heb , de Esu als beste rookt .

Mvg Jan .

Gelogd
Wonende in een huis met een dak erop
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.04 seconden met 24 queries.