Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koll 2011

Gestart door 111 woensdag 19 januari 2011, 19:05:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koll 2011
111
gast

Koll 2011
Wie weet of de Koll 2011 al uit is of wanneer die komt?

Ik had de 2010 uitgave besteld maar die is nooit geleverd door de winkelier.



groeten, Bram
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

offline
Re:Koll 2011
Hier staat het, vermoedelijke levertermijn is april 2011.

http://www.koll-verlag.de/struktur1.html
Re:Koll 2011
111
gast

Re:Koll 2011
Hoi Huub,

Bedankt voor je reactie.

Dan ga ik eens proberen deze wel te pakken te krijgen.


groeten, Bram
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

offline
Re:Koll 2011
Succes !
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2006

offline
Re:Koll 2011
In Wagenberg bij de "DE SPOORBRUG"kan je zelf de 2010 nog kopen.
Dorpstraat 2 tel 076-5933895 v.a. wo/do/vr/zat/ 13.00 tot 18.00 uur
groetjes Karel :lol:
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2015

offline
Re:Koll 2011
hoi ik bestel ze bij van Stockum in Den Haag.
Deze  boekwinkel staat ook op Eurospoor
Leuk om ook eens naar toe te gaan.
Zitten 5 min lopen van Den Haag centraal, linksaf
een brug over en dan rechys op een hoek
Groeten Fred
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2007

offline
Re:Koll 2011
Levertermijn op dit moment is ca. mei (website Koll).

Amazon.de gaat ze ook verkopen, maar die geeft als levertijd oktober 2011  :O

Patrick
Re:Koll 2011
Jeurgun
gast

Re:Koll 2011
Op de website van Kuijpers in Utrecht staat dat ze daar vanaf morgen (28 mei) verkrijgbaar zijn....
Re:Koll 2011
Dennis1984
gast

Re:Koll 2011
Citaat van: Jeurgun op vrijdag 27 mei 2011, 16:13:58
Op de website van Kuijpers in Utrecht staat dat ze daar vanaf morgen (28 mei) verkrijgbaar zijn....

En ik heb hem vandaag gekocht bij Harlaar in Badhoevedorp. Dus: hij is er!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Koll 2011
Hier ook sinds gisteren binnen via Harlaar (Amsterdam). Eindelijk van die ellendige verveling af..  >:-D >:-D >:-D
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

offline
Re:Koll 2011
En?!

Heeft de banken crisis ook toegeslagen in de modeltreinen markt?  >:-D

Staan de exclusieve M* NL Store/Shop modellen er ook al in?

En wat zijn ze (nog) waard?  :P :D

Dit laatste was dus een geintje, voordat ik iedereen over me heen krijg. (Dit onderwerp schijnt nogal gevoelig te liggen.)


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2006

offline
Re:Koll 2011
Heren

In Oegstgeest zijn ze ook binnen
Verder is het maar kole koll

Beter is
http://sammler.blue-parrot.de/

Groetjes
Peter R.
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Koll 2011
Ik weet niet of het per se beter is, maar met prijzen en verzamelaars heb je altijd een gevaarlijke combinatie. De Koll geeft ook alleen maar een richting aan, je kunt niet met het boek in de hand eisen dat een verkoper die prijs als plafond aanhoudt.

Het is een aardige aanvulling, hoewel bij lange na niet zo volledig als de Koll.
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2011

offline
Re:Koll 2011
Heren,
Bij Hobbyland waren ze 3 juni ook binnen.
Er zijn echter een hoop foto's verdwenen van de locs die b.v. in de sets zaten.
Al met al dus geen verbetering maar verarming voor die dure uitgaven.
V.w.b. de prijzen: ik ben redelijk thuis in de waardes van modellen zoals die
op beursen en Ebay betaald worden, maar de Koll prijzen wijken daar toch wel
sterk vanaf. En ik bedoel daarmee de ongebruikte en in Okt. loc prijzen.
Die zijn vaak 30-40% hoger, terwijl "gebruikt"vaak 30 % lager is. Zonder Okt.
is nog dramatischer.
Al met al, het is maar wat de gek er voor geeft en wat je er voor vangt.

Hans
Re:Koll 2011
BMW-Fan
gast

Re:Koll 2011
Ik vind de omslag van de Special Katalog beduidend minder mooi. :( :P Dan die van 2010.

Gr Eddie

Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Koll 2011
De Koll geeft de prijzen op onder het voorbehoud van "alles optima forma" volgens mij.
Natuurlijk zal de praktijk daarvan afwijken maar het geeft je wel een richting.

