Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Zelfbouw "Keyboard"

Gestart door egberthofstra maandag 17 januari 2011, 19:57:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zelfbouw "Keyboard"
egberthofstra
gast

Zelfbouw "Keyboard"
Hallo iedereen,

Ik volg dit forum al een tijdje en dit is mijn eerste post.
Ik bestuur mijn baan met twee Mobile Stations. Mijn wissels wil ik graag digitaal gaan besturen. Hiervoor wil ik graag zelf een bediening maken op basis van het motorolaprotocol. Ik heb wel enige ervaring met elektronica en met het programmeren van PICs, maar als iemand zelf al eens zoiets gebouwd heeft dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden. Mijn vraag is dus wie heeft een zelfbouw systeem voor het aansturen van wissels en/of wie heeft ideeƫn en tips hierover?

Alvast bedankt,

Egbert
Re:Zelfbouw "Keyboard"
Je kan al met een delta contol + 32 VA transfo van op een PC al je wissels aansturen misschien dat je je daar op kan baseren?

groeten minitreintje/Dylan
Re:Zelfbouw "Keyboard"
egberthofstra
gast

Re:Zelfbouw "Keyboard"
Bedankt voor je antwoord. Ik heb daar al eens mee geƫxperimenteerd, maar omdat ik geen vaste baan heb, vind ik dat niet zo handig. Ik wil een baan makkelijk kunnen opbouwen. De wissels worden dan ook uitgerust met decoders die in de bedding van de c-rails kunnen.

Egbert
Re:Zelfbouw "Keyboard"
Maar misschien kan je een schakling maken dit het MM protocol spreekt en met knopjes bestuur je je wissels de schakeling "vertaald" het naar MM protocol en zend het naar de delta die misschien in je paneel zit... dit stuurt dan je wissels aan want je hebt tenslotte power nodig voor decoders tenzij je die aan de baan hangt natuurlijk
Re:Zelfbouw "Keyboard"
egberthofstra
gast

Re:Zelfbouw "Keyboard"
Het principe is het volgende:

Ik stuur mijn locs aan met een mobile station die ik via een delta control 4f (booster) heb aangesloten op mijn baan.
Nu wil ik als ik een wissel bedien het MS signaal onderbreken, met mijn eigen gebouwde keyboard een signaal aan de booster geven en dan het MS signaal weer doorlaten. Ik was van plan dit te doen met een analoge schakelaar.
Het meeste werk gaat denk ik zitten in het softwaregedeelte van mijn "keyboard". Daarom zoek ik eigenlijk iemand die zijn eigen stuurhardware heeft gebouwd

Egbert