Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Reparatie door Marklin

Gestart door PJ dinsdag 30 januari 2007, 20:41:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Reparatie door Marklin
Hoi,

Iemand enig idee hoe lang het bij Marklin duurt voordat reparatie wordt uitgevoerd ? Loc is in oktober opgestuurd en nog niet terug.

Groet,
PJ
Re: Reparatie door Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Reparatie door Marklin
Hoorde dat Keutermann poosje ziek is geweest. Dus er is weer wat achterstand. Ik heb mijn reparaties van eind november ook nog niet terug.
Re: Reparatie door Marklin
Of hij heeft geen onderdelen. En moet hij dit bestellen en volgens mij is dit ook niet zijn sterkste punt.
In het repareren en ombouwen is hij supergoed.
Re: Reparatie door Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re: Reparatie door Marklin
Mijn reparatie van 11 november was vorige week  terug, ik moet hem aleen nog ophalen. (MFX decoder defect dacht ik)

Volgens mij is dit redelijk snel volgens mij moet je gemiddeld 2 maanden wachten.

Oktober is inderdaad ver weg, waarscheinelijk had hij iets niet op voorraad o.i.d.

Dan zegj e , vorig jaar een lok heen gebracht en nu nog niet terug? :P
Re: Reparatie door Marklin
Dag PJ,

Op de site van de firma Keuterman kun je normaal gesproken zien wat de status van een reparatie is.
Word je daar iets wijzer van?

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Reparatie door Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Reparatie door Marklin
Ik heb vandaag mijn gerepareerde MS op kunnen halen.

De Railbus VT98 is nog niet terug.

Re: Reparatie door Marklin
Eric Van Watermeulen
gast

Re: Reparatie door Marklin
Bij ons in Belgie duurt dat gewoonlijk 5 a 6 maanden
Eric
Re: Reparatie door Marklin
Citaat van: Brigitte op vrijdag 02 februari 2007, 13:10:02
Ik heb vandaag mijn gerepareerde MS op kunnen halen.

De Railbus VT98 is nog niet terug.



Wat valt er te repareren aan een mobiel station. Die is gewoon vervangen door een andere.
Re: Reparatie door Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Reparatie door Marklin
Nou dan begrijp ik niet dat een MS omruilen bijna 8 weken moet duren  :shock:
Re: Reparatie door Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re: Reparatie door Marklin
Wat je makkelijk kunt vrepareren door het te vervangen:

kabel
draaiknop
LCD scherm
Re: Reparatie door Marklin
Citaat van: Brigitte op vrijdag 09 februari 2007, 14:34:39
Nou dan begrijp ik niet dat een MS omruilen bijna 8 weken moet duren  :shock:


Een goede handelaar zal je gewoon een andere geven.
Re: Reparatie door Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Reparatie door Marklin
Zo veel omruil Mobile Stations kun je als handelaar nooit op voorraad houden  :twisted: 
Re: Reparatie door Marklin
Hoi,

Nou de loc is weer binnen! (heeft 4 maanden geduurd bij Marklin).
Om het leuk te houden heb ik nu m'n BR 01 (39010) opgestuurd naar G. Keuterman. De loc rijdt ontzettend stoterig, fijn hoor die nieuwe c-sinus motor. Op welke website kun je de status van de reparatie bij Keuterman bijhouden?

Groet,
PJ
Re: Reparatie door Marklin
Dag PJ,

Op de site van de firma Keuterman kun je de reparatiestatus controleren: Klik hier.

Het reparatienummer staat op de reparatiebon. Als het goed is heb je die inmiddels al in je bezit of je ontvangt hem binnenkort.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Reparatie door Marklin
Citaat van: PJ op vrijdag 09 februari 2007, 18:45:55
Hoi,

Nou de loc is weer binnen! (heeft 4 maanden geduurd bij Marklin).
Om het leuk te houden heb ik nu m'n BR 01 (39010) opgestuurd naar G. Keuterman. De loc rijdt ontzettend stoterig, fijn hoor die nieuwe c-sinus motor. Op welke website kun je de status van de reparatie bij Keuterman bijhouden?

Groet,
PJ

Ik heb ook zo'n Loc met S-sinus, V200 39801 , ligt ook al 2 maanden bij keutermans, ook schokkerig rijden, volgens mijn dealer komen een hoop van dat soort locs met Sinus motor niet terug, maw er zou iets structureel fout kunnen zijn, we wachten maar af, blij dat het met nieuwe auto's anders gaat  8)

Mvg Gert
Re: Reparatie door Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Reparatie door Marklin
Even een update van mijn Railbus reparatie. Ik dacht, ik zal ook eens de status bij Keuterman op de website na kijken en tot mijn stomme verbazing, stond er dat ie eind december al gereed was  :shock: Waarom had ik 'm dan nog niet terug?