Mooi toch, als je het voor minder kunt krijgen?
Re:Koll 2011
Jeurgun
gast

Re:Koll 2011
Van het weekend heb ik de "Spezial" catalogus aangeschaft, vooral omdat ik benieuwd was naar wat er zoal op de markt is gebracht maar ook om een idee van de prijzen te krijgen. Het zijn misschien leuke richtprijzen, maar zoals al eerder in dit topic gezegd: het is toch ook vaak maar wat de gek er voor geeft.

Zo ben ik behoorlijk actief op Ebay en kwam ik in de Koll prijzen tegen waarvan ik zeg: als ik ze voor die prijs kon krijgen was ik een blij man. Aan de andere kant zou volgens Koll een wagonnetje dat ik voor 8,50 Euro op de kop heb getikt zo'n 100 Euro waard zijn! Ben benieuwd of ik dat er bij een eventuele verkoop ook voor zou krijgen.....

Maar goed: ik heb weer een paar nieuwe modellen gezien waarvan ik het bestaan niet kende, daar ga ik dus online en op de beurs maar eens naar op zoek ;-)
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

offline
Re:Koll 2011
Citaat van: Jeurgun op dinsdag 14 juni 2011, 13:42:50
Van het weekend heb ik de "Spezial" catalogus aangeschaft (...)

Maar goed: ik heb weer een paar nieuwe modellen gezien waarvan ik het bestaan niet kende, daar ga ik dus online en op de beurs maar eens naar op zoek ;-)

Ben ik toch benieuwd welke (speciale) uitgaven jouw interesse hebben gewekt.

Of wil je dit niet verklappen in de hoop dat je één van de weinigen bent die van deze speciale uitgave af weten (en je dus weinig tegenbieders te duchten hebt). ;)

Verklap dan in ieder geval jouw gelukstreffer; 8,50 euro voor een wagonnetje dat in de boeken staat voor 100 euro... Gefeliciteerd hiermee!


Vriendelijke groet,

Keesjan
Re:Koll 2011
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Koll 2011
Die Krokodil uit Platina denk ik. Voor ? 8,50 in Houten op de kop tikken he, dat blijft een droom..  :-) :-)
Re:Koll 2011
KoKa
gast

Re:Koll 2011
Hoi,

Is er iemand die voor mij de pagina's met de prijzen van de oude catalogie uit een 2010 of 2011 uitgave kan scannen en mailen via PB? Het gaat mij om (richt)prijzen van NL Mä-catalogie van 50-70.

Thx,
KoKa
Re:Koll 2011
Jeurgun
gast

Re:Koll 2011
Citaat van: NS-reiziger op dinsdag 14 juni 2011, 19:48:07
Citaat van: Jeurgun op dinsdag 14 juni 2011, 13:42:50
Van het weekend heb ik de "Spezial" catalogus aangeschaft (...)

Maar goed: ik heb weer een paar nieuwe modellen gezien waarvan ik het bestaan niet kende, daar ga ik dus online en op de beurs maar eens naar op zoek ;-)

Ben ik toch benieuwd welke (speciale) uitgaven jouw interesse hebben gewekt.

Of wil je dit niet verklappen in de hoop dat je één van de weinigen bent die van deze speciale uitgave af weten (en je dus weinig tegenbieders te duchten hebt). ;)

Verklap dan in ieder geval jouw gelukstreffer; 8,50 euro voor een wagonnetje dat in de boeken staat voor 100 euro... Gefeliciteerd hiermee!


Weinig schokkends hoor, en bang voor concurrentie ben ik niet: het is volgens mij gewoon een kwestie van geluk hebben om tegen een leuk model voor een leuke prijs aan te lopen. Ik ben zelf vooral geinteresseerd in koelwagens van het model 4415 en heb daarvan o.a. een Snickers exemplaar in de Koll zien staan, plus enkele mineraalwaterwagonnetjes die in nog niet op Ebay was tegengekomen. Maar voor alles geldt bij mij wel: het is geen must, als iets naar mijn zin te duur is dan laat ik het net zo makkelijk staan. :-)

Die gelukstreffer zal ik jullie ook niet onthouden: dat was een exemplaar van Reno Schuhversand. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk "schrok" van zo'n hoge waarde in de Koll! Zelf zou ik het er nooit voor geven want zo bijzonder vind ik hem nu ook weer niet, die 8,50 was mijn uiterste bod op Ebay :D