Gister heeft mijn winkelier dit even nagebeld en blijkt dat de status fout is. Er wordt nog gewacht op een printplaatje om de reparatie af te kunnen maken. Tevens zouden ze de status even aanpassen.



Re: Reparatie door Marklin
Zelfde probleem met mijn V200 (39800), hoge start snelheid en schokkerig rijden. Ik heb hem nog geen 24 uur in mijn bezit gehad en is nu sinds Oktober 2006 weg voor reparatie (over 4 dagen 4 maanden weg). Alle V200's die ik heb gezien (3 stuks) hadden hetzelfde probleem.

Er zit zo?n duister printje tussen de nieuwe C-sinus en de decoder. Hier zal het probleem wel zitten, want er kunnen weinig instellingen van de decoder worden aangepast.

Rene

PS.
Mijn Railbus met nieuwe C-sinus heeft echt uitstekende rijeigenschappen, ook langzaam zonder schokken
Re: Reparatie door Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Reparatie door Marklin
Citaat van: RenevKl op woensdag 14 februari 2007, 10:49:19
PS.
Mijn Railbus met nieuwe C-sinus heeft echt uitstekende rijeigenschappen, ook langzaam zonder schokken

Het probleem waarvoor mijn Railbus bij Keuterman is, is een aanmeld probleem op de Mobile Station!
Re: Reparatie door Marklin
Hoi,

Mooi shit dus die c sinus motor, als ik het zo lees ben ik mn BR01 wel een paar maandjes kwijt........ (gaan we maar sparen voor de lange Heinrich 26536)

Groet,

PJ
Re: Reparatie door Marklin
Daar kun je weer blij mee zijn. Heb je net een nieuwe sinusmotor, denk je dat ie het een beetje goed doet. Kun je hem weer naar keuterman sturen.
Ik heb gisteren ook een lok naar keuterman laten steuren (om een andere reden) maar dat zal ook wel even duren.

Mhz.
Re: Reparatie door Marklin
Citaat van: RenevKl op woensdag 14 februari 2007, 10:49:19
Zelfde probleem met mijn V200 (39800), hoge start snelheid en schokkerig rijden. Ik heb hem nog geen 24 uur in mijn bezit gehad en is nu sinds Oktober 2006 weg voor reparatie (over 4 dagen 4 maanden weg). Alle V200's die ik heb gezien (3 stuks) hadden hetzelfde probleem.

Er zit zo?n duister printje tussen de nieuwe C-sinus en de decoder. Hier zal het probleem wel zitten, want er kunnen weinig instellingen van de decoder worden aangepast.

Rene

PS.
Mijn Railbus met nieuwe C-sinus heeft echt uitstekende rijeigenschappen, ook langzaam zonder schokken

Ik was het wachten zat, en heb 2 andere mooie locs uigekozen voor de kapotte V200 39801 8)

Mvg Gert
Re: Reparatie door Marklin
maar dan heb je waarschijnlijk 2 loc's met minder functies.

Re: Reparatie door Marklin
Citaat van: Megahertz op woensdag 21 februari 2007, 08:23:39
maar dan heb je waarschijnlijk 2 loc's met minder functies.



Wat heb ik aan functies op een loc die het niet doet , die functies liggen met loc al 2 maanden bij Keutermans, ik ga toch niet zitten wachten tot Marklin een keer tijd heeft om uit te vinden wat het probleem met deze locs/motoren een/of decoder is ?

Dat dieselgeluid klinkt net zo als bij die andere V200 8) :lol:
Heb er nu een mooie hoogvermogen stoomloc voor EN een mooie hoogvermogen Perslucht Diesel  :P

Mvg Gert
Re: Reparatie door Marklin
da's waar.
Re: Reparatie door Marklin
Mobile Stations kan je op de plek waar ze meestal kapot gaan eenvoudig repareren. Oppassen dus met aanbiedingen of omruil stuff. Uit twee defecte MS kan je zo weer een werkende MS maken. Omruilen door een nieuwe MS is goedkoper, je moet ze dan wel op voorraad hebben. Omgekeerd stelt het repareren van de meeste MS weinig voor, probleem is dat je wat zaken in voorraad moet hebben. Elektronica is niet het sterkste punt van MA.
Re: Reparatie door Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re: Reparatie door Marklin
Tenzij je 2 MS's hebt met hetzelfde defect.

Een nieuwe rode knop (die pulsgever) moest ? 10 gaan kosten, kun je net zo goed een nieuwe kopen voor 3 keer zoveel.

Zo jammer dat Marklin deze dingen niet los verkopen voor een paar euro. Dan was ik zeer tevreden, nu niet echt.